evi_sammy schreef:Wij hebben zo gekeken: We zijn nou al zolange tijd bezig met hem... en iedere keer weer terug in de wei terwijl hij zelf gewoon heel erg aan toe is dat er wat met hem gebeurd! heel zijn verleden werkt met alles absolut niet mee! en het gaat nu meer om de veiligheid van de gene die met hem bezig is! het rare is alleen je zou zeggen dat hij in het begin het meeste last van heeft maar het komt pas na 3 weken terwijl het daarvoor allemaal heel goed gaat! maar als hij eenmaal zit is er niks aan de hand! dus al is hij dat iets verduft (om zo even te zeggen) kan de gene rustig gaan zitten en dan belonen! en als die dan even wegschiet is er niks aan de hand maar dan zit die gene wel! ja ik heb er voor de rest geen verstand van ik dacht het zelf te kunnen maar dat liep heel anders af dus ik heb hem nou uithanden gegeven dus neem aan dat hun weten waar ze mee bezig zijn en het beste voor hem zelf!
Dat vind ik een beetje een onzin Evi. Ik heb Sven gekocht als veulen en er was echt helemaal niets met hem aan de hand. Hij was nergens bang voor en ging mee uitwandelen in het bos. Ik heb nooit een onhandelbaar dier gehad. Toen hij de hengstenopfok in ging was hij altijd haantje de voorste en vond hij niets eng. Hij was het makkelijkst met een halster omdoen en braaf bij de smid. Dus om nou te zeggen dat heel zijn verleden ook niet meewerkt vindt ik gewoon niet eerlijk. Hij heeft bij ons nooit iets traumatisch meegemaakt. Ook Maartje heeft volgens mij geen gekke dingen met hem gedaan en daar heeft hij bij mijn weten behalve een keer een incident met vuurwerk en daarna niet meer gevangen willen worden in de wei ook niets traumatisch meegemaakt. Als heel zijn verleden dus al niet meegewerkt heeft dan is dat "slechte" verleden wel pas bij jou van start gegaan. Wat je nu zegt vindt ik niet eerlijk ten opzichte van mij en van Maartje. Als je twijfelt aan mijn geloofwaardigheid dan neem je toch contact op met de opfok waar hij ruim een jaar gestaan heeft? Ik wil je zo het nummer geven.