[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:46

Mooi hoofdje ja! Loopt ook leuk!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:52

Dott schreef:
Vind Arch zooooo leuk <3 hij heeft zo'n leuk koppie :)

Veel plezier vandaag Nathalientje, hoop dat het wat is :)

hehe ik ga morgen niet vandaag hoor ;)
fjord op vorige pagina loopt lekker :j :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:53

cynthiar schreef:
Zolang hij nooit bevangen is geweest dan kan je hem mooi op dieet zetten. En hoeft het geen probleem te zijn.
Wit voetje is ook geen probleem zolang je geen keuringen wilt lopen, dan kan er misschien ook iets van de prijs af.

Hier ga ik helemaal in mee. Een paard dat hoefbevangen of spierbevangen is een zorgenfjord voor zijn hele leven. En weet daar nu helaas alles van. :o

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:54

Hi,

Zoals gezegd raad ik van den Berg niet aan. Tenzij je een ziek paard wil kopen. Mijn paard heeft het maar net overleefd en dat dankzij het feit dat wij hem net op tijd hebben gekocht en hebben kunnen helpen met inmiddels een prijskaartje van ruim 10.000 euro. Nog steeds weet ik niet of hij het gaat redden, maar ik heb alles voor hem over.

Gwen
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 28-08-12 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin verwijderd ivm geen eigen ervaring.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:54

NathalietjeB schreef:
Dott schreef:
Vind Arch zooooo leuk <3 hij heeft zo'n leuk koppie :)

Veel plezier vandaag Nathalientje, hoop dat het wat is :)

hehe ik ga morgen niet vandaag hoor ;)
fjord op vorige pagina loopt lekker :j :D

oh haha, ik dacht vandaag :o sorry, nog niet wakker :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:37

Gwenny schreef:
Hi,

Zoals gezegd raad ik van den Berg niet aan. Tenzij je een ziek paard wil kopen. Mijn paard heeft het maar net overleefd en dat dankzij het feit dat wij hem net op tijd hebben gekocht en hebben kunnen helpen met inmiddels een prijskaartje van ruim 10.000 euro. Nog steeds weet ik niet of hij het gaat redden, maar ik heb alles voor hem over. En meerdere mensen hebben paarden bij Bart gekocht die ziek bleken te zijn en een enkeling is zelfs overleden.

Gwen

maar wat heeft je fjord dan?? En zitten bart en els samen ofzo dan zijn toch aparte??
Kijken geen probleem als t paard me niet aanstaat kijk ik toch verder

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:46

volgens mij zijn dat twee aparten bart zit toch in wanneperveen ofzo? En daar zit else niet.. En daarbij komt dat je bij wie je ook maar een paard koopt 't risico loopt dat ze wat hebben. Kwa ziektes kan 't bv wel zijn dat ze gezond waren bij de verkoper en een week later bij jou Hartstikke ziek, door bv verandering voer stal bodem bedekking en ga zo Maar verder. Maar dan kan de verkoper daar niks aan doen. Een paard wat tijdens 't kijken al ziek toont die laat je na mijn idee lekker staan waar die staat.. Dus ik zeg lekker gaan kijken meid! Wie Weet staat er wat tussen. Wat bij de 1 slecht bevallen is hoeft bij ander niet zo te zijn! Dat heb je bij elke handelaar! Elk paard is ook anders! Handelaar waar ik mijn paard weg heb heeft ook wel eens een paard verkocht die niet goed was Terwijl ik er een super paard vandaan heb! Dus nogmaals lekker gaan. ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:52

ja idd dat heb ik dus ook en zoiezo laat je een paard toch keuren

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:07

nou indd wel afhankelijk van prijs van 't paard zou ik hem dus ook röntgen logisch gekeurd willen hebben en zeker klinisch! En 10.000 euro? Dan ben ik wel heul benieuwd wat ie heeft. Want dat ben ik samen met een vriendin en 3 paarden nog niet eens kwijt geweest aan al onze dure operatie's

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:04

Er zijn idd meerdere die v/d Berg heten ja ;).

Maar wat ik ook vind, ok een aantal paarden zijn er misschien ziek van weg gekomen.
Maar er zijn ook zat gezonde paarden vandaan gekomen dus wat dat betreft maak je mij niet wijs dat het de schuld v/d fokker/handelaar is....
Ik 'ken' van het internet ook alleen maar de verhalen van die van Gwen en dat van Rubis. Maar volgens mij staan er wel meer als 2 paarden daar op stal dus waar praat je dan over?!

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:01

Over een hoop onzin Marjon. We hebben hier te maken met iemand die gif is voor een forum.
En zoals Marjan al schreef, als een paard al ziek is tijdens de koop dan ben je wel erg stom bezig om zo'n paard te kopen en er vervolgens € 10.000 aan te verspijkeren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:04

Even mijn lekkere ding die aardig aan het afvallen is. En een woensdag heb ik trouwens even zonder zadel op zijn rug gezeten en eindelijk zat ik niet meer op een paar (vet-)kussentjes, maar had dus zijn ruggraad voelbaar onder me. En zijn koker is mooi klein dus ook momenteel geen vocht vasthouden. Hals voel trouwens ook behoorlijk dun aan sinds jaren. Nu nog wat vet bij zijn schouder en billen eraf, maar we zijn dus op de goede weg. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo was hij trouwens in 2009 en een aantal maanden daarvoor een lichtte HB (voorjaars gras).
Afbeelding

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:16

Ziet er goed uit Marcella!
Illo heeft ook voor het eerst in 15 jaar ofzo geen harde manenkam meer!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:19

Wow!! Die is behoorlijk afgevallen zeg!
Ik vind hem nu wel mooi overigens!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:22

Nou moet vooral zeggen sinds ik die van mij van kleigrond afgehaald heb en hij op zandgrond staat het steeds beter gaat.

Nu ik ook zo vergelijk met de foto eronder val het me eigenlijk pas op wat voor een kap op die hals zat en ook die koker gewoon eng dik.

Maar doe nu ook veel meer met hem, maar hij staat nu ook nog maar op 42 km van huis vandaan. Afgelopen vrijdag nog een rondje van 9,5 km gedaan door het bos heen in stap met een mini drafje erbij om aan de dazen te ontkomen.

No_No helaas hij is nog steeds veels te dik en moet nog het nodige vanaf. Is beter voor hem met zijn gevoeligheid betreffende HB en SB. ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:27

Dat geloof ik ! Maar hij is al behoorlijk wat kwijt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:35

We zijn inderdaad op de goede weg en kom allemaal wel goed en ook rustig aan afvallen is beter dan te snel willen.

Ben alleen nu even gestopt met het voeren van magnesium/appelazijn dus ben benieuwd hoe het blijf gaan. Zaterdag en zondag krijg hij gekookte lijnzaad en de andere dagen dat ik er ben en hij heeft gewerkt een beetje zonnebloem olie. Hij staat niet op brokken, maar krijg een handje granenmix met een handje subli ruwvoermix bij arbeid.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:51

wow wat is die al veel afgevallen zeg ziet er goed uit

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:07

Jeetje die is echt afgevallen! Ziet er nu top uit! Archy heeft gelukkig niet last dat hij snel dik word, die staat ook nog op dik 5 hectare land, krijgt 1 kilo brok en 2x kuil per dag... Zou je zeggen vet makerij, vooral voor een fjord. :+ hoe gaat het nu met zijn HB?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:20

Goed en eigenlijk tot op heden nog geen terugval gehad. Poosje terug wel iets gevoelig op zijn voorhoeven, maar dit kom volgens mij door de toen natte weer en stuk puingrond met grove stenen waar je over moet om het bos in te komen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:46

oké nou das wel super! Nog een paar kilo's eraf en dan Hoop ik voor je dat 't zo goed door blijft gaan! Maar dat zal vast wel goed komen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:50

oké nou das wel super! Nog een paar kilo's eraf en dan Hoop ik voor je dat 't zo goed door blijft gaan! Maar dat zal vast wel goed komen.

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:20

Hi,

Voor het verhaal zie eerdere berichten op Bokt en je kan een PB sturen.

Voor wat betreft de aankoop van een ziek paard: In mijn geval was de verkopende partij een professional, namelijk een hengstenhouder en fokker, Bart en ik een particulier.
Dan is het wettelijk gezien voldoende dat de verkopende partij verklaart dat het paard gezond is. Heel kort na de koop bleek echter het dier doodziek te zijn en zijn wij meteen de benodigde behandeling gestart. Bart is in de gelegenheid geweest op de casus te reageren, dat heeft hij niet gedaan. Wij als nieuwe eigenaren hebben aan onze zorgplicht ten aanzien van het dier voldaan en het paard de benodigde zorg geboden. Dat het twee opnames op de faculteitskliniek van een week en twee weken, een operatie, speciaal beslag en nog veel meer inhield is in de eerste 10!!! weken dat wij hem hadden is natuurlijk absurd. De aandoeningen die hij had waren al langer aanwezig en zijn te wijten aan slechte verzorging, verwaarlozing en ernstige mishandeling. Verder zal het altijd een zorgenpaard blijven die speciale zorg, speciaal voer, en speciale huisvesting nodig heeft. En daarnaast zeer regelmatig een orthopedisch smid moet zien. Daarnaast is gebleken dat hij getraumatiseerd is en bijvoorbeeld angst voor het bit heeft, een litteken van een ruime centimeter in een mondhoek heeft en doodsbang is voor iets wat op een zadel (zoals een opgevouwen deken) lijkt en in paniek raakt als hij een aanhangwagen ziet.

Iedereen moet zijn eigen keuzes maken m.b.t. waar hij zijn paarden koopt. Inmiddels ken ik veel verhalen die verband houden met Bart en zijn manier van werken en wil ik alleen mensen waarschuwen. Bij ons is het op een verdrietig drama uitgelopen waar zelfs jonge kinderen in zijn betrokken geweest en dat gun je niemand, die denkt een fijn leuk paardje te kopen om een hoop plezier mee te beleven.

Gwen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:44

Gwenny, heel fijn dat je dit voor het paard gedaan hebt! Ik had het terug gebracht naar de verkoper.. Ook als mijn kinderen teleurgesteld zouden worden.
Kan je de kosten verhalen op de verkoper?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:46

Nathalie, veel plezier vandaag!!

Ik ga vandaag even bellen met de verkoper van de 2 jarige merrie, even kijken of we het eens kunnen worden :o