[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:47

Gelukkig. :(:)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:51

arme moon wat zou ze geschrokken zijn goed dat het daarbij is gebleven :(:)

Moonlightje

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:26

ja haar oogwit was vuurrrood. maar ze kon er ook niets aan doen, door al dat riet zag ze de sloot niet

kga nu ff na haar toe, ff weer wassen en lopen

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:21

Ging gelukkig goed, ze liep niet kreupel of moelijk. Heb dr lekker gepoetst en wondjes schoongemaakt en behandeld *\o/*

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:26

ow trouwens, hoe krijg je een suede zadel weer mooi schoon? ik heb nu met een sopje schoongemaakt en dat is wel aardig gelukt. is daar nog speciaal spul voor of iets?

annetteinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:38

Hallo 'k weet wel dat er voor suede schoenen wel wat te krijgen is.. je weet wel zo'n flesje met sponsje er op. Dit verzorgt en bescherm en frist op.
Wat een jammer dat dit moest gebeuren! Zo te zien bleef ze wel super braaf zelfs in de banden!! Wat een toppertje!

annetteinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:52

[quote="_Marjon_"]
[quote="Marcella"]
[quote="hflove78"]
hee
ik ben dol op fjorden
ik heb zelf een fjordje die pippin heet
hij is 8 mei 3 geworden ik heb hem zelf op 28 december gekregen maar op zijn 2,5 heeft bij een andere eigenaar ingereden.
ik ben echt dol op hem
hij is super sterk en als ik op de volte in draff of galop rij dan gaat hij gewoon de andere kand op :D
dus nu rij ik met een stang :o
het werkt echt veel beter.
ik doe ook soms vrijheids dresuur met hem
hij kan als buigen aleen met zijn kin op zijn borst.
hij kan kusjes geven
hij kan volgen
en half op het blok staan.
ik ben helemaal gek op hem.
ik kan nog 10000000000000 van deze verhalen over hem schrijfen
pippin <3 ik hou van

Hmm bekend probleem! Wij hebben geleerd om met vragen toestaan actief te blijven (tegen vastpakken), als pony op bit leunt even teugels los laten (oeps ik dacht dat mijn hoofd gedragen werd...) en inderdaad volhardend zijn.. nee niet rechtsaf... linksaf.. gewoon langs de bakrand blijven proberen de goede kant op te sturen.. Tja met fjorden moet je nog koppiger zijn dan een fjord en ehmm paardjes hebben veeel geduld. Zij hebben alle tijd.. maar dan ben je maar gewoon eens een uur bezig. Dat moet je toch 'doorbreken'. Ze proberen je toch uit.. en ach ik heb liever dit dan bokken en dergelijke. Waarschijnlijk verzint je fjord als dit is opgelost wel weer eens wat nieuws... zoals stil blijven staan en achteruit lopen ipv vooruit.. Maar komt allemaal goed.. Je hebt hem nog maar pas en dit zijn gewoon testjes van wie is de baas... Vooral zo'n puberfjordje! Er mag ook wel wat pit inzitten toch? Maar met goede les kun jij straks nog beter de baas met je zit en sturen met je benen e.d. Zonde idd om de gevoeligheid in de mond teniet te doen. Mijn jongste dochter (toen 7) heeft wel een poosje met thiedemann gereden misschien is dat een idee? Dan werk je niet continue op zijn mond in maar heb je wel wat extra kracht (soort hefboom werking heeft dit). Succes!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:01

Hoi,
ik ben nieuw hier tussen het fjorden deel maar ik kom hier nu even voor een reden.
M'n paard is verkocht; naar een geweldig thuis toe (tinker) en nu heb ik een fjord aangeboden gekregen die zeer braaf zou zijn enz. volgens mij had die papieren of zo. Ie zou nog redelijk jong zijn (maar hoe jong weet ik niet). De fjord zou al mee zijn geweest op buitenrit van 1 uur en je kan er in de wij gewoon opspringen.

nu zoek ik iemand die redelijk bekend is in de fjorden die me eventueel zou kunnen verder helpen in dit topic of via pb. Hoe de prijzen liggen en wat je voor wat kunt vragen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:20

Tja wat wil je precies weten. Prijzen is maar net wat de gek voor wil geven. En hoe oud hij/zij is mate van africhting. Is het een hengst, ruin of merrie.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:37

annetteinka schreef:
Hallo 'k weet wel dat er voor suede schoenen wel wat te krijgen is.. je weet wel zo'n flesje met sponsje er op. Dit verzorgt en bescherm en frist op.
Wat een jammer dat dit moest gebeuren! Zo te zien bleef ze wel super braaf zelfs in de banden!! Wat een toppertje!

ja ze was harstikke lief, ze begreep wat ik vertelde hihi ben steeds aan t praten geweest

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:55

Marcella schreef:
Tja wat wil je precies weten. Prijzen is maar net wat de gek voor wil geven. En hoe oud hij/zij is mate van africhting. Is het een hengst, ruin of merrie.

Ik ga je vertellen wat ik er over weet maar dat is niet veel ik kan alleen eigelijk dingen vertellen over de africhting... en daar ook al niet veel weet jij anders wat ik zou moeten vragen zeker als die komt ik heb al :
* ruin/ merrie ?
* In hoeverre doorgereden
* Leeftijd

Hij/zij zou is al meegeweest op buitenritten van een uur, je kan er zo opspringen in de wei. Is +- 1m40 groot. Zou volgens m'n bijrijdster een echte "lieverd" zijn. Maar voor de rest weet ik rond niks en dacht dat er is gezegd dat die papieren en stamboek had maar ben het niet zeker ik wil gewoon weten wat de prijzen rond minimum zijn voor een volwassen fjord en wat ongeveer maximum en welke prijs voor wat dan.
Eventueel wil ik wel via bericht doorgeven hoeveel die kost maar ik wil dus weten wat ik kan bieden er op zoizo zou die meneer nog eens komen of wij naar daar gaan zal ik achter meer informatie vragen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:35

En waar je ook voor kies wel laten keuren.

Tja die van mij is ook vroeger meegeweest op buitenritten, maar wel alleen zadelmak. En gewoon midden in een groep gezet met ervaren ruiter erop. Met de opdracht achter het paard houden voor je. :+

En een fjord met papieren kost natuurlijk meer dan een papierloze, maar hier heb je ook weer verschil in. Kan namelijk zijn dat er wel een dekbon (dan kunnen de stamboek papieren geloof ik nog aangevraagd worden), maar is er geen dekbon en niet gedekt met een voor het stamboek bekende hengst. Dat zou het volgens mij ook nog een hulpboeker kunnen worden (met wel 1 van de ouders geregisteerde fjord zijn).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:22

Nu ja ga zoizo meer info vragen want als die niet in prijs wil zakken wordt het zoizo niets zo ja dan ga ik gaan kijken en zie ik of het iets is... als het iets is dan of nog een paard maal naar daar of op proef.
Marcella maar wat denk je dat rond de normale prijzen zijn voor een fjord ? Dus wat je rond het maximum kunt vragen er voor. Zou ik mee te weten komen ga ik dit hier ook melden dan gaat een "prijs" er op plakken al makelijker gaan.

*heb eventueel foto's er van maar zou die dan via mail moeten kunnen sturen dus dan heb ik je e-mail nodig ;), ik weet dat ik ze kan uploade en hier plaatsen enz maar ik stuur deze liever via mail.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:43

Ben heel eerlijk, maar ben op het moment niet echt op de hoogte van de prijzen die er nu zijn. Heb die van mij in de gulden tijd nog gekocht. ;)

Maar zo een gokje zou ik zeggen 1000-1500 euro ofzo. :o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:07

Oke dankje Marcella nou kom voorruit zij vrager er 2000 euro voor maar of er iets bij zit enz geen idee ik denk persoonelijk dat een bod van 1600 wel vrij rieel is maar ik kan het mis hebben.

Als ik meer info heb zet ik het hier neer maar wanneer ik meer info ga hebben is wat anders...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:12

2000 Euro zou ik alleen voor een fjord betalen met hele goede papieren en minimaal L1/L2 in africhting zijn. En daarbij al wat B wedstrijden succesvol gelopen hebben (met winstpunten).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:34

Ja, 2000 vindt ik te veel er voor ook en de gene die er ons op gewezen (niet zijn paard) vindt dat ook dus zou kijken of de prijs nog bespreekbaar is.... voor ik ga gaan kijken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:57

bedankt dat je hebt geholpen marcella maar ben echt kwaad na dat ik hoord dat die fjord nog maar iets meer dan 2jaar is :( en zeker meer dan 4 maanden onder het zadel is tis gewoon een jaarling dat ze hebben beleerd... en dan vragen de mensen hun af hoe het komt dat dieren zo vroeg artrose langs alle kanten krijgen. Y;( ;( nou ik zoek gewoon verder hoor achter een paardje die wel de kans heeft gekregen om volledig uit te groeien.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:01

Op het moment is de markt slecht en word er genoeg aangeboden. Zou gewoon rustig aan verder kijken. Haastige spoed is zelde goed.

Die ik nu heb ben ik 1x wezen kijken, maar eerst 6 maanden geleased. En voor het einde leasecontract laten keuren. Maar wel de luxe gehad om hem eerst uitgebreid 6 maanden uit te proberen. Conclusie was ook uiteindelijk dat ik hem niet meer terug wilde sturen. :+

Nou ja zou zeggen kijk in mijn profiel en zoek de toen foto's op dat was toen ik ging proef rijden. Toen we hem 2 weken later gingen halen was hij nog zwarter. :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:09

ja maar ik ben gewoon kwaad dat ze een paard zo verpesten...

natuurlijk neem ik m'n tijd en neem ik indien mogelijk ook op proef :)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:26

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:46

het word toch maar zvenja's manen knippen. Ze heeft nu zoveel geschuurd het ziet er niet meer uit.
Dus eerst lekker kort knippen en dan een boog laten groeien. En zodra ik geknipt heb meteen weer
exzeem balsem gaan. Dus binnekort in fjorden itp een kale zvenja!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:50

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:55

er bestaan al verschillende fjorden showteams, hoe actief ze zijn weet ik niet, vraag het anders een na bij het stamboek, in het noorden bestond er volgens mij ook al 1

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:09

zijn jullie fjorden ook zo stug in het haar?
de mijne lijkt zelfs nog wat wintervacht te hebben/ of het is gewoon zo dik nog en stug.
hij is nu binnen 10 min helemaal bezweet als hij gek doet.

en zijn daar oplossingen voor (liefst niet scheren wand hij is nog maar 2)