[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:31

Ja echt een leuke combinatie is het! Wat heeft jou doen beslissen voor Galant? Welke punten bij Finnea enzo?

Knap hoor hoe hij het doet!

Wonkeydonkey

Berichten: 168
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:54

Finnea, leuke pad, waar heb je die vandaan?

Loki heeft last van de vliegen op stal, dus hebben we een deken van Marktplaats geplukt. Hij is wel wat te groot, maar hij heeft zo geen last van de prikkende vliegen.
Hij is nog helemaal zo'n kleine keutel, in zijn soepjurk.

Afbeelding
Afbeelding

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 11:32

Hij verzuipt zowat in dat deken, haha. Jammer dat ie zo een last heeft. Het is echt geen fijn weer voor die paarden :(

Wonkeydonkey

Berichten: 168
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:10

Dat doet hij idd, maar hij staat zoveel rustiger.
Het was ook even wachten hoe hij op die deken zou reageren, misschien was die al wel in 100 stukken.
Maar hij laat hem braaf op.
Het is drama, dat is wat het is. Verschrikkelijk rot weer, dan zon en direct heet, dan wind en koud.

Maartje7

Berichten: 140
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:17

Zojuist Udsie weer is gemeten en hij is nu ongeveer 1,36m :D
Afbeelding

Een beetje aan het experimenteren met het knippen van zijn boog. Het duurde Udsie wel even te lang dit keer :+ Hij wordt liever gewoon gepoetst of zijn staart gevlochten, dan gaat ie helemaal lekker staan slapen <3
Afbeelding
Afbeelding

Op de Metazoa lijkt ie het erg goed op te doen. Ik vind zijn blik wat relaxter en ook met het lopen is ie rustiger.

Daarnaast had ik gisteren nog leuk nieuws gehad! Er is voor dit jaar toch nog een plek vrij gekomen voor de opleiding dierfysiotherapie. In september ga ik hiermee van start :D

NorwayFjord

Berichten: 3209
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:30

Finnea hij is echt knap <3

Wonkeydonkey haha zo is het echt een soepjurk ja, wel fijn dat het helpt! Dat is het belangrijkste :)

Knappe Uds! Dat word een grote, leuk hoor :D Ik moet Olaffie binnenkort ook eens meten, ben wel benieuwd want ik vind hem zo'n smurf. Uds oogt een stuk groter. Nette boog hoor! Dat knippen vind ik ook nog een kunst, Olaf heeft daar ook niet zoveel geduld voor :+ En dan denk ik dat hij super strak is, ga op een afstandje staan en dan zie ik er weer van alles aan haha want ik ben veel te precies :P

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:10

Sepp hebben we laatst gemeten op ongeveer 1.45, maar toen hij vorig jaar augustus gemeten werd was hij ook 1.45 dus of een van de twee metingen is fout of hij is gewoon niets gegroeid :')

Maartje7

Berichten: 140
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:42

Haha ja heel herkenbaar idd met zo van een afstandje kijken!

Voor Udsie hou ik zo’n groeicurve bij en daar zit hij telkens bovenin, wat zou beteken dat ie 1,57m zou worden. Klinkt erg groot voor een Fjord _O-, maar het is wel leuk om bij te houden en wie weet hahaha

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:21

Trotse fjordenmama hier hoor. Vandaag busje gehuurd, paard weer ophalen. Dus thuis er even van geprofiteerd met Unola. De knappe, bange scheet is gewoon twee keer op de trailer gegaan! Haar oudere en grotere zus deed dat vorig jaar niet hoor :+
Ik ben echt trots op haar. Ze schrok van fietsen in het busje, maar bleef rustig. Normaal durft zij wel wegrennen. Maar alles netjes. Dik beloond met snoepjes :D

NorwayFjord

Berichten: 3209
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:26

M'n vriend mocht eindelijk weer eens knap op de foto, ik vind hem zo veranderd afgelopen 1,5 maand <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze puppyface is er af :P
Afbeelding

Wonkeydonkey

Berichten: 168
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:18

Heel grappig op de eerste foto's denk je, wat een grote en als jij ernaast staat, dan is die weer heel klein...
Leuke foto's ook.

Hier de rekening binnen na die koliek aanval door het slechte hooi een paar weken geleden.
€169,- aan de broek. Wat verschrikkelijk zuur.

NorwayFjord

Berichten: 3209
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:59

Haha ja hij is wel een beetje een smurf en ik ben 1.81m lang :+ Soms maak ik me ook wel zorgen dat hij wat te klein voor me blijft maar we gaan het wel zien, voorlopig heeft ie nog tijd zat om te groeien :)

Ahh ja dat is zuur idd! Gelukkig nu een betere stal gevonden!

Mr_Mx
Berichten: 99
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 13:51

Leuk dat dit topic weer zo actief is! Zo nu en dan lees ik even bij.

Geweldig om al die ukken te zien!

Olaf heeft als jaarling al een heel volwassen uitstraling. Mooi hoor, die kleur.

Ook interessant om te lezen hoe iedereen het beleren oppakt en wat je dan kan tegenkomen. Herkenbaar ook. Zadel, singel, hoofdstel en bit; geen probleem. Voor het eerst erop; ook geen gedoe. Maar dan.... de eigenheid van de algemene fjord zorgt toch voor verrassingen.

Hier hebben we een aantal stappen gezet. Sjoko werd met het inrijden voornamelijk door mijn bijrijder gereden omdat hij moeite had met zijn balans. En het wisselen van ruiter droeg daar niet aan bij. Nu rij ik hem ook zelf. Hij is nu 5 en ik heb hem vanaf dat hij 7 maanden was. Ik vind het toch heel speciaal om hem nu te rijden..., mijn kleine veulentje

Het grappige was toen ik alleen met hem hem ging rijden dat hij achteruit ging lopen zodra ik in het zadel zat. Sjoko heeft geleerd, als hij naast mij meeloopt, hij niet voorbij mijn schouder mag. Als hij dat wel doet zet ik hem achteruit. Dus als ik was opgestegen klopte volgens Sjoko zijn positie ten opzichte van mij niet meer en probeerde door achteruit te lopen dit te corrigeren. Heel braaf en goed bedoeld...., beetje onhandig.

Ik rij met hem in de bak en sluit altijd af met een rondje buiten het erf. Vorige week heeft mijn bijrijder wat foto's gemaakt.
(Een buitenritje van een paar kilometer lukt ook al in ons eentje, dat vind ik zo gaaf!)


Afbeelding
Even echt poseren. Sjoko is nu 1,46 en ik ben 1,73. Het past... daar ben ik blij om.

Afbeelding
Sjoko vindt het nog steeds leuk dat zo makkelijk bij een schoen of een laars kan, als er iemand op hem zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avondlicht maakt een fjord nog mooier.


Afbeelding
Even een terugblik.
Oktober 2019, toen had ik hem een paar dagen. Kende zo goed als niks; meelopen aan een halster, voetjes geven, vaststaan, borstelen, alles was nieuw.

Maartje7

Berichten: 140
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:21

Leuke foto’s van Sjoko! Het is inderdaad gaaf om ze zo van veulen af aan te zien opgroeien :D

Vandaag had ik even de camera van mijn zusje geleend. De heren waren namelijk weer zo heerlijk aan het spelen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog paar van afgelopen week :D
Afbeelding
Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3209
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 08:40

Wat een leukerd is Sjoko! Je past er idd prima op :) Heel gaaf inderdaad om ze op te zien groeien, kan niet wachten tot het voor ons zo ver is dat ik er op kan <3

Tsja Uds, je weet dat ik hem geweldig vind <3

Wij hadden gister een enorm geluksmoment, alle paarden mochten weer bij elkaar en meteen lekker op de grote wei <3 Na 6 weken ellende was dit wel echt fantastisch!

(Olaf en de bruine pony mogen nog wat kilo's aankomen maar zijn beide dus ziek geweest)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje7

Berichten: 140
Geregistreerd: 15-06-13

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:01

Wat heerlijk! Fijn dat ze weer allemaal bij elkaar mogen.

Wonkeydonkey

Berichten: 168
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:27

Ik was even druk met het leven en alles eromheen.
Loki is super happy op zijn nieuwe stal en wij ook. Er is altijd eten, de mensen zijn heel vriendelijk.
Ik wil binnenkort een shoot, even iemand in de omgeving zoeken die dit doet.
Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3209
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:33

Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik vind hem er ook ontzettend goed uit zien, wauw <3

Kalea

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:01

Wat voor hoofdstel gebruiken jullie? Graag met foto ik gebruik er nu eentje dat ik nog had liggen maar wil hem graag een eigen hoofdstel kopen.

Wonkeydonkey

Berichten: 168
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:28

Wat een verschil he, ik vond hem zo schraal 1 1/2 maand geleden.
En nu is hij bezig met een inhaalslag.
Zo blij mee...
Ik heb nog geen hoofdstel,aar ga strak kijken voor PS of Sweden, het Helsinki hoofdstel, ook komt er een bitfitter tzt.
https://www.psofsweden.com/nl/product/b ... y8QAvD_BwE
Laatst bijgewerkt door Wonkeydonkey op 14-06-24 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:28

Ik heb een Micklem

Afbeelding

Kalea

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:45

Ik ga me toch eens moeten inlezen qua hoofdstellen :D vroeger was het vooral combinatie, lage of Mexicaanse neusriem maar ondertussen veel meer keuze..

Maartje7

Berichten: 140
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:53

Wat fijn WonkeyDonkey. Hij ziet er inderdaad goed uit!

Over hoofdstellen en Fjorden kan ik nog niet echt meepraten. Ik hoop dat Udsie ooit mijn presteq hoofdstel gaat passen, want ik vind dat een erg mooi hoofdstel. :D

Helaas loopt mijn andere paard daar niet fijn mee (kwpn x Arabier). Ook met de Micklem niet. Voor hem en ons andere jonge paard (Gelders) zijn we heel tevreden over de Passier Blu spirit.

Laatst de presteq eens bij Udsie om gedaan. Erg charmante foto, want hij wou de riempjes opeten :')
Afbeelding

<3
Afbeelding
Afbeelding

Kalea

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 23:16

Dat hoofdstel kan Udsie inderdaad wel leuk gaan staan :)
Ik heb wel nog een mooie van Dy’on maar past niet jammer genoeg. Laten we zeggen dat zijn hoofd wat aan de klassieke kant is..

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 07:53

Afbeelding
Sepp met zijn vrienden. Hij ziet er echt goed uit op het moment vind ik! De wei is nog te nat, maar daarom is hij nog wel mooi slank :')