[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:28

Moet eigenlijk zeggen sinds mijn fjord in een Paddock Paradise staat hij een stuk rustiger is geworden. Behalve als er veel wind is en er heel slecht weer opgegeven word, maar dan houden we het tempo een stuk hoger.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:40

Hier geen last van lente kriebels, was dat maar zo, beestje gaat te traag :P

courses: longeren: overgangen draf - galop, stap - galop. Rijden zou ik zeggen ook overgangen en lekker lange buitenritten met tempo. intensief aan de slag gaan he, steeds langer enz.

Marcella, dat is wel fijn! Bij stormig weer is dat normaal, dan zijn ze altijd wel oplettender. Maar dan is het dus een goede keuze van je geweest, Paddock Paradise.

Dit weekend les, kijk er erg naar uit, Hildar loopt heerlijk de laatste tijd, op naar de volgende stap.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:53

esmir schreef:
Zal ik me hier ook eens melden(IPV meelezen)? :D

Ik zal eens beginnen met mezelf voor te stellen: Ik ben Jytte, 23 jaar, en ik woon in het mooie midden- Limburg :S Ik werk, en voor de rest heb ik aan het hobbyen met de paarden :D Ik ben nu nog in het bezit van 1 fjordje. Ik zou zeggen voor meer info over mij en paard(enverleden) zie mijn profiel..

Yay nog een Fjordenliefhebber uit Limburg! :D

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:16

Aria_zz schreef:

courses: longeren: overgangen draf - galop, stap - galop. Rijden zou ik zeggen ook overgangen en lekker lange buitenritten met tempo. intensief aan de slag gaan he, steeds langer enz.

Marcella, dat is wel fijn! Bij stormig weer is dat normaal, dan zijn ze altijd wel oplettender. Maar dan is het dus een goede keuze van je geweest, Paddock Paradise.

Dit weekend les, kijk er erg naar uit, Hildar loopt heerlijk de laatste tijd, op naar de volgende stap.

wauw, ik wil dat Ylga ook geen last van lentekriebels heeft! Als ik de buitenbak in ga moet ze minstens één keer keihard en superhoog bokken... En een paar keer ongelofelijk hard rennen. Ik vind het eigenlijk best leuk x'D

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:02

Barlo is toch vaak wel van het relaxte langzame gehobbel maar soms gelukkig niet vaak dan ineens :(

Enne vandaag is hij 6 jaar geworden ! *\o/*

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:12

lady_kelly: ja zeker!! zit alleen een stukje noordelijker dan jij.. ik woon bij Roermond

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:15

Aria_zz schreef:

Buitenrijden doe ik helaas niet :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:22

Hier was het rustig vandaag ook even voorbij max. snelheid in galop was vandaag 30,2 km/h incl. flikflak en randslag. Ben gelukkig blijven zitten maf beest.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:21

Haha, Marcella :P

Binnenkort word Tjits d'r zadel weggebracht voor reperatie aan de singelstoot, en dan rijd ik waarschijnlijk een aantal keer met zo'n Bareback pad haha :D Ben zeeeeeer benieuwd :+

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:49

Waarom rij je niet buiten ?

Bij ons op stal zeggen ze stug blijven zitten. :P

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:43

haha ik heb geen bak dus ik moet wel buitenrijden of op het weiland maar dat is vaak te nat!
en Taiga is vandaag 13 jaar geworden <3

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:15

esmir schreef:
Zal ik me hier ook eens melden(IPV meelezen)? :D

Ik zal eens beginnen met mezelf voor te stellen: Ik ben Jytte, 23 jaar, en ik woon in het mooie midden- Limburg :S Ik werk, en voor de rest heb ik aan het hobbyen met de paarden :D Ik ben nu nog in het bezit van 1 fjordje. Ik zou zeggen voor meer info over mij en paard(enverleden) zie mijn profiel..

hoi Jytte,

Mooie hengst heb je!

YlgaPower schreef:
Dankje :) Ik had eens op jou profiel gekeken en wat een geweldige foto's <3

Dank je wel :D

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:13

Hee moon had jij je puntjes nog bijgewerkt ? Ik heb besloten om barlo's haar te laten groeien. :o

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:49

ik vroeg me af of er mensen zijn die naar de 17+ instructieweek van Fjordhestgard gaan. Zijn er ook mensen die daar eerder geweest zijn en daar hun ervaringen over willen delen?

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:08

Morgen huur ik mijn lieve paardje Ylga precies 2 jaar :D En ik heb net een roze halster voor haar gekocht <3

tamara45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:33

Ik meld mij ook aan bij dit forum.
Mijn naam is Tamara en ben 32 jaar. Ik ben nu een jaar in het bezit van Sjerra, een geweldige 14 jarige fjordenmerrie. Ze heeft een super karakter. Kan leuk dressuur lopen en supermakkelijk bij een buitenrit.
Heb haar gekocht als gezelschapspony (heb paarden aan huis), maar ze doet het zo leuk dat ik haar ook serieus aan het rijden ben.

Hierbij Sjerra:

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:22

Hmpf, Tjits had gister een enorme kale plek op d'r buik zitten, maak me wel een beetje zorgen. Het was ook helemaal geirriteerd en vies enzo, schoon gemaakt met water en bethadine maar hoop dat het nu ook echt over gaat, zag er zo vies uit :o

Ik rijd niet buiten omdat Tjits dat, voor zover ik gehoord heb, niet alleen durft :P

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:39

Kun je het ook niet proberen dan ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:47

Courses gewoon na het gewone rijden anders even (eventueel in het begin aan de hand) buiten om het terrein uitstappen en zo iedere keer een klein stukje verder gaan. Kijk en luister naar je paard wanneer hij ongemakkelijk word.

Feestbeest is op het moment racebeest, maar het laatste rechte stuk naar stal toch even discussie aangegaan. Voor de rest heel veel gestapt met korte explosie moment tussendoor. En heb een fjord die last heeft van achtervolgings waanzin (iedere keer omkijken).

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:39

Dniez schreef:
Hee moon had jij je puntjes nog bijgewerkt ? Ik heb besloten om barlo's haar te laten groeien. :o

Moon is alweer lekker kort hihi zomerkapsel

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:39

hoi Tamara, welkom hier! mooie foto

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:35

Moonlightje: bedankt!! jij ook!! en een hoop setjes hihi

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:59

Mhm, ik zal het er binnenkort wel even met Tjits d'r eigenaresse erover hebben, kijken wat zij ervan zegt :)

Net heeeeerlijk gereden met Tjits <3 Ze was ZO enorm braaf! En ze had echt heel veel energie, dus lekker gegalopeerd enzo :P Kwam erachter dat Tjits op commando (stemcommando) kan aangalloperen :+ Ook vanuit stap haha, vond ik wel vet :P

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:47

Zal ik me dan ook maar eens melden? ^^

Ik ben Bente, en heb een heerlijk fjordenbeest genaamd Ziggy als verzorgpaardje. Hij staat samen met zijn mama, Paloma, en kleine maar stoere shetlander Quinto op de wei aan huis bij de eigenaar.
Ze is nu ong. 6, en ik rij haar vanaf november denk ik.
Vroeger als klein meisje leren zitten op Quinto, toen doorverhuist naar andere verzorgbeestjes, maar toch weer terug gekomen :)
In de tussentijd haflingers, shetjes, tuigers en hafxwelsh gereden, maar in kom uiteindelijk toch weer terug bij de Fjord. En terecht natuurlijk :D

Ik heb het bakrijden een beetje opgegeven, rijd nu altijd buiten, het liefst samen met Juliet wie dan Paloom rijd.

Afbeelding
Mams en docherlief (ik en Zig rechts)

http://i113.photobucket.com/albums/n225 ... C_0870.jpg
en wij saampjes :)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:26

Joehoe ! ik heb een tweedehands opknap concourswagentje *\o/* over een poosje barlo beleren voor de kar spannend ! *\o/*