[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alcootje

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:24

Tass schreef:
Over het verhaal met of zonder cap rijden...
Ik rij met cap als ik hem niet vergeet op te zetten Nagelbijten / Gniffelen
Buiten rij ik wel altijd met cap Ja

Dan zal ik ook nog even reageren Tong uitsteken , ik rij nooit met cap. alleen met wedstrijden heb ik hem op verder nooit.
Af en toe, als ik een keer op Alco stap, dan wil ik hem nog weleens op zetten. Maar bij de rest van de hengsten heb ik hem nooit op.

Iedreen is daar vrij in om te doen en laten wat hij wil en ik denk dat (de meeste) oud en wijs geboeg zijn om daar zelf over te beslissen. Of het nou wijs is of niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:27

Dan hebben ze Yara, nu zeker terug getrokken uit de verkoop?
Vind het geen verkeerde fjord.
Nu inderdaad het baasje nog omscholen, dat is het lastigste gedeelte Haha! .

Hmm ik ben dus niet gek, dat ik ook vaak met cap op vrolijk rond rij, terwijl hoedje ook mag. Ondingen! hoedjes.

Tass, stoer setje hoor!

Wat betreft die hoefschoenen, is voor het mennen zolang we in de winter schoenloos zijn.
En voor mijn buiten ritten en die van mijn vrijdag bijrijder.
Die doorgaans Sjol (mis) bruikt als hoe maak ik ander paard verkeersmak pony.
Dus tja, dan gaan ze ook dwars door de stad over de straat.

Als ik naar de loonse en drunense duinen ga of zo, gaan we gewoon blootvoets.
Daar zijn toch onverharde paden.

Cadiz is leuk!

Heeze, wordt het niet, ze hebben me nu wel blanco coupons gestuurd, maar ik had
me uiteraard al weer opgegeven voor onofficiele wedstrijd springen elders.
Die moet ik anders toch betalen, da's ook zonde.
Sinds vandaag snapt Sjol weer geen moer van de wissels... zucht.. fjorden...
Dus misschien toch Z1 in WbD. (of't komt door die schoenen Haha! Knipoog Clown )

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:29

Oww Clau dat is fijn.

Enne... Alco vind Zortin niet aardig... dat wordt gillen en brullen de hele nacht Schijnheilig
Haal hem maar eerder op dan zaterdag, dan kan ik nog slapen haha.

@Akci, we zijn nu een week of 4 met haar bezig.
Anna longeert haar ook regelmatig, dat is ook heel erg goed voor haar.

Het is een super fijn paardje om mee te werken maar niet makkelijk.
Ze heeft duidelijkheid nodig maar kan niet tegen druk, alles moet dus heel licht maar wel duidelijk.

Viv, wat wordt Cadiz een bonkie, volwassenere uitstraling gekregen zeg Haha!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:32

alcootje schreef:
Tass schreef:
Over het verhaal met of zonder cap rijden...
Ik rij met cap als ik hem niet vergeet op te zetten Nagelbijten / Gniffelen
Buiten rij ik wel altijd met cap Ja

Dan zal ik ook nog even reageren Tong uitsteken , ik rij nooit met cap. alleen met wedstrijden heb ik hem op verder nooit.
Af en toe, als ik een keer op Alco stap, dan wil ik hem nog weleens op zetten. Maar bij de rest van de hengsten heb ik hem nooit op.

Iedreen is daar vrij in om te doen en laten wat hij wil en ik denk dat (de meeste) oud en wijs geboeg zijn om daar zelf over te beslissen. Of het nou wijs is of niet.

Helemaal mee eens Haha!

Sjolvir: Ik vind hem ook heel stoer *LOL*

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:39

ten eerste:

allemaal een super 2009 gewenst!!!

vippie: wat word ie groot zeg! al een echte vent hoor!

kelly: leuk paardje hoor, yara! ziet er echt niet slecht uit!
ik rijd zelf nooit zonder cap, maar ben het met je eens: lekker zelf weten! toch?

tass: wat een poepie zeg! en die kleur staat goed op geel!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:40

Ken ook zo'n fjord, moest je heel duidelijk mee zijn.
druk en hij stond op zijn achterbeentjes of dreigde te gaan liggen ROFL Stoom uit je oren
Is het uiteindelijk ook gewoon allemaal gaan snappen.

Hoop dat het baasje straks lekker met Yara op kan schieten.
Dat is pas echt een kroon op je werk!

Heeft er al iemand een datum van de HK, ik kom nog niet verder dan laatste
zaterdag van maart of 1e van april, maar dan moet ik met een kantine dienst rommelen.
Dus wil ik het graag zeker weten.
Want tja, Sjol haar aanstaande, moet natuurlijk wel eerst live aanschouwd worden.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:42

Troelaatje: Dank je wel Haha!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:42

Zijn hier nog mensen die dit jaar een veulentje verwachten??

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:21

hooooiiii........
heb deze gepikt bij een andere topic Haha! Haha! Haha!

Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen
Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen
Lachen Party!! Party!! Party!! Party!! Lachen Party!! Party!! Party!! Party!! Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen
Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen
Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen Lachen
Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen
Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen
Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen
Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen
Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen
Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Lachen
Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Lachen
Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Party!! Party!! Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Lachen
Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
Lachen Party!! Party!! Lachen Lachen Party!! Party!! Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Party!! Lachen
Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:45

Jee, die doet pijn aan je ogen.

JAAAA, wij verwachten een veulentje voor mij uit Muis x Zortin en in udenhout worden er nog een stuk of drie geboren.

@ Kelly: Zortin neem ik morgen al mee naar huis dus als het goed is kun jij zaterdag rustig slapen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:54

Aahhh leuk Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:03

Haha dat is mooi Clau!

Oww ik baal als een stekker...
Taco zijn schoft is kapot gegaan van de deken en zijn benen van mijn nieuwe beschermers Verdrietig
Het zal allemaal wel weer snel helen maar toch...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:08

Happy new Year allemaal

Vanacht om 2 uur eventjes wezen kijken bij de paardjes die stonden namelijk allemaal gewoon buiten.
En was beetje bezorgd om de bevroren grond, maar alle paardje heel Haha!
Vanmiddag even rondje buiten gehobbeld, werd knettergek van madam, alle kanten opgesprongen (en zat zonder zadel erop Huilen van het lachen ) zijwaarts gedribbeld op alle mogelijke manieren moeilijk doen :p ze was ook beetje klammig :p
denk dat ze nog beetje hyper was van vanacht.
Morgen weer rondje hobbelen maar dan met zadel, zit voor mn gevoel wat steviger :p

Voelde vandaag klein beetje schilfertjes in dr kootholtes wat zover ik kon zien (was 7 uur dus donker) bruin was dus kan zijn opgedroogde modder aangezien het allemaal bevroren is morgen even goed kijken en voor zekerheid paar druppeltjes tea three erop.
Al denk ik dat t niks is. voelde niet warm gezwollen of geirriteerd aan en ze gaf ook geen kick, maja voor mn eigen gevoel even goed in de gaten houden.aangezien ik alleen kon voelen :p

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:10

Kelly: balen zeg Ach gut

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:11

Hoihoihoi allemaal, even een snel vraagje,
denken jullie dat een ANKY Sunshine pad op een fjord zou gaan staan, hij is bestwel licht van kleur.
meningen?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:15

Ik heb anky sunshine een keer op mijn fjordje gelegd en vond het wel grappig Ja

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:15

Eva: Ik heb echt totaal geen smaak wat dat betreft :p

Vraag meestal in de winkel of dat staat hahaha

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:17

Ik zit een beetje te twijfelen, ik weet namelijk niet of ik het leuk ga vinden. koop normaal nooit zulk soort dekjes, ben niet zo van al die onnodige dingen, maar ik vind die kleur zo mooi !

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:22

Zal hier ook nog maar eens wat possten, meld me wel aan, maar zeg nooit wat.. Bloos!

Allereerst allemaal een Gelukkig Nieuwjaar!
Leuke oudjaarsdag gehad?

@ Eva1993, ik heb eerlijk gezegd geen idee, heb alleen maar simpele dekjes, dus zou niet eens weten hoe hij er uit ziet, sorry!

@ Bon_bon, haha gekke Bonnie Tong uitsteken en hopen maar dat het modder is, basco zit waarschijnlijk met een schimmel-infectie.. Boos!

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:25

Ik denk dat die kleur niet zo leuk staa tenzij je fjord heel donker is of juist heel licht anders denk ik niet net zo als sommige kleuren geel vind ik ook niet leuk

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:27

Nee ik vind geel vaak ook niet leuk staan omdat hij zelf al geel is Clown. Hij is lichter dan de meeste, er staat een donkere bij hem op stal. Maar omdat sunshine wat meer oranje is..
Of misschien toch maar een dekje met de kleur cobalt, dat staat hem zeker goed..
oeii.. dilemma..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:27

@missV: Ach nee toch? Wel balen dat je tegenwoordig niet meer zomaar Imaverol kan kopen, zou een hoop schelen denk ik.
Ik dacht vorig jaar dat mn shet het had en dat bleek luizen te zijn (niet dat dat prettiger is ofzo is ook heeel irritant)

Naja hoop bij Bon dat t modder is , want op stal kan ze niet word ze hart gillend gek , kan ze nog beter met lichte mok op t land staan dan zonder mok knetter in de stal!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:28

Welke kleur is Sunshine precies?

Het mooiste op een fjord vind ik: zwart, bruin, bordeaux, donkergroen, lichtblauw... haha.. best nog veel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:29

Alcootje zijn paard die vuurwerk maar niks vind.
Flurk is een illusie armer.
Sjolvir hier een kaartje. Oversteken naar de broekwetering (bruggetje over) en dan kom je achter de achterwaterschap (bij mij bekent als de boezem). Je heb hier een fiets/wandelpad lopen en word ook vaak gebruik door ruiters. Je rijd dan richting zijdeweg en bij het fietsbruggetje ga je de brug weer het water over. En dan nog een stuk langs de provinciele weg.
http://maps.google.nl/maps?saddr=Donkse ... 76904&z=14
Fjordjes succes met je mogelijke aankoop van een fjord.
Sjolvir netjes he foto's van de opbouw stal staan in mijn profiel. Graag gedaan hoor en makkelijk nu we zo dichtbij elkaar staan. Knipoog Heb ook een HH Balance deken alleen dan in de kleur bruin/acorn.
Kelly_Taco ziet er netjes uit hoor. Je ziet alleen dat de galop een beetje moeilijk is zie een beetje spanning in de bovenlijn. Knipoog Cap is ieder zijn eigen keuze. Rij tegenwoordig in de bak ook wat vaker met cap, maar ook niet altijd. Buiten wel altijd wat dat betreft heeft die cap een keer mijn leven al gered, maar de cap was hopeloos verloren. Knipoog
Tass welkom.
Vippie die haar stukken even showt. Kan alleen je hyves niet zien, maar dat kom omdat die van mij op alleen vrienden staat. Heb helaas last van pottenkijkers. En zeer waarschijnlijk van meelezers oude stal. Haha! Doei, doei
Sjolvir volgens mij kan het niet aan die schoenen liggen hoor ze belazerd gewoon de boel. Tong uitsteken Spannend kijken voor passende hengst voor je gele bolletje.
Kelly_Taco balen het duurt toch vaak weer een paar dagen.
Bon_Bon op een hyper fjord gereden zonder zadel. Je leert dan wel heel goed zitten. Tong uitsteken
Eva1993 zou het niet weten ben zo wie zo meer van de blauw en bruin tinten.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:29

Ik vind bruin altijd het netst/mooist staan Lachen