Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:45

Gisteren Bente voor de 4 wieler gehad, in de blubberbak, ze moest dus wel aardig trekken.. Maar ze deed het goed. Eén keer maakte ze even drie sprongetjes, maar daarna was het weer prima.
Zoals het nu lijkt gaan we donderdag de weg op..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:10

Met Bon gaat t rijden nu iets serieuzer, rij 2/3 keer per week zon 20 minuutjes.
In het begin ging ze zodra je je benen aanlegde of probeerde te drijven bokken, even een niet angstig stalgenootje erop gelaten daarna zelf er weer opgegaan toen ging t stuk beter.
Week erna spontaan rondje buiten gedaan met 3 andere relaxte paarden, ging helemaal goed, heb de hele rit bijna zachtjes mn benen aangelegd en bokken doet ze nu niet meer, ze snapt het idee.
Die rit ging helemaal perfect op een halve uitglijer op het asfalt na (fijn he rondom beslagen) zat een drempel in het asfalt madam lette niet op (zoals gewoonlijk :p ) en daar lagen we bijne *hart zat in mn keel*

Heb zo'n 2 keer per week les soms probeer ik t 1x alleen wat vaak op niets uitdraaid Boos! ze heeft nu nieuw truukje linker teugel vastpakken en vervolgens volslagen stuurloos (kan die teugel net zo goed eraf halen en weggooien op dat moment) door te bak heen wandelen.

Dus paar dagen niet gereden wel lekker ff losgegooid met ander paardje of gelongeerd en vanavond met les maar weer poging wagen.

Moet zeggen tot nu toe is ze ernstig braaf met rijden en word ze alleen pisnijdig als ze je niet begrijpt...

Stilstaan krijgt ze eindelijk beetje door met op en af stijgen staat ze ook geduldig te wachten..
Eerste paar keer ging ze alvast aan de wandel als ik nog bezig was met opstijgen maar dit heeft ze nu wel door , weer er af terug zetten waar ik begon en poging nummer twee :p

Ik heb haar nu een paar weken eerste 2/3 weken geloof 2x erop gezeten bij de derde keer gaf ze n bokje en ben ik met mn domme hoofd afgestapt, dus durfde ik er niet meer op ook, pensioneigenaar zo lief geweest mij een schop onder mn hol te geven tot ik er weer op zat na 2 lesjes ging t stuk beter, helemaal 100% zit ik er nog niet op, en dat weet ze ook heel goed :p
Als ik les heb gaat alles redelijk tot heel goed als ik keertje alleen bezig ben gaat het bagger :p ze weet dat ik dan niet helemaal op mn gemak zit en dan bepaald zij wat er gaat gebeuren :p

Maar ooit gaat het goed komen, en Anky Knipoog je weet het he je concurrentie komt eraan Huilen van het lachen

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:45

Echt leuk om te horen hoe het met jullie fjorden gaat!

Bij mij is dat ook dat het tijdens de les goed gaat en tijdens het zelf oefenen niet Tong uitsteken Moet iemand op de grond hebben staan die me helpt. Dus m'n vriendje is de laatste tijd zo lief dat ie dat wel doet Haha! Gisteren in de regen, hij met z'n paraplu Haha! Vind Beauty helemaal niet eng gelukkig Haha! moest wel op de 2e hoefslag rijden omdat hoefslag te nat was, maar dat vond ze wel moeilijk! Maar ze deed het wel braaf Haha! maar 1x omgedraaid ofzo Knipoog Dus naar omstandigheden was ik best tevreden *LOL*
Als ik alleen in de bak ben zonder andere paarden gaat het sowieso beter, zodra er een ander paard voorbij komt (hoeft niet eens in de bak te zijn) dan wil ze daarnaartoe.. Dus erg vervelend als je met meer mensen rijd Scheve mond
Maar komt vast nog wel goed!

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 21:02

Gio komt a.s maandag naar huis Haha!
Hij heeft 3 weken bij eddy modde gestaan, en het gaat best goed, grondwerk heb ik veel van geleerd en rijden zonder bit gaat zo goed ik vind het geweldig, hij is ook met Gio naar buiten geweest en zoals ik al dacht dat vind hij het het leukst.
Gio moet afwisseling hebben anders kakt hij in, hij wil er iets voor terug zeg maar.
Ben blij als hij maandag weer op zijn vertrouwde plek staat, en ik met hem verder kan.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:06

hee,,
hier heb ik nog een fototje van bjorn!! ik vond hem wel grappig !:D

Afbeelding

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:04

Met Bente donderdag wat om de stal heen gereden met de kar, naja Bart dan, ik liep er in het begin naast, nadat we bijna in de sloot stonden, en later zat ik achterop..
De putjes op de weg waren doodeng, hihi.. Na 5 keer nog steeds..
Maar verder vrij braaf, wel eens wat kijkerig, maar wat dat betreft reageert ze zoals haar moeder, stilstaan en kijken, dus geen maffe wegspring pogingen..
Dat bijnain de sloot was omdat ze een grote plas eng vond en ze dus de sloot niet meer zag, heb haar toen weer even aan het touw gedaan en toen ging het weer beter.
Moet als ik er naast loop ook wel om denken dat ze me niet ziet, want dan kruipt ze me aan..

Een dingetje van d'r is dat als het haar niet zint ze met haar kop gaat schudden, Annebel zei al dat dat een Anton dingetje was en ik heb het inderdaad ook vaker gezien bij Anton nakomelingen..

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:35

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:43

Chantaltje23 schreef:
ik moet helaas toch me fjord merrie verkopen Huilen

http://link.marktplaats.nl/196722214

iemand intressens?

Zag je Advertentie al staan, maar er stata in je MP advertentie dat ze 4 jaar oud is terwijl ze 3 jaar en 5 maanden is, en dat ze al 1 jaar onder het zadel is, niet als kritiek bedoeld maar dan ben je nog voor 2,5 jaar oud al begonnen dus?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:58

ik vind persoonlijk dta je haar geen 4 jaar mag noemen dat is misleidend.
ze is nu dus 3.5 jaar en ze was in febr onder het zadel dus dat is geen jaar.
jammer dat je haar moet verkopen, t is dat ik al een fjordje heb
succes met t verkopen, hoop dat je een leuk baasje voor haar vind Ja

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:59

Bodan schreef:
ik vind persoonlijk dta je haar geen 4 jaar mag noemen dat is misleidend.
ze is nu dus 3.5 jaar en ze was in febr onder het zadel dus dat is geen jaar.
jammer dat je haar moet verkopen, t is dat ik al een fjordje heb
succes met t verkopen, hoop dat je een leuk baasje voor haar vind Ja

Dat vond ik dus ook waarna ik gelijk een PM kreeg.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:13

Ja ik hoop dat ik echt een goed baasje vind ...... zal der echt gaan missen ze is een super fjord...
denk dat me vriendin een type fout heb gemaakt..... met 4 een 3 moet zijn zal het aan der doorgeven

sorry voor ongemak

xxxxxxxxxx

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:27

dat denk ik niet dat ze een spelfout heeft gemaakt, als dat wel zo is dan is de fjord al vanaf zijn 2e onder t zadel.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:07

Bodan schreef:
dat denk ik niet dat ze een spelfout heeft gemaakt, als dat wel zo is dan is de fjord al vanaf zijn 2e onder t zadel.

nee dat is ze niet ik heb der zelf ingereden en ze is in feb onder het zadel dus...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:48

Niet aanvallend bedoeld, maar toen was ze dus ook twee..
Ik vind februari best vroeg..

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:52

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:00

Jeskim schreef:

Vind ik ook. Bloos Ik vind het ook onverantwoord om kleine kinderen op je 3 jarige te laten rijden, maar laten we het gezellig houden Lachen

Senzafine: volgens is dat ding heel zwaar, of niet? Clown Ziet er leuk uit!

Mooi dat het allemaal goed gaat met de B-tjes! Haha!

Ik heb gisteren iets nieuws gedaan met Bob, buitenrijden. Voor de eerste keer van het erf af onder het zadel, en dan ook nog samen met 3 vreemde paarden (waaronder 1 hengst) en hij deed het super! Alleen een paar keer geschrokken van de auto's, maar hij is dan ook nog niet echt verkeersmak. Maar dat komt nog wel, buitenrijden gaan we nog wel veel vaker doen, kon wel merken dat ie het best leuk vond (hij was veel actiever dan in de bak haha) al was het gisteren wel noodweer. Haha!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:37

_Eveline schreef:
Jeskim schreef:

Vind ik ook. Bloos Ik vind het ook onverantwoord om kleine kinderen op je 3 jarige te laten rijden, maar laten we het gezellig houden Lachen

Senzafine: volgens is dat ding heel zwaar, of niet? Clown Ziet er leuk uit!

Mooi dat het allemaal goed gaat met de B-tjes! Haha!

Ik heb gisteren iets nieuws gedaan met Bob, buitenrijden. Voor de eerste keer van het erf af onder het zadel, en dan ook nog samen met 3 vreemde paarden (waaronder 1 hengst) en hij deed het super! Alleen een paar keer geschrokken van de auto's, maar hij is dan ook nog niet echt verkeersmak. Maar dat komt nog wel, buitenrijden gaan we nog wel veel vaker doen, kon wel merken dat ie het best leuk vond (hij was veel actiever dan in de bak haha) al was het gisteren wel noodweer. Haha!

was ze bijna drie hoor dus maak niet uit maar ja laaaaaaat maaaar ze is al verkcxoht

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:59

Chantaltje23 schreef:
was ze bijna drie hoor dus maak niet uit maar ja laaaaaaat maaaar ze is al verkcxoht

Beetje naïef Knipoog

Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Met Benthe gaat het ook prima de prima! Ze staat nu best veel stil vanwege het weer en de drukte rond mijn school en dergelijke.
Rijd haar nu zo'n 1/2 keer in de week een half uurtje en 1 keer een uur les.

Oeh wat goed van Bob! Verkeer is lastig natuurlijk, vooral als hij het niet gewend is.
Wat is Gyara mooi donker! Haha! Prachtbeestje! Vind haar wel heel kort in de nek lopen, komt misschien door het scherpe bit?
Wel goed dat ze dat al trok! Haha!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 06:06

Gyara is de lichte toch??
Wie is de donkere ook alweer??

Bente komt zaterdag weer thuis, als alles goed gaat.. Dan mag Tea bij Bart logeren voor de ABOP..
Denk dat ik er dan ook weer eens opstap.. Zal wel wat worden, buiten valt niet te rijden, dus ik zal naar de binnenbak moeten, dat zal ze wel spannend vinden..
Misschien eerst maar eens heen zonder rijden.. hihi..

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:31

Fijn dat alles goed gaat! Wel leuk om te zien ik denk dat ik de eerste was die begon met longeren enzo... toen zeiden jullie Gaaaap wat vroeg enz...
uiteindelijk rijden jullie allemaal al en ik heb nog steeds niet gereden... zou eerst woensdag gaan rijden dat ging niet door toen ben ik flink ziek geweest ... nou ga ik weer de goede kant op dus hoop van de week erop te gaan, gaat het dan goed mag die weer naar huis Lachen mag ook wel na 2,5 maand toch?

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:12

Jeskim schreef:
Gyara is de lichte toch??
Wie is de donkere ook alweer??

Bente komt zaterdag weer thuis, als alles goed gaat.. Dan mag Tea bij Bart logeren voor de ABOP..
Denk dat ik er dan ook weer eens opstap.. Zal wel wat worden, buiten valt niet te rijden, dus ik zal naar de binnenbak moeten, dat zal ze wel spannend vinden..
Misschien eerst maar eens heen zonder rijden.. hihi..

Ja, de donkere is Diana (v. Heia Gutt). Zij is de halfzus van Gyara. We zijn aan het kijken om haar mss te laten dekken. De eigenaars hebben Tsjerk in gedachten: [FJ] Fjordenhengst Tsjerk

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:02

Dat oefenen met trekken en mennen, doen jullie dat echt omdat jullie dta met jullie fjordjes willen gaan doen? of is het meer voor die proeven?

Gister ff flink baaldagje gehad Boos!
Na 2 weken ong. Bon weer ff uitgeprobeerd (eventjes niets gedaan omdat ze best erg hoeste en ik vond dat ze dan wel ff rust verdiende ) natuurlijk weer linker teugel vast pakken (word lichtelijk wanhopig, iemand misschien nog tips??) niet meer te sturen nu was dat niet zo erg want wilde meer ff kijken of het zadel ook goed lag als ik erop zat, omdta ik toch beetje mn bedenkingen had.
Conclusie zadel drukt op schoft Boos! dus niet meer rijden voor ik andere boom heb gehaald en hij dan wel goed ligt Boos!

Dus gaan we maar weer het longeren oppakken dr weer beetje aan het werk zetten beetje conditie opbouwen en daarna met lesjes hopen dat ze dr teugel loslaat.

Evengoed zijn tips over teugels loskrijgen errrrrrug welkom!!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:12

Bon_Bon schreef:
Dat oefenen met trekken en mennen, doen jullie dat echt omdat jullie dta met jullie fjordjes willen gaan doen? of is het meer voor die proeven?

Gister ff flink baaldagje gehad Boos!
Na 2 weken ong. Bon weer ff uitgeprobeerd (eventjes niets gedaan omdat ze best erg hoeste en ik vond dat ze dan wel ff rust verdiende ) natuurlijk weer linker teugel vast pakken (word lichtelijk wanhopig, iemand misschien nog tips??) niet meer te sturen nu was dat niet zo erg want wilde meer ff kijken of het zadel ook goed lag als ik erop zat, omdta ik toch beetje mn bedenkingen had.
Conclusie zadel drukt op schoft Boos! dus niet meer rijden voor ik andere boom heb gehaald en hij dan wel goed ligt Boos!

Dus gaan we maar weer het longeren oppakken dr weer beetje aan het werk zetten beetje conditie opbouwen en daarna met lesjes hopen dat ze dr teugel loslaat.

Evengoed zijn tips over teugels loskrijgen errrrrrug welkom!!

Beide Lachen Mijn oom heeft vroeger altijd met paarden het land bewerkt en zou dit nu toch wel weer wat willen doen. Uitzonderlijk hoor, want een trekker is natuurlijk veel handiger.

Let erop dat je zelf niet vasthoudt met je binnenhand. Wanneer hij de teugel vastneemt laat dan alle druk even wegvallen en probeer hem dan met heel zachte kneepjes in te buigen. Dit is waar ik zelf mee bezig ben bij Cayo (halfbroer van Diana en Gyara). Sinds kort (sinds ik er mee rijd...) neemt hij ook zijn linkerteugel heel erg vast. Tandarts is geweest en heeft een wolfstand getrokken maar dit heeft niks uitgemaakt.
Toen mijn vader hem vroeger reed deed hij het niet. Ik weet van mezelf dat ik een vrij strenge linkerhand heb... Dus waarschijnlijk ligt het daaraan. Ik zit ook wat scheef... Ik ben me wat aan het proberen verdiepen in het rechtrichten en ben aan het kijken om lessen bij Antoine De Bodt te regelen.

Dusja... ik kan ook best wel wat tips gebruiken. Bloos

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:12

Mrln90 schreef:
Chantaltje23 schreef:

Beetje naïef Knipoog

niet naief is alleen maar gezeur over maar jaa gelukkig heeft bonnie nu lekker een goed huisje......

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:37

Bente wordt op het moment alleen beleert, ze hoeft geen proef te doen ofzo..
Ik ga haar straks verkopen en dan zal ze wat moeten kennen..