hij loopt de trailer niet in wie heeft tips.? help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ivoloveyou

hij loopt de trailer niet in wie heeft tips.? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 20:22

hoi allemaal
ik zit met een probleem mijn fjord loopt de trailer niet in.
ik heb het zoveel keer gebrobeert.
nu blijkt denken mensen dat de vorige eigenaar het niet goed heeft gedaan met zwepen enzo

hebben jullie tips.

groetjes

herlindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:24

Heel verzekerd in de trailer lopen, en dan moet iemand er achter lopen, of heb je dat al geprobeerd?? :+

rissa

Re: hij loopt de trailer niet in wie heeft tips.? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:34

Heel veel oefenen en steeds met kleine stapjes verder. Elke dag een stapje verder de plank op, laat je paardje zien dat de trailer niet eng is. Verwacht niet dat ie binnen een dag in de trailer staat.
Mijn paardje wilde ook de trailer niet op, maar na elke dag 15 tot 20 minuten te hebben geoefend stond ze er met een klein weekje op.

ivoloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 20:53

dankje wel ik zal het proberen met hem.

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:57

Ja idd met kleine stukjes per dag oefenen!! je moet niet te veel in 1 keer willen!!

Die van mij heeft het ook, hij is nog maar 2 jaar dus dat geeft niet! maar maandag moest hij naar de kliniek en moest hij de trailer op! we hebben 2 longeertouwen kruislings achter hem langs gedaan en liep hij zo de trailer op!!

Maar dat is natuurlijk niet de manier!! je moet proberen dat je hem alleen de trailer op krijgt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:00

Er stond een tijdje geleden in Paard en Sport een stuk over trailer laden.
Mijn beide fjorden(ene is 23 de andere 14 mnd)gaan beide braaf de trailer op.
Het toverwoord is geduld hebben.
En belonen bij elke stap!

Staakt ze al voor de trailer of pas op de plank? En met een bakje biks of een broodje wil ook nog wel eens helpen.
En wat ook een goede tip is in een keer doorlopen en niet stil gaan staan, dat doorbreekt de aanloop zeg maar. En wat ik ook altijd doe is dat mijn vader gaat altijd voor de zekerheid aan de zijkant vd plank staan(in en uitladen).
Succes

ivoloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 21:18

dat doet hij bij de plank pas dan zweet hij helemaal.
met eten helpt het niet.
ik krijg hem er bijna echt niet in.
maar het is een goede tip.!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:20

Je moet een goed aanloopje nemen, dat kan nog wel eens helpen. En veel geduld. OOk al ga je weken op de plank staan. Eerst dat trainen, en daarna steeds een stapje verder.

Het kan ook zo zijn dat je pony bijv is gevallen oid in de trailer, zodat hij/zij angst heeft en er daarom niet meer in wil.
Geduld en het komt echt goed en veel belonen

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:05

Ik ga mee met bovenstaande reacties, stukje per stukje! Al was het een voet per dag, als je maar eindigt bij een stap verder (daarmee wil ik zeggen stoppen bij elke verbetering, anders sta je weer een stap terug! Lukt het echt niet, ook op tijd stoppen!) Bij elke positieve stap ven de druk aflaten en hem van de laadklep aflaten. Is het een mooie stap vooruit, ook met hem van de laadklep gaan en hem even wat gras laten eten als beloning.
Kan lang duren, maar met geduld kom je er wel!

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:05

Wat ik ook eerst heb gedaan is een grote houten plank in de bak gelegt zodat ze aan het geluit wennen als ze de laatklep oplopen, dat vinden ze ook vaak nog een raar geluid, misschien is dat wel een idee om ook mee te beginnen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:25

Grondwerken, op die manier leer je communiceren met je paard en je paard leert om op jou te vertrouwen. Dus stop even met focussen op die trailer, ga alleen bezig met grondwerk. Als je dat een paar maanden gedaan hebt, dan loop je zo de trailer op. Haal dus die druk er even af. Mijn paard wilde ook absoluut de trailer niet op, maar na een tijdje grondwerk was dit het resultaat:

[OPG] Samen met Jamie oefenen met trailerladen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:04

Toch vind ik wel.. dat je moet kijken of hij echt bang is, of gewoon vervelend.

Fjordy bijvoorbeeld, die kan het zo uitproberen!
Met mij loopt hij zo de trailer op, maar als mijn moeder het doet.. Dan vertikt hij het O:).
Gaat hij lopen draaien, langs lopen, achteruit lopen.. staken.
Totdat ik achter hem aan loop, dan is het klaar. Met dat soort gedonder ben ik het niet eens :D.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:01

Je hebt gelijk hoor Amber. Danc is ook soms van nou geen zin (met wel meer dingen)en als die een geen zin dag heeft krijgt ie gewoon een groot mond of een flinke tik...
Bij Ekdal ligt het weer heel anders ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:09

wat bij ons probleem paard echt super werkt is het volgende,
je moet 3 springbalken pakken eenjt links eentje rechts en eentje erachter en dan van achter de ruimte kleiner maken,
dit is de zelfde metode als monty robberts wij zijn toen uitgenodigt met onze hengst en hun hebben hem op deze manier super makelijk geladen,paard loopt er nu zo op.
succes.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:33

Als ik lees, dat jouw paardje begint te zweten als hij voor de klep staat, is hij echt bang. Heeeel veeeel geduld heb je hiervoor nodig. Je moet gaan zorgen dat de trailer een positief iets wordt, ipv negatief. Ik zou zeggen, probeer eens met hapjes en eventueel eten op de klep te zetten in een emmer. Of mss nog eens niet op de klep maar ervoor of ernaast. Laat hem aan het idee wennen, dat een trailer niet eng is, dat hij niet bang hoeft te zijn.
Als dat goed gaat, zou ik gaan proberen zachtjes aan de klep op te laten lopen. Je hoeft dit niet met eten te doen. Met je stem kun je ook veel belonen. Tuurlijk een klein hapje op zijn tijd is niet erg. Laat hem een tijdje op de klep staan en als hij ontspant, probeer je weer een stukje verder te gaan. Zo echt stap voor stap.
Succes

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:06

Op bokt zijn veel topics over trailer laden te vinden, daarom een slotje.