[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ldev

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:30

@ Bon_Bon, jawel.. hij had laatst al een plekje, maar verder niet echt opgelet, dag erna, nog al zo'n plek, haren vielen er zo af.. en nu vandaag weer één, maar waarschijnlijk schimmel.. dus zowieso even de benen gewassen met Betadine-shampoo.

In dat geval, duim ik voor je! Is het land modderig dan?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:32

Marcella, ja klopt!
Ze vind zelfs correct stappen moeilijk Clown

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:33

Ene helft van het land is zware prut, dan is er bij het schuilafdakje een heel stuk betegeld dus daar staan ze van bovenaf en onderaf droog :p
Achterste deel van t land is ook droog.

Ze hoeven inprincipe alleen bij het in en uit de wei gaan door de blub maja soms gaan ze met zn allen blij in de modder staan doen :s rare beesten haha
Dus ze doet t ook zelf....

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:33

Ik heb een geel dekje voor mijn fjord
HVpolo geel met bruin
Vind die erg leuk Ja

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:36

@Kelly_Taco: Sunshine is heel mooi oranje:
Afbeelding
De eerste.

Zelf vind ik blauw, met name cobalt(blauw) en navy(donkerdonkerblauw) bordeauxrood en bruintinten inderdaad erg mooi staan, maar ik dacht.. laat ik eens gek doen !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:38

Was al betijd wakker want moest om 6.00 uur weer medicijnen innemen, maar ja kon nog wel even terug. En om 10.00 uur ging mijn wekker weer, want moest vandaag mijn ouders en een oom wegbrengen. Dus was al om ongeveer 12.00 uur op stal en kon dus gelijk de paddock in. Hero met zijn vriendjes buiten gezet en gaan uitmesten. Kruiwagen leeggooien en onderweg weer terug van de mesthoop naar de paddock gelopen en daar nog even mest geschept. En toen belde Sjolvir of ik op stal was voor het ophalen van de hoefschoenen. Was ook heel gezellig.

Om 14.00 uur was ik weer thuis gelijk sjabrakken mee genomen naar huis. Eerst medicijnen weer ingenomen en daarna gaan kijken welke sjabrakken er gelijk in de wasmachine konden en gelijk aangezet. In de tussentijd stonden mijn nodels in warm water klaar te komen. Eerst dat daarna gelijk opgegeten en daarna de andere sjabrakken schoongemaakt en toen kon de volgende was erin.

Zo vandaag ook een nieuwjaar borrel op stal gehad en nog even dat dingen door gesproken of dat we nog tips/ideëen hadden en wat er eventueel nog verbetert kan worden. Heerlijk gewoon zo'n stal waar alles bespreekbaar is. En daarna nog gezellig door gegaan naar familie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:40

Kelly_Taco schreef:
Marcella, ja klopt!

Dan gaat ze zeker erg gauw in een soort telgang stappen. Knipoog

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:42

Bon_Bon schreef:
@missV: Ach nee toch? Wel balen dat je tegenwoordig niet meer zomaar Imaverol kan kopen, zou een hoop schelen denk ik.
Ik dacht vorig jaar dat mn shet het had en dat bleek luizen te zijn (niet dat dat prettiger is ofzo is ook heeel irritant)

Naja hoop bij Bon dat t modder is , want op stal kan ze niet word ze hart gillend gek , kan ze nog beter met lichte mok op t land staan dan zonder mok knetter in de stal!

Dat is nou een van de reden dat je imaverol tegenwoordig op recept moet kopen Tong uitsteken
Dat je dus een luizeninvasie niet te lijf gaat met imaverol maar met sebacil.

Er zit een wachttijd op voor de vleesconsumptie (tja, mijn paard is daar niet voor maar er zijn andere die daar anders over denken) dus mag het niet meer zo worden verhandeld.
Dat is dus met wormkeuren net zo, vervelen maar het is niet anders.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:47

Oke Clown

Afbeelding

+

Afbeelding

???

let niet op zn smoeltje, heeft heftige zomerexceem =(

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:55

Marcella schreef:
Kelly_Taco schreef:
Marcella, ja klopt!

Dan gaat ze zeker erg gauw in een soort telgang stappen. Knipoog

Nee dat absoluut niet, ze kan heel goed stappen maar slingert gewoon nog Clown

Eva, die kleur kan wel hoor Ja
Ik heb ook oranje voor Taco Haha!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:55

alcootje schreef:
Bon_Bon schreef:
@missV: Ach nee toch? Wel balen dat je tegenwoordig niet meer zomaar Imaverol kan kopen, zou een hoop schelen denk ik.
Ik dacht vorig jaar dat mn shet het had en dat bleek luizen te zijn (niet dat dat prettiger is ofzo is ook heeel irritant)

Naja hoop bij Bon dat t modder is , want op stal kan ze niet word ze hart gillend gek , kan ze nog beter met lichte mok op t land staan dan zonder mok knetter in de stal!

Dat is nou een van de reden dat je imaverol tegenwoordig op recept moet kopen Tong uitsteken
Dat je dus een luizeninvasie niet te lijf gaat met imaverol maar met sebacil.

Er zit een wachttijd op voor de vleesconsumptie (tja, mijn paard is daar niet voor maar er zijn andere die daar anders over denken) dus mag het niet meer zo worden verhandeld.
Dat is dus met wormkeuren net zo, vervelen maar het is niet anders.

Mmm zag er niet uit als luizen haha had vee arts gebeld toen werd door n mieppie daar aangeraden t hiermee te wassen naja dat hielp niet echt werd wel iets minder maar neit echt veel (deed alleen de plekken ermee niet hele paardje) dus weer vee arts gebeld info opgevraagd over schimmelinfectie-injecties en daar afspraak voor gemaakt (mits het dat was dan) dus vee arts gekomen en die ging toch ff checken en bleken luizen te zijn, ander wasspulletje gegeven vervolgens eerst shet kaalgeschoren (leuk midden in de winter!) en daarmee gewassen aangezien ze daarmee helemaal gewassen moesten worden.
Dus tis niet zo dat ik mn shet bijna vermoord heb met imaverol :p en qua slachten enzo begrijp ik ook dat het geregistreerd moet zijn.
Vage is wel dat ze bij mij op de vorige stal gewoon voor x aantal paarden wormenkuren voor een jaar hebben besteld en nergens iets is gerigistreerd ze hebben paspoort ook niet ingekeken :d

Maargoed die vee arts hoeft nu echt niet meer te komen :p heb nu gewoon die eerste weer :p

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:57

denk dat het ook wel leuk gaat staan, dank jullie wel voor de meningen Vork

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:05

Bon Bon: Ik heb idd hetzelfde mee gemaakt met onze shet. luizen, niet te zuinig, zo zag je er niets van tot dat ik eens diep op de huid ging kijken en "iets"zag lopen. Hop in een potje en mee naar mijn werk. Bleek een niet veel voorkomende luis te zijn, maar goed hij had ze. Dus in de winter scheerapp. er over. Toen zag je de luizen er zo bovenop liggen. Gatver.
Dus wassen en ze waren dood.

Ik ben het met je eens dat het een maffe regeling is. Wormkuren kun je voor een heel jaar halen op een recept.
Als je het helemaal volgens de regels zou doen dan moet je je wormkuren inschrijven in je paspoort maar dat wordt eigenlijk niet gedaan.

Waar iedereen wel even voor moet oppassen is dat als je een paspoort hebt wat voor 2004 is uitgegeven dat je daar een inlegvel voor moet aanvragen. Dat gaat over het medicijngebruik en de verklaring of je paard nog geschikt is voor menselijkeconsumptie. Dit moet voor 1 juli 2009 geregeld zijn (dan mag het nog een los inlegvel zijn daarna kun je een nieuw paspoort aanvragen. a 40 euro)
Dit staat ook allemaal in het nieuwe fordenpaard uitgelegd.

Dus kijk even je paspoort na. Volgens het stamboek is je paspoort als het niet is aangepast na 1-1-2010 niet meer geldig. Boos!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:23

Thnx voor de tip Alcootje nu is mn fjordenkind uit 2005 dus scheeld weer centjes!!

Ik moest toen trouwens met Sarnacuran wassen flink agressief spulletje, werkt ook tegen mok (naja mits dat weer door beestjes enzo komt)
Zit ook weer verschil in geloof ik.
Maar het stonk!! snoof ff aan t flesje en ging bijna tegen de vlakte haha (ff vergeten dat ze me oooooit lang lang geleden bij scheikunde hebben geleed niet zomaar overal aan te ruiken)

Ennuh alcootje eigenlijk zou de VA je paard de wormenkuur meoten komen geven en net als voor vaccinaties in je paspoort geschreven dan kan je er bijna voor 100% vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk gegeven is.maja kost ook weer een fortuin dan

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:24

Oh die kleur ik dacht dat het die zand kleur was pardooon Bloos

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:25

Ga maar weer off :p morgen als het goed is buitenritje maken met vriendin en kijken of de vee arts werkt op 1 jan. dan kan ze nog ff snel geent worden anders moet ik t aan n vriendin vragen.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:31

Bon_Bon schreef:
Thnx voor de tip Alcootje nu is mn fjordenkind uit 2005 dus scheeld weer centjes!!

Ik moest toen trouwens met Sarnacuran wassen flink agressief spulletje, werkt ook tegen mok (naja mits dat weer door beestjes enzo komt)
Zit ook weer verschil in geloof ik.
Maar het stonk!! snoof ff aan t flesje en ging bijna tegen de vlakte haha (ff vergeten dat ze me oooooit lang lang geleden bij scheikunde hebben geleed niet zomaar overal aan te ruiken)

Ennuh alcootje eigenlijk zou de VA je paard de wormenkuur meoten komen geven en net als voor vaccinaties in je paspoort geschreven dan kan je er bijna voor 100% vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk gegeven is.maja kost ook weer een fortuin dan

Dat jij met sarnacuran moest wassen, dat is voor luizen en schurft bij varkens Cool en is mega straf spul.
(sebacil mag ook eigenlijk niet. maar voor paarden is er maar weinig geregistreerd dus je moet wat)
Ik heb alco ook behandeld met secabcil en ik kon 's nachts mijn bed uit om hem opnieuw te wassen. Hij kon er dus niet tegen en ging echt kapot van de jeuk, zijn hele huid was warm. Dus ik midden in de nacht weer aan de gang en om 05.00 aan de wandel om hem een beetje droog te krijgen.(alco heeft nemelijk een tic om dekens te slopen dus hij moest eerst beter opdrogen voordat hij zijn 'eigen'deken weer op kon)

Dan zou het wel een duur geintje gaan worden, om de 8 weken je DA op de stoep.
Nee, alle gekheid, het kan ook te ver gaan en dat vinden ze bij ons ook wel een beetje. maar zij kunnen er niet veel aan doen, het wordt vanuit de vwa en de overheid zo geregeld. Bij ons gaan ze ook niet bij elk paard kijken of die wel een wormenkuur moet hebben, en ook niet bij elke kuur een mestonderzoek.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:33

hoihoi.

Leuke foto's gezien Haha!

Ik heb voor Vykan... knalrood, effen cherry, stripe-pads lichtblauw en cherry, aqua/rouge/navy geblokt.

Cap... Ik reed altijd zonder, zelfs op een drukke draver naar het strand bij een rit die ruim 6 uur duurde en waar je heel veel op straat reed. Eigenlijk pas sinds ik kids heb rij ik altijd braaf met. Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:52

effen cherry, black pegasus lijkt me wel gaaf! lekker knal.

Overigens oranje sunshine lijkt me wel kunnen.
Heb zelf een scapa orange dekje want ik wou graag met bruin randje. (vind bruin zo chique op fjordjes)
(heb zwart fluweel, en bordeaux, en blauw, en bruin, gifroze en wit natuurlijk!)
Ach stappen is volgens mij ook nog steeds het moelijkst.

Beestjes op je beest, jakkes!!! Hou daar niet van.
Dus alle mijten, schimmels, luizen e.d. dienen verre van mij te blijven,
want dan begint vandaag de bestrijding nog!

Jee, balen schoft stuk van deken! En arme Taco beentjes van de beschermers.
Hopelijk zit zijn velletje snel weer dicht.

Dilemma voor zondag, tja springen he?! Kan je je uitleven.
Knalroze (heb ik been bescherming en oornetje bij)
bruin (heb ik ongeveer beenbescherming bij, valt niet op, dat het net niet is)
Zwart (kan ik beenbescherming van lenen)
oranje (heb ik beenbescherming bij)
Wat oh wat gaat het worden, gok het momenteel op oranje of bruin Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:52

Of Oranje op een fjord past vraagt ze dan... Haha!

Afbeelding

Team Orange meld zich wederom Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:54

Bon_Bon schreef:

Ach als je gewoon aankruist dattie niet voor consumptie bedoeld is na de slacht dan hoef je niks in te vullen, véél simpeler Haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:55

Nog even een paar sfeerfoto's van afgelopen nacht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vind het niet tegenvallen als je nagaat dat de foto's achter glas gemaakt zijn en daarbij de vertraging die erop zit. Tong uitsteken

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:57

Had jij niet ook een oranje paspoort hoesje????

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:12

Sjolvir schreef:
Had jij niet ook een oranje paspoort hoesje????

Yup en voorheen ook nog oranje zadel en ben inmiddels ook voorzien van oranje vliegendeken en zweetdekens Haha!
Moet alleen weer oranje hoofstel kopen want die van tjo had ik inmiddels verkocht Haha!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:03

oo alereerst iedereen een heel gelukkig 2009 !!

vluchtig bijgelezen :

Zag kelly op yara jee wat oogt die klein onder kelly ! maar wel leuk !

Sjol die schaatsende wezens ziet , maar doch stoer blijft staan !

een natas die zich hier aangemeld heeft

viv die van plekje is veranderd !

Nou mijn 2009 begon met een kl*te telefoontje , de waterleidingen op stal zijn gesprongen vanmorgen en spark zijn stal en die ernaast stonden blank.
Spark in de hoekstal gezet andere twee leegehaald zucht , daarna nog naar me schoonouders geweest maar goed natte dag ....mogge de rest van 2009 goed vrlopen