Even een korte update:
Gister is de DA weer geweest om Eran te controleren en te behandelen. Hij herstelt nog steeds goed. Zijn buik is nog wel wat opgeblazen, maar de hoeven en kroonranden lijken rustig. Hij loopt gelukkig niet kreupel en is vrolijk. Hij heeft echt heel erg weinig conditie nu dus dat moet ik rustig op gaan bouwen. Gelukkig vind hij grondwerken leuk en leert hij supersnel!
Zijn gebit is ook behandeld. Toen de mondklem in zat is zijn mond goed bekeken en werd duidelijk dat het litteken in zijn rechter mondhoek ook aan de binnenkant van zijn mond fors is. Het kan niet anders dan dat het bit een keer door zijn mond is getrokken en dat de hele mondhoek een centimeter ingescheurd is geweest. Waarschijnlijk kan hij daarom nooit (goed) met bit gereden/gemend gaan worden.
Ik heb net het topic van Rubis gelezen. Wat lijkt het ziekteverloop van Eran veel op dat van Rubis. Ik hoop echt dat Eran doordat hij zo jong is en nog in de groei het een en ander kan overwinnen.
Wat verder opviel was de bijtwond die Rubis had veroorzaakt. Eran gaat ook mensen bijten als hij pijn heeft. Als hij zich goed voelt doet hij dat echt nooit. Al een aantal mensen die met hem hebben gelopen toen hij koliek had heeft hij te pakken gehad.