[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:55

marjan1986 schreef:
Ah wat zielig! Zou je bijna uit medelijden daar 1 kopen om hem uit die ellende te halen. En dit is iemand die op mp staat? Lijkt wel regen schurft! Hoe stonden ze erbij? Wel een stal tot beschikking?

nou ja de paarden stonden op een net opnieuw ingezaaid grasland wat aan t groeien was...en t was nogal nat.
verder geen enkele stal of schuilstal gezien...

-O- tjah ik vind 1000 euro voor een fjord die er zo erg aan toe is een hele hoop centen had ze er graag allemaal weg willen halen..
twijfel ook enorm of ik de foto's door ga sturen naar dierenbescherming..omdat t voor mij echt was van ik sta erbij en kijk ernaar en ik kan niks doen ze zijn niet van mij..
en t ergste nog van alles is met deze fjorden word er gewoon nog lekker gereden en ook nog met een kar gereden -O- ik wil niet weten hoeveel pijn dit doet bij de paarden.

ik heb de vrouw bedankt en gezegd dat ze zich moet schamen hoe de fjorden erbij stonden en gezegd van je hoort nog van me ben in me auto gestapt en weg gereden

ik ga zaterdag hopelijk weer 2 fjorden rijden waar ik al eerder op heb gereden.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:57

Dott schreef:
_Marjon_ schreef:
Die hebben ook haast geen staart over joh...

Dan is €1000 wel heel veel geld... al zou je ze gratis krijgen zou ik er nog over twijfelen..
Wel heel 'fijn' dat ze ook niet gechipt waren enz..

Nou ja lekker verder kijken dus!

Dott, voor jou ook mooi poedersuiker dat je zo vroeg afscheid heb moeten nemen van Sjelmar :(:).
Weer op zoek naar een nieuw fjordenmaatje?

jee, ik ga morgen ook naar mijn fjorden man :D

Ja ik ben rustig aan het rondkijken, wat geld gespaard alweer maar gezien de medische
kosten van Sjel is dat nog niet bijster veel, dus ben nog niet echt serieus aan het zoeken omdat ik wel reeel wil kunnen 'bieden'.
Heb wel een goed thuis te bieden, maar goed.. geld speelt logischerwijs ook een rol :) haha

Waar ben je naar op zoek/ wat is je budget?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:59

Tsja denk wel dat dit een geval is wat je kunt aankaarten! Ten minste vind ik wel :j

Dott

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:04

Hahaha op dit moment is het budget heel sneu, helemaal omdat ik wat achter de hand wil houden voor stel dat er wat met mijn merrie is.
Heb zo'n bijna 700 apart staan nu, en zal denk ik over 1,5 maand ofzo eens op t budget wat redelijk is voor een leuke fjord.
Wil graag een die al wel is ingereden en t leuk vind om veel verschillende dingen te doen, net als ik :) mijn andere merrie is 15 en ik verwacht dat ze nog.een tijd mee gaat maar wil er liever iets jongers bij, gewoon voor t idee dak niet 2 paarden heb die.rond.dezelfde tijd zouden kunnen gaan aftakelen.. al kun je daar natuurlijk niks.met zekerheid over zeggen.
Beetje karakter en humor vind ik leuk, helemaal als hij/zij ook nog houd van knuffelen en borstelen, gezien Niaff daar geen fan van is.
Gewoon een fjord waar ik leuke dingen mee kan doen, uitstapjes, buitenrijden, evt een cross als paard in kwestie dat ook leuk vind..

zo, das veel info xD

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:19

Mijn paard klinkt ideaal alleen is hij al 16, dus al ouder als dat Sjelmar was, helaas...

Opzich klinkt 16 oud maar in principe kunnen ze ook nog jaren mee, lastig altijd he.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:22

marjon maar jij vraagt toch over de 1000 voor je fjord??

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:29

marjan1986 schreef:
Ah wat zielig! Zou je bijna uit medelijden daar 1 kopen om hem uit die ellende te halen. En dit is iemand die op mp staat? Lijkt wel regen schurft! Hoe stonden ze erbij? Wel een stal tot beschikking?

Hoe afschuwelijk het ook is maar dat moet je nu juist niet doen want dan blijft dergelijke ellende bestaan.

Wat je ziet op die foto's is echt te triest voor woorden. Daar moet echt de dierenbescherming bij ipv een koper met medelijden.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:37

Vandaar dat ik ook neerzet "bijna" ;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:40

_Marjon_ schreef:
Mijn paard klinkt ideaal alleen is hij al 16, dus al ouder als dat Sjelmar was, helaas...

Opzich klinkt 16 oud maar in principe kunnen ze ook nog jaren mee, lastig altijd he.

ik had hem al gezien ja :) knap koppie zit er op :)
En idd 16 kan nog 'jong' zijn, maar je kunt ook pech hebben. En idd wat iemand anders net ook al zei, je vraagprijs is meer dan redelijk voor je fjord en toebehoren enzo, maar boven mijn budget :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:47

Die van mij is nu 15 jaar, maar kan nog steeds bokken als een jonge god.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:56

Ja, Niaff is ook nog jong tussen de oren, maar Sjel daarintegen was 'versleten'...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:35

nou ik heb net een mail gestuurd naar de dierenbescherming met foto's en adres ben benieuwd of ze er wat mee gaan doen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:04

NathalietjeB schreef:
marjon maar jij vraagt toch over de 1000 voor je fjord??

€1250 ja maar dat is dan incl toebehoren he.
Dus in verhouding is mijn fjord nog goedkoper denk ik :+.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:05

Roon kan ook zo nu en dan nog flink bokken hoor, maar alleen los. Onder het zadel bokt hij eigenlijk niet, en daar ben ik heeel blij mee :P.

Vanmiddag gaat mijn moeder der weer op denk ik, voor de 2e keer.. Ben benieuwd.
Dit was 2 weken terug, voor de 1e keer in haar leven op een paard! (Ok dan tel ik een shetlander en een ezeltje niet mee)
Afbeelding
Afbeelding

Nathalie heb je er ook bij gezet dat ze niet gechipt zijn? Dat lijkt me toch al een reden om er langs te gaan aangezien dat verplicht is, toch?!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:56

ja had gemaild met foto's krijg ik mail terug dat ik 144 of 114 weet ik veel welk nummer dierenpolitie gaat daarover niet de dierenbescherming

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:47

huhm oké. Al gebeld? Hoop dat ze er wat mee kunnen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:57

ja nou ja ze gaan kijken in ieder geval bij de desbetreffende camping.
de foto's mogen worden opgevraagd door de dierenpolitie zodra ze daar heen gaan.
en ik krijg te horen wat er gedaan gaat worden hier tegen als ze op bezoek zijn geweest

ben in ieder geval blij dat ik de melding gedaan heb

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:37

Even een vraagje:

Een twee jarige merrie, vader Anton, rustig karakter, kent voetjes geven, geënt, regelmatig bekapt, is van een goede fokker, heeft een wit voetje en overgewicht.
Hoe klinkt dit en aan welke prijs de ken jullie

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:55

no no bij welke fokker ga je kijken?
over gewicht vind ik wel wat gevaarlijk klinken omdat ik dan meteen denk aan hoefbevangenheid..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:58

Zolang hij nooit bevangen is geweest dan kan je hem mooi op dieet zetten. En hoeft het geen probleem te zijn.
Wit voetje is ook geen probleem zolang je geen keuringen wilt lopen, dan kan er misschien ook iets van de prijs af.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:02

ik ga morgen bij else van den berg langs kijken bij een aantal fjorden van hun die te koop staan waaronder een hele leuke gra merrie

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:10

Ze lijkt nog niet bevangen, afgelopen week is ze weer bekapt.
Keuringen en fokken is voor mij onbelangrijk.
Welke prijs denken jullie aan? Hij vraagt 900 maar wil nog wel zakken.

Leuk Nathalie! Ik heb ook gra gezien maar die had eczeem, net als een leuke blonde fjord..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:13

ik laat t morgen maar op me af komen als er een leuke is waar de klik er beetje mee is dan word dat em gewoon beleerd of onbeleerd maakt me eigenlijk even niks uit op dit moment..
onbeleerd is ook leuk want dat kan je helemaal naar je eigen hand vormen.
exceem bekend mee maar weet dat t aan de kust vaak minder is of weg gaat helemaal...en anders gewoon een exceem deken..maar ligt ook beetje aan de mate waarin ze t hebben
me eerste pony had ook exceem in ze staart had ik altijd wel een goed spulletje voor wat wel enigsinds leek te helpen...ze jeuk werd minder en hij kreeg er weer een mooie volle staart van en liet op de bovenkant ze haren weer groeien ipv dat tie t stuk schuurde.

no no misschien zakken rond de 700??

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:34

Marjon wat leuk je moeder te paard! Nu haar maar les geven! :j tsja denk wel dat je kan zakken tot 700 euro ongeveer, als je al ziet dat er 4 jarige beleerde Friezen zonder papier te koop staan voor rond de 1000 euro. Markt ligt nog steeds behoorlijk op zijn gat! Ff paar foto's van mijn draak!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding nathalietje, geen overhaaste beslissingen nemen! Niet een paard kopen als de klik er een beetje is,die klik moet er helemaal zijn! ;)
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 05-08-12 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:41

Vind Arch zooooo leuk <3 hij heeft zo'n leuk koppie :)

Veel plezier vandaag Nathalientje, hoop dat het wat is :)