Misschien een aparte vraag maar ga hem toch stellen Heeft er iemand een standfoto van een fjord in de juiste conditie? Ik heb moeite met inschatten hoeveel te dik de mijne is.. Ben altijd warmbloeden gewoon geweest en vind het om een of andere reden veel moeilijker om de conditie van een koudbloed in te schatten..
GekOpFjorden
Geplaatst: 26-10-23 09:56
Kalea wellicht kan je hier wat mee
Otis boven 5 jaar 548 kilo 147cm Otis onder net geen 3 jaar 440 kilo 144 cm
Ik vond hem zo zwaar geworden naar als ik naar foto's kijk is hij gewoon in allerlei opzichten gegroeid. (Otis is altijd vies by the way)
Bedankt! Mijne is toch wel wat zwaarder.. Ga het dus verder moeten aanpakken.
Zebrastreep
Geplaatst: 26-10-23 17:28
Gewicht is ook lastig ! Ofira blaast ook aldoor zo op , 2 dagen geen gras en het is weg. Ze eet nu ook wel wat meer. Ach een beetje wintervet mag
Udith is al helemaal een dikkertje. Maar als je 24 bent mag dat wat mij betreft. Er staan andere rassen die jonger zijn en het echt al veel moeilijker hebben in de winter om op gewicht te blijven.
Het varken en het stal verhaal neem ik toch een beetje terug het gaat nu al echt een stuk beter het was vanmorgen een stuk schoner. Maar dit pak stro lijkt ook wat beter.
Over Udith gesproken in een van de volgende uitgaven van het fjordenpaarden magazine van het stamboek komt een verhaal door mij geschreven met een mooie foto erbij. Ik heb gekozen voor deze foto. Udith woont bijna haar hele leven op deze plek en is zeer bekend met het heidegebied en al zeg ik het zelf een Fjord tussen de paarse heide past zo goed bij elkaar ik kon niet kiezen tussen deze 2 dus allebei maar opgestuurd
Wat gaaf die strandrit! Ik zag dat er binnenkort ook eentje bij Hargen is. Als Udsie oud genoeg is lijkt het mij ontzettend leuk om een keer mee te rijden.
Ik vind inderdaad ook die kleurschakeringen en zebrastrepen heel mooi bij Fjorden
Fijn dat het goed gaat met de andere Furst!
Spannend NorwayFjord!
Ontzettend mooie foto’s van Udith op de heide!
Udsie zit momenteel ook lekker onder de poepvlekken Helaas kan ik momenteel niet zoveel, aangezien ik mijn enkel heb gebroken door een trap van mijn andere pony. Udsie vermaakt zich ondertussen prima met Pumba, loopt braaf mee en geeft netjes zijn voetjes
Zebrastreep
Geplaatst: 26-10-23 18:05
Selina schreef:
Wat een mooie foto’s van Ofira!
Dit is Udith was ik even vergeten erbij te benoemen
Selina
Geplaatst: 26-10-23 18:12
Zebrastreep schreef:
Selina schreef:
Wat een mooie foto’s van Ofira!
Dit is Udith was ik even vergeten erbij te benoemen
Oh. Nja, Udith dan
Feelsoproud
Geplaatst: 26-10-23 21:12
Prachtige foto's Zebrastreep! Ik ben een echte hei-fan...en uiteraard ook fjordenfan !
Gelukkig zijn onze fjorden niet zo veeleisend...zolang er voldoende eten is, een kameraadje, af en toe effe kroelen en je hoort ze echt niet klagen als we eens een tijdje wat minder tijd hebben.
De ideale conditie is toch erg paard én eigenaar afhankelijk. Ik ben vrij actief onder het zadel met mijn fjorden, en heb ze dan ook graag wat sportiever qua conditie, wat vele fjordenmensen dan weer te schraal vinden. Maar het zijn en blijven fjorden, dus meestal hebben ze ook bij mij wat meer vetjes dan ik graag zou willen. En om dan terug te komen op de kleuren bij het zien van deze foto's...wat ben ik toch verliefd op die donkere vlek op der schouder, dat vind ik zo mooi !
3 keer Kim Eerste foto deze zomer, te vet. Hoewel ze nooit écht buik heeft, zie je het wel aan de vetkwabben op der kont en schouders.
Tweede foto op de keuring als 5 jarige, voor mij de ideale sportcondite, maar velen zullen haar hier te schraal vinden.
Derde foto op de keuring als 4 jarige, de gulden middenweg .
Mooie Fjorden allemaal. Hier is de Bink van de weide naar de stal gegaan, hij gaat nu elke dag op de paddock met een maatje. Alleen is hij zo aan de dunne mest, benen en staart zijn zo vies. Vandaag geprobeerd met mijn kameraad om het de benen en de staart te wassen. Hij vond het helemaal niks, steigeren en kappen met het voorbeen. Daar hebben we wel even moeten corrigeren. Daarna een stukje gewandeld, dat vond hij wel weer prettig.
NorwayFjord
Geplaatst: 03-11-23 15:03
Ohhh lekker bekkie heeft Sølfin zeg! Knapperd hoor
Wat vervelend dat Bink zo'n last heeft van slappe mest zeg! Hopelijk knapt hij snel weer op
Over 2 dagen is het eindelijk zover, dan ga ik Olafje ophalen Alles liep tot nu toe best goed, tot ik vandaag een foto kreeg dat ze het gezondheidscertificaat hadden geregeld met de dierenarts. Staat m'n achternaam er verkeerd op Dus heb de NVWA gebeld maar die mevrouw wist ook niet of dat een probleem gaat zijn dus ze heeft er een spoedje van gemaakt en hopelijk krijg ik vandaag nog antwoord. Wil geen problemen straks!
Verder ook alvast een schaar besteld om z'n manen straks mee te kunnen knippen, ik kan nu al niet wachten om dat bij te gaan houden
Hier OdRavot even in een nieuwe zweetdeken gestoken en ook maar even een nieuw halster gefikst. Hij is nogal een sloper halster Xfull en dekenmaat 198
Feelsoproud
Geplaatst: 04-11-23 21:42
Leuk hier, veel foto’s kijken van leuke fjordjes!!
@NorwayFjord ik werk op een spring/handelsstal, en wij merken toch wel dat er de laatste tijd veel meer controle is op de gezondheidscertificaten. Dus inderdaad zorgen dat alles correct is.
Ik ben normaal geen klager, maar ik heb het stilaan toch ook gehad met al die regen. Dan maar wat genieten van de foto’s van de strandrit 2 weken geleden…wat hadden we toen geluk met het weer.
Wat leuk een minimarathon! GekopFjorden, mooie punten! Grijsjes blijven mooi, hoe oud is deze? En die Fjordachtige is grappig, ik heb altijd gehoord dat kruising Fjorden vreselijke karakters hebben . Maar weet daar te weinig van? Jullie ervaringen?
Maartje7
Geplaatst: 10-11-23 23:04
ruitje schreef:
Wat leuk een minimarathon! GekopFjorden, mooie punten! Grijsjes blijven mooi, hoe oud is deze? En die Fjordachtige is grappig, ik heb altijd gehoord dat kruising Fjorden vreselijke karakters hebben . Maar weet daar te weinig van? Jullie ervaringen?