[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zavander

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:34

hoi

ik kom hier even binnen vallen .
ik doe mee aan een gewone keuring in schoonhoven.
er komt wel een officiele keuring meester , maar je paardje hoefde niet
perse papieren te hebben,
ik heb hier niet echt ervaring mee.

hoe gaat het in zijn werk en hoe moet je je fjordje eruit zien.
benen scheren en sokjes laten hagen? baard eraf?
groetjes patricia

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:29

Moonlightje schreef:
@aline gefeliciteerd ermee. wha dat is ook vaag, eerst te dun en nu te dik.

ag ja, hij is nog onwijs veel in de goei.
hij is bij hun gemeten op 1,37.5 bij ons thuis was hij laatst 1.40.5
maar dat komt denk ook hoe hij staat en hun pakke het eerste wat ze tegen komen als waar het omhoog gaat bij zijn rug en wij het hoogste punt als hij zijn hooft naar benden heeft.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:30

Zo, net heerlijk weer sinds een week bij mijn beesies op stal geweest! Wat hebben ze me gemist (Not) hihi. Heb Archy eerst lekker met mijn andere paard cammy lekker in de paddock gezet tijdens het uitmesten. Daarna begon het toch wel te kriebelen om te rijden, ook meer om te kijken of 2 weken vakantie Archy goed gedaan heeft, had hem 1 week vrij gegeven omdat hij echt op was en loeisterk en klierig met rijden, maar hij kreeg nog een week extra omdat ik dus ziek werd. :D Dus opgezadeld en erop gestapt, viel me gelijk op dat hij echt heel licht in de mond was, dus 1ste plus puntje was binnen! :P draven ging ook lekker voorwaarts, totdat meneer het ineens heel grappig vond om te piepen, hoofd tussen voorbenen te gooien een paar giga bokken te geven en vol gas naar de andere kant van de bak te crossen uit werkelijk 't niets!!!! :+ Archy was dus toch wel weer heel blij om mij te zien! }> Nog maar net blijven zitten, hij zal wel gedacht hebben, laat ik die maar es voelen hoe het zand voelt! Hoop dat dit een 1 malige actie was en dat het niet weer zo word als vorige winter...... Morg er gelijk maar weer op! Hij blijft dus ook maar mooi nog ff voor aap staan, met zijn half geschoren patroon, hihi, want ben bang dat ie anders nog beetje frisser word dan dat ie nu is!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:05

Ik heb van dit jaar nog geen foto, maar is hetzelfde als vorig jaar:

Afbeelding

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:50

heeft iemand nog tips voor mij voor de keuring

of ik zijn baard eraf moet halen
en zijn been haar tot zijn kogels?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:12

baard haal ik er wel altijd af, benen kom ik bijna niet aan en oren ook niet! 't liefst zien ze hem ook met een boog in de manen. :-)

Heb je hier wat aan?

Afbeelding

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:19

Zo ziet archy er dit jaar uit! had haast toen ik hem zou scheren, moest ineens naar de kliniek met ander paard 3 weken geleden. Dus heb hem maar voor de helft kunnen scheren, maar denk dus na vanmiddag wel dat ik het eerst zo laat! haha. Afbeelding

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:29

marjan1986 schreef:
Had een fikse keelontsteking, huisarts vertelde net dat ze vorige week wel schrok van mijn amandellen. hihi. zodra ik ook maar weer een beetje last krijg, moet ik gelijk terug komen en moet ik door naar het ziekenhuis waarschijnlijk om ze te laten verwijderen... Maar mag weer naar de paarden! dus net in mijn rij kleding geschoten en zo in de auto! 't is gelukkig mooi droog en rustig weer! dus mooie dag om weer sinds een week naar buiten te gaan!

ow das niet best dan. fijn dat je weer na de paarden kunt!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:30

leuke foto's

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:47

Ga vandaag mijn eerste 2 daagste tocht rijden met Jimmy.
Ben reuze benieuwd.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:19

succes met je tocht! Hoop op mooi weer voor jullie, ik zal zo ff verjaardag van mijn zusje vieren en dan vanmiddag naar de paarden. Heeft archy lekker dagje vrij en mag cammy vandaag weer aan de bak.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:48

Hallo allemaal! Zou ik me hier mogen aansluiten?

Sinds gisteren zijn mijn zusje (suziejj @bokt), en ik in het rijke bezit van een leuke Fjordenmerrie!
Het gaat om Watischa, een merrie van 10 jaartjes jong. Vader is Reitze, opa is Larsto.
Watischa heeft tweemaal een A-premie behaald en op 3jarige leeftijd direct een eerste premie. Ze is als tweejarige en als driejarige kampioen geweest.
Een Fjord is nieuw voor ons, we hebben tot nu toe alleen maar Shetlanders gehad. Wel vroeger op de manege altijd op een Fjord gereden, maar dat is ook alweer ruim 6 jaar geleden. We hebben dus wel even af en toe wat hulp nodig waarschijnlijk
Foto's heb ik nog niet, die gaan we vanmiddag gelijk maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:50

Filmpje van Buitenzinnig.

Bollie van mij word 2x zo groot. _O- :')

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:10

welkom judith! Verwachten binnenkort natuurlijk wel een foto van jullie aanwinst! Ha ha. Zijn er hier meer die een fjord hebben die bang voor water is? Bij mij in de buurt lachen ze me allemaal uit ha ha.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:13

Die van mij is niet bang voor het water. Heb een vrijdag nog door de Kroonven heen gespatterd. En vooral niet je voeten te hoog op tillen, want dat is niet leuk meer. :')

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:15

gewoon douchen vind die van mij over het lichaam al niet echt leuk. Laat staan plassen water of 't strand. Maar zijn hoofd helemaal af spuiten dat vind hij geweldig. Beetje raar toch!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:06

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:31

Heb gereageerd. ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:32

Leuk :D

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:59

hoi allemaal, ik ben er weer even.

mijn vriend is gister voor de 2e x op Moon wezen rijden en we hebben meteen een buitenrit gemaakt!!
Hij vond t zo leuk dat hij ook meteen in draf wou, hihih ging super goed.hij kan nog niet zo goed staan zitten, maar dan kan ook niet na 2e opeeen paard :D

Moet straks na de tandarts en kies laten trekken

@judith, leuke foto's en gefeliciteerd met je aanwinst!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:15

Hele leuke foto's!!

Moonlightje: wat leuk dat je vriend het ook zo leuk vind! en super dat het goed ging op buitenrit! Hoop dat je nu niet teveel last hebt van je getrokken kies...

Heb Archibald vandaag ff uitbesteed met springen, ik ben zelf totaal geen spring held, maar jah de ABOP komt alweer heel erg dichtbij, dus moet er wel geoefend worden nu met springen, gelukkig vind de 10 jarige dochter van de stal eigenaar het geweldig om te springen. Vandaag al op de 60 cm geoefend! Als het op de ABOP dag toegestaan is om te wisselen van ruiter dan doet zij het spring gedeelte!

Afbeelding

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:34

Dank je wel Moonlight :)
Leuk dat je vriend het rijden zo leuk vind!

Marjan, grappige foto's. Het is altijd zo vreselijk lastig om springfoto's te krijgen! Springen kan hier helemaal niet, geen hindernissen en geen bak.
Buitenrijden gaan we over een paar weken nog eens proberen met Watischa, eerst maar eens wennen aan elkaar.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:10

ja hij wil t echt gaan leren, hihi maar ik rij al meer dan 20 jaar, best lastig om dat de gewone standaard dingen uit te leggen. ik doe bijna alles automatisch hihi voor mij is t ook wel goed :P

leuke springfoto's!

ik heb jammer genoeg ook geen bak, wij hebben al lang niet gesprongen, laatste keer in december!
Maar ik kan vlakbij een bak van een manege huren, dat ga ik binnekort eens doen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:58

De basis uitleggen is inderdaad erg lastig. Wij geven nu al 2 jaar les met één van de Shetlanders aan meisjes van 6-10 jaar. In het begin was dat best lastig, maar als je het langer doet wordt je er vanzelf beter in, en Punette (de shet) gaat ook beter lopen dan ze eerst deed. De meisjes hebben er vreselijk veel lol in :)