Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neela

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:31

hoihoi ik ga me fjordje toch niet verkopen heb een andere stal gevonden:D

gr chantal

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:36

Mooi dat je je Fjord kunt houden Haha!

Vorige week zaterdag met Bart naar Rolde geweest, hij was behoorlijk braaf Tong uitsteken
Helaas had hij 34 punten, 4 x7 en een 6 voor algemene indruk omdat hij een kolletje heeft en eczeem...
Volgende keer hopelijk weer beter Haha!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:02

Jammer van Bart joh... maar hij is er natuurlijk niet minder om he!

Hopen jullie ff mee dat onze kleuters zich morgen netjes gaan gedragen! Wel spannend hoor, tussen de merries!

Ik hoop dat er enkele mensen mét fototoestel zijn!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:18

ojee dan zal bo waarschijnlijk ook niet zoveel punten scoren op algemene indruk...

En ik heb iemand gevonden die mij wel wilde helpen met het voorbrenge van Bo
Maandag gaan we hem knippen Vork

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 02:12

Spijtig van Bart!
Zondag wordt er een wandeling georganiseerd met het Belgische stamboek... Ik ga voor de eerste keer meedoen met Gyara. Woensdag nog eens even de straat opgeweest met haar en ze gedroeg zich voorbeeldig! Ik hoop dat ze zondag in dezelfde bui is Bloos

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:59

Bodan schreef:
ojee dan zal bo waarschijnlijk ook niet zoveel punten scoren op algemene indruk...

En ik heb iemand gevonden die mij wel wilde helpen met het voorbrenge van Bo
Maandag gaan we hem knippen Vork

Heeft bodan dan ook eczeem of een kol?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:25

hij heeft allemaal kale plekjes op zijn hoofd en verschillende bijtplekken over zijn lichaam, hij ziet er niet geweldig uit. Bloos
exeem weet ik niet, dat kan maandag ga ik de da bellen

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:58

Hier even een berichtje over sven:
Ben net weer even bij hem geweest...
Zijn babyvet is er al aardig afgetraint nu lijkt hij gelijk een stuk groter echt grappig Tong uitsteken
Het rijden gaat echt goed, hij is tot nu toe alleen maar braaf geweest dus ik heb eigenlijk toch een heel voorbeeldig paard Knipoog

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:59

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:49

evi_sammy schreef:
Hier even een berichtje over sven:
Ben net weer even bij hem geweest...
Zijn babyvet is er al aardig afgetraint nu lijkt hij gelijk een stuk groter echt grappig Tong uitsteken
Het rijden gaat echt goed, hij is tot nu toe alleen maar braaf geweest dus ik heb eigenlijk toch een heel voorbeeldig paard Knipoog

Het gaat bij iedereen vrij goed precies hé Lachen Hier ook. Vandaag dus met Gyara op buitenrit geweest in groep. Wat een geweldig beestje! Alsof ze het al jaren deed, van niks geschrokken en geen stap verkeerd gezet.

Foto: http://img382.imageshack.us/my.php?imag ... 811ww5.jpg (Links)
Video: http://nl.netlog.com/go/explore/videos/videoid=2686654

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:49

Hee,,

nou vandaag hebben ze foto's gemaakt van bjorn Cheese!
en ik vond wel even dat jullie deze moesten zien
want deze was wel heeeeeel apart ! Tong uitsteken Gestoord Nerd ROFL Huilen van het lachen

Afbeelding

Hahahaa
morgen krijg ik ze allemaal mischien dat ik dan nog wat plaats

x Manon & Bjorn Doei!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:38

Haha wat een foto *LOL*

Het was me wel een dagje zaterdag, met die kleuters! 's Morgens opgehaald, die kerels weer samen in een trailer. Voor het eerst sinds ze gedekt hadden, dus vriendjes waren ze niet meer gelukkig hadden we luxe vervoer met een goed tussenschot en bescherming langs de wanden.
Waren die pipo's van de organisatie zo slim om de stallen voor de heren vlak voor de merries neer te zetten, dus helemaal over hun toeren... Binnen no time was al het gras in hun box veranderd in een modderpoel en stonden ze meer op 2 benen dan op 4 Nagelbijten / Gniffelen
Maar tijdens hun demo hebben ze zich super gedragen! Bij het wachten ook lekker rustig (was nogal slecht geregeld waardoor we een half uur moesten wachten). Ze hebben zich helemaal gegeven en bij de hogere sprongen kwam er telkens een "oooohhhh" uit het publiek *LOL* echt grappig!

dit waren hun stalletjes
http://i26.photobucket.com/albums/c143/ ... border.jpg

Gidar springend

Brijol had helaas een sterke voorkeur om altijd met z'n kont naar de fotograaf te springen Haha!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:38

Senzafine: ziet er super ontspannen uit fijn hoor!
IniminiLover: Hele leuke foto!!!

Nou van de week stuurde ik een berichtje dat het inrijden goed ging bij sven...
Dat was van korte duur, mijn lieve vriend heeft het weer in zijn kop zitten :S
Het inrijden ging echt super goed (ging het bij mij ook in het begin) maar ineens krijgt hij het dan in zijn hoofd en kan je niet fatsoenlijk op en af stappen! het is echt gevaarlijk wat die doet, omdat je nog niet helemaal zit met het opstappen en dan schiet hij gelijk weg en hetzelfde zo met afstappen... het rijden opzich gaat hartstikke goed hij kan al los rijden in stap draf en galop maar ja het op en afstappen is het belangrijkste...
We gaan nu voor onze veiligheid hem een kalmerings middel geven met de hoop dat dat wel werkt!!! ben benieuwd... heeft iemand anders misschien andere tips?

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:14

evi_sammy schreef:
Het inrijden ging echt super goed (ging het bij mij ook in het begin) maar ineens krijgt hij het dan in zijn hoofd en kan je niet fatsoenlijk op en af stappen! het is echt gevaarlijk wat die doet, omdat je nog niet helemaal zit met het opstappen en dan schiet hij gelijk weg en hetzelfde zo met afstappen... het rijden opzich gaat hartstikke goed hij kan al los rijden in stap draf en galop maar ja het op en afstappen is het belangrijkste...
We gaan nu voor onze veiligheid hem een kalmerings middel geven met de hoop dat dat wel werkt!!! ben benieuwd... heeft iemand anders misschien andere tips?

Alsjeblieft zeg een kalmeringsmiddel waar ben je mee bezig.
Hep je wel goeie hulp met inrijden, want zo te horen niet.
Je moet helemaal terug naar de basis met grondwerk of kan je dat ook niet, en van daaruit werk je door met op en afstappen verder niks zolang dat niet goed gaat niet rijden.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:31

maggie schreef:
evi_sammy schreef:

Alsjeblieft zeg een kalmeringsmiddel waar ben je mee bezig.
Hep je wel goeie hulp met inrijden, want zo te horen niet.
Je moet helemaal terug naar de basis met grondwerk of kan je dat ook niet, en van daaruit werk je door met op en afstappen verder niks zolang dat niet goed gaat niet rijden.

Dit klinkt inderdaad niet helemaal lekker. Kalmeringsmiddel zal niet veel uitmaken, ja tijdelijk! Maar de volgende keer zal hij zonder kalmeringsmiddel weer net zo druk zijn..
Misschien toch nog even wachten met inrijden? Hij is er blijkbaar nog niet aan toe..
Wel vervelend, joh!

Leuke foto's Jilly_Hayco! En die van jou is echt super grappig IniminiLover! Ben benieuwd naar de rest!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:58

ik weet wat bodan heeft, vandaag is de DA geweest en ze heeft gezegd dat hij schimmel heeft.
dus ik ga helaas niet naar de keuring, ik baal echt enorm had me er zo op verheugd hij ziet er super uit (naja op zijn schimmelkop na Clown )
ik kan het niet maken om heen te gaan, het is erg besmettelijk voor mens en dier.
Huilen Zij zijn groot en ik is klein!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:46

@ Iniminilover, hahaha wat een foto Tong uitsteken, ben erg benieuwd naar de andere foto's!

@ Evi_Sammy, ik ben bang dat je dat helemaal verkeerd aanpakt, dat lijkt me niet handig, het lost namelijk niks op.. hij is dan rustig ja, maar wil je hem dan altijd een kalmeringsmiddel geven? Lijkt me niet bepaald goed! Ga dan liever grondwerken, lost meer op en is van langere duur!

@ Bodan, wat een rotnieuws.. Boos! maarja, wel beter dat je nu weet wat het is, brengt aardig wat verheldering..
Kan je er verder ook wat aan doen dan? Of dat niet?

Met Basco gaat het helemaal goed, wat een top paard, zo jong en zo braaf! Haha!
We zijn zondag voor de 2e keer naar huis gereden.. was weer erg leuk! Lachen

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:12

Wij hebben zo gekeken: We zijn nou al zolange tijd bezig met hem... en iedere keer weer terug in de wei terwijl hij zelf gewoon heel erg aan toe is dat er wat met hem gebeurd! heel zijn verleden werkt met alles absolut niet mee! en het gaat nu meer om de veiligheid van de gene die met hem bezig is! het rare is alleen je zou zeggen dat hij in het begin het meeste last van heeft maar het komt pas na 3 weken terwijl het daarvoor allemaal heel goed gaat! maar als hij eenmaal zit is er niks aan de hand! dus al is hij dat iets verduft (om zo even te zeggen) kan de gene rustig gaan zitten en dan belonen! en als die dan even wegschiet is er niks aan de hand maar dan zit die gene wel! ja ik heb er voor de rest geen verstand van ik dacht het zelf te kunnen maar dat liep heel anders af dus ik heb hem nou uithanden gegeven dus neem aan dat hun weten waar ze mee bezig zijn en het beste voor hem zelf!

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:19

Als de mensen die hem inrijden het advies geven om hem een kalmeringsmiddel te geven zou ik hem direct weghalen daar.
Je paardje doet dit niet voor niks zal vast een oorzaak hebben maar die moet je doorbreken en dat gaat niet met hem kalmeren ja op het moment maar als jij straks alleen met hem bent zal dat levens gevaarlijk worden.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:36

@ Bodan Ach gut wat ontzettend klote! Kan me voorstellen dat je je er op had verheugd, jammer man! Kan je er iets tegen doen? Iets smeren ofzo?

Ik vroeg me af of er iemand is die iets snapt van de proefjes/ ibop/ abop enz. Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet wat ik nu moet doen om met Benthe voor het modelmerrie-schap te gaan. Als iemand me kan helpen wat duidelijkheid te scheppen; HEEEL graag!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:39

Mrln90 schreef:
@ Bodan Ach gut wat ontzettend stinkmodder! Kan me voorstellen dat je je er op had verheugd, jammer man! Kan je er iets tegen doen? Iets smeren ofzo?

Ik vroeg me af of er iemand is die iets snapt van de proefjes/ ibop/ abop enz. Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet wat ik nu moet doen om met Benthe voor het modelmerrie-schap te gaan. Als iemand me kan helpen wat duidelijkheid te scheppen; HEEEL graag!

ik kan je helaas niet helpen met de abob enzo, maar je kon je inschrijven in zo boekje Tong uitsteken
ja ik moet hem nu wassen met speciaal spul, waar ik de naam alweeer van kwijt ben.. Bloos

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:40

Imaverol ?
Dat is geloof ik het beste middel tegen schimmel.
ook best prijzig trouwens...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:40

mwah valt mee Imaverol koste iets van 20 euro voor n flesje is nog altijd goedkoop in vergelijking met voorrijkosten vee arts :p die zijn bij ons al 36 euro :phahah

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:59

nou ik vind het vrij prijzig, voorrijkosten heb ik niet betaald

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:42

Dankje iedereen ! ik vind hem ook mooi
ik zal zo snel mogelijk die foto's er op zetten maar mijn computer is stuk dus dat kan nu niet
komt zo snel mogelijk!

gister heb ik even op bjorn gezeten ! ging echt heel goed