Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

leoensuzanne schreef:Fjorden hebben toch anders ook flink behang aan de benen hoor! Friezen en tinkers hebben aan de voorkant vaak nog lange haren wat over de hoef valt, dat heb ik bij een fjord niet veel gezien. Maar als ik Ronan zijn benen bekijk, zit daar toch flink behang aan. En in principe mag je niets aan de benen doen. Ik weet dat er mensen zijn, die de benen wat scheren, zodat het wat netter kijkt, maar ik vind dat niet horen.
Carolinef schreef:leoensuzanne schreef:Fjorden hebben toch anders ook flink behang aan de benen hoor! Friezen en tinkers hebben aan de voorkant vaak nog lange haren wat over de hoef valt, dat heb ik bij een fjord niet veel gezien. Maar als ik Ronan zijn benen bekijk, zit daar toch flink behang aan. En in principe mag je niets aan de benen doen. Ik weet dat er mensen zijn, die de benen wat scheren, zodat het wat netter kijkt, maar ik vind dat niet horen.
ja maar dat vind ik dus ook van de manenboog, is mi ook iets rastypisch,vind dus ook dat dat in stand/ere moet worden gehouden

alcootje schreef:Mijn paarden hebben niet veel behang aan hun benen.
Ze hebben een klein sokje en soms haal ik die er weleens af.
Bij alco en zortin wel en bij coen blijft het zitten(die heeft een mooi sokje)
Alco en zortin hebben net van die sikjes dus die haal ik er af voor de wedstrijden(zortin).
Hermansen zijn Mega sokken heb ik er voor de keuring afgeschoren(al was het alleen maar om baldadig te zijn. oeps en dat op mijn leeftijd)
Maar dat is net een belgisch trekpaard met die sokken en dan lijkt het net of hij giga benen heeft maar dat is niet zo.
Nu was alles meer in vorm.
Maar ik heb best commentaar gekregen(lachen)
en k vind het harststikke zonde om de sokken van een fjord te knippen, nog 1 aanmerking op het feit dat hier genoemd word dat de boog bij de fjord hoort, hier ben ik het niet helemaal mee eens, de boog hoort natuurlijk wel bij de afgelopen 50 jaar ofsow, maar toen ze nog als trekpaarden werden gebruikt, waren de manen ook allemaal nog lang