[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:23

Ik fotografeer alles op de M stand. Heb zelf de 450D. Let op dat je hem niet op 'single shot' ingesteld hebt staan. Maar op verso (even zo uit mn hoofd. Mijne heeft 3 standen, single shot gaat niet met een bewegend beeld).

En ja onze bak is erg zwaar. Moeten nog vlokken in maar nog geen centjes voor :o

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:55

Het gaat dan eindelijk gebeuren, ik heb Tinka samen met de bijrijdster ingeschreven voor 2 proefjes op de koudbloedenwedstrijd van 20 oktober. Voor het eerst wordt Tinka in de wedstrijden gegooid, super leuk vind ik het nu al.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:29

20 oktober? Waar is dat?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:03

cp112 schreef:
20 oktober? Waar is dat?

Nistelrode bij Stal 't Kantje.
Er loopt al een topic over deze wedstrijd.

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:31

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:07

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:10

_Deniise_ schreef:
Mijn fjordje is thuis! En die van Marlijn (No_No) staat er ook gezellig bij!
[ITP] Mijn nieuwe Fjordenvriendje!

Leuk astridelise! Ben benieuwd hoe ze het gaan doen :)

Ik ook, ondanks dat ik zelf niet rij die dag, heb ik er veel zin in.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:11

Komt vast helemaal goed!!

Maar even offtopic.. Is dat een egeltje op je foto?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:23

No_No schreef:
Komt vast helemaal goed!!

Maar even offtopic.. Is dat een egeltje op je foto?

Ja dat is een baby egeltje, komt van een dieren campagne van een paar jaar geleden.
En met Tinka gaat het ook goed komen, heb ik ook wel vertrouwen in. Ik heb een lieve bijrijdster die heel erg rustig blijft, terwijl ik een beetje een stress-kip kan zijn. :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 06:30

Haha! Dat heb je goed geregeld! Altijd handig van die rustige koelbloedige bijrijdsters :D we horen wel hoe het gegaan is?

Lief dat egeltje!

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:02

Hoi iedereen,

Even een vraagje tussendoor van een nieuwkomer :+ . Ik ben zelf opzoek naar een jonge fjord, maar hoe denken jullie over verzekeren? Ik ben op zoek naar een 1 á 2 jarige (hengst/ruin, afhankelijk van leeftijd), door verschillende verhalen twijfel ik om bij van den Berg te gaan kijken.. Heb wel al gereageerd op een advertentie op bokt, dus ben heel benieuwd :D !

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:11

wat een leuke twee nieuwe Fjorden! Mooi plekje ook! Hoe oud zijn ze? Uhm mandynop het is niet de bedoeling om zo dit topic binnen te vallen je vraag te stellen zonder je voor je stellen. Als je mee wil kletsen stel je voor. En word ook van je verwacht dat je ook op anderen reageert.

Edit: zat op mijn mobiel op internet, dus vandaar geen smilies! Kan dan wat bot overkomen, maar dat bedoel ik niet. :D
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 24-09-12 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:19

Oh sorry :o
Mijn naam is Mandy en ik ben bijna 20! Ik ben dus op zoek naar een jong fjordje, bij voorkeur ruin! Mijn beste vriendin is ook in het bezit van een fjord en bij haar komt ook mijn fjordengekte vandaan. Ik heb haar gevraagd naar haar ervaring met verzekeren, maar wil graag de ervaring van meerdere mensen.

Ik vind jullie fjordjes (_deniise_ & No_No) echt onwijs leuk! Heerlijk ook om ze zo samen op wei te hebben, lijkt me echt ideaal!

Dat moet wel goedkomen toch astridelise, ik vond het altijd heel leuk om de bijrijdster van mijn beste vriendin met haar fjordje een wedstrijd te zien rijden!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:36

Leuk duo hoor Goos en Ekdal!! De naam Goos went al, hihi..
Ekdal ook een fijn nieuw huis, leuk om die ook te blijven volgen!!

Gisteren zijn 'mijn' boys weer even naar school geweest. Icarus en Amiro kregen allebei een halster om, meelopen en vervolgens eens even aan het hek geknoopt. Wel allebei naast hun moeder hoor, hihi..
Voor de duidelijkheid, Amiro en Icarus zijn beide fjordenhengstveulens, Amiro is van een buitenlandse hengst, vandaar als beginletter een A. Icarus is van mij en Amiro is een leenfjord, hihi..
Natuurlijk is vaststaan aan een hek geen beletsel om alsnog te gaan spelen. Ze stonden tegenover elkaar en konden dus nog fijn elkaar in het hoofd bijten, boys will be boys, hihi..
Allebei even geknipt en gepoetst. Icarus was zich nogal aan het aanstellen tijdens het knippen (hij is zo hengst!), Amiro viel in slaap, die boeide het niet zo..
Uiteindelijk stonden ze allebei braaf aan het hek te wachten tot ik met hun moeders klaar was.
In de wei moest er uiteraard meteen weer worden gespeeld! Dat is zo fijn aan mijn leenfjord! Heeft Icarus lekker een leeftijdsgenootje om mee te ravotten, dat zou elk veulen toch moeten hebben!!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:43

ah wat heerlijk dat ze zo met elkaar kunnen spelen! Wel leuk om dat verschil dan te zien in karakter al hoe ze reageren op het knippen haha. :j Met van der berg heb ik zelf geen ervaring, maar jah over elke handelaar/fokker hoor je goede en slechte verhalen, dat zou mij er niet van weer houden om er een kijkje te gaan nemen. Zijn het nou alleen slechte verhalen, ja dan laat je het wel. Maar over van der berg komen ook genoeg goede verhalen langs! en kom je ze op een keuring tegen dan zien die paarden er ook super uit! niks op aan te merken. Archy heeft van de week bijna de stal kat vermoord! oepsie! :+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:26

Wat leuk Jeskim :D Hoe oud zijn de paardjes dan? Of heb ik daar helemaal overheen gelezen?

Mandynop op bokt staan inderdaad wat leuke paardjes! Helaas zijn er ook een paar adverteerders die niet reageren op een PB.. maar succes met je zoektocht!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:58

Goede oplossing Jeskim, een leenveulen.
Trudy heeft ook een leen jaarling van bart voor haar nieuwe veulen.
Vind ik zelf toch ook wel belangijk dat ze een maatje hebben van ongeveer dezelfde leeftijd.
Fim en James kunnen ook altijd zo heerlijk spelen samen. James heeft ook nog zijn hoogte[of moet ik laagte zeggen :P ] mee, want hij is zo vlug en galopeert met gemak onder Fimke door.
Leuk stel die Ekdal en Goos.
Geweldige naam trouwens Goos, hou wel van friese namen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:24

Voor zover is weet is Goos geen friese naam.... hihi :+ Heb die naam ook nog nooit ergens gehoord. :D
Goaie en Goase wel! ;)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:38

Goos is wel degelijk een friese naam, en is ook behoorlijk populaire aan het worden.
Zoek maar eens op google.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:21

voor zover ik begrepen heb van de echte friezen om mij heen stamt goos van gosse af en is goos dan weer niet echt fries. Maar dat maakt de naam niet minder leuk! Hi Hi :D

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:54

Wij hebben twee jaar geleden ook een Goos gehad!

Amiro en Icarus zijn allebei een half jaar oud. Echte boefjes samen, het is echt ideaal zo'n leenfjord.
Moeder van Icarus is mijn eigen Tea en zij is 14 en moeder van Amiro is Yarra en die is ehm.. even tellen, 10! Ondanks dat beide dames dominant zijn gaat het heel goed samen! Tea is nu de baas en Yarra schikt zich erna, heerlijk!!

Man van Trudy heeft inderdaad een jaarling ruin opgehaald, moesten we nog even uit het land vissen. zij heeft Hallo mee gekregen, ja echt dat is zijn naam. Het mooist is een echt leeftijdsgenootje, maar een jaar verschil kan ook nog wel. Zeker bij jonge hengstjes is dat mooi al kunnen sommige jongedames ook behoorlijk ruig spelen!!

@ Rowenna, Flower, dat minipaardje speelde wel altijd liever met Digai dan met Fjella, Digai was meer haar formaat, was toen een fjordenveulentje en Fjella alweer een jaarling en nogal een slungel..

Driejarige Fjella was vandaag nogal irritant.. Madam gaat dus niet door een plas!! Dus wel!! Dus niet!! Dus wel!! enz.. Het weer helpt dan ook niet echt mee, overal liggen plassen!!
Jullie ook zo'n last van de herfst??

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:18

Haha gelukkig bevalt de naam Goos dus wel :D
Ik lees wel elke keer mee, vind ik leuk, maar ik heb niet zo veel boeiends te vertellen :=
Alleen dat Goos een stukje wildvlees heeft, wat steeds open gaat....

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:30

oké waar dat? Das minder!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:12

Hier heeft het behoorlijk gewaaid, maar gelukkig heeft Tinka daar geen last van.
@Deniise, toch even goed in de gaten houden, is nooit goed en straks heb je de boel ontstoken.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:22

Ja hier is 't ook goed tekeer gegaan! Archy is gister naar een andere box verhuist. Kan nu aan beide voor kanten met 't hoofd eruit. Boven de deur is 't helemaal open en boven de voer bak ook een gedeelte. Hij heeft nu een raam voor zijn stal waar hij zodra ik het raam schoon gemaakt heb naar buiten kan kijken. Zijn nieuwe buren haflinger van 19 en een kruising draver van over de 20 gaat 't ook super mee! Kreeg vandaag al te horen dat die gele banaan de kruising in zijn kont bijt als die voorbij loopt. Hi Hi