[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:37

dank jullie wel :D
ben ook zo trots op mijn Fjordie :D
5 april hebben we 2 proefjes nog binnen dus dan mag de puntje er ook bij zitten :P
eerst de 29ste de onderlinge L1 :D

corinadrenth

Berichten: 1864
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:53

OKejj Toppie Zwaantje_

Helaas kan ik geen wedstrijden rijden met me fjord ( alleen recreatief) :( Vind het best jammer maarja

Kzal van de week ff knotjes maken bij haar :P
pas van de zomer worden haar manen weer genkinipt en ze zijn nu op een mooi maatje ( natuurlijk worden er ook foto's gemaakt

X

Roosyes
Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:42

Heb mijn fjorden even voorgesteld in het foto topic :).

Tass

Berichten: 2273
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:07

Ik wil dit jaar ook gaan starten hoop dat het lukt :o

29ste onderlinge dus ben benieuwd :D

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:06


Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:22

pummer12: hoezo geen wedstrijden meer rijden?? wel jammer :j

ik zit nu bijna een jaar in de B ben er nu al zat van! heb nog maar 4 puntjes gehaald vorg jaar 2 en dit jaar ook nog 2!
merk wel dat ze bij de tandarts is geweest dat de lessen ook beter gaan en dat mag ik wel merken aan mijn wedstrijd punten!
als ik zo door blijft gaan hoop ik dat ik de volgende binnen wedstrijden L1 kan starten... en als dat het niet word dan word het echt 2010 in feb L1 :j
maar dit jaar ga in veel trainen al wel in de weekenden en lange weekenden dat ik bij me paard ben en in de vakantie voor de L2 te trainen voor onderlinge wedstrijd van september!
het wijken begint ze eindelijk te snappen :D alleen nog niet zo heel netjes maar ze begint het te snappen dat is al belangrijk :j
als het wijken beter gaat wil ik de achterwaarts er ook al in propen want dat moet wel in de L2 :P

Tass: komt vast wel goed! als je lekker aan het lessen ben en lekker door traint moet het goed komen ;)

ik ga op bedje want ben moe :j
Weltrusten Allemaal!!

Askor_Djarne

Berichten: 211
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Dronten

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:19

Hallo allemaal,

Ik heb weer eens een schandalig lange tijd niets van me laten horen :$ ik schaam me dood :P

Maar had et ook zo enorm druk. Zit momenteel overspannen thuis dus moet nu wel rustig aan doen. Baal als een stekker maar ja et is niet anders.

Met de paarden gaat het heel erg goed. Heb met Askor zondag weer fjordsport gereden. Ons B2 diploma is binnen en we waren 5e geworden met de dressuurproeven. Dus ik ben weer erg trots op hem :) haha. En Djarne. . . tja. . . die is lekker ontdeugend en groeit nu ook weer hard. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden over een jaar ongeveer:)

Weet er iemand nog leuke wedstrijden om te starten met een fjord tussen de paarden? Ik heb net mijn startkaart aangevraagd dus ben druk zoekende :)

Groetjes allemaal

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:28

askor: er zijn genoeg wedstrijden waar je met je fjord tussen de poaarden kan starten :)
gewoon op startlijst.nl kijken en dan heb je 2 lijsten dan klik je oop de 2de lijst en je plaats en dan kan je zelf bepalen hoeveel km ver je wilt gaan :)
ik start ook tussen de paarden is erg leuk! we hebben nu al 4 winspunten :D en al 1 keer eerste geworden! dus een fjord ken het!

Tass

Berichten: 2273
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Sint-Willebrord

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:02

Zwaantje_: We zijn sinds vrijdag verhuist naar een stal met binnenbak dus kan nu altijd trainen. Galop is het moeilijkste punt, daar werken we hard aan. Ik heb ook elke week les en we gaan echt vooruit :D. Gister voor het eerst in de binnenbak gereden op de nieuwe stal, ze had toch moeite zich te concentreren op mij :=.

corinadrenth

Berichten: 1864
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:21

Omdat ze dat volgens de eigenaar niet leuk vind.. maar er kan veel meer uit dan recreatief ;)

Zwaantje_ schreef:
pummer12: hoezo geen wedstrijden meer rijden?? wel jammer :j

ik zit nu bijna een jaar in de B ben er nu al zat van! heb nog maar 4 puntjes gehaald vorg jaar 2 en dit jaar ook nog 2!
merk wel dat ze bij de tandarts is geweest dat de lessen ook beter gaan en dat mag ik wel merken aan mijn wedstrijd punten!
als ik zo door blijft gaan hoop ik dat ik de volgende binnen wedstrijden L1 kan starten... en als dat het niet word dan word het echt 2010 in feb L1 :j
maar dit jaar ga in veel trainen al wel in de weekenden en lange weekenden dat ik bij me paard ben en in de vakantie voor de L2 te trainen voor onderlinge wedstrijd van september!
het wijken begint ze eindelijk te snappen :D alleen nog niet zo heel netjes maar ze begint het te snappen dat is al belangrijk :j
als het wijken beter gaat wil ik de achterwaarts er ook al in propen want dat moet wel in de L2 :P

Tass: komt vast wel goed! als je lekker aan het lessen ben en lekker door traint moet het goed komen ;)

ik ga op bedje want ben moe :j
Weltrusten Allemaal!!

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:51

Tass schreef:
Zwaantje_: We zijn sinds vrijdag verhuist naar een stal met binnenbak dus kan nu altijd trainen. Galop is het moeilijkste punt, daar werken we hard aan. Ik heb ook elke week les en we gaan echt vooruit :D. Gister voor het eerst in de binnenbak gereden op de nieuwe stal, ze had toch moeite zich te concentreren op mij :=.


haha oke dan!
die van mijn kon galop wel alleen geen voltens toen ik der in amsterdam had staan ook 1 keer in de week les en toen ging het vrij redelijk :j
nu is het zo in de proef op wedstrijd doet ze heel erg haar best maar in de les op zaterdag nou niet :P
heb der nu sins vorg jaar 31 augustus weer in langelo staan in drenthe.. bij mijn schoon ouders en rij alleen het weekend er op en in de vakantie als ik daar ben :) en het gaat eindelijk weer de goede kant op!

pummer12: jammer jah! maar als ze het niet leuk vind moet je het denk ik maar niet doen :n
gewoon lekker genieten!
ik zou ook eerst een jaar tot ander half jaar wachten maar ben toch eerder begonnen :j

J0ortje_M

Berichten: 123
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:41

heY
Ik ga volgende maand ook B starten! *D
Heb er wel zin in! Hoe vonden jullie de 1ste keer om te starten?!
Ik ben echt nog NOOIT gestart, maar gaat goed komen :Y)

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:10

das is echt gaaf hoor!
maar ik was begionnen onderling want zer kon de galop nog niet goed :n
maar toen in 2008 ben ik echt met wedstrijden begonnen daar voor eerst onderling lekker gereden :j rij nu bijna een jaar in de B net 4 winstpuntjes gehaald! maar dit jaar gaat het goed komen :j

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:20

Ben blij dat donderdag mijn laatste menles is met Tea.. Afgelopen zondag kreeg ze zo'n ram van het veulen wat erin zit, dat ze bijna omviel, hihi..

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:22


Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:54

goedeavond!
ik zoek nog een theorieboekje voor de fjordenwort! maar de stamboek hebben ze niet meer :n
die worden pas over 2 maanden gemaakt nieuwe...
maar mijn vraag is heeft iemand dit boekje nog die hem niet meer gebruikt??? want dan wil ik het wel overnemen :j want ik ga mee doen op 4 juli in Anderen aan de fjordensport maar moet het theorieboekje hebben :j
dankje alvast :)

Askor_Djarne

Berichten: 211
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Dronten

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:56

@ JOortje_m : Ik ben voor het eerst gestart toen ik 7 was haha :) Was heel erg leuk. Maar de eerste keer dat ik ging starten met mijn eigen fjord was heel speciaal. Hij is nog erg jong hebben samen een hele zware tijd gehad en hij deed zo zijn best op de eerste wedstrijd :D We zijn nu 3 keer gestart in de fjordsport en hebben nu onze startkaart aangevraagd. Dus we hopen zo snel mogelijk te starten bij de KNHS. :)

Nou Askor was echt total loss na zondag :) Hebben maandag lekker lang en laag beetje los gereden en gister heb ik hem wat meer opgepakt. . . dat deed hij best netjes. Vandaag gaan we miss ff een stukje buiten stappen en morgen weer les :)

Nou ik ga zo maar eens eten enzo moet straks ff langs school. . . in Barneveld:S lekker dichtbij vanuit dronten :S maar ja is niet anders

fjordjes

Berichten: 12074
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:08

Wat moet jij nou weer doen op school? Is je stage al klaar dan :P

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:09

Veel mensen die wedstrijden rijden zeg :D
het is echt niets voor mij haha zou het niet eens kunnen onthouden :P

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:27

goedemiddag!
kon ik ook maar rijden :P haha maarjah moet even wachten tot vrijdag want dan ga ik naar Zwaantje toe :D
zaterdag les en zondag bij simone (xsiep) van bokt kijken bij haar wedstrijd :) is voor mijn een thuis wedstrijd alleen die heb ik al gehad haha maar ga even kijken bij der en hoe haar fjordje loopt!
4 juli ga ik samen met simone naar de fjordensport in Anderen met de fjordjes Zwaantje en Vita! gaan ze voor het eerst samen op de trailer :j word erg gezellig!!
zit alleen te twijvelen welke ik ga doen B met theorie of B2 zonder theorie... maar heb de theorie boekjes ook niet dus ik baal er wel even van :j zondag even over leggen met simone op wedstrijd :j
of als iemand een boekje over heb en er niks meer mee gaat doen zou die gene me even een pm sturen??

Askor_Djarne

Berichten: 211
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Dronten

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:34

Heey zwaantje_

Anders wil ik wel kopieen maken voor je ff van de B en dat ik je die even toe stuur?

Groetjes Kirsten

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:33

SecretLIN schreef:
Veel mensen die wedstrijden rijden zeg :D
het is echt niets voor mij haha zou het niet eens kunnen onthouden :P


Daarom hebben ze voorlezers uitgevonden en dan rij ik nog verkeerd :D

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:39

Ambertje mag met Fjordy weer aan de bak :=

Van het weekend oefenparcours, en dan volgende week weer officieel springparcoursje proberen O:).

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:42

ha lekker! ook weer fanatiek aan het werk.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:43

Sjolvir schreef:
SecretLIN schreef:
Veel mensen die wedstrijden rijden zeg :D
het is echt niets voor mij haha zou het niet eens kunnen onthouden :P


Daarom hebben ze voorlezers uitgevonden en dan rij ik nog verkeerd :D


haha dat is ook handig :+

Nee, kan niet goed rijden dus mij en wedstrijd is geen goed idee }:0