[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askor_Djarne

Berichten: 211
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Dronten

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:04

heeey allemaal,

Heb een tijd niets van me laten horen maar ben ook zo onwijs druk met van alles en nog wat :S kan niet eens iedere dag me mail checke. . . .

Nou alweer beetje bij gelezen en wat leuke foto's tege gekomen zeg :)

Nou ff kort verslagje over Askor en Djarne. . . .

Askor heeft 2 weken op stal gestaan met 3 x per dag 15 min stappen. Hij had namelijk eerst rechtsachter een warm pees (net onder de hak) en na ongeveer 1 week was dat helemaal over. . . had meneer ff buiten gestaan en is helemaal door het lint heen gegaan en toen was linksachter de pees warm en dik.
Nou is hij weer paar dagen goed dus ga vanavond weer proberen wat te longeren haha :) Voor de rest is ie erg lief hoor alleen erg druk omdat hij ook aant werk wil haha.

Djarne groeit hard op het moment en eet ook onwijs veel. Hij komt niet aan dus dat is erg mooi haha zal hij het wel nodig hebben.

Wegens Askor zijn peesblessures en verplaatsing van de wedstrijd zijn wij 8 februari ook niet gestart in Hoenderloo helaas!!!
Nou gaan we een poging doen op 15 maart haha :)

En waarschijnlijk ga ik volgende maand mijn startkaart aan vragen bij de Flevoruiters en dan ook KNHS wedstrijden starten :D:D Jeeeeeej :)

Nou dat was een hele was lijst :)

Tass

Berichten: 2273
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:29

Vandaag tante en nichtje mee naar stal en die moesten ook even blondje testen :P
Was leuk dagje :D

Blond en ik @ lichte dressuur :D :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn dotje :+:
Afbeelding

Nichtje met blond :D
Afbeelding

En tante die bang is van paarden op blond :D
Afbeelding

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:35

Pomtiedom kom ook weer ff kijken hier, zowel baasje (ik dus) als paard zijn vandaag naar de dokter geweest. Naja die van Bon doet aan huisbezoekjes :p

Bon is geent en heb even dr tandjes na laten kijken, met dat monopensper ding was ze braaf stond beetje vaag ernaar te kijken maar gaf verder geen kick, en tijdens de enting probeerde ze alleen maar het stukje brood uit mn jaszak te vissen :p ze bewoog dr oor nog niet eens haha

Ik zou vandaag ff bij de dokter mn oor laten uitspuiten hij zit telkens dicht dus hoor zo goed als niks met rechts.
Blijk ik fikse oor en bijholte ontsteking te hebben *snik* dus lekkere antibiotica kuur van een week waarbij je niet verder als 5 min bij een wc vandaan moet zijn zeg maar :p
*joepie*
Hoop dat het klaar is na die week anders moet ik weer terug.

Mn oude shetje staat op het land broodje broodje mager tis dattie zo harig is dan lijkt het nog wat, vee arts heeft hem ook geent (hij is sinds mei niet meer van mij voor de duidelijkheid) zn oude verzorstertje heeft m zondag gekocht van degene waaraan ik hem gegeven had, die zou er goed voo zorgen :( NOT
Hij was verwaarloosd volgens vee arts naja dat klopt ook wel maja dat meissie gaat m lekker verwennen dus gaat wel goed komen, de narigheid is allene dattie n schimmelplekje heeft :0 hopen dat Bon niks gaat mankeren!!!!!

Tass

Berichten: 2273
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Sint-Willebrord

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:37

Bon_Bon: Balen dat je ziek ben zeg :(:)
En wat zielig voor dat shetje :(:)

Marcella

Berichten: 36898
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:55

Sjolvir hoor het wel.
Askor_Djarne gaat startkaart aanvragen.
Leuke rijfoto's van Tass.
Bon_Bon die haar oude shetje op weer op stal heeft. Beterschap met het beestje. :(:)

Heerlijk buitengereden vandaag.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:19

Bij ons op stal heerst er een griepvirus. Al enkele paarden hebben koorts en eten niet. Liggen heel de dag. Veearts zegt dat er niks aan te doen is en dat ze moeten 'uitzieken'. Vandaag had Laar hele koude oren en was erg loom. Ik temperaturen en ja hoor 39,1. ben benieuwd morgen of het erger is of dat hij een beetje er tussen blijft hangen.

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:21

balen Larix!!!
Gelukkig mankeren de paarden bij ons op t land niets.
Bon is de enige geweest die nog ff na snotterde toen ze op het land kwam verder niets gelukkig.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:28

Hij eet gelukkig nog wel maar is gewoon loom. Morgenochtend maar weer temperaturen. Je kan er verder toch niks aan doen. Net zoals bij mensen gewoon uitzieken.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:28

leuke foto's tamara van jou en karev

carolien die ziek is bah ! beterschap !

Kirsten die ook weer heel wat meemaakt stelletje donders zijn het !
flevolruiter ...hmm nee ik weet nog niet wat ik ga doen
ik ga wel naar pcd ivm onderlinge wedstrijden en bos . maar sta nog op de wachtlijst

Tass ook leuke foto's van blond ! maar heb jij je beugels zo kort joh ?
lijkt me nie lekkerzitten ik heb de mijne vandaag ook weer langer gezet hihi merk je wel ipv schoenen laarzen

larix echt k*t man !

Bon he jasses me stiefpa had ook oorontsteking na had heeft ...

Zo vandaag lekker gereden met spark ineens iemand toeteren ik huh ?
kijk ik is het me zus die langrijd haha
doos moest naar de dierenarts met haar cavia

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:26

larixfire schreef:
Bij ons op stal heerst er een griepvirus. .


Heb je nu ook de paarden al aangestoken :D
Wel bummer, goed in de gaten houden hoor of het toch niet stiekum droes is ofzo of Rhino.
Beterschapjes... zijn ze poezels wel al beter?

fjordjes

Berichten: 12078
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:23

Grrrrrrrr! Ik probeer nu al een paar dagen iemand te bereiken maar die neemt niet op/ stuurt geen mail terug. Moet het nĂș weten want ik heb ook m'n afspraken vandaag en morgen...! Kan daar echt niet tegen! Ben gefrustreerd!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:41

nou ik heb mijn mannen ook weer gereden, kindlief weer naar school gestuurd, nu loop ik zelf met knallende koppijn maar toch paardjes gereden, haakon liep na 5dgn te hebben stilgestaan eigenlijk best goed, tegen mijn verwachting in, maar Ubie oh oh helemaal gespanenn, stijf, gehaast, heb m uiteindelijk mee naar de buitenbak (40 x 80) genomen en m even lekker laten galopperen, even zijn ei kwijt, moet hem even iets meer rij aandacht geven, dus morgenn draaien we t om; eerst ubie en daarna Haakon, met beetje geluk is t droog en rijd ik ze buiten, in de binnebak raakt Ubie erg gespannen.

ga zo eerst kids naar school brengen, voetbalplaatjes plakken (ja ja wij zijn ook besmet met.......) en dan even niks.

Tass

Berichten: 2273
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Sint-Willebrord

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:48

Joyce: Ik vin da wel fijn :=

-Balen van de griepvirus op stal :(:)

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:37

Vippie schreef:
larixfire schreef:
Bij ons op stal heerst er een griepvirus. .


Heb je nu ook de paarden al aangestoken :D
Wel bummer, goed in de gaten houden hoor of het toch niet stiekum droes is ofzo of Rhino.
Beterschapjes... zijn ze poezels wel al beter?


Er heerst een virus. Laar had vanochtend 38,8 maar at zijn hooi niet en was aan de diaree. De da moest komen voor een ander paard met zelfde verschijnselen alleen hogere koorts en heeft ook gelijk naar laar gekeken. Heeft een virus en heeft een spuit gehad en voor 3 dagen antibiotica. Moet hem gewoon laten gaan en mag een klein stukje wandelen/grazen met hem. Als hij 2 dagen koortsvrij is dus 38 of lager dan mag ik weer met rijden gaan beginnen maar voorlopig laat ik hem lekker gaan.

Poezen zijn weer beter. Breken de tent weer af en spelen weer.

Marcella

Berichten: 36898
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:28

Bij Larixfire hoop zieke paarden.
Fjordjes die gefrusteerd is.
Carolinef heeft lekker op de mannen gereden.

Kwam van stal naar huis toen nog een rijdende lantaarnpaal tegen. :+ Vanavond westernles gehad en die ging super was wel weer even wennen en omschakelen. We hebben nog even gekeken met zijn alle naar mijn vzh zadel, maar die is dus toch echt te smal. En kom dus uit op zadel alla tafelmodel (extreem breed). :+

Askor_Djarne

Berichten: 211
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Dronten

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:01

Jeetje wat een hoop zieke paardjes hierow :( dat is niet best

@ Sparky: ja ik weet et flevofluiter maar ja ik moet wat en dan is de flevo gewoon het dichtste bij voor mij :) En alleen startkaart lid ik ga daar niet lessen ofzo. Heb toch geen trailer en anders ben ik zo afhankelijk van Alex :) Maar ik zie nog wel ff.

Gister weer ff gereden op Askor. Was erg blij met mijn slofje :) Meneer naaide er een paar keer bijna tussen uit maar loopt wel goed en de pezen blijven ook goed :D Jeeeej miss is het dan toch over :) Blijf de komende tijd wel nog rustig met em trainen hoor haha :)

Nou ik ga gauw aankleden en naar stage anders ben ik de pineut haha :)

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:44

Goede morgen allemaal ,

Ik wil dit graag met jullie delen :

In het Trekpaard & De Haflinger, welke ik elke 2 maanden thuis gestuurd krijg, stond een intressant artikel in, die niet alleen voor de trekpaarden en haflingerbezitters van belang zijn, maar voor elke paardenbezitter/eigenaar.

In het kort :

Op 1 juli 2009 wordt er een Europese verordering met voorschriften voor de indentificatie en registratie van paarden van kracht. In deze verordering staan veel verplichtingen die in Nederland al gelden sinds 1 januari 2004, toen de PVV verorderingen identificatie en registratie van paardachtingen in werking trad. Daarnaast staart er in de Europese verordering ook een aantal nieuwe voorschriften. Deze voorschriften gaan vanaf 1 juli 2009 in Nederland en in alle andere lidstaten van de EU gelden.

Aanvulling van Paardenpaspoorten:
Vanaf 1998 is een paardenpaspoort verplicht bij geregistreerde paarden en pony's ( dat zijn de bij een erkend stamboek ingeschreven paarden/pony's )
In 2000 werd deze verplichting uitgebreid tot alle paarden en pony's. Toen werd ook de inhoud van het paspoort uitgebreid. Er werd een hoofdstuk toegevoegd over medische behandelingen. Vanaf 2004 zijn alle uitgegeven paspoorten zeker vorozien van een hoofdstuk "Medische behandelingen"

****

Mocht je paardenpaspoort dit niet hebben, kan je bij de uitgeven van het paspoort van jouw paard / pony's voor 1 juli 2009 een bijlage opvragen. na 1 juli 2009 kan dit niet meer en is het paspoort niet meer geldig en ben je eigenlijk verplicht een geheel nieuw paspoort aan te schaffen.
Zonde van het geld, van bij het stamboek van Het Trekpaard & De Haflinger kost een bijlage maar 5 euro.

Hier is de link van het gehele artikel
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PQSCKDRP.jpg

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:53

sjolvir, heb hier nu ook een topic geopend ;)!

groetjes

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:54

|( |( |( |( |( |( |( |( |(
Vannacht is mijn lieve fjord Par onverwachts overleden na een spoedkoliek operatie, ik ben er helemaal kapot van.
Ik zal hem nooit vergeten....................

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:57

moniquelucky, heel veel sterkte te komende tijd met dit grote verlies.

Rianne87
Berichten: 484
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: vaassen

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:07

Jeetje monique, Heel veel sterkte !!!

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:07

Rianne87 schreef:
Jeetje monique, Heel veel sterkte !!!

Dank je.
Linksboven onder het woordje stal is mijn lieve Par:
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25314
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:18

Jeetje, MoniqueLucky! heel veel sterkte.
Dat is niet makkelijk.

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:27

Sjolvir schreef:
Jeetje, MoniqueLucky! heel veel sterkte.
Dat is niet makkelijk.

Dank je, nee is heel moeilijk |( .

fjordjes

Berichten: 12078
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:45

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!