[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:27

er waren vanmiddag wielrenners bij eht pad waar ik altijd hard galloppeer en die wouden wel een wedstrijdje doen,ze dachten dat makkelijk te kunnen winnnen,ze zullen nu wel spijt hebben want ze zijn afgegaan als een gieter _O-

Moonlightje

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:51

haha fjord VS wielrenner! heerlijk dat zou ik wel willen zien.

zoiets moet je eigenlijk filme :P

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:28

gisteren mijn paardjes voor het eerst bij elkaar los gegooit.
en ging best wel goed.
eerst een paar flinke tikken uitgedeeld door mijn haflinger merrie.
maar heb ze toen even opgejaagt (weggejaagt bij elkaar omdat mijn kleine fjorden manetje gewoon blijft staan waar hij staat)
en even later ging het supper.
mijn haflinger merrie was gewoon jaloers op dat ons kleine fritsje het ook kan vinden met het vriendje van mijn merrie
maar hoop dat het snel beter gaat
ze stonden gisteren in iedergeval ook te knuffelen

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:07

Moonlightje schreef:
haha fjord VS wielrenner! heerlijk dat zou ik wel willen zien.

zoiets moet je eigenlijk filme :P

ja vond het zelf ook wel lachen eigenlijk,zoiets is erg grappig om te zien denk ik.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:03

frits is gisteren door de houte bak omheinging gevlogen :( :( :( -:(-
hij lijkt niets te hebben maar ben wel voorzichtig :o

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:53

hoi allemaal,

zo heb een cd gevonde met allemaal oude filmpjes en foto's van Moon hihi, geweldig. de eerste keer dat ze deed buigen, ga ze straks ff uploaden

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:36

Ik ben sinds 2 weken weer lekker met Verieka buiten aan het rijden. In het begin viel het me een beetje tegen, want Verieka is heel anders dan vorig jaar! Vorig jaar was ze heel gemoedelijk en liet ze alles over zich heenkomen. Dit jaar is ze echt pittig! Heel erg kijkerig en erg voorwaarts. Ik moet haar constant in de gaten houden, anders gaat ze er in rengalop vandoor. Misschien wordt dit ook nog wel minder, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook wel een uitdaging vind. Vorig jaar was ze me af en toe wel érg mak.

En het buitenrij seizoen is voor mij pas net begonnen of ik heb alweer een aantal aanvaringen met loslopende honden gehad....

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:17

Ik was gaan wandelen met mijn fjordje en mijn ouders. Komen we 2 vrouwen tegen. Zegt de één tegen de ander: kijk eens wat heeft die voor moois op zijn rug?! (rug? volgens mij bedoelde ze de manen op de nek, en dan is die van mij echt nodig aan een knip beurt toe, dus zo mooi was t niet eens) zegt die andere vrouw:Ja dat is een shetlander!!! :? :')

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:06

whaha leuk he die mense die er geen verstand van hebbe hihi

zo kwam er ook eens een vent op me oude stal die dacht dat ik moon dr manen verfde! haha dat zou echt een klote werk zijn hihi

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:56

Hmpf ^) Tjits loopt de laatste tijd met het rijden echt niet lekker, baal er enorm van. Ik weet wel dat de problemen bij mezelf liggen (al weet ik soms echt niet meer wat ik fout doe) maar ik vind het zo jammer dat het steeds weer zo slecht gaat ^)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:21

Whahaha stel je voor dat je je paard zijn haar gaat verven! Dan ben je echt idioot.
Hier is er ook zo iets: Vriendin haar haf heeft hele mooie bekjes in zijn haar, mensen vragen dan: steek je er dan zoveel tijd in omdat met stijltang er in te krijgen?
Stel je voor, als het dan regent is het er direct uit :+

Courses, dat is wel jammer, en heb je les ofzo, om te weten wat je fout doet? Soms willen de paarden niet mee natuurlijk.

Lady_Kelly, kan dat ook aan hengstigheid liggen? Ik ken daar niet veel van, heb nooit een merrie gehad, maar hoor dat soms.

Moon, wat grappig, puppy VD :D

hier niets nieuws, beestje doet het goed, loopt mooi, springt weer beter, kan me geen beter paard wensen :D woensdag lekker gecrost op een renbaan, was heerlijk.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:19

wie gaan er allemaal naar de hengsten keuring 2 april?

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:47

De teken zijn er nu niet meer, wel vinden we er soms een enkeling die we over het hoofd zagen.[/quote]

Bij ons in de wei zitten er ook teken. Paarden staan nog onder dek maar ze gaan tussen de voorbenen zitten dus je moet ze echt controleren. Nou hoorde ik van de da dat je frontline voor teken voor honden kan gebruiken. Een keer goed in sprayen staat voor 4 weken. Ik ga het toch maar eens proberen want de zomer is nog geen eens begonnen en weet anders, buiten een vliegendeken, niet wat ik er aan moet doen.

Iemand anders ideeen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:53

haar verfen... pfoe, dat moet inderdaad een gedoe zijn. En dan netjes binnen de lijntjes.
Een andere leuke: collega vroef bij een foto van een paardje waar ik ging kijken of ie wel rasecht was: deze had nl geen geknipte manen...

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:03

@jojootje84 hahah die laatste is leuk!

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:18

Hebben jullie fjorden ook last van lente kriebels ? Ik ken hem nu soms wel achter het behang plakken ineens zijn er bakspoken of buiten enge boskabouters ofzo _-:( even weer zo'n periode maarja hij is nog jong volgende week alweer 6. *\o/*

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:12

Dniez schreef:
Hebben jullie fjorden ook last van lente kriebels ? Ik ken hem nu soms wel achter het behang plakken ineens zijn er bakspoken of buiten enge boskabouters ofzo _-:( even weer zo'n periode maarja hij is nog jong volgende week alweer 6. *\o/*

hihi Moon heeft daar altijd last van }> ook in de winter.

En ze staat van ochtends vroeg toto 's avonds laat buiten!

Vanmiddag heerlijk gereden met onze fjordenstalgenoot!
Heerlijk 2 fjordjes en dan zo verschillend :D

Zal morgen eens proberen goede foto's te maken van moon dr manen. Zijn nu super kort hihi

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:04

Vanmiddag weer met Tjits gereden, was lekker weer en Tjits liep ook lekker.
Ook een sprongetje gewaagd, het heeft wat moeite gekost MAAR ze is er wel over gegaan :D
Daarna d'r nog gewassen, maar mevrouw dacht daar iets anders over (als gevolg dat ik ook zeikenat was :+ )
En ik was vergeten, natuurlijk, te checken voordat ik ging wassen of de buitenkranen alweer aangesloten waren.
Eh, niet dus! Dus wat werd emmers tillen :+

Ik heb trouwens nog even een vraagje,
Tjits is momenteel nog steeds helemaal uit conditie terwijl ik d'r al best wel weer goed door rijd, en ze kan ook echt amper wat hebben of ze is alweer helemaal af.
Hoe kan ik het beste met haar conditie gaan opbouwen?

Dniez, ik ken het hoor! Tjits ziet soms echt bakspoken in alle hoeken dat je echt denkt 'Daar gaaaaaaaan we weer!'

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:41

Ik meld me hier ook even. K ben marleen. (afgezaagd) en ik rij nu (bijna) 2 jaar met mijn huurFjordje Ylga.

Dniez schreef:

En ja, dat ken ik ook. Gisteren voor de 2e keer in de buitenbak gereden, terwijl het al wat donkerder aan het worden was. Ylga is er 6 keer vandoor gegaan :D

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:50

Ik dacht al dat dat alleen aan die van mij lag!
Gisteren weer een buitenrit gemaakt, en mevrouw had haar "kijk" dag. _ALLES_ was eng. Vooral losliggende takken en omgezaagde bomen. Leuk hoor, als je in een bos rijd... :=

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:53

Ik ken het :P Daarom ga ik nog niet op buitenrit, omdat ik weet dat Ylga echt álles ziet. Ik wacht liever tot ze in de buitenbak weer wat rustiger is en daarna eens op buitenrit ga :P

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:31

hoi Marleen

leuke fjord verzorg je!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:43

Zal ik me hier ook eens melden(IPV meelezen)? :D

Ik zal eens beginnen met mezelf voor te stellen: Ik ben Jytte, 23 jaar, en ik woon in het mooie midden- Limburg :S Ik werk, en voor de rest heb ik aan het hobbyen met de paarden :D Ik ben nu nog in het bezit van 1 fjordje. Ik zou zeggen voor meer info over mij en paard(enverleden) zie mijn profiel..

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:11

Moonlightje schreef:
hoi Marleen

leuke fjord verzorg je!

Dankje :) Ik had eens op jou profiel gekeken en wat een geweldige foto's <3

--
Ik heb echt zo'n domme foto van een andere Fjord op stal (waar ik rij staan 6,5 Fjorden (eentje heeft Fjordenmoeder en bonte vader ;))) Ik zal die foto eens uploaden, ik heb me er echt kapot om gelachen, wat een dom beest xD En verder denk ik dat ik ook maar weer eens op buitenrit moet :P