[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:57

Moonlightje schreef:
Anita45 schreef:
Recht laten crossen kun je ook op een andere manier doen. Nu heb je hem laten winnen en dat lijkt me niet de bedoeling. Op deze manier bezig zijn heeft volgens mij geen enkele functie. En aan die zweep kun je hem natuurlijk weer voorzichtig laten wennen, vind het te gemakkelijk om te zeggen 'hij is er bang voor'. Begin er eens mee om de zweep constant naar zijn achterhand te wijzen tijdens het longeren zodat hij hem kan zien ipv hem ergens achter je te houden. Ook kun je hem als je naast hem staat hem voorzichtig aan de zweep laten ruiken en proberen er mee over zijn lichaam te wrijven.

ik ben hier volledig mee eens.

Als hij er bang voor is dan moet je zorgen dat hij er niet meer bang van word en dan zal hij zeker voorwaarts blijven met longeren.
daar ben ik 't zelf ook mee eens. Maar gewonnen heeft ie niet hoor. Ha ha ha. Ben daarna nog vrolijk half uur verder gegaan. Dat staat niet op film anders zit mijn mobiel gelijk vol. Dit waren de eerste rondjes in draf:) heb hem er al paar x aan laten ruiken, dan heeft ie de zweep gelijk in zijn mond. 'T is de zweep zelf niet wat 't hem doet 't is het touw wat eraan zit. Weet niet echt hoe ik 't precies moet uit leggen. Ze hebben op de schriktraining met een longeer zweep voor hem gestaan te klappen met de slag.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:10

NoaLoverr schreef:
Zal ik ook voortaan mee kletsen ? :D
Ik ben Lis, en ik heb een Fjord (en Shet) genaamd Sam, merrie en lange manen !!
http://i39.tinypic.com/eja235.jpg

Tuurlijk! welkom hier!

je foto moet je tussen zetten ;)

Heb t geprobeerd maar hij geeft aan dat de foto maar max 800 x 800 pixels mag zijn :)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:14

marjan1986 schreef:
daar ben ik 't zelf ook mee eens. Maar gewonnen heeft ie niet hoor. Ha ha ha. Ben daarna nog vrolijk half uur verder gegaan. Dat staat niet op film anders zit mijn mobiel gelijk vol. Dit waren de eerste rondjes in draf:) heb hem er al paar x aan laten ruiken, dan heeft ie de zweep gelijk in zijn mond. 'T is de zweep zelf niet wat 't hem doet 't is het touw wat eraan zit. Weet niet echt hoe ik 't precies moet uit leggen. Ze hebben op de schriktraining met een longeer zweep voor hem gestaan te klappen met de slag.

Maar wie heeft die schriktraining dan gegeven? als je paard er alleen maar bang van is gworden is het toch wel slecht gegaan, denk ik.
Ze horen je paard toch angst-vrij te maken met zoiets?

m3lisz

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:18

Ik kom even binnen vallen, maar vind het leuk om ook dit topic te volgen :)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:35

m3lisz schreef:
Ik kom even binnen vallen, maar vind het leuk om ook dit topic te volgen :)

hoi :wave:

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:22

Het wordt nog druk hier! :P Welkom allemaal :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:01

Ja heb alleen niet zo heel veel tijd meer. Lees nog wel mee en zal af en toe reageren.

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:22

Haha wel gezellig..ben benieuwd

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:12

Moonlightje schreef:
marjan1986 schreef:

Maar wie heeft die schriktraining dan gegeven? als je paard er alleen maar bang van is gworden is het toch wel slecht gegaan, denk ik.
Ze horen je paard toch angst-vrij te maken met zoiets?

Die is bij ballingerhof gegeven. Daar kwamen ze er dus met die zweep achter dat hij overgevoelig is voor geluid, en dat merk je dus ook met longeren. Hij weet gewoon dat er geluid af kan komen. :t is niet als hij de zweep ziet dat ie er voor weg schiet en dus echt bang is. Maar als ik dus begin met longeren en ik loop richting achterhand met de zweep, dan begint ie al met zijn hoofd te schudden, met voorbeen te slaan en achter te trappen en gaat dan dus achteruit lopen. Beetje raar allemaal. Longeer ik met gewoon een rijzweep dan gaat het een stuk beter, of dan is er niks aan de hand........

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:58

Dit klnkt als een dominatie probleem en een fjord die heel goed de situatie weet te beïnvloeden. :+ Misschien dan eerst eens trainen in het desensibilisatie van de zweep. ;)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:19

marjan1986 schreef:
Die is bij ballingerhof gegeven. Daar kwamen ze er dus met die zweep achter dat hij overgevoelig is voor geluid, en dat merk je dus ook met longeren. Hij weet gewoon dat er geluid af kan komen. :t is niet als hij de zweep ziet dat ie er voor weg schiet en dus echt bang is. Maar als ik dus begin met longeren en ik loop richting achterhand met de zweep, dan begint ie al met zijn hoofd te schudden, met voorbeen te slaan en achter te trappen en gaat dan dus achteruit lopen. Beetje raar allemaal. Longeer ik met gewoon een rijzweep dan gaat het een stuk beter, of dan is er niks aan de hand........

en wat hebben hun jou als advies gegeven om dat te verhelpen?

Overgevoelig voor geluid, aan de hand van wat hebbe ze dan dat geconstateerd?

Van een rijzweep kan ook geluid afkomen :P

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:39

Hoe hebben jullie de manen van jullie fjorden?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:52

Moonlightje schreef:
marjan1986 schreef:

en wat hebben hun jou als advies gegeven om dat te verhelpen?

Overgevoelig voor geluid, aan de hand van wat hebbe ze dan dat geconstateerd?

Van een rijzweep kan ook geluid afkomen :P
geen advies. Ha ha. Daar kwamen ze dus achter toen ze met de zweep gingen klapperen. Vee arts hier ook nog naar gevraagd, die heeft paar kleine tests gedaan. En bevestigde 't ook. Had hier ook nog nooit van gehoord. Die heeft onder andere met vingers naast zijn oren geknippert en daar flipte hij al op! Terwijl alle andere paarden op stal hier totaal niks om gaven.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:54

ik heb ze lang! Ze groeien al lekker. Ben nog geen jaar bezig met laten groeien.

LisStruving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:14

Lang vind ik ook leuker :D Dan kan je lekker duopenotti vlechtjes maken :D

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:22

ja klopt maar ik maak ze dus wel wat korter want anders wil het niet goed met rijden hahahah. maar niet geschoren hoor gewoon dat ze wel hangen maar niet heel lang maar ook niet heel kort er tussen in hahahahah!
Reden staat hier ook ergens waarom wat een kortere manen! aan de ene kant vind ik het ook wel weer jammer!

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:23

staat volgens mij 1 of 2 pagina's terug!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:11

ylva538 schreef:
Hoe hebben jullie de manen van jullie fjorden?

Lang. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:13

NoaLoverr schreef:
Lang vind ik ook leuker :D Dan kan je lekker duopenotti vlechtjes maken :D

Dat worden bij die van mij bloemkool vlechten. :+

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:23

worden bij die van mij bloemkool knotten. Ha ha ha.Maar vind 't wel mooi staan op wedstrijd. Ben ook nog snel klaar met naald en draad!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:26

Jimmy heeft korte manen.
Wil ze van de ene kant wel laten groeien, maar dat ziet er zo lelijk uit. Net zo'n wc borstel zeg ik altijd.
Dus dan knip ik ze toch maar weer af _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:36

Watischa's manen worden ook lang. Ik ben niet van het knippen, en dan zouden ze eerst weer heel kort moeten om rechtop te blijven staan.
Aangezien ik verder 3 Shetten heb waarvan 1 mega lange manen heeft (10 cm boven de grond) is de gedachte aan een schaar alleen al te pijnlijk :P
Of ik het ooit kort ga knippen, geen idee. Het is in de winter voor Watischa natuurlijk ook net iets warmer, zo'n dikke bos die haar hals aan 1 kant lekker warm houd.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:01

ik heb en hou er altijd een net boogje in, vind persoonlijk dat dat iets rastypisch is en dat hou ik r graag in, ben ert wel elke 4 tot 6 wkn zoet mee hoor

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:33

Silence schreef:
Jimmy heeft korte manen.
Wil ze van de ene kant wel laten groeien, maar dat ziet er zo lelijk uit. Net zo'n wc borstel zeg ik altijd.
Dus dan knip ik ze toch maar weer af _O-

Dat is een periode waar je doorheen moet. :j

Zo heerlijk dagje vrije en daar was ik wel even aan toe. *\o/* Nu nog een zaterdag en zondag een vroege dienst draaien en dan heb ik al 49,5 uur stage gelopen. En dus bijna 2x zoveel uren als dat ik anders doe. :+ :P

Langharig tuig van de zomer.
Afbeelding
Pretletter met opstijgende manen.
Afbeelding

En zo is het geweest in maart 2009 en nog geen jaar gestopt met knippen.
Afbeelding

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:13

Ik heb ook altijd lange manen..Ik vind knotjes (ik noem ze altijd knotsen) leuker met wedstrijden..Helaas heb ik een paar weken geleden noodgedwogen al Banshee dr manen af moeten knippen |( Ze had dit jaar extreem zomereczeem..Ik laat ze wel weer groeien..Gelukkig gaat het bij Bansh super snel! :o