[HK] Fjorden klets topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:53

Larixfire nee ik heb zelf ook full aansnoerneusriem maar ja heb ook full hoofdstel[/quote]

Ik heb ook full hoofdstel alleen het riempje ging gewoon niet dicht .Heb hem van mijn andere hoofdstel erop gezet alleen kan ik nu niet met mijn mooie rondgenaaide hoofdstel rijden en dat wil ik wel.

Bah kan beter een gewoon paard kopen die hebben tenminste normale maten hahahahah

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:54

Afbeelding

Dit riempje bedoel ik. Dus als er iemand nog een oud hooffdstel ergens heeft liggen met zo riempje. Ik hou me aanbevolen.

Marcella

Berichten: 36775
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:56

larixfire schreef:
Kan iemand mij helpen aan het riempje van een aansnoerneusriem??

Ik heb een hoofdstel gekocht en nu kan de neusriem niet dicht omdat meneer een brede kaak heeft maar nergens zijn die riempjes los te krijgen. Moet een grote full zijn. Ik heb hier een nieuwp riempje liggen met zo beschermkussentje eraan voor geinteresseerden.

Misschien een sperriemje. Hoor dit wel eens meer.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:00

Marcella schreef:
larixfire schreef:
Kan iemand mij helpen aan het riempje van een aansnoerneusriem??

Ik heb een hoofdstel gekocht en nu kan de neusriem niet dicht omdat meneer een brede kaak heeft maar nergens zijn die riempjes los te krijgen. Moet een grote full zijn. Ik heb hier een nieuwp riempje liggen met zo beschermkussentje eraan voor geinteresseerden.

Misschien een sperriemje. Hoor dit wel eens meer.



lijkt me beetje dun .....

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:02

mij ook

Marcella

Berichten: 36775
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:16

Sjolvir schreef:
heeehhh!!! Marcella, you are still alive!
Kwam zondag tot de conclusie dat mijn hoefschoenen stuk waren. (althans 1)
Blij dat het mijn eigen waren en niet de jouwe!
Sjol had ze aan met onze hoe hard is asfalt test met mennen.
(was ze ondertussen kwijt, wist niet meer waar ik ze die dag gelaten had,
wel dat ik ze van straat had opgeraapt en achterop de kar had gegooid, maar dat ik ze niet lachen!
OP HAD GERUIMD! (is al tegen mijn prinicipes) in het medicijn kastje :? van mijn auto?
Dat was ik vergeten. )
neopreen is helemaal uitgescheurd en alle schroeven van 1 kant van schoen foetsie.
Heb nog wel nieuwe schoefjes.
Neopreen, hmmm tjaa. schoenmaker proberen denk ik....

Die sokjes kan je ook los kopen als het goed is. Geloof ongeveer 25 euro. ;)

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:30

Bon vond me een beetje vreemd vandaag geloof ik :p
Normaal als ik haar 's avonds ga voeren fluit ik paar keer heel hard waarna ze me blijft negeren, dan roep ik dr naam waar ze vervolgens niet op reageerd :') dan brabbel ik nog wat woordjes in de hop dat ze komt waar ze ook geen sjoege op geeft...

Vandaag geen zin in dit ritueel (licht griepje etc.) dus kwam gewoon aangebaggerd zonder geluid naar haar te maken waarna ze heel vreemd omkeek vanaf dr hooi, toen kwam er nog geen geluid dus liep ze paar passen mijn kant op waarna ze heel apart ging kijken :') alsof ze nog nooit eens mens gezien had hhaha , vervolgens kwam ze me tegemoet gelopen.
Vervolgens at ze al dr voer op aangezien dr vriendinnetje terug kwam van rijden (andere fjordje) en ook voer kreeg.

Ik kon er wel om lachen het is en blijft een apart paardje

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:36

Haha, lekkere fjord dus! Daarstraks zei ik dat ik maar geen mail terug kreeg, blijkt dat ik hem naar een verkeerd adres gestuurd heb hahaha, echt wat voor mij!

sumpielover

Berichten: 117
Geregistreerd: 18-01-08

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:45

hoi hoi allemaal ,
dat is voor mij echt een tijdje geleden :S
beetje druk met de de koetjes en de schaapjes allemaal en natuurlijk met de paardjes
en dan ook nog eens een griepje er bij
maar ik ben er weer ga morgen alles even bij lezen ;)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 08:16

larixfire schreef:
Afbeelding

Dit riempje bedoel ik. Dus als er iemand nog een oud hooffdstel ergens heeft liggen met zo riempje. Ik hou me aanbevolen.


Meld zich, hoe lang moet het riempje zijn, dan meet ik hem even op. Heb hem destijds we ingekort geloof ik.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:49

Vippie schreef:
larixfire schreef:
Afbeelding

Dit riempje bedoel ik. Dus als er iemand nog een oud hooffdstel ergens heeft liggen met zo riempje. Ik hou me aanbevolen.


Meld zich, hoe lang moet het riempje zijn, dan meet ik hem even op. Heb hem destijds we ingekort geloof ik.



aaa dat is lief !!
ingekort haha dat kan ook natuurlijk

viv ik wacht op de stal of er een vrij komt sta op de lijst
www.paardencentrumdronten.nl dat word het

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:13

Vippie schreef:
larixfire schreef:
Afbeelding

Dit riempje bedoel ik. Dus als er iemand nog een oud hooffdstel ergens heeft liggen met zo riempje. Ik hou me aanbevolen.


Meld zich, hoe lang moet het riempje zijn, dan meet ik hem even op. Heb hem destijds we ingekort geloof ik.



Dat riempje van de foto is 43 cm maar moet zeker een cm of 10 bij.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:09

viv ik wacht op de stal of er een vrij komt sta op de lijst
http://www.paardencentrumdronten.nl dat word het[/quote]


Zo heb net gekeken. Ben erg jaloers wat een mooie stal zeg. Moet je zeker gaan staan als het in de buurt is en de prijzen vind ik nog wel meevallen voor stal met binnenbak.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:51

ziet er idd goed uit, is van STOAS en CAH, herkende het meteen! leuk hoor!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:08

larixfire schreef:
[

Dat riempje van de foto is 43 cm maar moet zeker een cm of 10 bij.


Ik gaat ff meten :D kan natuurlijk ook ff komen passen vant weekend, net zo handig en kan ik meteen je poownie bewonderen :D idee??

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:10

Sparky10 schreef:
[viv ik wacht op de stal of er een vrij komt sta op de lijst
http://www.paardencentrumdronten.nl dat word het


Wow das wel ff heel wat anders dan waar je nu staat.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:35

larixfire schreef:
viv ik wacht op de stal of er een vrij komt sta op de lijst
http://www.paardencentrumdronten.nl dat word het



Zo heb net gekeken. Ben erg jaloers wat een mooie stal zeg. Moet je zeker gaan staan als het in de buurt is en de prijzen vind ik nog wel meevallen voor stal met binnenbak.[/quote]
Zo COOL
jammer dat het voor mij ver weg is maar ik zou er gelijk naartoe verhuizen

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:34

hihi nou ik sta opde wachtlijst maar kom er al wel vrij veel .

fjordjes nee het is niet van stoas en cah dat is de paardenplaats een stal verder
die hebben alleen een buitenbuik .
en hele andere stallen
wel werkt pcd samen met sotas en cah en worden er orun cursussen gegeven .
iedereen mag wel een keer mee hoor :D

prijs valt indd mee 250
jehebt nette stal
bos na het erf
binnenbak
paddocks
longeerbak /losgooi bak
lessen
buitenbak enzenz

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:43

Sparky doen hoor. Niet over nadenken. Je paardje heeft het daar ook hartstikke goed.

Vippie, normaal zou ik dat heel leuk vinden maar heb nu de griep en mijn fjordemans wordt al 4 dagen door iemand anders gedaan en weet niet of ik zondag weer een beetje bij ben.

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:39

Als je paardje er tegen kan merendeel van de dag swinters binnen te staan is het fantastisch :D
Heb zelf nog nagedacht over http://www.stalwennekers.nl jammer genoeg kan mn Bon niet binnen staan en achteraf bekeken vind ik het ook te ve weg voor mij toch elke dag als er geen file staat 20 minutne of langer autorijden er naar toe.

Maar zolang de reistijd te doen is en je paardje zal het er prima hebben vooral lekker doen!!! Beetje luxe voor de 'baas' kan ook gene kwaad :D

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:59

bon ze kunnen zo lang buiten staan de winter als ik er ben en niemand andrs de paddocken wil gebruiken dus van de winter zal die ook wel lang buiten staan .
ja die luxe enerzijds dood eng heb ik nog nooit gehad ihih

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:50

[quote="Bon_Bon"]http://www.stalwennekers.nl

Wat een gave stal. Zie ik het nou goed dat je een soort binnen buitenstal hebt op die site van hun. Jammer dat deze stal voor mij 65 kilometer verder ligt.

En ach een beetje luxe mag toch wel. Heb zelf ook geen luxe waar ik nu staat maar sommige dingen zou ik toch wel lekker vinden als het zou gebeuren.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:41

Ik was onderweg met de trein naar stage, ik moet naar Harderwijk. Bij Putten gingen we op een zijspoor wachten op de intercity. Die kwam maar niet, duurde lang. De conducteur riep om dat hij er ook niets van begreep. 5 Minuten later werd er verteld dat er tussen Harderwijk en Nunspeet geen treinverkeer mogelijk was ivm een aanrijding met een persoon, nou dan weet ik al genoeg... Mocht ik weer terug naar Amersfoort! Daar gevraagd of er een bus ging naar Harderwijk, nee dus, alleen 1 via Nijkerk en dan moest ik nog erg lang wachten... Toen bood de busschauffeur aan om mij naar het station van Harderwijk te brengen!!! Nogmaals bedankt chauffeur!!! (van Veolia)

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:50

@Larixfire, ja ze hebben daar kleine uitloopstalletjes niet dat ze er kunnen rennen ofzo :p maar ze staan dan ook gedeeltelijk buiten.
@Sparky, ohh kon op die sites niets vinden over buiten staan, en moet je dan zelf je paard buiten en binnen zetten? of doet iemand dat voor je?Ik weet van sommige stallen hier in de buurt dat je paard soms maar 2 uurtjes 2x per week buiten komt.
En uit eigen ervaring weet ik alles van staleigenaren die van alles beloven en weinig tot niks van waarmaken :p

Op mn vorige stal had elk paard zn eigen paddock (euhm niet dus want er is 1 paddock te weinig dus die paarden worden gewisseld) je paard zou er elke dag buiten staan (mmm oke behalve als de eigenaar dacht dat het mogelijk wel eens zou kunnen gaan regenen, dan stonden ze gewoon de hele dga binnen) als een vriendin van me dan even mn paard uurtje buiten zetten werd hij boos want er kon wel van alles gebeuren, vervolgens laat hij zn schoonzoon die toevallig smorgens daar zta mn paard buiten zetten :s (waar ik niet blij mee was heb gezien hoe hij met paarden omgaat) allemaal van die vervelende dingen, nu stond ik op een stal met pakweg 10 pensionpaarden dus zit je al sneller op elkaars lip hoe groter de stal hoe minder 'last' je van een ander hebt .

Ik heb nu trouwens heleml geen luxe meer:p ja of je moet een modderbad luxe noemen hahaha :p

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:52

Heb vanmorgen trouwens lekker buitenritje gemaakt, met zadel dit keer :p de ruiterpaden en gras was wel beetje bevroren en op sommige stukken was het fietspad of mooi glimmend wit of bevrorne met laag ijs erop , dus heb soms even moeten afstappen omdat ik er niet veilig langs kon.
Rijden we door t bos begint Bon helemaal hyper te doen :s denk wat is er nou :s rijdt er in ene een nzh/connexxion bus :S nou stond ook wel ff stom te kijken hahaha dat verwacht je dus neit daar op die plek lol, even verderop vond ze een pas geplaatst omleidingsbord eng :p ze schrok er zo van haha dat ze bijna op dr kont zat hahahah :p waarna ze zich omdraaide en heel snel stappen weg wilde 'rennen' dus haar weer omgedraaid schrok ze zich weer helemaal kapot :p
Toen ben ik afgestapt even aan het bord laten ruiken en weer opgestapt :p toen was t goed haha.
Ook nog kleine stukje kunnen draven op een vlak redelijk ontdooid stuk ruiterpad :) en draven is lang geleden haha :p
Ze is de laatste tijd wel wat stijver ze stapt wat kort , denk ook omdat ze niet echt ff voluit kan met rijden niet en op de wei niet , binnenkort maar ff die spiertjes weer los maken :d met rustig aan longeren etc. maja heeft nu weinig nut , ik rij nu 1x in de zoveel tijd 1 a 2 weken dus ja echt soepeler word ze daar niet van , al overvraag ik dr niet en wissel erop af met ernaast lopen, kan voor mn eigen stijfheid ook geen kwaad haha.

Van mij mag het wel zomer gaan worden nu :p
Maar moet zeggen om 9 uur smorgens relaxed stapritje door witte weilanden in een heerlijk (toch al wel warm) zonnetje, f en toe een hardloper tegenkomen mmmm :)