[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:42

ow leuk! waar rijd je nu dan?
Zven was vandaag heel braaf een vriendin vroeg of ik haar wou filme onder het rijden en ik zo oke.
Ik zat zonder zadel lekker op zvenja wel 10 minuten gefilmpt en ze had geen voet verzet!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:52

rijd nu gewoon in de 'wei', er staat geen gras. Gewoon zwarte grond dus, maar als het geregend heeft kan ik niet rijden omdat Chiem dan uitglijdt, en er overal plassen liggen. Heb het er over gehad met mijn ouders en er is besloten dat er een buitenbak komt. Ik ben echt heel erg blij!

Zonder zadel vind ik zo lekker zitten, vooral op een brede fjordenrug. Beste stoeltjes die er zijn!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:22

Ik rijd nu ook gewoon in een wei zonder gras, is ook erg lastig als het heeft geregend, gelukkig is de grond
al wat rechter dus liggen er geen plassen in maar somige gedeeltes willen dan ook best glad zijn.
Haha ja ik vind het altijd zo fijn als je er op gaat liggen op die warme paardenrug haha.
Wel soms wat pijnlijk met haar ruggengraat maar gelukkig voel je die niet heel erg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:11

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:23

zoo ik zal mij ook eens voorstellen bij dit topic. Sinds vorige week donderdag ben ik in het bezit van een onwijs leuke en lieve fjordendame. Haar naam is tjitske en ze is 12.
AfbeeldingAfbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:26

Welkom.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:33

Ik heb vanmiddag heerlijk gereden met bareback pad :D Lekker wezen uitstappen buiten. Ging echt lekker! Helemaal trots op die lieve Fjorden vriendin :D

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:17

Welkom kippie20!
Ik ben vandaag zo trots op Zvenja.
Normaal moet ik altijd een zweepje gebruiken anders krijg ik haar niet in gallop.
Ze was vandaag al best wel irritant dus ik denk dit word niks vandaag, maar dan
krijg ik haar opeens zonder zweepje lekker in gallop!
Ben echt trots op me meid!

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:30

Ik kom me hier ook even melden als het mag :D Ik ben Mariska, 25 jr en sinds 30-5-2011 in het bezit van een mooie, grote Fjordenruin; Chuus..!! :) Chuus is vijf jaartjes jong en hij is zadelmak. We hebben hem zaterdag opgehaald en dat is gelukkig allemaal goed gegaan :) Hij was lekker relaxt.. Even een plaatje van Chuus;)
Afbeelding

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:05

haai! mariska! wat een onwijs leuke fjordenruin heb je zeg!
Gisteren heb ik tjits eventjes laten rennen ( een vriendin van mij ging eventjes fotos maken) daarna ging ik eventjes in de bak uitstappen. Ik heb toen mijn stoute schoenen aangetrokken en ben toen op der rug geklomen. ( alleen met een halster en halstertouw en zonder zadel uitgestapt) ze was echt super braaf zeg. <3
Ik had nooit verwacht dat ik dit na zo'n korte tijd dat ik haar heb zou doen. *D ben best wel trots op mezelf :o

AfbeeldingAfbeelding

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:59

kippie20 schreef:
haai! mariska! wat een onwijs leuke fjordenruin heb je zeg!
Gisteren heb ik tjits eventjes laten rennen ( een vriendin van mij ging eventjes fotos maken) daarna ging ik eventjes in de bak uitstappen. Ik heb toen mijn stoute schoenen aangetrokken en ben toen op der rug geklomen. ( alleen met een halster en halstertouw en zonder zadel uitgestapt) ze was echt super braaf zeg. <3
Ik had nooit verwacht dat ik dit na zo'n korte tijd dat ik haar heb zou doen. *D ben best wel trots op mezelf :o

Dank je wel..!! Jij hebt ook een mooierd onder je kont :D Ik zie dat jij je fjord ook nog maar net hebt.. *D

Ik vind het heel spannend allemaal en super leuk natuurlijk. Alleen nog een beetje onzeker, omdat je je paard nog helemaal moet leren kennen :j

groetjes!

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:00

haha ja dat klopt heb haar nu sinds 26 mei 2011. Dus dat is ook echt nog kort. uiteraard is het logisch dat je paardje eerst moet leren kennen. maar dat komt wel goed denk ik zo ;).. ik ben ook een beetje onzeker :P.. maar ik voel me wel echt relax met der.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:43

Ben wel benieuwd naar de afstamming van Chuus en of hij voor het stamboek een andere naam heeft.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:48

hoi allemaal,

Zo het is al weer een tijdje geleden dat ik hier op bokt ben geweest.
Heb t heel erg druk gehad de laatste tijd en jammer genoeg nog steeds geen eigen internet omdat mijn computer nog steeds niet naar behoren werkt. Dusja het is ff lastig, want als ik bij me ouders op bokt ga kan ik bij elk berichtje mezelf opnieuw inloggen en dat is zo zwaar irritant.

Verder gaat alles goed met mij en met Moontje.
Ik rij de laatste tijd wel weinig, maarja ze staat lekker hele dagen in de wei en 's ochtends en 's middags staat ze lekker op een volle wei en 's avonds gaat ze weer terug na de kale wei.
Vorige week voor t laatst gereden en dat ging best super voor haar doen.
Het kan ook zo'n aansteller zijn als we alleen rijde hihi

Nou ik gaat weer, zal proberen weer een wat vaker te komen

hflove78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:03

hee
ik ben dol op fjorden
ik heb zelf een fjordje die pippin heet
hij is 8 mei 3 geworden ik heb hem zelf op 28 december gekregen maar op zijn 2,5 heeft bij een andere eigenaar ingereden.
ik ben echt dol op hem
hij is super sterk en als ik op de volte in draff of galop rij dan gaat hij gewoon de andere kand op :D
dus nu rij ik met een stang :o
het werkt echt veel beter.
ik doe ook soms vrijheids dresuur met hem
hij kan als buigen aleen met zijn kin op zijn borst.
hij kan kusjes geven
hij kan volgen
en half op het blok staan.
ik ben helemaal gek op hem.
ik kan nog 10000000000000 van deze verhalen over hem schrijfen
pippin <3 ik hou van

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:19

hflove78 schreef:
hee
ik ben dol op fjorden
hij is 8 mei 3 geworden ik heb hem zelf op 28 december gekregen maar op zijn 2,5 heeft bij een andere eigenaar ingereden.
ik ben echt dol op hem
hij is super sterk en als ik op de volte in draff of galop rij dan gaat hij gewoon de andere kand op :D
hij kan kusjes geven
hij kan volgen
pippin <3 ik hou van

Misschien eens zorgen dat je goed les krijg in plaats van een ander bit te pakken. Hij wil je het doen namelijk als hij ook niet meer luistert naar dit bit. ;)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:03

hflove78 schreef:
hee
ik ben dol op fjorden
ik ben echt dol op hem
hij kan kusjes geven
hij kan volgen
pippin <3 ik hou van

dat had ik op het begin met mijn fjordje ook maar ik heb gewoon veel me best gedaan dat
ze goed luisterd en het lukt nu ook gewoon goed alleen met gallop nog wat minder omdat
we pas een paar keer in gallop zijn geweest, maar ik doe het ook gewoon met een dubbelgebroken bit.
Je moet ook gewoon wat harder zijn als ze dat doet dat ze luisterd en niet denken ok dan maar die kant
op dan lukt het wel denk ik ook met een gewoon enkel of dubbel gebroken bitje.

wel leuk dat je VD doet! wil ik ook gaan doen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:51

Marcella schreef:
hflove78 schreef:
hee
ik ben dol op fjorden
ik ben echt dol op hem
hij kan kusjes geven
hij kan volgen
pippin <3 ik hou van

Misschien eens zorgen dat je goed les krijg in plaats van een ander bit te pakken. Hij wil je het doen namelijk als hij ook niet meer luistert naar dit bit. ;)

Kan ik het alleen maar mee eens zijn...
Mijn fjord is ook met een stang (pelham) gereden en is nu hartstikke sterk in zijn mond, waardoor hij er met een trens wel erg makkelijk gebruik van maakt soms.
Zeker met zo'n jonge pony vind ik het ontzettend zonde om gelijk al een stang te pakken..

:wave: trouwens... Ik ben een trouwe meelezer hoor, maar vergeet vaak wat te plaatsen :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:36

Gister was een stalgenootje van me aan het rijden met d'r Fjord, en ze had een nieuw zadel. Een Rossner Amerika, en ik mocht 'm ook even proberen. Wat een heeeeerlijk zadel is dat zeg! Pfoeh! :D

chloedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:32

kippie20 schreef:
zoo ik zal mij ook eens voorstellen bij dit topic. Sinds vorige week donderdag ben ik in het bezit van een onwijs leuke en lieve fjordendame. Haar naam is tjitske en ze is 12.
AfbeeldingAfbeelding

Mooie foto's hoor van je Fjord..

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:30

Ik meld me hier ook maar weer eens, ben een beetjer (erg) inactief op bokt. :$
En er is weer genoeg gebeurd x'D
Er is een nieuwe Fjord op de stal waar ik mijn Fjordje huur: Zivar, een reus van 1,54. Ik mag het beest niet, hij bijt naar alles wat los en vast zit. Ik heb eens op hem gereden en hij heeft een vréselijk zadel. Na 5 minuten ben ik er weer afgegaan van de rugpijn...
En dan is er nog een Fjord op stal, de oude Jasmijn van 22. Ze heeft sinds Februari geen huurder meer (die had Zivar dus gekocht) en staat sinds die tijd ook stil. Ze heeft in die tijd ook aardig last gekregen van peesverkalking, en omdat ik vond dat Mijntje zo zielig in de stal stond ben ik haar gaan verzorgen. Iedere dag stap ik wat rondjes met haar in de bak om haar toch nog wat beweging te geven, daar draven haar aardig veel pijn doet.

En ik heb (eindelijk) mijn 1e menles gehad met Ylga. Ze liep altijd al in 2 of 4 span met medefjordjes en de eigenaar, maar nu mag ik zelf enkelspan gaan rijden. Morgen gaat ze weer voor de koets!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:24

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:42

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:44

Moonlightje schreef:
http://igo.nl/nieuws/actueel/artikel/43 ... Oude-Tonge

Daar lag Moon, gebeurd om 11 uur en ze schrok van een auto met karretje ipv bestelbus }:0

ik ga nu na huis maar dan is het alvast bekend ik praat nog wel bij. moet eerst ff van de schrik bekomen.ben net thuis

:(:)

Paard en ruiter niks aan over gehouden.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:45

nee alleen schaafwondjes alle 2 :)