Zecca van Sven Stuyck,wie kent hem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Zecca van Sven Stuyck,wie kent hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 23:22

Tot een jaar of 7 geleden heb ik altijd fjorden gehad.Daarna toch iets meer wedstrijdgericht gaan rijden dus overgeschakeld op 'grote' paarden.De laatste fjord die ik had was Zecca,een ruin van Tombo uit een hulpboekmerrie.
Ik verkocht hem als 5 jarige aan mensen uit Wuuswezel.

Nu denk ik erover om terug een fjordje te kopen,en ben dus een kijkje gaan nemen op de website van het (belgisch) stamboek.En wie kom ik tegen?Zecca,die het ongeloofelijk goed doet in de mensport met een jonge kerel uit Wuustwezel:Sven Stuyck.

Ik ben niet 100% zeker,ik kan nergens de afstamming vinden van de Zecca van Sven Stuyck,maar volgens mij kan het bijna niet anders dan 'mijn' Zecca zijn.

Dus hierbij een oproepje aan alle belgische fjordenkenners hier(en misschien weten sommige nederlandse fjordenkenners het ook wel):Is de Zecca van Sven Stuyck 'mijn' Zecca???

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:06

Jilly

Re: Zecca van Sven Stuyck,wie kent hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:03

Zecca is een Tombo nakomeling. Bij mijn weten is er trouwens maar 1 Zecca :P

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:31

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:46

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:34

Iedereen super bedankt!!!Had niet gedacht dat ik zo snel reaktie zou krijgen.
Heb de website bekeken,staan super mooie foto's op.Ook op fjordenwereld een kijkje gaan nemen.

Heb dankzij Ukie ondertussen zelfs een mailtje gehad van Sven zelf,echt leuk!!

Ik heb Zecca zelf als jaarling gekocht.Heb geprobeerd hem zo lang mogelijk hengst te laten,maar op zijn 3 jaar toch maar gecastreerd,hij liep zichzelf in de vernieling als hij een merrie zag.
Nadien zadelmak gemaakt en mee beginnen rijden,lopen dat hij kon!!
Op een gegeven moment werd er op de manege waar ik vaak ging rijden door het fjordenstamboek een wedstrijd georganiseerd:springen,dressuur,mennen,...
Ik moest zelf werken dat weekend(internationale jumping,ik werk als groom),maar een vriendin van mij heeft hem daar gereden,en won zowel dressuur als jumping.Tegen zondagavond had ik al 5 telefoons gehad of ik hem niet verkocht.

I.v.m mijn werk(en nog 2 andere paarden) had ik sowieso toch niet veel tijd voor hem dus heb ik maar besloten hem te verkopen.

Ik vind het gewoonweg fantastisch dat hij het nu zo goed doet!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:40

Ik weet wel dat mijn vriendin destijds in Lier (2003 was dat?) Zecca heeft verslagen met Benja in het beginnelingenspringen.
Dat verhaal komt steeds weer boven als het over Zecca's wedstrijdresultaten gaat haha!

Jij was dus de eigenaar voor hij naar Noor en Jense ging?

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 23:04

Haha...dan won hij niet!?Tegen mij zei de amazone dat hij gewonnen had!
Ik was toen de eigenaar ja.Hij was de laatste fjord die ik gehad heb.daarna met grote paarden verder gegaan.

Nu ben ik erover aan het denken terug een fjordje te kopen,samen met mijn zus dan.Die heeft ondertussen 3 kindjes,dus dan is een fjord het ideale familiepaard.
Maar eerst maar eens goed rondkijken en alles goed bespreken.Ik draai op voor al het werk,en ik heb nog 2 grote paarden staan en werk nog steeds als groom(=veel uren werken).
Dus zal mijn zus echt wel tijd moeten maken om af en toe een handje uit te steken,anders kan ze beter op een manege gaan rijden.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:30

In het beginnelingenspringen niet dan denk ik (ik was er zelf niet bij, maar heb Ines d'r beker wel mogen aanschouwen haha)

Leuk dat je weer voor een fjord gaat :j

(waar woon je net ergens?)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:22

Jilly_Hayco schreef:
In het beginnelingenspringen niet dan denk ik (ik was er zelf niet bij, maar heb Ines d'r beker wel mogen aanschouwen haha)

Leuk dat je weer voor een fjord gaat :j

(waar woon je net ergens?)

Ik woon in Hove,ligt tss antwerpen en Lier.
Heb eens in je profiel gekeken:reed/rij je bij Louis de Vry?
Die ken ik nog van vroeger!
In mijn 'fjordentijd' ging ik ook vaak naar keuringen enzo,ben ook tijdje actief lid geweest,toen reed ik wel eens mee met Louis naar de vergaderingen want ik had toen nog geen rijbewijs.
Allemaal meer dan 10 jaar geleden,pfff wat gaat de tijd toch snel!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:47

Ik ben daar mijn fjordencarrière begonnen ja :D nu kom ik er af en toe nog wel eens. Ik vind het heerlijk met al die veulens! En op keuringen help ik ook nog en natuurlijk mijn beste vriendin daar gezelschap houden :)

Ik heb mijn fjord daar gekocht als veulen uit mijn verzorgmerrie, maar ondertussen wel verhuisd.