Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silence schreef:Marcella, ik ga morgen je Fjord bewonderen
Marcella schreef:Ik heb een fjord in de aanbieding.
Heel de rit een dood vogeltje die ik af en toe behoorlijk moest aansporen om er een beetje tempo in te houd. Tot we dus een 2-span shetlanders tegenkomen die van achter vandaan kwam in draf. We zijn bij het brede oversteek stuk even stil gaan staan en ik heb hem laten kijken. Niks aan de hand zou je zeggen en er waren ook geen voorteken lekker relaxt met lang teugeltje. Tot die van mij ineens een harde snuif deed en een halve pirouette en weg was hij. Maar ook nog eens niet normaal dus bokkend ervandoor. Ik snel teugels ingekort (die dus veels te lang waren) en toen gauw maar de knop van mijn zadel gepakt, want ging een beetje scheef in het zadel zonder beugels die ik dus alle 2 verloren was. En toen maar gaan werken aan de rem met stem en handrem (geloof toch dat ik beter een anker mee kan nemen). Nou de fjord die de hele tijd had lopen slapen was ineens helemaal wakker. Een pech we zijn weer terug gereden naar de 2-span wat toch weer erg spannend was (snuiven, kop erop en 2x zo groot zijn). Toen we achter het karretje waren was bollie het niet mee eens en probeerde verschillende keren nog langsheen te piepen, maar kreeg alleen niet de kans van baasje. Uiteindelijk is de 2-span weer gaan draven en ik ben toen even bezig geweest om hem even aan het werk te zetten incl. halthouden.
![]()
Volgende keer een zweepje mee om even duidelijk te maken dat er ook naar het been geluisterd moet worden en dan gaan we maar wat meer tempo rijden in het begin. Om rustiger op het eind te kunnen genieten.![]()
En ik baal dat ik mijn opleiding nog niet afgerond heb. Heb namelijk een hele leuke baan gezien, maar dan ben ik diploma nodig.![]()
![]()
http://www.fulltimeplek.nl/Werken_Baan/ ... _6433.html
_Marjon_ schreef:Leuk Marcella die fjord van jou.
Ik rijd buiten voor de zekerheid ook met een pessoa bitje hoor, heb evt ook een pelham liggen. Vind ik net iets veiliger, al heb ik het vaak nieteens nodig.
marjan1986 schreef:ha ha. Das nu net 't probleem met die van mij. Hij was van beleren 4 jaar geleden tot vorig jaar super braaf. En ook super verkeers mak... En nu is hij echt regelmatig een ongeleid projectiel. Hi hi.