Goh, had dit topic lang over het hoofd gezien geloof ik.. Ben zelf een enorme fjordenfan, dus moet toch maar eens wat mee gaan lezen. Ben zelf ook in bezit van een aantal fjorden. Zie dat een aantal op zoek zijn naar een fjordenmaatje, altijd spannend, wie weet staat hij of zij ineens voor je neus en weet je, dit is hem!! Elin kwam al voorbij zag ik. Ken haar niet, heb haar wel op de keuring gezien en wat een plaatje is dat zeg!! Die viel echt meteen op. De prijs is wat aan de hoge kant, maar de prijzen liggen op het moment ook wel erg laag hoor, zijn echt bodemprijzen voor enorm leuke dieren. Ik denk altijd wat zijn nu de aanschafkosten, en dan zeker bij een fjord, dat stelt al weinig voor, het onderhoud is zoveel duurder, dan is de aanschafprijs eigenlijk maar een eenmalige investering. Heb mijn ene merrie 5 of 6 jaar geleden gekocht voor iets meer dan 2000 euro, maar ze is het nog steeds dik waard!!
Nou, ik ben weer terug. Leuk paard maar ik vermoed dat ze niet bij ons past. Paard is 15 en naar mijn idee met alle liefde en goede bedoelingen verwend. Tja, hoe zeg je zo iets vriendelijk.. Ik bedoel het niet onaardig! Maar ik ben consequenter, gezien de leeftijd denk ik ook niet dat ik haar nog zo ver kan om vormen zoals ik het graag zie. Oneerlijk voor het paard en een frustratie voor mij op langer termijn. Helaas! Na mijn vakantie heb ik nog een paar jonge Fjordjes in de planning om te bezichtigen. Hopelijk zijn ze er dan nog. Ik denk dat een jong paard toch het beste is.
NathalietjeB, je zou vanmiddag bij ons komen kijken bij een paar jongen fjordjes.. je smsde dat je in de buurt was en onderweg maar ineens hoorde ik niks meer van je, telefoon bleef stil en ontving ook geen smsje meer. Nu lees ik hier dat je om 9 uur al had besloten om bij een haffie te gaan kijken in plaats van een van onze fjorden? Een beetje apart, maar kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd begrijp natuurlijk! Je bent in ieder geval nog steeds van harte welkom om onze jonge fjordjes te bekijken!
Heb foto's gemaakt tijdens het rijden in het bos. We zullen het maar niet over het tempo hebben, want max snelheid was 8,3 km/u. En bollie onderweg. En de route die gereden ongeveer 8 kilometer in 1 uur en 45 minuten.
Ik heb even een vraagje, ik heb een leuke merrie gezien internet, 4 jaar, onbeleerd. Maar nu lijkt ze op de foto met de achter benen een wat nauwe stand te hebben. Beestje staat ook al even te koop. Gezien de afstand twijfel ik of ik er dan wel naar toe zou gaan. Wat is jullie ervaring met een nauwe stand? Het is een heel leuk diertje om te zien!
NathalietjeB
Geplaatst: 10-08-12 10:02
hierbij wil ik jullie voorstellen aan bix. of ook wel op ze stamboom Woedy van der Har-Moor-Stal 7 jarige haflinger ruin en ben er mega blij mee hij is echt geweldig
cynthiar
Geplaatst: 10-08-12 10:05
Heb je er een foto van, van die nauwe stand? De mijne is volgensmij ook vrij nauw van achter, maar levert geen problemen op en ik heb hem al dik 20 jaar. Er staat ook een leuke gra kleurige merrie op marktplaats!
Hoeft geen probleem te zijn echter kan ze daardoor wel gaan tikken/strijken achter dus misschien daar is op letten als je gaat het is simpel op te lossen met beenbescherming mocht het nodig zijn
marjan1986
Geplaatst: 10-08-12 11:46
Tsja, archy staat gewoon normaal achter en die strijkt al....