[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:07

Oke, hoe heb je haar teruggekregen dan?? :o

Sjelmar ia gebracht :) ze wilde graag zien waar hij terecht kwam. Hij was heel rustig en is bij een Tinker in de wei gezet, na een minuut hadden de heren elkaar gevonden :) (foto morgen).
hij stond er alsof ie nooit anders had gedaan en heb daarna zelfs al een kort buitenritje gemaakt, alleen omdat ie zo koel was hoor, als ie ook maar iets aan stress had uitgestraals had ik het niet gedaan.. ging helemaal super. Dat is ook waarvoor ik hem gekocht heb :) verheug me er al op om morgen weer naar stal te gaan en met mn 2 schatten aan t werk.te gaan.. leuke bonus, ben wat bijgebruind :D

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 00:03

Haha, wat fijn joh!! Klinkt super allemaal :) ..
Nou, het blijft de hele week mooi weer! Dus je kunt lekker buitenrijden deze week als hij nu al zo braaf is. Wel heel erg leuk dat die vorige eigenaren even willen kijken waar hij terecht zou komen!
Ben benieuwd naar je foto.

Nou.. normaal gaat ze dus eigenlijk nooit aan de kletter :P Maar we reden met z'n tweeën & het meisje op het andere paard viel eraf. Dus dat paard ging er in rengalop vandoor & dan is Aag toch wel zo solidair dat ze bij hem wil blijven :o Dus ik had dikke pech...
Maar we kwamen op een gegeven moment bij een kruising waar ze heel even twijfelde waar ze heen wilde gaan & toen ben ik er heel snel afgesprongen en heb ik de teugels vastgehouden.. Gelukkig was dat het einde van haar ren-avontuur O:)

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:47

S_imonee schreef:
ylva538 schreef:
Mijn opa is heel erg ziek en de dokter denkt dat het nog een paar dagen duurd

Dat is niet echt leuk nee! Veel sterkte! Y;(

Dankje :d!

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:48

Dott schreef:
ylva538 schreef:
Mijn opa is heel erg ziek en de dokter denkt dat het nog een paar dagen duurd

Sterkte ;(

Dankje :d

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:43

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:45

Nou ik heb ook meteen mn vuurdoop al gehad, heb gister ff in de bak gereden en ik denk ik stap hem wel ff uit op het pad achter de stal.. ging prima tot het einde van het pad, hij zag een ander paard en ik gok dat ie daar achteraan wilde maar precies weet ik het niet. weet nog dat ik hem een tik op zn kont heb gegeven en dat ie gebokt heeft.. maar ik ben er iig af gegaan en heb een flinke hersenschudding en ben een goed deel van mn film kwijt.
Ja misschien sowieso ook stom om dat al te doen op de 2e dag dat ie er staat, maar hij was verder zo rustig, denk dat kan wel.
Ook ff contact gehad met de oude eigenaar van hem en die zegt dat ik hem buiten ff 1x moet laten zien wie de baas is en dat het dan klaar is.
(ja ook in de omgang en op de grond, maar heb het gevoel dat ik daarin wel streng voor hem ben).
Maar ja hoe pak ik dat nou (over een tijd) op een veilige manier aan? want hij heeft nu ook gewoon zn kracht in gezet en dan ben ik nergens meer. En een tik op zn kont doet hem duidelijk weinig.
Daar komt dus nog bij dat als je een paard buiten 'aanpakt' hij alle kanten op kan vliegen...
Iemand tips??

Moet wel eerlijk zeggen dat ik vandaag niet echt met een lekker gevoel naar stal ga, ik mag sowieso niet rijden dus ik gooi ze ff los, en ik ben ook niet bang voor hem ofzo, maar t is niet meer hetzelfde..

toevoeging: misschien moet ik er ff bij zeggen, ik ben niet bang op buitenritten, maar ben dit vroeger wel geweest door slechte ervaringen met paarden die aan de kletter gaan en ik die er dan af gaat, dus dit is wel weer ff een duts in mn zelfvertrouwen.

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:41

Hè Dott, wat vervelend!
Ik vind dat echt het allerengste, als ze aan de kletter gaan & nergens meer op reageren.. :j
Ik ben benieuwd of iemand tips heeft, kan er zelf ook wel wat gebruiken :P
Voor Aag heb ik nu een thiedeman besteld, zodat ze haar hoofd niet zo omhoog kan gooien & er vandoor kan crossen. Even kijken hoe het daarmee gaat..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:30

Ja, kijk ik bedoel het is gewoon ook een stuk wel mijn eigen fout geweest daar ben ik me heel erg goed van bewust.
Maar ik had graag van tevoren geweten dat hij me op zo'n manier zou gaan uitproberen, want ik merk dat ik nu al aan het piekeren sla over het moment dat ik weer alleen naar buiten wil, en hoe dat dan moet gaan.
Ben gewoon even mijn zelfvertrouwen en het vertrouwen in Sjelmar kwijt.
Maar goed, ik mag voorlopig sowieso niet rijden, ben gister ff Niaff wezen poetsen en met Sjelmar aan zijn hoofdstel aan de hand een slink blok buiten gelopen, dat deed ie op zich heel braaf alleen hinnikt hij naar alles, zelfs als er niks is :P beetje vreemd wel :S heb het maar gewoon genegeerd.

Denk dat ik opbouw door buiten aan de hand de omgeving te verkennen, wat grondwerk en in de bak rijden om hem duidelijk te maken dat ik de baas ben, met andere paarden naar buiten, en als ik uiteindelijk zelf weer alleen naar buiten wil gaan iemand op de fiets meenemen die evt hem nog extra vast heeft ofzo..

Rijd je ook wel eens alleen buiten dan Femzjje? of alleen met anderen? heb je verder gewoon een 'normaal' hoofd stel met enkel of dubbelgebroken trens, of iets anders?

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:55

Ja, misschien als je het idd zo langzaam weer opbouwt, dat hij je vertrouwen weer wint?
En wanneer je er klaar voor bent een keer met een ander heel braaf paard mee naar buiten?
Misschien is het ook wel weer de tijd van het jaar ofzo.. Haha, op stal is er bijna niemand heelhuids van een buitenrit teruggekomen deze week ;)

Ik heb een gewoon hoofdstel met gecombineerde neusriem. Het bit is enkel gebroken, maar zodra er veel druk op komt 'slaat' het om naar een stang. Was iets waar ik nog nooit eerder van had gehoord :P Maar het werkt op zich wel goed. (Al moet ik zeggen dat het zondag compleet zinloos was om te trekken, als ze het bit eenmaal vastpakken en gaan crossen ben je met dit bit ook nergens..:o Maar je hebt gewoon net iets meer te vertellen tijdens het rijden)
Ik rijd ook wel eens alleen buiten met Aag, dan is ze heel braaf. Maar met z'n tweeën (of meer mensen) rijden, vind ik toch altijd wat gezelliger :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:09

Ja ik ook, en met een ander paard erbij was ie ook superbraaf, denk nou dat is mooi :)
Hij heeft een enkelgebroken trensje maar ipv metaal een soort plastic ofzo :S heb ze nog nooit eerder gezien, maar heb het gevoel dat ik geen reet te vertellen heb.. vind ik ook niet echt een fijn idee.
Baal er gewoon van dat ik een paard wilde hebben om gewoon een zadel op te leggen en lekker mee naar buiten te gaan als ik daar zin in had, en nu blijkt dat ik weer eerst de strijd aan moet gaan..
Ja, wat moet dat moet en met een beetje geluk is het daarna klaar.. maar toch.. :(

Vandaag een dagje niks doen, en ik verveel me nu al... haha.. ga jij nog wat leuks doen vandaag/deze week?

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:32

Haha ach jaa.. het is en blijft een fjord natuurlijk :P
Jammer dat je zo ver weg woont, anders hadden we samen een x kunnen rijden!
Ik ga zaterdag naar de hengstenkeuring :D Heb daar wel heel veel zin in!
Hihi, een dagje niets doen is ook wel eens lekker! Maar met een hersenschudding is het vast gedwongen rust & dan is het natuurlijk helemaal niet leuk |(
Nu zit ik nog op school, maar ga zo naar huis. En daarna lekker naar Aag.
Ze heeft een maandje stilgestaan, dus we zijn nu weer hard aan het trainen.. O:)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:45

Aha, wegens de winter of blessure ofzo?

Ja, ik vind mezelf nu heel storend, want aan de ene kant denk ik, ja komt wel goed ik kan dit wel, zit geen kwaad in enz enz.
En aan de andere kant heb ik een soort angst die nu zegt: oh alsjeblieft haal hem maar weer op want dit word niks zo... en dat wil ik helemaal niet voelen!!

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:01

Ze was ziekjes en ze bleef maar kwakkelen, dus heb ik haar op rust gezet tot het helemaal over was. Af en toe een beetje longeren, maar vooral lekker veel buiten gelopen & gras laten eten :P
Haha, vond ze helemaal niet erg..
Maar gelukkig gaat het nu weer helemaal goed!

En wat nou als je iemand anders er van de week even op laat rijden? Dat je ziet dat hij niet naar of vervelend doet? Ik weet niet hoe lang je niet mag rijden, maar dan blijft hij toch lekker onder het zadel in beweging.
Haha ik ben zelf ook een mieperd hoor :o Ben echt niet de dapperste ruiter :P Maar ik heb wel heel veel vertrouwen in Aag & kan ook super om haar lachen. Ze is echt heel ontdeugend, maar totaal niet gemeen (gelukkig!). Als je haar een beetje kent, is ze zoooo voorspelbaar!
Jij moet gewoon ook vertrouwen krijgen in hem ( & Sjelmar natuurlijk ook in jou) & hem leren kennen. Gewoon lekker stapje voor stapje en op je eigen tempo doen :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:16

Haha, ja ik heb gewoon al 1 draakje :P Die de ene dag braaf overal langs loopt en de volgende dag alles eng vind.. wil ook wel eens volledig relaxt kunnen rijden :P Maar bedankt voor je positieve woorden :) Vind ik wel fijn :)
Mijn moeder en vriend zeggen ook steeds, ja t komt wel goed, jij kunt dat wel. Ja hallo, jullie zijn er niet af gedenderd en 10 minuten van je leven kwijt :P
Hoe heb je Aagje leren kennen dan? en hoe lang heb je dr nu?

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:36

Hihi nee, dat klinkt altijd zo lekker makkelijk hè... ;) Maar ze bedoelen het vast goed O:)
Ik heb Aag via MP gevonden. Haha, toen ik bij haar ging kijken was ik gelijk helemaal weg van haar. Ze was zo lekker stevig (toen nog een beetje te dik) en had zo'n ontdeugend hoofdje. Ze was ook zwaar beledigd dat ze moest rijden in een buitenbak, want het regende.. Echt een typetje al hoor;)
Maar ik heb haar nog niet zo lang, 2 juli 2011 gingen we haar ophalen. Maar het lijkt al véél langer :P Ze is m'n eerste, eigen paardje. *D
Aww, wacht maar af! Over een tijdje rijd jij heerlijk relaxt op je fjordje door de bossen :D ! Maar gewoon niet opgeven hoor!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:54

Haha, ik heb dat niet met paarden, ik heb wel een eerste gevoel van oh dit is goed of nee hier voel ik niks bij, maar mijn band met paarden moet echt groeien.
Denk dat dat ook te maken heeft met dat ik eigk eerder alleen manege reed en andermans paarden, dan hou je toch die afstand zeg maar :)
Sjelmar is mijn 2e paardje (ik 2 paarden OMG, wie had dat ooit gedacht) en is ook het tegenovergestelde van Niaff.
Niaff is ook echt een figuur :P Niet zo dol op borstelen, eenkennig, niet knuffelig, super aan het been, warmbloed, slank, snel, racekip. haar heb ik in mei ook alweer een jaar :? tijd gaat snel :o
En dan komt Sjelmar, knuffelig, groot, lomp, te dik, kleine Tank, en niet zo dol op werken in de bak... haha..
Ik heb echt 2 uitersten :D maar voelde me toen ik daar op Sjelmar zat wel meteen vertrouwd zeg maar.. en das nu dus weg :(

Ga ook niet opgeven, tis een Fjord en dat moet ik me gewoon even heel goed weer in mn hoofd zetten :P op de manege reed ik het liefst de meest eigenwijze draken van allemaal hahahahaha :D
Wat doe je met Aag zoal allemaal dan? ook beetje springen/crossen/dressuur?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:32

Dott, ik wil niet kritisch overkomen maar naar mijn inziens verwacht je nu al te veel??? Jij en je fjord kennen elkaar nog helemaall niet! Ga eerst met hem een paar dagen wandelen door het bos?? Get to know each other!!
Blijf nog eerst eens even in de bak rijden, en ga desnoods samen met iemand erbij eerst buitenrijden dan alleen. Het kan wel een fjord zijn, maar het blijft wel een paard.
Alles is zoo anders voor het beestje nu, daar moet ie ook aan wennen he?
Niet banketstaaf bedoeld hoor..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:52

Ja daar heb je ook wel gelijk in, en ik geloof dat ik ook wel duidelijk heb gezegd dat het mijn fout is en dat ik te veel van hem heb verwacht.
Als ik dat niet heb gezegd, dan bij deze nogmaals, want ik ben me daar echt wel van bewust! IK ben degene die hier een hele domme fout heeft gemaakt, en ik ben nu ook degene die daar de gevolgen van ondervind.
Ik ga nu idd gewoon wandelen met hem, beetje grondwerk, bak rijden als dat straks weer kan..
Als ik mijn excuses aan hem zou kunnen aanbieden zou ik het doen :P en ik vind het ook heel vervelend dat ik daar nu zo 'angstig' door ben.. moet gewoon ff opnieuw beginnen...

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:07

Ik heb de manen van Floyd vandaag afgeknipt meneer is niet meer zo knap haha maar het moest echt :P

foto's volgen

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:17

waarom moest het dan? :)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:20

Omdat ik van de lange manen ofwou wil het graag weer in een boog hebben :P

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:20

Jodi93 schreef:
Ik heb de manen van Floyd vandaag afgeknipt meneer is niet meer zo knap haha maar het moest echt :P

foto's volgen

Ach, het groeit wel weer aan ja! :D
Ik ben ook geen held in het knippen haha.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:47

Klopt maar hij had lange manen echt lang dus het moest echt radicaal geknipt worden haha weet zeker dat hij mooie ronde boog krijgt laat een expert hem bijknippen hihi

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:00

Dott

Jij bent toch anouk van Rakesh? of heb ik dit nu helemaal verkeerd?

Vandaag edgard even lekker rust gegeven. Maaandag een intensieve rijles gehad, dinsdag even rustig beetje de spieren 'losgereden' en vandaag even heerlijk vrije dag voor edgard en mij!
Hem even de manen wat bijgeknipt, en dat is elke keer weer een hel....
DRaaien, draaaiiiieeen, draai, beweeg, schuur, beweeg nog meer, draai, * gooit vrouwtje van de kruk af* en nogmeer draaien hahaha

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:18

Haha, dat heb je idd fout :P Ik ken haar wel :) maar ben haar niet :P hoezo?:)