[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:52

Oeh spannend :) Succes :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:47

Jammer.. Hij wil niet echt zakken in prijs..
Ik ben er nu wel zeker van dat ik echt een fjord (of kruising fjord) wil!
Dus als iemand nog iets weet? Vanaf 2 jaar, liefst ruin (hengstje mag ook maar moet geruind
Kunnen worden). merrie is zeker ook een optie! en het lastigste.. Een beetje in de buurt.. Ik heb wel 4 leuke gezien in mijn prijsklasse, maar allemaal enorm ver weg |o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:58

Er zijn er volgens mij vandaag ook nog een aantal op boktmarkt gezet..
Maar weet niet of je die al gezien had..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:07

Ja, een heeft 2 hengstje maar die zijn weer ver weg en een andere heb ik net een pb gestuurd

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:58

Ach soms moet je voor een goed paard ver weg :) zie dat je in overijssel woont.. Donderdag is er een paardenmarkt in Enter. Ik ga zelf alleen om te kijken. Maar wilde je toch de 'tip' geven

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:44

Ja, die had ik inderdaad ook ontdekt! Alleen ik ga volgende week op vakantie en de wei is pas vanaf september beschikbaar. Eerder dan september kan ik geen paardje hebben.
Maar in september is in heeten ook een markt geloof ik. Kijken kan altijd al vind ik het kopen vaak iets minder aantrekkelijk op een markt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:50

Ja, daarom ga ik ook alleen kijken, een stalgenoot met meer verstand van zaken heeft ook wel aangeboden mee te gaan maar je kunt er gewoon niet in kijken..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:00

Zoek jij ook nog een paard dan?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:26

zo nou ik ben ook weer thuis en ik heb gewoon geen zin meer om nog ver weg te gaan zoeken...
ben bij else van den berg gegaan(dochter van de man van den berg) maar wat een paasei zooi daar zeg.
de fjord die ik leuk vind was in alle jaren dat tie daar stond 3 jaar nog niks mee gedaan of uberhaupt geent.
geen enkele fjord had ooit een enting gehad...ook vond ik rare richels op de hoeven(zulke richels die je ook wel eens ziet als een paard hoefbevangen is geweest)

dus ik ga verder zoeken ik hoef geen ongeent paard verder wel aardige vrouw...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:32

Heh... Balen zeg.. Dat is ook een beetje mijn angst met verder weg kijken.
Is er niets meer in jouw omgeving? Welke regio zoek je?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:35

No_No schreef:
Zoek jij ook nog een paard dan?

Ja, ben met een half oog aan het rondkijken. Heb mijn fjord 1,5e week geleden laten inslapen.
Ik ben niet serieus aan het zoeken maar mocht ik verliefd worden dan keer ik me er ook niet vanaf..

Balen Nathalientje, das zon nadeel aan advertenties. Kunnen zoooo misleidend zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:05

Gwenny schreef:
Hi,

Voor het verhaal zie eerdere berichten op Bokt en je kan een PB sturen.

Voor wat betreft de aankoop van een ziek paard: In mijn geval was de verkopende partij een professional, namelijk een hengstenhouder en fokker, Bart en ik een particulier.
Dan is het wettelijk gezien voldoende dat de verkopende partij verklaart dat het paard gezond is. Heel kort na de koop bleek echter het dier doodziek te zijn en zijn wij meteen de benodigde behandeling gestart. Bart is in de gelegenheid geweest op de casus te reageren, dat heeft hij niet gedaan. Wij als nieuwe eigenaren hebben aan onze zorgplicht ten aanzien van het dier voldaan en het paard de benodigde zorg geboden. Dat het twee opnames op de faculteitskliniek van een week en twee weken, een operatie, speciaal beslag en nog veel meer inhield is in de eerste 10!!! weken dat wij hem hadden is natuurlijk absurd. De aandoeningen die hij had waren al langer aanwezig en zijn te wijten aan slechte verzorging, verwaarlozing en ernstige mishandeling. Verder zal het altijd een zorgenpaard blijven die speciale zorg, speciaal voer, en speciale huisvesting nodig heeft. En daarnaast zeer regelmatig een orthopedisch smid moet zien. Daarnaast is gebleken dat hij getraumatiseerd is en bijvoorbeeld angst voor het bit heeft, een litteken van een ruime centimeter in een mondhoek heeft en doodsbang is voor iets wat op een zadel (zoals een opgevouwen deken) lijkt en in paniek raakt als hij een aanhangwagen ziet.

Iedereen moet zijn eigen keuzes maken m.b.t. waar hij zijn paarden koopt. Inmiddels ken ik veel verhalen die verband houden met Bart en zijn manier van werken en wil ik alleen mensen waarschuwen. Bij ons is het op een verdrietig drama uitgelopen waar zelfs jonge kinderen in zijn betrokken geweest en dat gun je niemand, die denkt een fijn leuk paardje te kopen om een hoop plezier mee te beleven.

Gwen

Heb jij je paard laten keuren bij aankoop.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:15

No_No schreef:
Heh... Balen zeg.. Dat is ook een beetje mijn angst met verder weg kijken.
Is er niets meer in jouw omgeving? Welke regio zoek je?

t liefst omgeving noord holland...
ik ken eigenlijk ook niet echt handelaren of fokkers hier in de buurt ofzo die fjorden verkopen.
ik denk dat ik zelfs de leeftijd ga verleggen van veulen tot 15 jarige...veulentje is ook goed.

maar ik ga ook op de paardenmarkt ik zuidlaren kijken als daar wat leuks staat gaat die gewoon mee naar huis :j

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:36

Mijn fjordje is onder voorbehoud verkocht.
Heb er een goed gevoel bij.

Hoewel hij zich vandaag niet van zijn beste kant heeft laten zien, dwars ding... Nou ja, hij kan voor haar dus alleen maar makkelijker worden :)).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:37

_Marjon_ schreef:
Mijn fjordje is onder voorbehoud verkocht.
Heb er een goed gevoel bij.

Hoewel hij zich vandaag niet van zijn beste kant heeft laten zien, dwars ding... Nou ja, hij kan voor haar dus alleen maar makkelijker worden :)).

Dubbel gevoel erbij. :(:) *\o/*

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:43

Oke, aan de ene kant fijn maar aan de andere kant moeilijk lijkt me.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:06

Ja dat wel... :\

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:44

Mogelijkheid tot contact houden? Ik spreek de vorige eigenaar van Niaff ook nog wel eens, en via FB enzo blijft ze toch foto's en info zien :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:52

marjon ik zit ook beetje in die dubio...want ik vind wodan (mijn welshtwenter) ook echt geweldig maar toch gaat hij naar ze nieuwe eigenaar omdat hij voor mij helaas te klein blijft...maar mag langs komen als ik wil

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:00

Ik kom weer even binnen vallen :) ben net terug van vakantie :)
er staat een hele leuke fjord te koop merrie, op MP ze staat bij mij op stal.. De fjord heet Elin misschien een leuke fjord voor de mensen die hier nog iets zoeken?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 04:00

Linkje? :)

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:20

Het paard is niet gekeurd omdat het niet hoeft omdat ik particulier ben en de verkopende partij professional. Dan is het woord van de verkopende partij voldoende. Bij een overeenkomst tussen twee particulieren is een aankoopkeuring doen wel aan te raden omdat de onderzoeksplicht bij de kopende partij ligt.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:25

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:56

Gwenny schreef:
Het paard is niet gekeurd omdat het niet hoeft omdat ik particulier ben en de verkopende partij professional. Dan is het woord van de verkopende partij voldoende. Bij een overeenkomst tussen twee particulieren is een aankoopkeuring doen wel aan te raden omdat de onderzoeksplicht bij de kopende partij ligt.

voor alsnog is t toch slimmer om je paard te laten keuren...

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:43

Er bestaat toch ook zoiets als verborgen gebreken?
Wat als het paard echt nog niet ziek was daar op stal?!