[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:42

Hhhmm sommige mensen verhuizen eerst hun paard om er eventueel zelf achteraan te gaan. O:) :')

Mijn fjord staat in Bladel en er is eventueel nog plek, maar is nog aardig van Breda vandaan. ;)

line18

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:50

ik verhuis richting mijn paard.
die staat in braband en woon nu nog bij mijn ouders in zuid-holand.
maar daar sta ik met 2 paarden wat ik hier in deze hoek voor 1 paard sta.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:03

Tja ik verhuis voorlopig nog niet. Eerst opleiding en eventuele vervolg opleiding afronden en dan kunnen we verder kijken.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:23

ha ha. Ik verhuis de paarden deze maand waarschijnlijk! Komen ze dichter bij te staan. Rij nu dagelijks 40 km bijna om bij mijn beessies te komen en dat word dan 20 per dag. Wel minder luxe dan wat ik nu heb. Maar paarden komen er meer uit.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:35

ha ha. Ik verhuis de paarden deze maand waarschijnlijk! Komen ze dichter bij te staan. Rij nu dagelijks 40 km bijna om bij mijn beessies te komen en dat word dan 20 per dag. Wel minder luxe dan wat ik nu heb. Maar paarden komen er meer uit.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:58

damn wat n afstand!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:01

Tja ik rij nu enkele afstand zo'n 100 kilometer. :P

Ik ga morgen trouwens weer het bos onveilig maken. En straks nog maar een keer bellen met opleider om te kijken voor het regelen van pak en stageboek. Dan kan ik namelijk beginnen met stage en afronden van deze opleiding. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:53

Marcella, welke opleiding volg je? :)

*edit: Laat maar, zie het al in je onderschrift staan.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:01

Marcella schreef:
Tja ik rij nu enkele afstand zo'n 100 kilometer. :P

Ik ga morgen trouwens weer het bos onveilig maken. En straks nog maar een keer bellen met opleider om te kijken voor het regelen van pak en stageboek. Dan kan ik namelijk beginnen met stage en afronden van deze opleiding. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ik rij 100km na me werk toe. dat is wel beter als je je stage kan afronden

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:05

nou ik hd hier op bokt van 2 personen wat gekocht.
bij de ene mis ik bij de uitrijdeken de bilkoorden en die andere heeft een setje echt smerig opgestuurd en zit vol met vlekken!!!
Echt schandalig, wist niet dat ze hier op bokt ook zo slecht waren!

Bij marktplaats verwacht je dat wel, maar je zou denken dat ze hier toch wat eerlijker zijn.

Jammer dat er geen lijst is van dat soort mensen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:07

Marcella schreef:
Hhhmm sommige mensen verhuizen eerst hun paard om er eventueel zelf achteraan te gaan. O:) :')

Mijn fjord staat in Bladel en er is eventueel nog plek, maar is nog aardig van Breda vandaan. ;)

Bladel is bij Eindhoven toch? Maar jou fjord staat toch op zo'n aparte stal? Hoe noem je zoiets? Zo'n paddock paradise? Of ben ik nu in de war met iemand anders..
Klinkt wel ideaal, maar is misschien wat ver weg...

Caroline die paarden van jou, waar staan die nou? Want zat gisteren vanuit Raamsdonksveer in de bus naar Utrecht en reed langs Sleeuwijk, en toen dacht ik van, ohja... Dat is ook nog wel aan te rijden! Maar ligt er aan waar ik werk ga hebben...

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:12

Smerig zeg Monique! Kun je het niet aankaarten bij een moderator?

Ronan gaat de 10e weer een wedstrijdje lopen met mijn bijrijdster, zijn 2e.. ben benieuwd :))

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:16

_Marjon_ schreef:
Smerig zeg Monique! Kun je het niet aankaarten bij een moderator?

Ronan gaat de 10e weer een wedstrijdje lopen met mijn bijrijdster, zijn 2e.. ben benieuwd :))

heb ik gedaan en als ze nog moeilijker gaat doen dan zal heel bokt het weten.
Gadver echt zo zonde!

Oww spannend!! welk erg leuk :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:10

Moonlightje schreef:
nou ik hd hier op bokt van 2 personen wat gekocht.
bij de ene mis ik bij de uitrijdeken de bilkoorden en die andere heeft een setje echt smerig opgestuurd en zit vol met vlekken!!!
Echt schandalig, wist niet dat ze hier op bokt ook zo slecht waren!

Bij marktplaats verwacht je dat wel, maar je zou denken dat ze hier toch wat eerlijker zijn.

Jammer dat er geen lijst is van dat soort mensen

Inderdaad even contact opnemen met mod voor hetzelfde geld ben je niet de enigste die dit heeft met die personen.

_Marjon_ schreef:
Marcella schreef:

Bladel is bij Eindhoven toch? Maar jou fjord staat toch op zo'n aparte stal? Hoe noem je zoiets? Zo'n paddock paradise? Of ben ik nu in de war met iemand anders..
Klinkt wel ideaal, maar is misschien wat ver weg...

Caroline die paarden van jou, waar staan die nou? Want zat gisteren vanuit Raamsdonksveer in de bus naar Utrecht en reed langs Sleeuwijk, en toen dacht ik van, ohja... Dat is ook nog wel aan te rijden! Maar ligt er aan waar ik werk ga hebben...

:j

Inderdaad een paddock paradise dus je paard moet wel meedoen in het rantsoen van de rest.
http://www.youtube.com/watch?v=roIf4kwQejc

Volgend dilemma het regelen van pak om te kunnen werken. En opleider vandaag verschillende keren geprobeer te bereiken, maar niet bereikbaar. Wel voicemail ingesproken misschien word ik nog terug gebeld. Heb nu in ieder geval een mailtje gestuurd.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:54

Balen, moonlight! Het blijft natuurlijk altijd een risico, maar je mag toch wel een beetje respect van anderen verwachten wat de handel betreft..

Marcella, ik hoop voor je dat het snel voor elkaar krijgt, lijkt me niet handig als je daar zo lang op moet wachten!

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:25

@moonlight Vind ik dom van diegene dan had ze dat kunnen zeggen voor ze die uitrijdeken verkoopte

@marcella succses

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:13

Ik heb een fjord in de aanbieding. 8)7

Heel de rit een dood vogeltje die ik af en toe behoorlijk moest aansporen om er een beetje tempo in te houd. Tot we dus een 2-span shetlanders tegenkomen die van achter vandaan kwam in draf. We zijn bij het brede oversteek stuk even stil gaan staan en ik heb hem laten kijken. Niks aan de hand zou je zeggen en er waren ook geen voorteken lekker relaxt met lang teugeltje. Tot die van mij ineens een harde snuif deed en een halve pirouette en weg was hij. Maar ook nog eens niet normaal dus bokkend ervandoor. Ik snel teugels ingekort (die dus veels te lang waren) en toen gauw maar de knop van mijn zadel gepakt, want ging een beetje scheef in het zadel zonder beugels die ik dus alle 2 verloren was. En toen maar gaan werken aan de rem met stem en handrem (geloof toch dat ik beter een anker mee kan nemen 8)7 ). Nou de fjord die de hele tijd had lopen slapen was ineens helemaal wakker. Een pech we zijn weer terug gereden naar de 2-span wat toch weer erg spannend was (snuiven, kop erop en 2x zo groot zijn). Toen we achter het karretje waren was bollie het niet mee eens en probeerde verschillende keren nog langsheen te piepen, maar kreeg alleen niet de kans van baasje. Uiteindelijk is de 2-span weer gaan draven en ik ben toen even bezig geweest om hem even aan het werk te zetten incl. halthouden. }:)

Volgende keer een zweepje mee om even duidelijk te maken dat er ook naar het been geluisterd moet worden en dan gaan we maar wat meer tempo rijden in het begin. Om rustiger op het eind te kunnen genieten. ~~}>

En ik baal dat ik mijn opleiding nog niet afgerond heb. Heb namelijk een hele leuke baan gezien, maar dan ben ik diploma nodig. -O- ^)
http://www.fulltimeplek.nl/Werken_Baan/ ... _6433.html

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:57

1 mod al op de hoogte, rest komt nog :D

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:09

ik ben vanaf vandaag niet berijkbaar t/m zondag of zo.
ben namelijk nu een deel aan het verhuizen en zaterdag de rest

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:31

Mijn (gore) knappe vent :+:

Afbeelding

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:27

Wat een mooie fjordjes allemaal! Heb zelf ook 2 (verzorg)fjorden.
Una en Konalda, helaas is Una nu alweer 8 maanden kreupel, he nog nietnecht veel met der gedaan, in dat jaar dat ik ze verzorg!
Afbeelding
^Una
12 jaar oud
Konalda X Nordal
Afbeelding
^Konalda
21 jaar oud
Ronalda X Arin

Meer over ons www.esmee-fjorden.jouweb.nl
Ook rij ik op een Fjordenmanege in Hoenderloo, bij het stamboek!

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:54

@marcella maar het i goed afgelopen verders?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:58

Ja gelukkig rij ik daarom voor dat soort gevallen met baby shanks (westernbit) en mijn noodrem. Hij haal dat soort geintjes wel vaker uit dus ben wel wat gewend en iets spierpijn een zaterdag.

Wil niet weten hoe die van mij er nu uitziet, maar zeer waarschijnlijk richting gra. :+

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 02:11

Leuk Marcella die fjord van jou :Y).

Ik rijd buiten voor de zekerheid ook met een pessoa bitje hoor, heb evt ook een pelham liggen. Vind ik net iets veiliger, al heb ik het vaak nieteens nodig.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:27

Gelukkig hoef ik qua bit weinig aan te passen bij Jimmy.
Ben zelfs zoekende naar het goede model bitloos hoofdstel voor hem.