[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:41

Hier ook! Unola is geboren in april en ze komt volgende week toe. Eindelijk! But it's all worth it!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:44

Haha oh jeetje, stonden ze dan ook ver bij jullie weg of konden jullie wel af en toe langs? :) Ik ben blij dat ik maar een maandje hoef te wachten nog dan, Olaf staat op 3 uur enkele reis rijden in Duitsland :+

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:49

Unola staat op 3,5 uur rijden. 14 April is ze geboren, 17 April stuurde ik een appje naar de fokker dat ze mocht worden gereserveerd voor mij. 7 mei hebben we haar dan ontmoet en een voorschot gegeven en 21 juli heb ik haar voor het laatst gezien en heb ik haar betaald. En dan volgende week is het zo ver, hihi. Het is zo spannend, maar wel bijzonder dat ik haar al ken vanaf dag 1 <3

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:55

Ahh jeetje nog verder, ik vond 3 uur al zo lang haha. Wel heel bijzonder om haar inderdaad al zo lang en vanaf het begin te kennen <3 Gelukkig hoef je nu niet lang meer te wachten!

Ik heb wel een babyfilmpje gehad van Olaf, die kon op dag 1 buiten al lekker bokken en dat kan hij nog steeds goed :+ De fokkers zijn ook enorm lieve mensen dus extra fijn!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:01

Ja, ik heb dus alle filmpjes en foto's van haar gekregen. En ondertussen ook nog steeds.. zo leuk om haar dan te kunnen volgen. Toen ik Tara kocht, kreeg ik daarna ook alle filmpjes. Maar is toch anders.

Hihi, ze hebben toch wel toffe streken he, die fjorden!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:08

NorwayFjord schreef:
Haha oh jeetje, stonden ze dan ook ver bij jullie weg of konden jullie wel af en toe langs? :) Ik ben blij dat ik maar een maandje hoef te wachten nog dan, Olaf staat op 3 uur enkele reis rijden in Duitsland :+

Iets meer dan een halfuur rijden en ongeveer een kwartiertje vanaf mijn manege waar ik toen reed dus helemaal prima haha. We gingen best regelmatig langs toen!

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:02

Ik meld mij hier ook graag! Sinds gisteren ben ik eigenaar van een knap Fjorden hengstveulen; Udsmor van FjorYou (Brijol x Rudsmo Rune) <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat foto’s van de keuring van afgelopen september in Voorst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:29

Proficiat! Wat is hij mooi :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:40

Maartje7 schreef:
Ik meld mij hier ook graag! Sinds gisteren ben ik eigenaar van een knap Fjorden hengstveulen; Udsmor van FjorYou (Brijol x Rudsmo Rune) <3

[ [url=m/OzWHrp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DoeS4G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GLRIXr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RpG22O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K3CD9B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ODhZjh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pGZcmP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh wat leuk! Volgens mij is de afstamming wel andersom (Olein is van Brijol dus dan komt brijol als tweede :) ). Wij hebben Sepp (ook Rune, uit Preben) dus had al regelmatig wat foto’s gezien! Leuk veulen

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:09

Hij is echt super knap Maartje <3

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:31

theadora99 schreef:
Maartje7 schreef:

[ [url=m/OzWHrp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DoeS4G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GLRIXr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RpG22O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K3CD9B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ODhZjh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pGZcmP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh wat leuk! Volgens mij is de afstamming wel andersom (Olein is van Brijol dus dan komt brijol als tweede :) ). Wij hebben Sepp (ook Rune, uit Preben) dus had al regelmatig wat foto’s gezien! Leuk veulen

Oeps klopt ja! Wat leuk familie van Udsie :)

Dankjulliewel :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:46

Leuk dat jullie Udsie hebben, ik heb zijn 3 jarige Neef Rixx, Preben x Rudsmo.
Je gaat er vast veel plezier van hebben!

Rixx begint met zijn eerste stapjes van het beleren onder het zadel.
Op de foto zat ik er voor het eerst op, ondertussen stappen we rond.
Hopelijk komt de zadelmaker in December, dan laten we een mooi zadel aanmeten en kunnen we volgend jaar verder :D

Afbeelding

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:50

Wat ontzettend leuk! Rixx ziet er ook erg mooi uit <3

Wij gaan Udsie van het weekend is proberen te meten :D Hoe groot zijn Rixx en Sepp?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:05

Maartje7 schreef:

Wij gaan Udsie van het weekend is proberen te meten :D Hoe groot zijn Rixx en Sepp?

Sepp is net 29 september gemeten op 144,5 cm en 427,5 kg, maar hij is heel ziek geweest en toen is zijn groei een beetje achter gebleven helaas. Nu komt hij weer lekker aan!

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:53

theadora99 schreef:
Maartje7 schreef:

Sepp is net 29 september gemeten op 144,5 cm en 427,5 kg, maar hij is heel ziek geweest en toen is zijn groei een beetje achter gebleven helaas. Nu komt hij weer lekker aan!

Gelukkig dat het weer beter gaat met hem! Hij is evengoed al mooi aan de maat :)

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:09

Wat een knappe paarden.
Leuk dat je hem gaat oppakken met rijden.
Ik moet nog 1,5 jaar wachten.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:29

Rixx is afgelopen zomer gemeten op 146cm. Hij is momenteel wat te zwaar omdat hij naar de keuring is geweest en ze model sport daar niet zo waarderen maar hij mag nu wat aan het werk dus die spekkies gaan we eraf trainen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:47

Wat leuk al dat leven in dit topic! Leuk ook die grijsjes, wij hebben op stal een rooie, vind ik toch ook tof hoor :D

Bij ons is Ursin eindelijk geschetst, volgens mij doen ze heel erg hun best bij het stamboek nu, maar als het je eerste veulen is maak je je toch een beetje zorgen als je vanaf april probeert er iemand bij te krijgen :o

Wat ik wel super leuk vind is dat je een 'stalnaam' kan nemen. Het is nu dus Ursin van de Groene Meer.

Klinkt Fancy-Pancy :')

Ze is sinds deze week op kamers met Draverveulen Rough 'n Tough. Dat is een hengstje, dus even kijken hoe lang dat goed gaat. Hoeven geen drave-fjordies :')
Afbeelding

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:50

Dat word hier een 'grijs' topic... :D :P
leuk om die jonge paarden te zien opgroeien en ermee aan het werk te gaan.

Ik ben geen kleurtjesfanaat, grijs en uls vind ik nog wel mooi, rood en gull vind ik niets aan.
Ik vind de kleurschakering in staart en manen zo mooi, en de donkere benen en zebrastrepen zijn net zo typisch voor de fjord. Dus geef mij maar een donkere brunblak met heel donkere benen :9 .

@ruitje ik werk op een springstal en bij ons gaan de merrie en hengstveulens nu ook gewoon allemaal samen. Maar na nieuwjaar worden ze wel opgesplits, je wil inderdaad geen accidentjes.

Gisteren de strandrit van het belgisch fjordenstamboek gereden, was weer super leuk, we waren met 21 combinaties.

Afbeelding

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:40

ruitje schreef:
Wat leuk al dat leven in dit topic! Leuk ook die grijsjes, wij hebben op stal een rooie, vind ik toch ook tof hoor :D

Bij ons is Ursin eindelijk geschetst, volgens mij doen ze heel erg hun best bij het stamboek nu, maar als het je eerste veulen is maak je je toch een beetje zorgen als je vanaf april probeert er iemand bij te krijgen :o

Wat ik wel super leuk vind is dat je een 'stalnaam' kan nemen. Het is nu dus Ursin van de Groene Meer.

Klinkt Fancy-Pancy :')

Ze is sinds deze week op kamers met Draverveulen Rough 'n Tough. Dat is een hengstje, dus even kijken hoe lang dat goed gaat. Hoeven geen drave-fjordies :')
[ [url=m/BGmWI0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een stalnaam kan je indd altijd nemen, je registreert die voor het stamboek waarbij je fokt.

Ik heb na 2 ,,gewone" nu een grijze maar van de andere kleurtjes ben ik zelf niet zo fan.

Het chippen en schetsen is bij de fjorden niet gebruikelijk aan huis en het is geen stamboek met honderde veulens op jaarbasis, zolang het binnen de 6 maanden is zit je gewoon goed :-)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:43

Ik vindt de isabel kleurige ook nog steeds het mooiste <3

Ik heb na lang nadenken een bijrijder voor Ofira erbij genomen. Ik merkte toch dat het doorrijden niet helemaal lukte qua tijd maar ook qua ervaring van mijn kant.

Een stalgenoot had toevallig net haar jonge Fjord verkocht , en wou graag wel blijven rijden maar dan in de vorm van een bijrijpaard. Toevallig heeft deze stalgenoot vroeger een Fjord gehad die weer een nakomeling is van mijn andere merrie Udith. Ze is dus ook bekend met deze lijn en de karakters.

Tot nu toe gaat het ontzettend goed en door zo samen te werken hebben we naar mijn mening ontzettend veel progressie geboekt waaronder het aanspringen in de galop. Moet nog wel echt bevestigd worden maar ik ben al zo blij dat ze nu door meer training het wat gaat begrijpen.

Verder staat ze nu haar eerste dagen op stal. En het is toch echt een varken! Als het zo doorgaat ben ik straks arm door stro :'). Hopelijk is het omdat ze nog even moet wennen aan de nieuwe situatie en het nog spannend vindt. Ze oogde ook wat onrustig toen ik een keer vlak nadat ze op stal waren gezet nog even kwam uitmesten.

Maar ondanks dat blijft ze lekker braaf zowel in de hand als onder het zadel. Heerlijk zo'n nuchtere Fjord!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:59

Wat fijn en een goede oplossing voor jullie beide.

Dat varken op stal herken ik, het wordt hier vaak wel beter als hij de eerste periode even door is.
Ik doe er wel vlas onder, dat neemt iets meer op.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 23:26

Ah wat leuk, Udsmor!

Hier gaat het ook goed. Unola is nu 1,5 week bij ons. Wat een schatje is het! Ze komt al zo goed overeen met Tara, mijn andere dame. En ook door Abel, mijn bruikleen fjord word ze geaccepteerd. En gelukkig ook door mijn lieve Furst! Dus ik ben blij, hihi. Het is het afgelopen weken wel zo druk geweest. Mijn partner en ik zijn super druk met verhuizen en hebben bijna nog tijd voor de paarden, pff. Ik mis ze zo en wil graag met Unola aan de slag met de basis. En het weer zit ook niet mee, bah!

Wat kleuren betreft ben ik wel een kleurtjesfan, haha. Rodblakk en Gulblakk vind ik het mooist. En wat prijs ik mezelf gelukkig met twee gulblakke, waaronder de eerste gulblakke merrie in Belgie <3 Maar Tara vind ik ook echt prachtig. Ook al is zij brunblakk. Blijft toch wel mijn soulhorse denk ik.
Ik zou trouwens Abel ook even op training willen. We botsen op een paar problemen waar ik hem niet door kan begeleiden... Heb er de energie, durf en motivatie even niet voor. Dus denk er eventjes sterk over om hem eventjes op school te zetten :p

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 06:39

Haha dat varken op stal moest ik om lachen, die 2 van mij zijn gelukkig heel erg schoon!

Ik heb mijne voor de kar laten beleren bij Hestegaarde en daar ben ik rg tevreden over, ik weet niet of die onder het zadel trainen ook eigenlijk? Maargoed, je hoeft natuurlijk ook niet in training te zetten bij een Fjordeniemand.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:12

Wat een knapperds die gra's <3 Ik wilde zelf ook graag een gra maar lastig te vinden en ik vind ulsblakk en gulblakk ook mooi en toen liep ik tegen Olaf aan, ulsblakk dus :D

Zelf ben ik weer niet zo van de brunblakk, begrijp me niet verkeerd, ik vind ze mooi maar voor m'n (eerste) eigen paard wilde ik graag een iets aparter kleurtje haha :)

Super leuke foto's van de strandrit, gaaf al die Fjordjes bij elkaar!

Furst echt fijn dat het goed gaat met Unola! Hopelijk heb je snel weer wat tijd vrij om iets met de paardjes te doen!

Ik hoef inmiddels nog 1,5 week te wachten tot we Olaf gaan halen, vind het zo spannend.