Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:20

Bodan schreef:
ik zat een beetje op fjordenwereld te kijken en kwam deze site tegen http://www.fjordenfamilie.fjordukie.nl/
lijkt me leuk als er wat meer nakomelingen van de hengsten er op komen staan. Haha!
Als ik een beetje fatsoenlijke foto's heb, zet ik bo'tje er zeker op

Leuk Haha!
dat ga ik mischien ook wel doenn ! Pling

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 06:33

Jeskim v. Zidar, Tea v. Halldor en Bente v. Anton staan er al bij, die zijn van mij!!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:15

Als ik goeie foto's heb zet ik ze dr ook bij Haha!

Al die Orsta's hebben toch aardig wta van elkaar weg Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:19

Wat een leuke site! Ik heb foto's van Bob gestuurd. Lachen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:58

leuk ben benieuwd wanneer ze erop komen.
Vandaag weer sinds tijden een buitenritje gemaakt met 2 andere paarden erbij.
man o man wat had hij een haast, ben een beetje angsthaas hihi Bloos Clown
terug weg ging gelukkig wat rustigeren.

Sneeuwt t bij jullie nu ook? Heerlijk hou van sneeuw, alleen kon niets zien door mijn brommer helm Nagelbijten / Gniffelen

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:02

Bon gaat misschien verhuizen!

Van een pensionstal naar een weiland (met schuilafdakje) waar nog een fjord een tinker en een shetje staan Lachen

Pluspunten voor haar zijn écht sociaal contact, geen rondjes meer draaien in stal, niet meer vast hoeven staan, dr achterhoef(ven) kunnen weer op goeie lengte groeien.
Mijn pluspunt is kosten verschil van 140!!! euro goedkoper staan :p

Minpuntjes voor haar, deze winter met een deken lopen en nog maar 1/2keer per dag eten krijgen :p hooi word ergens halverwege de dag in het land gedumpt door de boer.
Mijn mnpuntje minder sociaal contact maja als ik moet kiezen tussen gezellig maar af en toe zeikerig contact met mensen of een gelukkig paardj is de keuze toch sneller gemaakt.

Voor 3euro per keer kan ik verderop in die straat de bak huren, en recreatie gebied spaarnwoude is 4x vallen :p

Ennn ze staat nog maar 20 meter van mn huis af!! Haha!

Dus daar gaat ze waarschijnlijk heen Lachen

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:18

@ Bodan, lekker zeg.. ik heb ook zeer veel behoefte aan een lekker buitenritje, maar.. laatste tijd niet zoveel tijd gehad.. dus morgen maar even! Haha!
Sneeuw hebben we hier niet echt gehad, klein beetje maar.

@ Bon_bon, beter, maar waarom moet ze dan met een winterdeken? Die van mij loopt het hele jaar buiten zonder deken.
Maar het klinkt goed! Haha!

Vandaag lekker wezen shoppen voor Basco, alwéééér! Tong uitsteken
Had laatst een zweetdeken+halster en nieuw dekje gekocht.. ooja.. en een snack-a-ball!
En nu nog een zweetdeken+ leren halster en thermo-laarzen, en zweep.. Haha!
Morgen maar even passen!
En vandaag lekker het paardje gefotografeerd.. Bloos!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:35

MiSs_vOsj schreef:
@ Bon_bon, beter, maar waarom moet ze dan met een winterdeken? Die van mij loopt het hele jaar buiten zonder deken.
Maar het klinkt goed! Haha!

Ja volgende winter zou ze dan zonder deken gaan.

Nu is het jammer genoeg zo dat ze heel erg in begon te vallen bij dr flanken, de pensioneigenaar zei je moet haar meer voer geven (ze krijgt 3x daags tussen een halve en 3/4 voerschep muslie en zoveel hoeft ze nog niet te werken) en ik zei ze moet meer hooi, naja dat kreeg die zat was t antwoord, dus toen heb ik besloten dat ze een deken om kreeg zodat ze daar geen energie in hoefde te steken, en toen trok ze indd bij.
Ze begon al een mooie wintervacht aan te maken maarja dat is nu zo goed als foetsie door die deken.

Maar ach tis paar maandjes en dan mag Madam zonder deken rondrennen Haha!

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:36

@ Bodan: Lekker een buitenritje! Zou ook wel willen maar durf niet meer na de laatste keer Tong uitsteken

@ Bon_Bon: Klinkt idd goed! Dan voel ik me wel schuldig dat mijn paardje dag en nacht binnen staat Boos!

@MiSs_vOssj: LEuk is dat he nieuwe spullen kopen Knipoog Ik heb deze week en nieuwe leren laarzen gekocht (die wel meteen al stuk waren en ik meteen terug moest brengen Verdrietig ) en een 2e hands dressuurzadel Haha! Enne, waar blijven de mooie foto's Knipoog

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:40

Mijn foto''s bedoel je? Tong uitsteken
Daar shoppen is inderdaad leuk, terwijl ik zelf helemaal niet van 'gewone kledingwinkels enz' hou.. Tong uitsteken

@ kelum, waarom durf je niet meer dan? Heb denk ik wat gemist.
Wel jammer van je laarzen, heb je al wel weer nieuwe dan?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:41

@Kelum: je moet maar net de mogelijkheid hebben, scheeld wel dat ik in een zijstraat woon van een straat waar 2 grote pensionstalle staan en een boer waarbij de paarden dus dag en nacht buiten staan.Ander had het ook niet gekund hoor er is hier wel heel veel pension/manege etc. maar weinig waar de paarden buiten komen

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:47

Dan tref ik het geloof ik heel erg met mijn stal, hier zijn in totaal 3 pensionstallen, waarvan er 2 meer manege achtige dingen zijn.
Wel zijn er ook aardig wat boeren waar wel paarden mogen staan.
Ik sta op een stalling, waar mijn paard zowel op stal kan staan en 's middags op het land, maar waar ze ook gewoon het hele jaar buiten kunnen staan(wat mijne dus doet).
Verder was hij in 1 week, van heel mager, naar beter op gewicht (dik) gegaan(zonder bijvoeren, alleen gras).. kan je je voorstellen hoe goed het daar iis.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:50

Afbeelding
^Zo ziet het land er momenteel uit, met bijna alle paardjes
Afbeelding
^En een nieuwsgierige Basco

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:53

Ja hoop dus ook dat Bon niet terug gaat vallen en anders word het gewoon grasmix bijvoeren :p
Maja dan ben ik als nog stukken goedkoper uit haah :p en ze staat dan samen met 1 fjord 1 tinker 1 shetlander en 1 pony geloof ik Haha!

Recreatie gebied is ook niet ver, 1 straat oversteken en je heb een ruiterpad die er naartoe gaat, dus lekker veel daarheen wandelen, z staat aan een weg dan dus autos etc ziet ze wat meer, wat ze nu niet echt ziet.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:54

@ miss: Heerlijk gezicht toch Haha!
Allemaal lekker grazen ze kunnen af en toe sprintje trekken :p

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:56

@ Bon_bon, haha ja zeker, kan je echt van genieten af en toe.. maar niet leuk dat Basco over het algemeen geen tijd voor mij heeft, gras he.. haha Tong uitsteken

Ik denk dat je toch wel heel blij met je land kunt zijn hoor! Gezellig met andere pony's staan, heel veel aandacht, gras.. nou.. wat wil een fjord nog meer.. Tong uitsteken
En die auto's is wel handig, basco die staat in de zomer naast een snelweg.. toch wel blij mee, want hij is helemaal, absoluut verkeersmak.. Tong uitsteken

En over dat sprintje trekken, Basco niet hoor.. is hij veel te lui voor en gras veel te lekker.. Tong uitsteken

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:05

@miss: hahaa maarja hij zou! het kunnen doen :p als die er zin in zou hebben Tong uitsteken

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:06

Ghehe.. ja dat wel ja.. Tong uitsteken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:31

ah wauw wat staat basco daar mooi, fijn dat hij nog op t land kan. Pling
Bodan staat helaas in de winter in de bak, hier heb je jammer genoeg niet zoveel mogelijkheden Verdrietig
En er zit ook nog eens een rot knol in Zij zijn groot en ik is klein! ik hoop volgend jaar ergens anders heen te kunnen met een binnenbak Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:54

Wat fijn dat je naar een andere stalling kan, Bon_Bon! Veel weidegang is voor een Fjord (sowieso voor elk paard) erg belangrijk. Bob stond toen ik em net had ook een paar maandjes op een pensionstalling met 3 uur weidegang per dag, maar dat is echt niks.
Basco staat idd mooi! Wat een groot weiland. Haha!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:12

@ Bodan, ja Basco staat zeker weten heel mooi, had het niet beter kunnen treffen Haha!
Als het land leeg is, worden ze bijgevoerd, kunnen hier minstens een half jaar staan en dan op naar het volgende land.. dan gaat basco weer op dieet! Op naar het campinglandje.. Tong uitsteken
Is wel jammer dat Bodan niet op het land kan in de winter, maarja, hij kan tenminste lekker buiten staan!
Kom je gezellig hier staan! Haha!

@ Eveline, is zeker een heel groot land, zoals hierboven staat, kunnen ze er minstens een half jaar staan.. genoeg gras.. en daarna kuil!
Ze hebben nu ongeveer 2/5 deel van het volledige land.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:30

helaas overijsel is me toch een beetje te ver Haha!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:32

Nah.. denk ik.. ik krijg een gezellige stalgenoot met fjordje.. verpest je het weer.. Bloos! Tong uitsteken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:35

tsja dan zit er niets anders op dan verhuizen he Haha! jij of je ouders hebben vast nog wel een kamertje vrij Vork Schijnheilig

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:36

Nouu.. eigenlijk niet, maar je kan wel in de achtertuin joh, plek zat.. Doei!