[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:26

Welkom Cecillia en Dnieze! leuk nieuwe leden, kan er wat afgewisseld worden terwijl de helft ergens anders zit :P

caroline, fijn zo'n lesjes! al is het ws wel wat verkleumen als je afstapt hihi
Cec: zoo verlaten is het ook weer niet, ja kunt het diplomatisch in een winterslaapje noemen _/-\o_
lorelei, heerlijk toch die energie kickjes, dan heb je wat te doen om op te warmen. Wel fijn gereden voor de rest?
Sjolvir, wist niet dat je een drachtige had, (ergens overgelezn ms :o ) wel lief, zo'n fjorde veulen :D
Silence, wat super! die band tussen jullie komt er dus duidelijk!
Marcella, lukt het daar een beetje? Jammer van de hooi zolder, al zal die misschien wel een beetje heel koud zijn nu :j zal wel raar zijn, zo verhuizen
Courses helemaal verliefd :D
line: als je prijzen haalt wel toch? maar ik weet er ook niet veel van hoor :o

Hier gisteren lekker beetje gesprongen (na naar een klein wedstrijdte te zijn gaan kijken) en we gaan binnenkort onze eerste wedstrijd doen *\o/* Hildar was wel lekker actief, en dan plots weer te rustig. Maar de piste is in orde, we betalen nu in de maand, dus ik ben weer helemaal gelukkig.

Silence

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:27

:j daar lijkt het wel op. :D
Morgen krijgen we te horen of we mee mogen doen aan de Eper vierdaagse.
Duimen dus :j

Leuk dat je gesprongen hebt.
Ik ben daar niet zo'n held in.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:41

@Aria_zz , ja heb echt heerlijk gereden hoor!begin was ietsje sterk,maar we konden sinds 2 maanden eindelijk weer wat dressuur op het veldje rijden.en hij pikt het erg goed op,ben best trots op hem!
nog maar 4en een half jaar zijjn en dan de draad zo weer op pakken zonder te klieren.
als beloning zijn we uiteraard even heerlijk buiten nog een stukje wezen crossen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:17

Springen ben ik ook niet zo'n held in Silence!
Tjits vind het heel af en toe wel leuk, maar te veel dan stiert ze zo door de hindernis heen :P

Tjits had er wel echt lekker pit in, ze vind galop vaak heel lastig en houd het nooit zo lang vol, heb nu 8 volle rondjes zeker met d'r kunnen galopperen :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:41

ik durf t ook niet dat gespring maar als in april de zomerlessen weer beginnen dan ga ik me r toch s aan wagen, dan is t maandag avond dressuur en woensdagavond springen, denk dat mijn paarden het geweldig zullen vinden dat gespring, alleen nu ikke nog

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:47

Ben er wel vergeten bij vermelden dat het maar 50 cm was hoor :o ben er ook geen held in (Hildar ook niet trouwens), ben eerder een dressuur miep, maar Hildar moet kunnen springen en ach dat wedstrijdje is ook maar 50cm, lekker lol met de knol dus :D

Silence ben aant duimen voor je!

Lorelei, fijn om te horen dat het nog goed gaat, na al die maanden!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:48

Lol met de knol is belangrijk he :j

Dank je wel.
Hoorde daarstraks dat het een latertje wordt voor de uitslag er is.
Nog even doorduimen dus ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:32

godzijdank is het vorst weer passe, lekker in de bak gereden vanochtend, eerst Ubie, jeej wat was ie druk zeg, liep hele tijd onder me vandaan heb m uiteindelijk heel veel terugwaartse overgangen laten doen, daar heeft ie zich in t begin nog tegen verzet maar uiteindelijk gaf hij het op haha, daarna haakon nog 25 minuten geerden, die was wat stroef maar zo veel makkelijker op je zit terug te rijden, op een of andere manier is dat altijd even ontspannen om daar op te kruipen, morgen doe ik het anders om, eerst Haakon wat langer en daarna Ubie nog even, nu dat de bak te doen is en ik niet vastvries aan mijn zadel, moeten we t er maar even van nemen he

hoe is dat bij jullie momenteel?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:33

Hier is het nat, erg nat :j Bak is nogsteeds een zwembad.
Maar ik hoop vrijdagmiddag of komend weekend ons eerste ritje na de lange winter weer te kunnen gaan maken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:13

Ik ga me vanavond wagen omdat de eigenaresse even niet reageert [logisch, is aant werk haha :D] maar heb echt geen idee hoe het hier is :?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:56

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:24

Silence al nieuws? en hoe was het ritje?
Courses, nog kunnen rijden?

Vandaag lekker gereden, zelfs nog beter dan woensdag, ondanks de wind, blijkbaar leert hij het wel. Kan nu zelfs op alle twee de kanten zowel naar buiten als naar binnen wijken, vind ik echt super!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:39

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:26

wat n giller ik heb vanmiddag mijn honden mee naar stal genomen terwijl ik ging rijden, en wat denk, je, die huppelden de hele tijd achter haak en mij aan, geen pas fout gezet, op n gegeven moment zijn ze in t midden gaan zitten, bekaf natuurlijk, maar wel erg braaf, haakon ook natuurlijk, 2 van die sjesende jr om je heen haha.

haak had vanmiddag weer dikke klieren, komt dus idd van t gras af, zet ze r morgen later op

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:31

Brave honden hoor. En balen van die dikke klieren.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:56

vandaag besloten dat we zaterdag op een stal gaan kijken.
en als dat bevalt halen wij ons kleine manetje naar huis (hij moet toch gecastreerd worden dus of we dat nu doen of over 3 maanden maakt niet meer uit, de kans dat hij terug de opfok goed in komt is ook niet zeker, en voor de veiligheid tog hem dan maar gelijk naar huis)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:11

carolinef, wat een handige work out voor je honden haha, en zo ben je zeker van een hondproof paard.
line, wel fijn dat je dan zelf aan de slag kunt, eens hij uit de opfok is toch? veel succes met de stal!

vandaag weer lekker gereden, gister ook, komend weekend weer keer, hildar krijgt spieren en conditie! maar hij doet het heel goed. dit weekend ook springles, hoop dat het goed gaat.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:55

Ik zal Ziline even voorstellen :D

Ziline is een fjordje van 7 jaar en rond de 1.52m. Eens de zadelrproef gereden(met te weinig punten ;) ) en verder gefunctioneerd als grasmaaier :+
Nu ben ik de gelukkige ruiter die haar mag berijden :D :D :D :D
Vorig jaar juli mee begonnen, het was een regelrechte ramp. Ik altijd met mijn vooroordeel over fjorden, nou hij kwam niet uit hahah ziline was het tegenovergestelde van mijn verwaching een hittepit en voooooorrrwaaartsss.
Heb de bakrand en de uitgang van de bak vaak heeeeel sneel op me af zien komen :+
Mede door mijn eigen schuld, ik dacht ons samen wel even in 3 maandjes klaar te stomen voor de zadelproef, en daar dacht ziline heel anders over, die drukte me even met me neus op de feiten :+
Ze heeft nu 2 maandjes vakantie gehad ivm de winter, dit heeft haar super goed gedaan! Tis net of er een knop is omgegaan en de klik is er opeens helemaal en we zijn dikke maatjes.
Van het hinnikken in het land als ik aankom, van heerlijk slapen onder een poetsbeurt(wat mw eerst echt niet van kon genieten) tot zich laten longeren in de bak (mw snapte hier eerst niets van hoor, rechtsom nee hoor baasje we gaan links, linksom nee hoor baasje we gaan rechts :+ )
Nu het rijden heel rustig aan, aan het oppakken. Morgen les van onze nieuwe instructrice, ben dus helemaal benieuwd.

Kan der beschouwen als me eigen topper, heb me eigen zadelkast met spullen, rijd verder niemand op en kan der helemaal zelf heerlijk alleen van genieten.
Het geeft me gewoon een super gevoel als ik weer over nadenk wat we nu al samen allemaal hebben bereikt als je nagaat dat het eerst 0.0 was.
Ik wou me enthousiastme even van me afschrijven :D :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:36

Wat fijn Cecil! super dat je zo toch je eigen paardje hebt eigenlijk.
En dat je er al zoveel in vooruit bent gegaan!
genieten zou ik zeggen :D

hier ook heerlijk springlesje gehad, ging beter dan ik dacht, de 60cm eens heel goed gesprongen, zelfs een oxer die beter ging dan de rechtjes.
En parcourtjes gedaan, heb heel veel geleerd! En ze staan nu op de andere wei die we nog moesten omheinen. dat hebben we gisteren gedaan, ben helemaal kapot, maar zeker voldaan toen ik ze daar zag genieten van het gras :P

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:43

cecil, das is toch enorm leuk om zoveel vooruitgang te boeken en dat je haar mag beschouwen als je eigen paardje

aria, leuk dat je een springlesje hebt gehad,ik heb nog niet met Cairo gesprongen misschien dat het ooit nog eens komt,en zeker fijn dat je veel geleerd hebt!

heb dit weekend ook weer heerlijk rond gehobbeld emt Cairo en ooow wat is het toche norm fijn om te merken dat je gele vriendje blij word van het rijden!!
we gingen wel wat hard,maar was mooi om hem weer zo blij te zien!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:45

lorelei schreef:
heb dit weekend ook weer heerlijk rond gehobbeld emt Cairo en ooow wat is het toche norm fijn om te merken dat je gele vriendje blij word van het rijden!!
we gingen wel wat hard,maar was mooi om hem weer zo blij te zien!

Het was vandaag toch ook heerlijk weer om te rijden:)
Jij springt met je fjorjde aria:)?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:10

Beter is er niet denk ik lorelei!

cecil ja idd, maar ben er geen held in, maar hij moet het kunnen, hij is nog maar 4 dus dit jaar zachtjes aan begonnen. Zijn techniek is nu dus aan het goed gaan, leraar zei dat hij springt zoals het moet, zolang dat ik hem maar benen geef.
Maar nu dus vlot de 60cm, op naar de 70cm.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:17

Aria_zz schreef:
Beter is er niet denk ik lorelei!

cecil ja idd, maar ben er geen held in, maar hij moet het kunnen, hij is nog maar 4 dus dit jaar zachtjes aan begonnen. Zijn techniek is nu dus aan het goed gaan, leraar zei dat hij springt zoals het moet, zolang dat ik hem maar benen geef.
Maar nu dus vlot de 60cm, op naar de 70cm.

Ok leuk :D kanp hoor! hahah ik ben er ook geen held in, maar zal het moeten oefenen voor de zadelproef.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:19

ja het is gewoon echt heerlijk om te merken dat je paardje blij word van het buitenrijden,paardje blij,ik ook blij!

ik ben ook absoluut geen held met springen,maar het lijkt me eigenlijk best leuk om eens te proberen

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:28

Bedankt cecil, vind het ook best knap van mezelf :o

lorelei, gewoon eens doen dan, voelt echt wel goed, en klein beginnen he. Moet zeggen, met de leraar er bij voel ik me veel zekerder!