[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:16

Oh bij jou ook al, bij mij wassie in de voortuin gesprongen, ook niet echt handig Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:22

Sparky10 schreef:
oo alereerst iedereen een heel gelukkig 2009 !!

vluchtig bijgelezen :

Zag kelly op yara jee wat oogt die klein onder kelly ! maar wel leuk !

Sjol die schaatsende wezens ziet , maar doch stoer blijft staan !

een natas die zich hier aangemeld heeft

viv die van plekje is veranderd !

Nou mijn 2009 begon met een kl*te telefoontje , de waterleidingen op stal zijn gesprongen vanmorgen en spark zijn stal en die ernaast stonden blank.
Spark in de hoekstal gezet andere twee leegehaald zucht , daarna nog naar me schoonouders geweest maar goed natte dag ....mogge de rest van 2009 goed vrlopen

Yara is ook niet zo groot hoor Haha!

Wat balen van je stal zeg!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:36

Vippie schreef:
Bon_Bon schreef:
Ennuh alcootje eigenlijk zou de VA je paard de wormenkuur meoten komen geven en net als voor vaccinaties in je paspoort geschreven dan kan je er bijna voor 100% vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk gegeven is.maja kost ook weer een fortuin dan

Ach als je gewoon aankruist dattie niet voor consumptie bedoeld is na de slacht dan hoef je niks in te vullen, véél simpeler Haha!

Natuurlijk is dat het makkelijkste Haha! maar daar zit natuurlijk wel een addertje onder het gras.
Stel je wilt je paard (ooit) verkopen dan zijn er heel veel potentiele kopers niet blij met zo'n kruisje.
Nutaaurlijk kun je dan kiezen hem niet te verkopen maar er zijn natuurlijk weleens omstandigheden dat dat weleens zou moeten Boos! .

Het blijft altijd moeilijk.
Ik kies ook voor mijn paard, als hij ziek is en er moeten medicijnen in om hem beter te krijgen die niet geregistreerd zijn voor paarden (dus off label use) dan mogen die van mij dus gewoon gebruikt worden.
Zolang mijn paarden bij mij staan gaan ze toch niet naar de slager. Knipoog

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:19

Ik vind oranje wel leuk staan hoor Haha!

Joyce wat vervelend zeg Ach gut

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:25

IK ga nu naar de dokter met mijn knie Verdrietig

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:26

succes, ik kom net van de fysio vandaan... poos geleden van een paard gevallen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:59

Succes bij de dokter Ach gut

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:00

Guten Morgen all...

Heb trouwens van onbekend merk een donkebruin sjabrak met goud randje op mn fjeurd liggen :p
Mn pa vond die wel mooi voor op Bon die zei alleen felle of donkere kleuren anders zie je er niets van :p
Had toen net mn zadel afgerekend haha :p

suc6 met je knie xxxchaxxx

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:02

lees straks al die pagina's wel weer ga zo eerst mijn spook rijden, kijken of we geen vliegles krijgen haha

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:24

pff heb nog grappig verhaaltje trouwens :p

Van de week n meisje op mn msn, zag de foto van Bon er in staan en vraagd is dat die magere fjord :p werd hier in de buurt al gepraat over de magere fjord :p
Ik zeg yepz das de mijne dus t verhaal uitgelegd en die zei al ja als je van die pensionstal komt vind ik t niet raar dattie mager is Huilen van het lachen
Ik zeg naja ze is netjes optijd ontwormd etc. dus ze word neit verwaarloosd ofzo :p

Hoor ik gister van mn pa de dierenbescherming was van de week bij de boer geweest omdat er weer klachten waren gekomen dat de paarden niet droog konden staan en de hele dag en nacht in de blubber staan Huilen van het lachen

Dus de boer m meegenomen naar t land en alles laten zien, en hij vraagd aan die man die paarden zien er toch goed uit (ze zijn allemaal goed in t vet zeg maar) ja zegt die man maar die (wijst naar Bon) is wel beetje mager, hahaha zegt de boer ja en dat is nu precies degene die sinds 3 weken hier stata en van zo een lekkere warm pensionstal afkomt :p
Beest is al dikker gewordne sinds ze hier staat.

Oh my god iedereen vind mn paard gewoon te mager :p
terwijl ze nu goed is, ze is niet meer ingevallen je ziet geen ribben maar je kan ze wel op de goeie manier voelen :p ze heeft n buikkie :p
En nog vindne mensen haar mager lol ze is juist goed nu!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:31

Heb je misschien een foto van haar?
Ben dan wel benieuwd hoe ze eruit ziet.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:41

Ja hoor Kelly,

hier paar foto's [JITP] Bonbon weer eens een keertje...

Ze was eerst ook te dun bij dr flanken? ingevallen en kreeg het maar niet goed, volgens pension eigenaar moest ik gewoon meer voer erin proppen maar deed zo goed als niks met haar, en ze kreeg al 3x per dag bijna volle schep muslie.
Dus toen geprobeerd discussie aan te gaan van te weinig ruwvoer, nou dat was natuuuurlijk niet zo.
Ze krijgt nu alleen savonds 1 schep muslie en verder word er 2x per dag flinke baal hooi het land opgegooid, ze hefet gene stress meer en is dikker.
In stal liep ze rondjes in de paddock (niet zulke grote) liep ze de hele dag rondjes puur uit stress.
Daarom heb ik haar ook op nogal ongunstige datum (1dec) het land opgegooid.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:02

Ze is idd niet heel dik maar ook niet te mager.
Wel schraal bespierd maar dat kan op die leeftijd heel goed.
Zou me er niet druk om maken Lachen

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:04

Ik vind het een leuke fjord Haha!
Echt zo schattig hoofdje Haha!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:04

Nee indd spiertjes zitten er nog niet echt, rij af en toe buiten een rondje maar heb nog even geen bak die ik kan gebruiken vanaf januarie waarschijnlijk wel dus dan kan ik ook weer met longeren etc. en oefeningen in de bak gaan beginnen.
Dan komt t wel weer goed . heb dr liever zo dan moddervet :p kan ook niet echt goed zijn.

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:08

hoi hoi allemaal het is echt een leuk fjordje hij heeft echt een leuk hoofdje Haha! ga even paardje rijden weer mijn kur oefenen Haha!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:08

Succes Lachen

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:11

Thank you, zou vandaag rondje buiten gaan rijden maarreh vriendin neemt niet op/tel stata uit :s dus niet echt handig Boos!
Had wel zin in om met een ander mee te gaan miss wat foto's maken maja moet ze wel opnemen *snif*

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:13

Hallo, ik ben Solar, een te dikke fjord van ongeveer 24 jaar (volgens mij) die op een manege staat

Afbeelding

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:56

Nou ik vind Bon idd ook niet allarmerend, Tjo is magerder geweest toen we net met endurance begonnen.
Idd beetje spiertjes erop kweken en dan toont het al heel anders.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:58

Sparky10 balen van de waterleiding.
Vippie ook al gesprongen leiding in de voortuin.
XxXchaXxX sterkte bij de dokter.
Fjordjes die net bij de fysio vandaan komt.
Bon_Bon vind het ook wel meevallen met te mager. Okee er mag wel wat meer vlees op, maar dat kom vanzelf wel.
Carolinef rij ze met je spook.
Jade_love wat een lief kopje.

Heb voor het eerst dat ik geen emmers water hoef te sjouwen om mijn paard van water te voorzien. Er zit een rondpomp systeem op en een warmteslang langs de leidingen en alles is zo goed mogelijk geïsoleerd. Knipoog

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:59

@vippie dat ze net op het land stond was ze wel mager, vooral als ze naast de dikkerdjes stond :p
Vriendinnen herkenden Bon ook heel makkelijk als die 'dunne' laatst zei n vriendin al hmm weet nu niet meer gelijk welke Bon is hoor :p
En ja zij is de enige 3 jarige :p die andere fjord is 10 en al iets steviger gebouwd (bredere borst etc.) dus ja dan toont ze al snel magertjes :p

Maar ze is nu gewoon goed, op n wat uitstekend buikje na :p

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:49

Zolang je zelf weet dat je het beste doet voor je pony, zou ik me niet zo druk maken. Als ze zich wat meer thuis gaat voelen zullen er wat kilo´s aanvliegen. Ik vind dr overigens niet té dun.
Heb zelf ook een fjordje die niet snel aankomt, en daar kijken mensen wat raar van op. Toen de mijne 3 was, was het ook een ieligding. Nu is ie inmiddels ook goed op gewicht en in de spieren. Vervelend als je de dierenbeschescherming over je heen krijgt, lijkt me toch even slikken zijn als er iemand is die denk dat je niet goed voor je pony zorgt(zonder de achtergrond te weten)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:54

Jeetje wat gaan jullie hard zeg.

Gisteren weer op me bijrijd Fjord gereden en de rem begint steeds meer te werken. Ben helemaal blij ( ik heb hem deze week tot aan zaterdag, dus elke dag heerlijk rijden en oefenen maar ) Hij doet zo z'n best, maar vind de bak echt niet zijn ding. Hij is toendertijd ingereden en alleen maar op buiteritten gebruikt en nu moet hij ook in de bak lopen.
Als ik hem alleen in de bak heb, is hij super braaf en loopt hij netjes nageefelijk. Zodra er andere paardjes bij komen is hij zijn aandacht kwijt. Maar door het rare weer van afgelopen week, was het lekker druk in de binnenbak, dus mooie oefening en jawel het is ons gelukt om netjes te dressuren, ben zo trots op hem.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:55

Ach Maxxie,
Op het weiland waar Bon staat komt elk jaar minimala 1x iemand van de dierenbescherming omdat er gebeld is.
De Boer neem ze tegenwoordig meteen mee naar t land en laat ze alles zien, hij maakt zich er niet meer druk om.
Het is elk jaar het zelfde verhaal, ze waren ook bij een ander geweest geloof ik want dat paard was mager (beestje was 30) die boer zei ook hij krijgt genoeg te eten maar hij is oud en bijna op hij word niet dikker meer.

Ik vind de dierenbescherming een goed iets, maar ze mogen wel eens vrijwilligers aannemen die ook daadwerkelijk verstand van iets hebben :s op mn vorige land waar me shet stond wilde iemand komen staan die bij DB werkte en die had zelf shetjes die ze als kliko gebruikte (alles wat zij aan eten over had voerde ze aan dr paarden maar dan ook ECHT alles) dat vind ik dan weer beetje te overdreven :p
En t rottige is als er dan eens een dier echt iets mankeerd dan duurd het zooooo lang voor dierenbescherming er iets aan doet , ik snap dat niet hoor