[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:15

rusty ben jij nieuw hier?

kyra1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:56

Dankjewel! Ik zal mezelf inderdaad even voorstellen:

Nou mijn naam is Kyra, ik ben 16 jaar oud, 4 december wordt ik 17. Ik woon in Helmond, Noord-Brabant.
Toen ik 12 was heb ik mijn eigen paard gekregen, Cali. Een fjordje. Toen we hem kregen was hij anderhalf jaar oud. Mijn moeder is toen begonnen met heel veel wandelen in het bos met hem en grondoefeningen. Ik heb hem zelf helemaal ingereden.
Nu is hij 6 jaar. Vorig jaar augustus heeft hij een oogoperatie gehad omdat hij maanblindheid had. Dat is een bacterie in het oog dat iedere keer bij een aanval de zicht wegneemt en hij had er heel veel pijn aan. We hebben toen besloten het oog er uit te halen maar het ziet er nu echt super mooi uit. Er zit een bolletje in en de wimpers zijn weer helemaal terug gekomen.

Verder houd ik heel erg veel van fotograferen. Vooral paarden. Ik ben nu bezig met een mbo opleiding voor dierenartsassistent.

Als jullie verder nog vragen hebben, stel ze gerust!

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:00

Nee ben niet nieuw hier alleen heb ander namen gehad

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:36

oké dan is 't mischien wel handig om je weer ff voor te stellen rusty, Of iedereen moet weten wie je bent, op mij na. Ha ha. Had geloof in 't foto topic al foto's van je fjord gezien! Leuk beesie! Rij je alleen recreatief? Geen belemmering met rijden dat ie een oog mist? Wij hebben 1 op stal die is aan beide ogen blind.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:57

No_No zo lief als ze op je af komen draven. <3 En balen dat je last heb van je schouder. :(:)
Jeskim tja eten.....
Kyra1995 welkom.
Marjan1986 balen dat hij weg ren in de wei voor je.
Roselie schreef:
Echt!!
En hoe ouder hoe gekker!!

Dat hoop ik juist niet.
Rusty886 welkom en zou dus niet meer weten wie je ben. :o

Vanmorgen gesprek gehad, maar weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet gaan denken en ga het even afwachten. Maar ze kunnen me alleen helpen met praktijktrainingen en dit gaat wel extra geld kosten. Wat ik dus niet heb of ik heb geen geld voor het examen. -O- Heb namelijk ook alweer een leuke rekening liggen van de garage en eigenlijk moet ik ook nog afspraak maken met garage. Om eigenlijk helemaal goed te zijn moet ik gewoon een andere auto hebben, want deze kost heel veel........ -O-

En had dus een leuke vacature in mijn e-mailbox dus gelijk gereageerd en ben nu heel hard aan het duimen. :=

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:15

Ik duim wel mee Marcella!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:16

Balen van je examen! Ga ook voor je duimen!!! Indd hoe ouder hoe gekker haha. Net weer ffies wat wedstrijden opgegeven. Moest alleen kiezen wie ik meeneem, allebei mee kost toch wat teveel centjes en tijd kwa heen en weer rijden. Met dit weer op geen lolletje

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:20

Mijn paarden lopen nooit van me weg bij het ophalen. Soms blijven ze wel gewoon staan kijken hoe ik ze op kom halen. De jonkies komen sowieso altijd wel even kijken, Tea blijft eerst eten en als de kleintjes aandacht hebben gehad dan komt ze even buurten en een knuffel halen.
Als ze mijn gele auto aan zien komen gaan meestal alle koppen wel in de lucht.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:30

Das wel mooi! Zodra ik zonder touw het land in kom dan komt archy wel, maar ook al heb ik hetntouw achter mij dan rent ie weg haha. Krijg hem altijd wel snel, dan eet ie toch snel nog wat gras naar binnen, net als of ie dan nooit weer gras krijgt.

kyra1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:41

marjan1986 schreef:
Had geloof in 't foto topic al foto's van je fjord gezien! Leuk beesie! Rij je alleen recreatief? Geen belemmering met rijden dat ie een oog mist? Wij hebben 1 op stal die is aan beide ogen blind.

Dankjewel! Ja ik heb 2 jaar geleden 1 seizoen wedstrijdjes gereden maar toen was hij nog 4 en het liep niet helemaal soepel. Misschien over een paar jaar dat ik weer ga starten, want ik zit nu ook met mijn opleiding.
Ik rijd wel vooral recreatief, buitenritten vind ik heerlijk en dan dressuur. Springen doe ik niet heel veel en hoog meer omdat hij nu natuurlijk niet meer 3D kan zien dus niet precies weet wanneer hij moet afzetten.
Opzich met het rijden zelf merk ik totaal niet dat hij half blind is. Hij doet alles zo top! Met buitenritten merk ik wel dat hij alles wil zien en dat is soms lastig want hij gaat dan alle kanten op haha :P

Oh aan beide kanten? Dat lijkt me echt erg, want dan moet het paard helemaal op je vertrouwen!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:21

Ik hoopte het ook niet maar Danc is het bewijs hoe ouder hoe gekker...

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:27

Hier ook geen idee wie Rusty886 is.

En kyra1995, als fotografie je hobby is dan zijn we natuurlijk wel heel erg benieuwd naar foto's van Calimero.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:30

Ik heb nog een paar fjorden mensen in mijn kennissen kring, zij hebben ook twee oudere (23 en 21 geloof ik) deze zijn ook hun streken niet verloren ~~}>

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:34

Zie je wel !
Valt er bij jullie ook zoveel regen bah

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:09

Het is hier nog droog.. Maar vast niet lang. Hopelijk valt er niet te veel water want dan hebben we weer een blubberboel bij het hek. We moeten het daar nog steeds betegeld hebben. Aan de kust regent het meer dan hier..

Zadel nummer 3 is binnen gekomen, past ook niet -O- Dit zadel heb ik ondertussen ook al weer verkocht :o Maar gelukkig ben ik een heeeeeeeele goedkope BF tegen gekomen :D Ik wens dat deze past, anders geef ik het voorlopig maar op :(

Ik ga zo even paardjes voeren en dan naar Epplejack :D Ik moet even wat terug brengen O:)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:51

Oh minder dat de zadels niet passen. Koop je ze van marktplaats ofzo? Hier ging 't tekeer vanacht! Lag al de hele nacht wakker, ben echt zo verkouden! Sliep ik eindelijk dan werd ik wel weer wakker door een klap onweer. Grr. Wat leuk kyra dat je ook wedstrijden gereden hebt! Zou wel leuk zijn als je weer zou gaan starten. Springen word indd moeilijk. Jah erg sneu voor dat paard dat ie helemaal blind is. Ze rijd hem western, zomers kan ie niet op 't land en ze kan ook niet los in de bak. Eigenaresse gaat zo aan een touw een paar uur met haar grazen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:06

Ik vind ze op marktplaats en zo ja :o

Het heeft hier wel gewaaid maar niet verschrikkelijk geloof ik. Gelukkig geen onweer! Daar heb ik echt de schurft aan >;)

Maar een totaal blind paard... Ik weet niet hoor.. Persoonlijk vind ik dat erg sneu voor het dier.

Ik heb vroeger een paard gezien, die ook aan een oog blind was, die M sprong. Dus het kan wel, of het makkelijk is weet ik niet

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:34

@ No_No ; Hakon is 1,5 jaar ;)

Edit; Ik ben wel vrij nieuw hier :+ Moet ik me nog even voorstellen :')
Ik ben Jessica, 17 jaar oud. Rijd sinds mijn 6e, vanaf mijn 9e op een haflinger :P, op mijn 12e kreeg ik mijn 1e eigen pony een new forest daar reed mijn moeder ook zo af en toe op. Die is helaas verkocht, overstap gemaakt naar de paarden. Ik heb nu een NRPS genaamd Bright maar goed dat is hier niet zo belangrijk haha. Omdat het mijn moeder toch kriebelde om weer te gaan rijden en ze niet op Bright durft en hij daar stiekem ook niet zo geschikt voor is hebben we onze shetje verkocht en een fjordje weer gekocht, dat is Hakon geworden! Een 1,5 jarige hengst. Op de veulenkeuring een A-premie behaald en we zien nog wel of we nog verder met hem naar de keuring willen aangezien we hem zo lang mogelijk hengst willen laten. In ieder geval zolang hij het toestaat, zodra hij ongelooflijk hengstengedrag gaat tonen gaan zijn balletjes er mooi af :) Naast Bright rijdt ik nog op een kleinschalige stal bij kennissen daar rijdt ik nu een paardje en er staat nog 1tje die nog niet klaar is om te rijden maar daar ga ik uit eindelijk op rijden, Hakon ga ik zodra hij er klaar voor is op welke leeftijd dat ook is 3, 4, 5 jaar we zien wel zelf beleren, en doorrijden. Mocht hij nou erg goed en leuk zijn om te rijden ga ik hem misschien ook nog wel uitbrengen op wedstrijden maar goed zover is het nog lange niet :')
Laatst bijgewerkt door jes_sam op 02-11-12 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:41

Wat heerlijk dat hij dan zo braaf regeert!
Ik ga even op zoek naar een foto van hem :D

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:42

Ja heerlijk! Heel anders dan mijn eigen, als is die over het algemeen ook erg rustig maar het kan ook een echte heethoofd zijn :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:46

Jaaaaa een foto gevonden :D

Het duurt bij mij even voor ik weet welk paard bij welke naam en persoon hoort :o

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:48

Oh Ja dat heb ik ook, ik vergeet vast ook weer alle namen :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:56

hahaha! Gelukkig ben ik niet de enige _O- :')

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:59

Haha nee :+ School is ook alweer een poosje begonnen en nog weet ik (bijna) geen enkele naam :') Best ernstig eigenlijk..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:28

ik wist aan het eind van het schooljaar alle namen pas :D (ik liep stage op een school als juf :oo O:) )