Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:04

Mooi foto´s Maggie ! leuk dier

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:06

bjorn word gecastereert vrijdag !!
morgen avond moeten we hem naar de kliniek brengen samen met zijn vriendje en zaterdag morgen weer ophalen ! Haha!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:47

aaaah Tong uitsteken ben benieuwd!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:03

ach gut t arme ventje! haha Haha! Maar wel fijn, heeft ie veel hengstenkuren?

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:48

Nou niet egt dat hij ''onzettend'' vervelend is maar wel brullen enzo als er een merrie aan komt en heel veel bijten ..
en hij breek steeds uit op zoek naar merrie's ,
dus dan moet het wel even he ! Tong uitsteken

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:55

IniminiLover schreef:
Nou niet egt dat hij ''onzettend'' vervelend is maar wel brullen enzo als er een merrie aan komt en heel veel bijten ..
en hij breek steeds uit op zoek naar merrie's ,
dus dan moet het wel even he ! Tong uitsteken

Haha ja dan moet het helaas wel idd..
Hoe gaat het nu met hem? Is het allemaal gelukt?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:12

@Iniminilover: alles goed gegaan met de castratie?

ppfff Bon had van de week ook weer wat hoor haha, ze had 'mot' gekregen met het paardje wat naast haar in stal staat, normaal doen bijna alle paarden heel lelijk tegen dr maar dit was denk ik dé druppel!!!
Madam zette even beide achterbenen tegen het tussenschot ze was aan het schoppen... zo boos heb ik dr nog niet meegemaakt sjonge, helaas sprong ze daarbij met dr heup tegen een stukke pijp aan dus flink stuk onthaart met een dikke korst erop :'( gelukkig geen bloed of iets maar wel helemaal geschaafd.
's nachts heeft ze blijkbaar weer ruzie met dat paardje gekregen en vervolgens dr staldeur finaal uit zn voegen getrapt die lag halverwege het stalpad in stukken Huilen van het lachen gelukkig verder zelf geen verwondingen... en heeft ze niet lang rondgelopen voor stal openging want al het voer en wortels waren nog compleet.

Maar wel weer een hoop gedoe ze was deze week ook weer lekker opstandig met rijden alleen maar kei en kei hard willen draven en of dr hoofd omhoog gooien of tussen dr benen ppff word langzamerhand lichtelijk wanhopig..

Maarja hopen dat paar keer goed doorrijden dat er weer beetje uitgaat ze is beetje gestressed denk ik.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:52

Bon-bon; wat vervelend zeg, is wel even schrikken zeker! Hopen dat het niet erger word! Waar staat ze nu?

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:49

Nou wel grappig opzich want we hadden ze met zn 2en heen gebracht en we hebben maar een gecastereerd weer gekregen haha ik zal vertelen waarom .
Nou,, de mijne was een klophengst Tong uitsteken nou niet grappig haha maar er dan kwam er een ander prijs kaartje aan en naar een hoop overleg kunne we de kliniek morgen weer bellen voor de casteratie op de opetatie tafel van mijn bjorntje !

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:30

Mrln90 schreef:
Bon-bon; wat vervelend zeg, is wel even schrikken zeker! Hopen dat het niet erger word! Waar staat ze nu?

Weer in dezelfde stal, normaal kunnen ze contact hebben over het tussenschot maar dit is nu dichtgemaakt en het paardje wat naast haar staat heeft tralies op zn staldeur gekregen zodat die neit meer kan bijten, want die blijft gallen.
Weet niet waar die paarden allemaal last van hebben bij ons op stal maar ze zijn bijna allemaal vervelend haha

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:30

Afbeelding
Jaaa galop gaat goed Haha! Alleen mijn houding is vreselijk, gelukkig heb ik m'n voeten niet altijd zo zag ik op andere foto's Tong uitsteken
Ze springt erg netjes aan in de galop, een paar x in de verkeerde galop maja dan springt ze toch gewoon een wissel geen probleem Bloos Ze is alleen ontzettend ondeugend! Rijden met andere paarden in de bak gaat niet, daar ga ik recht opaf Tong uitsteken Vorige week ben ik tot 3x toe hard bokkend en in volle galop de bak uit gegaan Boos! dat daar paarden en kinderen stonden maakte haar niet uit Verdrietig Dus daar moet ik nog aan werken Knipoog In stap gaat alles goed kan netjes sturen enzo maar in draf wil ze nog wel eens de andere kant op gaan.. Daar kan ik ook wanhopig om worden idd!

Hoe gaat het rijden met jullie fjorden?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:44

Bon_Bon: Wat vervelend zeg! Bloos! Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden!

Kelum: leuke foto, wel verkeerde galop! Tong uitsteken
Tja, ondeugend, daar heeft die van mij ook wel een handje van. Ik rijd gelukkig altijd alleen in de bak, tis nooit zo druk bij ons op stal.

Bij mij gaat het rijden vrij goed! Nog steeds eigenwijs en zelf de richting willen bepalen, maar met mijn overtuigingskracht ( Clown ) lukt het me om em al de goeie kant op te laten gaan. En sinds we buitenritten maken, is ie veel voorwaartser geworden, gelukkig! ( of het kan komen doordat het winter wordt Tong uitsteken )
Rijfoto van gisteren, strekken kan tie wel: Haha!
Afbeelding

En een mooie standfoto, wat een beer wordt het al!
Afbeelding

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:51

Lovers Bob.. al mag je zn baard wel eens scheren Tong uitsteken

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:58

Leuke foto's weer, mooi dat het bij jullie zo goed gaat!
Ook hier gaat het goed, hebben nu sinds een paar weken les en hebben nu de galop er ook maar eens bijgepakt.
Gaat wel redelijk, hij heeft er nog een beetje moeite mee, maar verder gaat het allemaal top! Haha!

Verder is Basco nu wel behoorlijk 'dik' maar daar werken we aan.

Afbeelding

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:59

Basco ziet er goed uit hoor. Vergeleken met eerder..

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:16

Voor de gene die het nog niet wisten sven staat te koop Huilen

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:17

Miekjuh schreef:

Ja, wat een baard he.. Clown
Maar ik heb geen scheerapparaat en ik durf niet met een schaar te gaan rommelen, voordat ik het helemaal lelijk maak ofzo. Dus ik blijf er maar vanaf. Tong uitsteken

Basco ziet er goed uit hoor, beetje mollig, maarja. Alvast winterreserves! Haha!

Wat jammer dat Sven te koop staat! Hoe komt het?

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:19

ik ben niet de gene die op hem kan rijden ... we zijn al een tijd bezig om hem door iemand anders in te laten rijden maar ben er weer afgevallen ik durf gewoon niet meer... we hebben alle 2 een heleboel spanning als we met elkaar bezig zijn vandaar...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:24

Ppffff wat ben ik blij eens te lezen dat meer mensen moeite hebben met hun Fjordenkinderen :p
Dacht echt ff dat ik de enige was !!!

@Evi_Sammy
Wat jammer zeg dat je hem gaat verkopen!! Ik dacht dat jij degene die het op-afstap probleem had?
Maar het rijden zelf gaat dus ook niet goed? Of haal ik nu twee dingen door elkaar

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:27

_Eveline schreef:
Miekjuh schreef:

Ja, wat een baard he.. Clown
Maar ik heb geen scheerapparaat en ik durf niet met een schaar te gaan rommelen, voordat ik het helemaal lelijk maak ofzo. Dus ik blijf er maar vanaf. Tong uitsteken

wij doen het met een tondeuse van 5 euro van de trekpleiser, gaat super Knipoog Knippen kan best, gewoon met de haren mee knippen en eerst niet teveel, kun je daarna op gevoel wel verder knippen. En je gaat de winter in, baard is binnen no time weer aangegroeid ja Knipoog

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:55

ja klopt maar heb toen niet meer zelf gereden...

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:03

@_Eveline: Ben al blij dat ze meteen in galop aanspringt, nu dus nog oefenen op de goede galop Tong uitsteken Wat een leuke foto's, ook al zo'n teddybeer Haha!

@Bon_Bon: ik was ook al bang dat ik de enige was waar het niet allemaal soepel gaat meteen Tong uitsteken En bij mij op de manege zijn ze ook een ander paard aan het inrijden, een kwpn, en die is minder lang onder het zadel maar die doet alles wel braaf :S dus dat krijg ik dan wel eens te horen ja..

@ evi_sammy: Wat vervelend zeg! Maar kan me ook wel weer voorstellen dat het zo niet leuk meer is om ermee door te gaan. Sterkte ermee!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:28

Bente is op het moment vooral druk met haar haar laten groeien en neuspeuteren..

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:55

Mooi foto´s allemaal !! bij die van jullie lijkt mijne egt een kleintjee !!

Mayaa

wij moeten bjorn volgende week donderdag naar de kliniek doen omdat het best een grote opertatie kan zijn moesten ze er tijd voor klaarhebben zeg maar . en moet ie mischien 2 nachtjes blijven ..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:46

Echt leuke foto's allemaal! Bob wordt echt een pláátje!
@ evi_sammy: Wat onwijs vervelend dat je Sven toch weg gaat doen.. Jammer hoor!

IniminiLover: Waarom gaat Bjorn onder het mes?

Met Benthe gaat het op het moment wat minder, ik heb weinig tijd, door een drukke periode op school. Haar buikje word onwijs dik en ze is ook slomer. Gelukkig heb ik vanaf volgende week weer wat meer tijd en dan gaan we weer langzaamaan hard aan het werk.
Grappig om te zien dat de fjordjes van jullie ook al écht van die beertjes worden! Benthe is echt een enorm harig beertje geworden! Zal binnenkort even foto's maken, is lang geleden!