[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:01

Daar kan ik met mijn pet ook niet bij. Wij zijn vroeger bezig geweest om een hondenasiel te sluiten. Waar ook 2 shetjes liepen, tot aan hun knieen in de blubber, dag in dag uit. De dierenbescherming kwam wel elke keer netjes kijken en waarschuwingen uitdelen, maar daarnaast heb je weer te maken met regels en nog een regels in de wetgeving. En zolang je die moet doorlopen, blijven de dieren bij de rechtmatige eigenaar en kan hij doen en laten wat hij wil met de dieren.
Het is te triest voor woorden, maar zo werkt het nu eenmaal hier in nederland.

Zo kreeg ik laatst wel te horen dat ze net als in Amerika ook hier in Nederland een dierenpolitie op te gaan richten. Zodat de dieren sneller "in beslag" genomen kunnen worden en de eigenaren sneller voor de rechter moeten verschijnen. Alleen de wet nog even aanpassen.
Dierenmishandeling valt volgens mij nog steeds onder de wet van Vernieling.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:13

ach tis hopeloos, kijk in amerika je krijgt daar hoge straffen etc. maar het gebeurd nog zoveel. Dus feitelijk schiet je er weinig mee op, de dieren worden toch wel mishandeld (wil ik niet mee zeggen het dan maar te laten gebeuren)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:19

zo goedenmiddag

@kelly, aha ja ik dacht al of jij bent ineens gegroied , maar nee fjordje is klein hah ziet er heel anders uit als op taco ,

@viv ja jij ook al hah nja tuin in minder erg denk ik als stal...mar ja leuk is anders

@xxchaxx naar de dokter succes hoe was het ?

@fjordes naar de fysio geweest ....

@bon die mensen mager vinden ach iets meer vet kan geen kwaad maar te mager .....heb ze erger gezien .

@bon die buitenritje wou maken meidje neemt nie op jammer ...hier is de bak nog bevroren alhoewel het naar mijn idee niet vriest vandaag , heb ze maar lekker op de paddock gehad net ,

Zo net terug van stal , eerst alles gedweild gisteravond nog zaagsel erop gelegd dor jetske zodat alles in kon trekken , en vandaag alles eruit gehaald opnieuw zaagsel en een baal stro en spark kon weer terug naar zijn eigen hutje ....

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:21

Ja sjonge :p ut kind neemt gewoon niet op :p ggrrr is ook niet op msn Boos! en heb niet echt zin alleen weg te gaan vandaag :p dus zal t pas morgen worden, niet dat Bon dat erg vind ofzo :p die vermaakt zich prima hhaa

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:24

In Amerika gebeurd ook pas laat iets hoor.
Helaas.

Jeeej morgen komt Ginny even buurten en dan maakt ze wat foto's van mij en Taco als ik ga rijden met de halsring (na ja nu nog touwtje want mijn halsring komt maandag binnen).

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:25

het was erg druk in de bak dus dat werd maar geen kur oefennen Tong uitsteken ben ook maar een rondje buiten gaan doen ze schrok echt van elk wapperend ding heeft ze normaal nooit last van Tong uitsteken

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:29

@bon ja dat is zonde mar ja vandaag is warmer als dat het morgen word hoor .....

@kelly oe leuk ! ben wel benieuwd ! wel plaatsen he !!

@sumpie haha ja mischien nog een beetje vuurwerk stress

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:30

ja dat zou best kunnen hoor Tong uitsteken laat staan dat er een vuurpijl uit komt Tong uitsteken

eefiejj95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:14

whaha bij ons op de manegezijn ze zo ontzettend eigenwijs:P

eefiejj95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:14

echt niet normaal maar we hebben er met pension 12 of 13 op stal:P

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:18

ik heb een onstekiing in me pees Boos! moet beetje rust houden en mag wel paardrijden alleen met langere beugels. Moet 3x per dag ibrufons nemen { het komt aarschijnlijk door het paardrijden}

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:25

hoihoi,

Leuk fjordje, Bon-bon Haha!

Oh gaaf, Kelly, idd foto's plaatsen he Haha!

Oei, das niet fijn, Cha Ach gut

Vykan ging gister even flink uit zijn panty toen ik hem in de longeerring losliet, hahaha.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:03

XxXchaXxX Wat vervelend zeg Ach gut
Succes ermee.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:28

goedemiddag Lachen

in de manege even lekker gereden alleen de heen weg was glad Boos! ik baal hier van... maarjah wel heen gegaan... en terug weg met de trailer naar huis gegaan Ja
zwaantje was erg lekker aan het lopen en simone heeft foto's gemaakt Haha! ze zijn erg leuk geworden Ja simone heeft ook op zwaan even gereden Tong uitsteken en me vriend zijn broertje ook even Ja
maar mag nu niet meer rijden Boos! want baal heel erg van met dit poedersuiker Weer!!!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:29

Hoi allemaal
Leuk filmpje van Vivian voorbij zien komen maar wat zijn de laatste geluiden op de achtergrond?
Vandaag Flurk weer voor de wagen gezet en we hebben een heerlijke rit gehad het ging bijna perfect.
Dus ik ben weer blij.
Hopen dat het morgen nog een keer zo gaat maar dan doe ik wel meer kleren aan want kreeg het op laatst toch een beetje koud.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:30

Nog een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal!!

Heb helaas niet zoveel tijd om druk mee te kletsen Boos! Heb net wel even bijgelezen Lachen

@Kelly_Taco: Yara ziet er goed uit! Kun je de mijne ook niet opnieuw opvoeden Knipoog En balen van Taco!
@Tass: Leuk setje, staat erg goed!
@Vippie: Leuke paardjes!
@Sjolvir: Ik zou voor de knalroze set gaan Knipoog
@XxXchaXxX: Sterkte met je knie!
@Bon_Bon: Mooie foto's! Vind het wel meevallen hoe mager ze is.

Over het dekjes verhaal: ik heb deze week de bruine eurostar sportive gekocht, staat erg leuk Knipoog

Zit nu even in een dipje Boos! Rijden ging laatste tijd super en ineens deze week niet meer. Vandaag was echt erg bokken er vandoor gaan verkeerde kant op gaan echt alles! En ik ben al niet zo'n held Boos! Dus durf niet zo goed meer. Het ligt ook gewoon aan mezelf, ik zit veel te gespannen als ze zo doet dus daan gaat ze het juist doen he Tong uitsteken Heb de afgelopen weken meer gereden dan normaal, misschien dat ze daarom in protest gaat ofzo.. weet het echt niet! Kan ook niet longeren omdat longeerring bevroren is.. Beetje balen dus Boos!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:35

bij ons is alles gelukkig ontdooid dus we kunnen nu wel weer longeren en balen inderdaad als je bang wordt ik heb dat met Flurk ook gehad en ben het nog steeds niet helemaal kwijt.
Wel heb ik een bokt riempje gekocht en dat bevestig je aan je zadel (is soort extra handvat) iedere keer als Flurk erg raar doet dan heb ik veel plezier van dat riempje hij kan zo smerig bokken en het maakt niet uit in welke gang want hij kan het ook in volle galop

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:35

kelum: Proberen te ontspannen dan? Ach gut

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:46

Jakkie, over een uur begint voor mij het "gewone" leven weer... Moet 3 uurtjes werken, morgen werken, huiswerk maken en dan maandag weer naar school... Zucht, vrije leventje is weer voorbij...

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:52

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:00

leuke foto black Lachen ik hoop dat ik mijn foto's ook vanavond heb dan kan ik eentje de mooiste laten zien Ja

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:07

@blackpegasus staat leuk !! Haha!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:08

ja he, vind die kleur geweldig Haha!. Ik heb ook een rijbroek en chaps in die kleur Tong uitsteken
in mijn profiel staat wel een foto, maar dan met cherry-stripe-pad onder het zadel Knipoog

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:12

@ blackpegasus dat dekje had ik ook heb ik pas geleden verkocht, heb een oude klerenkast helemaal vol met dekjes toen ik weer thuis kwam met weer een nieuw dekje moest ik er een paar verkopen van mijn vader Tong uitsteken

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:15

Ik wil nog de dutch stripe hebben Haha!