[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:13

Mooie verzameling!!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:43

marjan1986 schreef:
wat grappig! Ik moet ook nodig mijn prijzen eens opzoeken en een mooi plekje geven.

Heb inmiddels met mijn paarden op de keuring een leuke verzameling bekers behaald, en ze hebben een mooi plekje, hihi..
In de logeerkamer op de kledingkast!! De mooisten, van het dagkampioenschap van Tea, staat nog wel in de woonkamer hoor!! Alle linten en rozetten zitten in een doos op dezelfde kast als de bekers.. oeps..

Wat was mijn Fjella braaf vandaag zeg!! Heerlijk!! Ze is nog jong en ik ben een bange poeperd, dus was helemaal trots op haar en mijzelf dat we vandaag zelf de draf hebben gedaan voor de wagen.
Verder was ze ook heerlijk relaxed vandaag, heb er echt van genoten!!

Was ook zulk heerlijk weer vandaag, de hele dag buiten met de paarden bezig geweest, was puur genieten!!

Autsj, een verbrijzelde neus!! Lijkt me vreselijk!!
Ik heb ooit een schop gehad van een paard en daarbij 4 ribben gescheurd, was ook geen pretje.. Bleek ik ook nog niet tegen de pijnstillers te kunnen, die kotste ik uit, dat was helemáál geen pretje..

Zo bang van kippen joh, maar je hoort het wel vaker, tenminste ik de laatste tijd.. Ben er zelf niet echt bang voor alhoewel ik het vast ook op een lopen zet voor een aanvallende haan!!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:50

Mijn kleine meisje heeft vandaag op Ed "gereden" hij was super lief! Ik zal straks even kijken of ik een foto kan plaatsen :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:54

Bekers heb ik trouwens niet meer die heb ik allemaal aan de vereniging gegeven. Verzamelde mij iets teveel stof die dingen en heb de rozetten nog en die nemen de minste ruimte in.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:11

Wie weet trouwens wat theorie inhoud bij B dressuur fjord sport? en wat er met fjordstudbook.com van het stamboek gebeurd is? want wil me proeven ff printen maar hij laat de hele pagina niet! ja foto No_No! Wat leuk dat het zo goed gaat met Fjella voor de kar! Heb je gewoon in de gereden?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 04:48

Ik neem aan dat je bedoeld of ik gewoon in de bak heb gereden? Dan is het antwoord ja!

Bij mij doet de site het ook niet op het moment!!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:27

Ha Ha jah dat bedoel ik! Miste een woord... Rot mobiel. Maar das mooi minder dat die site 't niet doet. Dan doet hij 't al een dikke week niet, moet weten welke proeven ik moet rijden over twee weken en moet ze thuis ook ff rijden. Zou nog een boekje bestellen voor de theorie, Maar daar ook nog geen reactie op. Hi Hi. Sta ik straks onvoorbereid...

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:47

Volgens mij doet de site het weer even op f5 drukken.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:49

oh zal ff proberen!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:26

Hij doet het gelukkig weer!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:04

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:13

leuk topic hoor! vind je dat niet eng met zo'n laag draadje bij de weg? of komt daar nog een gewoon hek straks?

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:37

Leuk topic!

Pff me been is zo dik dat ik niet meer in me gewone broeken pas haha nu een grote slobber broek aan naar school voel me net tokkie :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:03

Jodi93 toch nog last van dat is balen. :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:17

marjan1986 schreef:
leuk topic hoor! vind je dat niet eng met zo'n laag draadje bij de weg? of komt daar nog een gewoon hek straks?

De wei loopt naar beneden maar dat zie je op de foto niet, dus het is niet heel laag. Bovendien is er nog een sloot achter wat je ook niet ziet dus het is absoluut niet eng :D

Jodi, wat ontzettend vervelend zeg! Hopelijk kan je snel weer normale broeken aan.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:19

ja haha maar ach het doet alleen nog 's avonds pijn omdat gewoon teveel loop haha

Dus helaas moet vriendje het paard maar longeren dit weekend haha heb het alleen nog niet verteld :P

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:41

oh das dan wel mooi jah! Dat zie je indd niet Whaha. Minder dat je nog zo'n last van je been hebt jodi! Nu wel blauw?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:44

omdat Ed een hele korte vacht heeft wil ik voor de zekerheid een deken bij de hand hebben deze winter. Een waterdichte omdat hij altijd buiten staat. Welke dekens liggen goed op fjorden? En nemen jullie dan een maatje groter wegens de omvang of gewoon de lengte die het paard zelf ook heeft?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:52

Ik gebruik amigo, rhino of rambo dekens deze liggen super en blijven ook super liggen. Wil ik een BR/IR deken gebruiken dan moet ik inderdaad een maat groter, maar die liggen vaak voor geen meter omdat ze dan weer te groot zijn.

Hier met de 100 grams duo-liner.
Afbeelding
Met de rhino deken en amigo hals en eronder de duo-liner. Had het eigenlijk niet verwacht maar de hals past gewoon aan de rhino.
Afbeelding

Hoe zijn stukje er eerst uit zag.
Afbeelding
En hoe zijn stukje er nu uit ziet.
Afbeelding
Laag slib dat er vanaf is gekomen.
Afbeelding

De mensen van stal hebben dus bergen werk verzet, want alle paaltjes moesten er weer uit. Ben dus super blij met mijn stal. *\%/* *\%/* *\%/*

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:00

Ziet er weer netjes uit hopelijk blijft het nu droger.

Wij hebben altijd waterdichte 200-300 grams dekens erop ze zijn dan wel geschoren voor de helft.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:04

foss, en welk merk deken gebruiken jullie en welke maat? Gewoon de lengte van het paard of een maat groter?

Marcella, dat ziet er goed uit!
En het slib wat weggehaald is, is het nu geen modderboeltje meer? Of heeft het nadien niet meer zo geregend?
Bij ons ziet het er ook zo uit als "voor"

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:11

Nee word Niet echt blauw beetje maar ik zelf heb nu een baseline maat 195 op floyd liggen die past goed pagony had ik voor me oude fjord lagen ook erg fijn mocht floyd nog groeien moet hij nog een maatje groter vanwege brede schouders haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:20

Ze hebben de laag slib eraf gehaald en ook gelijk de bodem omgezet en nog beter af laten lopen richting sloot. Dus heb er alle vertrouwen in dat het niet meer zo nat word als voor die tijd. ;)

Heb trouwens een 6.6 op die van mij liggen en dat kom overeen met een onderlengte van 198 cm (bovenlengte 145 cm).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:21

Dan moet Ed ook een 195 hebben denk ik. 185 ligt hem wel aardig goed qua lengte maar de borst en buik zaten niet heel mooi. Borst sloot niet aan terwijl die het wel bij Goos deed (die is wat smaller en kleiner). Ik ga dan voor een 195.
Thanks!

Dat blauwe kan ook later komen, had ik ook pas na een een paar dagen omdat de bloeding zo diep zat.

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:12

Eran heeft de Rambo Duo en die ligt super! Verder schijnen de Harry's Horse ook goed te liggen op brede paarden. Verder heb ik een Pagony Tiger 500 voor als het heel koud is, maar die deken is veel minder sterk, maar heeft wel een goede pasvorm.