Ik zit er aan te denken om onze merrie te laten dekken door Ismo. Buiten het feit dat het een knapperd is staat hij ook nog in de buurt. Ik weet dat Sabbel al met hem gefokt heeft en hier is een knap veulen uitgekomen maar zijn er nog meer nakomelingen van hem bekend hier op bokt?
Jouw merrie is Illiano vrij toch? Dan raad ik je aan om voor Drafur te gaan zodra die is goedgekeurd. Zo'n beetje de helft (als het al niet meer is) van alle grijze Fjorden in Europa heeft Illiano bloed. Als je een leuke & interessante gra wilt fokken, kun je dat beter vermijden als je het mij vraagt. En Drafur is een prachtig dier. Enige maar is dat je even moet afwachten of hij door de keuring komt
Ik ga helemaal met Yoline mee. Als je echt voor grijs en interessant wil gaan zou ik Ismo ook laten voor wat het is. Drafur heb ik gisteren weer mogen bewonderen. Daar zit een enorme beweging in. Ietwat zwaar in de voorhand, maar volgens mij kan Nervana dat best hebben.
Nervana is een Orsta x Meiner en dus inderdaad vrij van Illiano bloed.
Chantal1973
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-09 01:31
dit had ik dus niet verwacht maar toch bedankt dames. Ik zal me eens in Drafur verdiepen. Het is ook allemaal nieuw voor me en voordat ik een beetje door heb welke lijnen er allemaal zijn ben ik weer een hele tijd verder. Maar zoals ik het begrijp is er veel grijs Illiano bloed. (hahaha volgens mij een echte leken opmerking)
mytgard
Geplaatst: 07-03-09 03:00
Oh... Ik heb even gegoogled op Drafur en ik vind hem geweldig!! Wil hem snel in levende lijve ontmoeten en denk ook dat het een mooie date zal zijn voor Vaantje Ik denk dat we naar Wanneperveen moeten...
Anita45
Geplaatst: 07-03-09 15:08
18 april is daar de hengstenshow, kun je Drafur in het echt bewonderen.
4 april is hij al te bewonderen op de HK in Hoenderloo.. En 6 april tijdens de proeven..
leoensuzanne
Geplaatst: 08-03-09 16:46
Op 5 april is het hengstenshow bij vd Aa in Beek en Donk. Dan kun je Ismo ook in het echie bewonderen. Wij hebben onze merrie Anca met hem gedekt, alleen is dat veulen er nog niet. Hopelijk komt dit eind mei. Ik zou toch ook zeggen, ga gewoon effe kijken. Ik snap wel waarom Yoline zegt, dat je Illianovrij bloed interessanter is, maar wat is je bedoeling met het veulen? Ga je het verkopen, wil je het houden?
Chantal1973
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-09 18:22
dank jullie wel allemaal. Ik wil een mooi/goed veulen fokken die ook wat kan inbrengen in het fjordenstamboek. Of "het" blijft of verkocht word weet ik nog niet maar daarom al moet het gewoon een interessant diertje worden. Ik weet dat onze merrie mooie veulens geeft nu nog een mooie/interessante hengst. We zijn al bij Ismo geweest en ik moet zeggen dat hij een geweldig dier is. We gaan dus ook weer 5 april kijken hoe hij zich toont maar Drafur, mits hij goedgekeurd wordt, is nu ook een gegadigde.
Tja als je wilt fokken met de merrie maakt het nog niet eens zo gek veel uit wat je doet.. Je zou er een merrie uit kunnen fokken met Illianobloed en vervolgens lekker met die merrie met Drafur gaan fokken.. En andersom natuurlijk..
Drafur kon het nog wel druk gaan krijgen als hij er door komt.. Ik heb zelf ook een merrie die er wel onder mag. Drafur heeft natuurlijk een mooie maat, kan supergoed lopen en hij heeft een leuk karakter..
Chantal1973
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-09 10:44
Er zijn idd meerdere opties maar omdat we niet zeker weten of we het veulen gaan houden is denk ik Drafur meer interessant dan Ismo. Nou ja de tijd zal leren welke date het wordt. Iig bedankt voor alle reacties ben weer wat wijzer.
Foss
Geplaatst: 13-03-09 18:49
Ik zit zelf met hetzelfde wordt het Drafur of Ismo, op de foto's lijkt Ismo wat luxer kwa bouw maar Drafur heeft weer meer maat dus eerst maar afwachten wat Drafur gaat doen op de HK en de proeven en dan kijk ik wel verder dus 4 april weten we mee
Chantal1973
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-09 23:48
spannend he.? wij gaan iig voor Drafur als hij doorkomt en goede punten heeft. Maar wel leuk topic dit heb nog geen foto's van Ismo kinderen..
Carolinef
Geplaatst: 14-03-09 11:41
hier is Ima, van 2 jaar gelden, had ze bijna gekocht maar op afraden van staleigenaar niet gedaan, spijjjjjjjt
dat het voor ima (toen ruim half jaar oud) moeilijk zou zijn om zichzelf staande te houden tussen mijn ruinen in die toen 2 en 8 waren en samen natuurlijk op elkaar ingesteld zijn, dat t voro haar waarschijnlijk knokken zou worden om ook aan r eten etc te komen en dat de kans groot was dat ze dat met klappen etc zou moeten bekopen, zag er de logica wel van in, maarja toen 2 mnd later heeft mijn man dat nog s gevraagd aan rien pijnenburg (fokker) en die zei dat ie niet anders doet dan die dieren sam,en te zetetn, ok eerst even wennen met de leider en dan gaat t goed, toen was ze al verkocht, ach ja ik mag niet klagen heb super fjorden maar toch als ik zie hoe mooi ze is uitgegroeid......daarnaast kreeg ik fikse korting op r als nederlandse promo girl haha
Das idd jammer maar een jonge merrie wordt vaak wel in de watten gelegd door de heren hoor na een goede gewennings periode. Ze is best wel een mooie dame geworden en dan wordt ze dit jaar 3 dus die groeit nog wel even. Och ja wie weet wat de toekomst brengt.
Jammer dat er van die Ismo-merrie geen mooie standfoto is.
Ik heb Ismo afgelopen zaterdag op Equitana gezien en hij kwam mij geheel anders over dan van de bekende fotos. Het is zeker een mooi dier en van type heel anders dan Drafur. Dus ik denk dat als je twijfelt vanwege de kleur, je erg goed moet kijken naar het type van je merrie.
Nee, Ismo was helaas erg druk en zo ken ik hem helemaal niet. Sabine vertelde ook, dat hij vorige keer in galop binnen kwam om door een papieren muur te moeten lopen of springen. Ws blijft hij die link leggen.
Wie weet. Och 5 april kan hij zich weer laten zien. Ik heb trouwens contact gehad met de oude eigenaresse van onze merrie en die vond Ismo een betere combi voor Vaantje. Ben nu aan het wachten op het waarom.. zie dat ik nog héél veel moet leren.
nou weet niet of ie er as weekeindne nog is maar heb afgesproken met sabine op de eqitana, als ie r staat zal ik s kijken of ik mooi plaatje voro je kan vastleggen ok