Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bodan

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:06

Jeskim : jammer dat je haar gaat verkopen, maar idd hoe meer ze kent hoe meer ze waard word Pling
Senzafine : Leuk dat je een veulentje wil gaan fokken! Haha! Tsjerk is echt een prachtige hengst Kwijl
Bon_Bon : ik wil bodan wel laten beleren voor de kar, maar dat is idd alleen voor de ABOP omdat ik zelf absoluut niet kan mennen.
wil het wle graag leren, maar heb t geld er helaas niet voor om zo karretje enzo te kopen.
Houd het eerst wel bij het rijden Knipoog

Gister heb ik Bodan gereden, voor t eerst in het donker (naja wel met de baklampen aan natuurlijk, anders zie je zo weinig haha Vork )
Maar het ging echt super, hij was wel erg voorwaarts, maar makkelijk terug te rijden, gelukkig maar Tong uitsteken.
ondanks dat er binnen biks in de bakken werd gegooid, lette hij nog goed op.
ja was weer apetrost op mijn fjordenbaal Haha! Lovers

En vorige week heb ik voor het eerst gegallopeerd op hem (10 passen ofzo Bloos Clown )
hij kon t al, alleen ik durfde niet.
Het was ook al 1.5 jaar geleden dat ik gereden had, maar begin het ritme en balans steeds beter onder me knie te krijgen.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:18

Deze week ging het rijden in de bak super goed! Ondanks dat er met een enorme graafmachine asfalt aan het wegschrapen waren langs de bak enzo en die machine ook steeds voorbij kwam enzo maar ze reageerde er totaal niet op Pling Kreeg complimenten dat ze zo braaf was enzo Haha! Ben helemaal trots op d'r! Lovers
Alleen toen ik vorige week in het bos ging uitstappen (was weer rond etenstijd Knipoog) draaide ze ineens om en in volle galop over het asfalt gingen we richting huis Verdrietig Gelukkig kreeg ik haar nog wel stil dus gewoon weer omgedraaid en verder gegaan maar vriendje hield haar nu wel vast haha Haha! Maja dan kom je een paar pubers tegen in een auto die het leuk vinden om je paard te laten schrikken door expres heel hard te toeteren en gek te doen Verdrietig Vond Beauty ook niet zo leuk..Ben uiteindelijk wel weer veilig thuis gekomen Knipoog

Bodan: Goed zeg dat je hebt gegalloppeerd! Ik doe het ook nog steeds niet hoor Bloos Eerst in draf en stap normaal kunnen rijden Tong uitsteken

Succes nog allemaal!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:35

Senzafine schreef:
Bon_Bon schreef:
Dat oefenen met trekken en mennen, doen jullie dat echt omdat jullie dta met jullie fjordjes willen gaan doen? of is het meer voor die proeven?

Dus gaan we maar weer het longeren oppakken dr weer beetje aan het werk zetten beetje conditie opbouwen en daarna met lesjes hopen dat ze dr teugel loslaat.

Evengoed zijn tips over teugels loskrijgen errrrrrug welkom!!

Beide Lachen Mijn oom heeft vroeger altijd met paarden het land bewerkt en zou dit nu toch wel weer wat willen doen. Uitzonderlijk hoor, want een trekker is natuurlijk veel handiger.

Dusja... ik kan ook best wel wat tips gebruiken. Bloos

Oke dat is wel leuk dan, dta het buiten de proeven om misschien ook gebruikt word!!

Het kromme is, als ik op de rechterhand rijdt ze dr linker teugel vastpakt en vervolgens naar binnen gaat lopen, als ik op de linkerhandt rijdt pakt ze m ook vast en loopt ook dr eigen kant op.
Enige mogelijkheid voor mij is om naar rechts te sturen.
In stap doet ze het niet alleen in draf, miss komt t ook wel omdat ze last van het zadel had, maar dta is even afwachten.

Het kromme is ook :p wat met longeren eerts dr goeie kant was is nu dr stijve kant en omgekeerd :p
Ik heb blijkbaar gewoon weer eens apart paard gekocht haha
Ga eerst maar weer beginnen met goed longeren etc. dat ze wat soepeler word.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:34

Gisteren nog eens gereden en eigenlijk voor de eerste keer mijn teugels 'op maat' genomen. Ze volgt mooi mijn hand en loopt in stap nageeflijk zolang ik het vraag. In draf zitten er al hele fijne stukjes tussen maar daar zit toch nog wat spanning op.

Het is de eerste keer dat ik vanaf nul begin met een paard en dan is het wel fijn als alles zo makkelijk gaat Bloos

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:27

Bente is sinds gisteravond weer thuis, na 3 weken bij Bart. Tea staat er nu..
Ze staat weer gezellig met haar mama op de wei.. Toen ik haar er weer bij in zette was het even gillen, vooral Jeskim, maar het was al snel goed..

Zal eerst maar eens gewoon met haar naar de binnenbak gaan, even rond laten kijken.. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:04

Zijn jullie fjorden dit jaar onder de hengst geweest? Benthe niet, wil haar graag volgend jaar laten dekken. Vind 3 jaar wat vroeg... Zo ja, welke hengst?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:41

he jammer dat bodan een ruintje is ... anders had ik graag een veulentje willen fokken.
dat word rondje plastisch chirugie Vork Huilen van het lachen
3 jaar zou ik persoonlijk ook niet doen, laat ze nog lekker jong zijn.
Benthe zal vast erg mooi nakomelingen krijgen, ze is echt prachtig Kwijl aan wat voor hengst zat je te denken voor volg. jaar?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 05:26

Bente is uiteraard niet gedekt..
Aan wat voor hengst zit je te denken??
Ik zie het al, Zizoran..

Balen, onze trailer is kapot, kunnen we eerst nog niet weer naar de binnenbak..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:41

Ja Zizoran of Ansgar Skellerod. Qua hoogte is Ansgar Skellerod mooier bij Benthe, zij is maar 1.40 namelijk. (groeit nog wel natuurlijk)
Ik wil iig bij Bart van den Berg, mooi dichtbij en je hoort er altijd goede dingen over. Reinar vind ik ook mooi, maar das familie van Benthe dus dat gaat hem niet worden. Timor en Reinar vallen dus sowieso al af. Anton is wel mooi gebouwd, maar ik vind zijn koppie minder.. (Wat ik van de foto's kan zien Knipoog ). Maar ik denk dat ik er gewoon over een half jaartje langs ga en dan ga kijken hoe en wat.

Haha ja, bij Bodan gaat het niet lukken ben ik bang Knipoog

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:35

nou hier weer is een berichtje van mij...
Sven gaat niet zo goed meer! de laatste keer dat ik een berichtje had achtergelaten zou ik gaan rijden... Ik heb daar 2 keer gereden echt niks aan de hand ging hartstikke goed dus na 7 weken vonden we het wel tijd om hem naar huis te halen... Op vrijdag kwam die thuis en om zaterdag moest ik er even op gaan zitten zodat hij er aan wend...
Eerst rustig gehangen enz.... ging hartstikke goed totdat ik ging zitten en hij weer hetzelfde deed als daarvoor dus binnen 2 min lag ik er weer af:( nu gelukkig niet zo erg als de vorige keer maar wel weer me heup... nou is de gene die hem ingereden heeft bij mij thuis aan het rijden maar er blijft gewoon een kronkel in zijn hoofd zitten! hij had vrijdag op zaterdag nacht bij mij heel zijn stal gesloopt en daar deed hij helemaal niks... Maar de gene die hem nu rijd zegt ook zo achtelijk wat hij hier doet heeft hij bij mij onder het hele inrijden nog nooit gedaan...
ik weet het niet meer ik denk dat het aan mij ligt? iemand anders ideeen?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:41

Jeetje! Bloos! Het zit je ook niet mee he. Ach gut Wat raar dat ie dat nou weer doet. Ik heb geen idee waardoor het komt, maar veel succes met je monstertje!

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:32

Wat balen zeg! Maar probeer positief te blijven denken (ik weet het dat is moeilijk soms!) het komt vast wel goed! Veel succes ermee iig! Ach gut

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:00

Mrln90 schreef:
Ja Zizoran of Ansgar Skellerod. Qua hoogte is Ansgar Skellerod mooier bij Benthe, zij is maar 1.40 namelijk. (groeit nog wel natuurlijk)
Ik wil iig bij Bart van den Berg, mooi dichtbij en je hoort er altijd goede dingen over. Reinar vind ik ook mooi, maar das familie van Benthe dus dat gaat hem niet worden. Timor en Reinar vallen dus sowieso al af. Anton is wel mooi gebouwd, maar ik vind zijn koppie minder.. (Wat ik van de foto's kan zien Knipoog ). Maar ik denk dat ik er gewoon over een half jaartje langs ga en dan ga kijken hoe en wat.

Zizoran is 1.45, maar zijn nakomelingen zijn toto nu toe niet klein. De oudste is nog maar 1,5, maar ik verwacht dat Zizoran wat groter fokt dan hij zelf is. Ik zou het daar niet vanaf laten hangen..
In het voorjaar is er waarschijnlijk wel weer een hengstenshow..

Anton zijn hoofd vind ik zelf heel karakteristiek, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind Anton koppies doorgaans wel erg leuk. Anton heeft grote ogen en dat geeft hij ook wel door, maakt ze heel aansprekend.

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:08

Hierbij een paar foto's van Gio onder het zadel.
Het gaat best goed, ben nu begonnen met lessen, want hij kan nogal dwars zijn, haha
Hij heeft zo zijn eigen mening over waar we naar toe gaan en dat geeft soms leuke situaties en discussies.
Ben nog steeds tevreden over het bitloos en hij reageerd er goed op.

Afbeelding
Afbeelding

xxkimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:11

Ik heb een Fjorden merrie van Balony, ze is soms niet te houden wil graag spelen maar als ze schrikt loopt ze over je heen...
Ze is 2 jaar en heeft veel meegemaakt maar ze is naar mijn smaak iets te slim ze weet precies welke draaden veiligheidsdraaden zijn en als die openspringt staat ze weer in de tuin...
Voor de rest is het een schat... Pling

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:43

Leuk dat je je eigen Fjordje hebt Haha!
Maar als ze nog maar 2 jaar is hoort ze niet thuis in dit topic Knipoog

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:21

Leuke foto's! Gio ziet er goed uit!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:34

ziet er stoer uit! Wat een leuke fjord die manen staan hem goed Haha!
Wil ook bitloos gaan rijden

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:14

Leuke foto's van Gio!!

Gister eindelijk weer eens een leuk in de bak gereden, laatste paar keren was het continue 1 kant van het bit vastpakken, was gister eens niet.
We zijn nu begonnen met Bon vastzetten behalve snachts en tijdens het voeren, Madam is een boxloper en loopt als er onrust is op stal (gewone dingen zoals mensen pakken hun paard of lopen langs etc.) door haar box heen, en kan je nagaan ik heb een potstal en soms zit er een hoefslag in tot op de stenen.In de paddock loopt ze soms ook rondjes behalve als er mensen aan het rijden zijn dan kijkt ze heel aandachtig naar paard en ruiter, dat is echt enorm schattig om te zien staat gewoon 45 min lang met hoofd omhoog te kijken Haha! . Hierdoor is ze stijf aan 1 kant waardoor ze dus het bit vastpakt, ze loopt zeg maar linksom rondjes maar kijkt met haar hoofd naar rechts :S rare fjordenpony :p

Eergister voor het eerst gelongeerd met bijzet en stelling vragen, ze vond het heel moeilijk (was immers de eerste keer) maar heb dr tussendoor ff verwent met paar suikerklontjes :p niet te lang bezig geweest het moet wel leuk blijven.

Kortom ben weer heel blij en trots op mn meisje Haha! Haha!
Hier in de link hieronder nog wat fototjes van haar (ITP topic)
[ITP] Bonny de Fjordenpony ITP

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:16

Ik ben echt geschokt Maggie! Die 2e foto is gewoon hélemaal z'n mama!
Als ik die foto's zo zie, mis ik haar toch wel hoor Verdrietig 't was zo'n geweldig beest!

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:19

Maandag waren we met Bart naar een manege in de buurt gegaan om in de binnenbak te rijden, in het begin was het nog heel onwennig en toen hij eindelijk niet meer van elk geluidje schrok kwamen er 2 paarden aan die ook wilden gaan rijden. Bart dus weer meteen helemaal druk en hinniken enz. Ging dus niet zo geweldig Tong uitsteken We waren ook iets te lang doorgegaan dus hij werd een beetje opstandig en stijgerde een beetje Bloos Daarna uitgestapt en weer naar het land gebracht. De volgende keer moeten we dus in ieder geval niet zo lang doorgaan Pling

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:31

Jilly_Hayco schreef:
Als ik die foto's zo zie, mis ik haar toch wel hoor Verdrietig 't was zo'n geweldig beest!

Ja hij lijkt heel erg op zijn mama, al denk ik qua karakter meer op paps, het is me er een, maar leuk het houd je alert!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:33

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:38

maggie schreef:
Jilly_Hayco schreef:

Ja hij lijkt heel erg op zijn mama, al denk ik qua karakter meer op paps, het is me er een, maar leuk het houd je alert!

Hihi ja, papa geeft nu eenmaal sterk zijn karakter door Haha!
Hay is qua uiterlijk ook helemaal z'n moeder, maar dat is me met momenten toch ook zo'n ezel als z'n papa!
(al is z'n mammie ook wel een ezelinneke hihi)

Ik had voor Hildars vertrek nog foto's op FW gezet, had je die gezien?

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 09:33

[/quote]

Ja hij lijkt heel erg op zijn mama, al denk ik qua karakter meer op paps, het is me er een, maar leuk het houd je alert![/quote]

Hihi ja, papa geeft nu eenmaal sterk zijn karakter door Haha!
Hay is qua uiterlijk ook helemaal z'n moeder, maar dat is me met momenten toch ook zo'n ezel als z'n papa!
(al is z'n mammie ook wel een ezelinneke hihi)

Ik had voor Hildars vertrek nog foto's op FW gezet, had je die gezien?[/quote]

Ja ik lees daar nog mee, en heb ze gezien.
Lijkt me best moeilijk soms als de paardjes uit je leven verdwijnen.