Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:03

@Bodan,

De voorrijkosten zijn hier 36 euro onderzoekskosten 18 euro (als het inmiddels allemaal neit verhoogt is) dus dan ben ik al 54 euro kwijt, dan vind ik die 20 euro voor flesje Imaverol wel meevallen :p helaas niet meer in de winkel te koop Boos!

@De rest, hebben jullie dit ook gehad?? Zodra ik Bonny aandrijf schopt ze naar je been (het lijkt op een bokje maar is het niet echt , in het begin was dit met stap naar draf al dit doet ze nu niet meer omdat ze het snapt :p (slim paard na 3x boos worden had ze het door) maar wat hebben jullie gedaan? mocht je paardje dit gedaan hebben.
Ik en degene die me helpt weten hoe we dit moeten oplossen maar vroeg me af hoe andere dit gedaan hebben.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:34

als een stalgenoot je flesje omstoot is het wel een erg duur flesje Knipoog Hamer

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:18

Bodan schreef:
als een stalgenoot je flesje omstoot is het wel een erg duur flesje Knipoog Hamer

Dan wel ja :p dan kost het de stalgenoot 20 euro :p

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:39

Bo_tje schreef:
Bodan schreef:

Dan wel ja :p dan kost het de stalgenoot 20 euro :p

Ben bang dat ik naar het geld kan fluiten

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:48

evi_sammy schreef:
Wij hebben zo gekeken: We zijn nou al zolange tijd bezig met hem... en iedere keer weer terug in de wei terwijl hij zelf gewoon heel erg aan toe is dat er wat met hem gebeurd! heel zijn verleden werkt met alles absolut niet mee! en het gaat nu meer om de veiligheid van de gene die met hem bezig is! het rare is alleen je zou zeggen dat hij in het begin het meeste last van heeft maar het komt pas na 3 weken terwijl het daarvoor allemaal heel goed gaat! maar als hij eenmaal zit is er niks aan de hand! dus al is hij dat iets verduft (om zo even te zeggen) kan de gene rustig gaan zitten en dan belonen! en als die dan even wegschiet is er niks aan de hand maar dan zit die gene wel! ja ik heb er voor de rest geen verstand van ik dacht het zelf te kunnen maar dat liep heel anders af dus ik heb hem nou uithanden gegeven dus neem aan dat hun weten waar ze mee bezig zijn en het beste voor hem zelf!

Dat vind ik een beetje een onzin Evi. Ik heb Sven gekocht als veulen en er was echt helemaal niets met hem aan de hand. Hij was nergens bang voor en ging mee uitwandelen in het bos. Ik heb nooit een onhandelbaar dier gehad. Toen hij de hengstenopfok in ging was hij altijd haantje de voorste en vond hij niets eng. Hij was het makkelijkst met een halster omdoen en braaf bij de smid. Dus om nou te zeggen dat heel zijn verleden ook niet meewerkt vindt ik gewoon niet eerlijk. Hij heeft bij ons nooit iets traumatisch meegemaakt. Ook Maartje heeft volgens mij geen gekke dingen met hem gedaan en daar heeft hij bij mijn weten behalve een keer een incident met vuurwerk en daarna niet meer gevangen willen worden in de wei ook niets traumatisch meegemaakt. Als heel zijn verleden dus al niet meegewerkt heeft dan is dat "slechte" verleden wel pas bij jou van start gegaan. Wat je nu zegt vindt ik niet eerlijk ten opzichte van mij en van Maartje. Als je twijfelt aan mijn geloofwaardigheid dan neem je toch contact op met de opfok waar hij ruim een jaar gestaan heeft? Ik wil je zo het nummer geven.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:46

AAH! Benthe is vandaag uitgebroken!
Ze stond aan huis, omdat de buurman (bij wie ze in de wei staat) wou maaien.
Vandaag moest ik werken, mijn moeder was weg, mijn zusje was ook niet thuis dus het was hier erg stil.
Dat leek haar een reden om maar eens even kattekwaad uit te halen.
Toen ik thuis kwam, zag ik Benthe al weer in de wei van de buren staan. Ik dacht dat mijn buurmeisje haar daar al weer in had gezet, wij verzorgen en verplaatsen wel vaker elkaars paarden dus dat is opzich niet heel gek.
Kom ik thuis, doe de deur open, wil naar binnen stappen, komt mijn buurmeisje ineens op mij afgestormt. Vertelde ze dat benthe was uitgebroken en dat ze nu weer op de wei staat.
Was die grapjas uit de paddock gekomen (draden hingen er los bij), heeft ze de hele tuin afgestruint (mijn buurmeisje heeft haar rond een uur of 3 in de tuin zien lopen, vond ze niet zo gek omdat ik benthe wel eens het gras laat maaien aan een touw.) en is vervolgens via de straat (!!!!!!!!) of berm (zit een slootje tussen) naar de wei gelopen. Daar heeft ze waarschijnlijk de rest van de middag gestaan, want tegen een uur of 5 kwam mijn buurmeisje er weer langs en stond benthe daar te grazen met het hek wagenwijd open. Die heeft ze dus snel dichtgedaan en heeft gewacht op mij. Ik kwam thuis rond kwart voor 6.
Samen Benthe terug gezet en even gecontroleerd op wondjes en dergelijke. Ze had wel een plekje met bloed, dus waarschijnlijk is ze wel ergens langs geschuurd.
MEENNNNN wat was ik geschrokken! Wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren, ze had wel weg kunnen lopen of nog erger, doodgereden worden door een auto of vrachtwagen ofzo!
Vind het ook raar dat voor de rest niemand haar heeft zien lopen, ik bedoel een loslopend paard valt toch wel op.
Ik moet maar gokken hoe het is gegaan, dit lijkt mij het meest logische maar het kan best zijn dat het heel anders is gelopen. Ik denk dat ze zich gewoon rotverveelde en maar eens een kijkje wou nemen verderop.
Ik ben nu iig blij dat ze weer veilig op stal met uitloop staat!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:47

Gelukkig is het goed afgelopen met je loslopende knollie!!

Mijn Bente is maandag naar Bart van den Berg gegaan om beleert te worden in het tuig. Ze kwam bezweet van de trailer, ze was wat gestresst, dus haar maandag maar even met rust gelaten. Dinsdag heeft Bart er een poosje achtergelopen. Ze was nog wel eens was schichtig, maar deed het verder best wel leuk. Bart zei dat ze wel makkelijk te sturen was en stilstaan ging prima. Waarschijnlijk mag ze morgen al voor de tweewieler, ben benieuwd..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:02

Gaafgaafgaaaf Jeskim!
Ik wil Benthe ook voor de wagen beleren, moet alleen eerst gaan sparen voor een wagentje en tuig Vork
Ben net terug van rijden op de manege met Benthe, er was net een kinderfeestje geweest dus het was nog een beetje druk met losrennende kinderen die Benthe allemaal even wilden aaien Haha!
Dus Benthe heeft nu een hele fanclub! Go jij! Go jij!
Zo lief, Benthe staat er echt zo bij van sja, doe maar joh. Kinderen omstebeurten een rondje, t is echt zo'n goedzak hè Lachen

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:44

Dinsdag heeft Bart erachter gelopen, deed ze best goed, nog wel eens draaien of een keer wegspringen voor de zweep, maar ze was braaf zat..

Donderdag er dus maar de tweewieler achter gehangen. Eerst had ik Bente daarbij nog aan de longe, beide kanten uit en toen los.. Ze deed het echt superbraaf!! Kon bijna niet beter voor eerste keer..

Tadaa!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:54

Wauw, wat ziet Bente er knap uit in het tuig. Haha!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:56

En ook een stuk ouder.. Kan me haast niet voorstellen dat dit de kleine Bente is die ik als veulentje in mijn armen had..

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:43

oeh dat ziet er echt gaaf uit! Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:47

Ik heb een nieuw zadel, wat vinden jullie ervan? Cool

Afbeelding

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:22

Gyara is gisteren ook de eerste keer voor de kar gespannen. Onmiddellijk tweespan en een ritje gemaakt. Alsof ze het al jaren doet Lachen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:24

SUPER STOER!!! Cool Haha! wat lijkt hij groot daar Pling
vanwaar een ander zadel? bevalt een boomloos zadel, wil er misschien ook 1.
hoe gaat t inrijden?

Vandaag weer op bootje gereden, nou hij was weer om te wurgen grrr...
heb 2 weken niet gereden i.v.m. keuring (wat niet is door gegaan) en zijn schimmel wat niet over gaat...
maarja hij was weer super voorwaarts, opzich geen probleem maar ik kreeg hem errug moeilijk terug.
ik was t echt zat heb een paar keer flinke ophoudingen gemaakt en toen ging het van draf naar stap redelijk en stap naar halt eindelijk goed.
verder viel hij bij een grote volte, erg door mijn binnenbeen heen.
maarja hij is ook nog maar net onder t zadel.
Ik hoop dat het dinsdag beter gaat, en heb donderdag weer les.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:36

Ik vind Boomloos echt heerlijk rijden, helaas verzuipen Bente en Jeskim erin, hihi..
Tea rijd ik met een Londen van Barefoot, heerlijk!!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:12

@Jeskim; Is dat fijn ja? Ik ga ook een zadel kopen voor mijn Fjord en ik heb daar ook over zitten denken. Kun je dan ook nog fatsoenlijk dressuren en springen? Of zit dat er niet in?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:43

Ik vind het heerlijke zadels! Ja
Ik heb dit zadel gekocht, omdat ik dit gewoon een veel leuker kleurtje vind haha. Tong uitsteken

Met inrijden gaat het eigenlijk wel goed, Bob is al veel voorwaartser dan eerst en we hebben alweer een paar galoppasjes aangedurfd. Ja Binnenkort maar eens een buitenrit maken met een ander paard, ben benieuwd hoe tie dan zal reageren. Lachen

Princesje: Het ligt er maar net aan welk merk en welk model je neemt. Maar in principe kun je op de Cheyenne en de London gewoon fatsoenlijk dressuren. (springen heb ik nog niet uitgeprobeerd Tong uitsteken )
Hoe andere merken en modellen zitten weet ik niet, maar ik vind de Cheyenne (en de London) allebei heerlijk. Maar het is maar net wat je zelf het fijnste vindt en wat het beste op je paard ligt. Knipoog

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:51

Dankje Eveline, want ben er verder helemaal niet in thuis! Heb je daar een speciale zadel'passer' voor nodig? (Snap je nog wat ik bedoel? Vork )

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:28

Je moet ook wel een beetje een fjord hebben met wat lengte, anders zijn ze snel te lang..
De londen is de dressuurvariant van barefoot en dus geschikt om mee te dressuren. De cheyenne is denk ik fijner als je ook wilt springen..
Als even op www.boomloosrijden.nl kijkt vind je veel meer info, ook over testzadels..

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:33

ik ga woensdag weer voor het eerst me leven wagen op sven! ben echt heel benieuwd hoe het gaat verlopen!
ik laat het jullie weten Knipoog

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:44

Shadow is nu een week of 4 onder het zadel en pakt dit supergoed op! Ik ben zelfs al 2 keer met haar buiten wezen stappen. Ze heeft nog geen pas verkeerd gezet en geen bok gegeven!!!

Ik rijd nu 2x in de week zo'n 20-25 minuutjes. Hoe lang en vaak rijden jullie nu?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:17

@ evi_sammy : haha succes Knipoog nee hoor veel plezier gata vast goed! Haha!

Ik rijd nu met bodan 3x in de week 20/30 minuten, maar ligt ook aan het weer en bak.
vandaag reed ik in een blubberbak heb ook maar 15 minuten gereden en van te voren gelongeerd.
En het ging vandaag trouwens super Haha!

Ben nu 3 keer naar buiten geweest, was helaas niet zo succes.
erg voorwaarts, moeilijk terug te rijden, hij was gelukkig niet schrikkerig/kijkerig.
voorlopig loop ik er gewoon naast Vork
Bodan is nu sinds 1 juli onder t zadel en hij heeft 2 weken 'vakantie' gehad.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:40

Beauty is nu ruim 3 maanden onder het zadel en ga nu wat vaker rijden, zo'n 3/4 x per week 20-30 minuten. Ze heeft nogal wat streken in de bak dus doe wel rustig aan met rijden Tong uitsteken Ik rij vooral overgangen en veel met stemhulp. Heb ook al een paar keer een buitenritje gemaakt, dan is ze heel voorwaarts maar wel braaf. Alleen afgelopen zaterdag ging ik even uitstappen in het bos (alleen) maar er was net gevoerd dus ze bokte en draaide om en wilde terug. Alleen ik nog niet Tong uitsteken Maja toen ze wilde steigeren vond ik het veiliger om naar huis te gaan Knipoog

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:04

Het rijden met Bart gaat ook super Haha! Soms een beetje staken(even stilstaan), maar dat houd ie meestal niet zo lang vol Tong uitsteken
Verder doe ik veel tempowisselingen in stap, rijdt veel figuren en veel rechte lijnen die niet langs de kant gaan. Ook veel stilstaan en van draf naar stilstand. Draf gaat nog een beetje onstuimig, maar maak veel voltes e.d. Klinkt veel Tong uitsteken maar we rijden nog niet zo vaak. Zal de volgende tijd wel minder worden omdat het zulk rotweer is Huilen