Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maggie

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:43

Dit lijkt toch heel erg op eczeem, Gio heeft dit ook op zijn hoofd precies hetzelfde kaal van het schuren en de bultjes ook ik ben er nu aan gewend iedere zomer, enigste oplossing is boet deken want het word vaak iedere zomer wel erger.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:54

Ah das vervelend, Bodan... Ik zou gewoon gaan hoor, naar de keuring Knipoog Het gaat toch ook voornamelijk om de bouw en dergelijke. Ik stond ook met allemaal bultjes met Benthe op de keuring en ze heeft toch 36 pnt gehaald..

Eiwit bultjes zijn het bij Benthe iig niet, op eiwitbultjes zitten geen korstjes namelijk.

Ik heb vandaag een begin gemaakt met VD! Zo gaaaaf! Benthe snapt de clicker nu en ik ben begonnen met targetten, wat ze al super oppakt! Ben benieuwd!

edit; type foutje

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:17

ieks ik hoop niet dat hij exeem heeft.... maar dan zou de kam ook 'hard' aan moeten voelen...?
als het wel exeem is wat kan ik er tegen doen? ergens mee wassen?

oeh gaaf dat het zo goed gaat met VD, hoe beloon jij haar?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:32

Met die bultjes kun je wel naar de keuring hoor. Als mijn paarden plekjes op het hoofd hebben smeer ik er vaak wat sudocreme op, bij de kruitvat, voor babybilletjes, werkt goed!!
Maar het valt me op dat meer paarden kale hoofdjes hebben, die hebben veelal gewoon jeuk gehad van de vliegen. Lichte oogontstekingen, prut ernaast, kunnen ook jeuk veroorzaken en dan gaan ze ook krabben..

Bij jeuk was ik vaak met Teershampoo van Grand national, de welkoop. Maar dat is geen eczeem. Het verlicht wel een poosje heb ik het idee, hier werkt het best goed moet ik zeggen..

Bente zit trouwens echt al heel dik in het haar, Tea nog helemaal niet..
Ze is trouwens ook wel erg dik, schaam me straks kapot op de keuring, maar goed..
De andere paarden staan er ook bij in en die zijn nu netjes op gewicht, lopen wel veulens bij, maar Bente is een papzakje..
Heb wel het goede nieuws dat Bente haar voorpluk lekker aan het terug groeien is!! Als je bij voorbaat al niet zo veel hebt duurt dat ook niet zo lang, hihi..

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:38

naja met die kale plekjes kan ik nog wel voorkomen maar hij heeft overal wondjes op zijn lichaam, niet mooi.
ik vind hem gewoon niet keuringsklaar.

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:21

Bodan schreef:
ieks ik hoop niet dat hij exeem heeft.... maar dan zou de kam ook 'hard' aan moeten voelen...?

Gio heeft veel allergien oa gras en pollen allergie hij heeft geen verharding in zijn manenkam zoals bij zomer eczeem maar krijgt plekken waar geen haar meer zit en schuurd overal alles kapot.
Er zijn dus verschillende soorten eczeem ik heb bij hem een bloedonderzoek laten doen waar een hele lijst van allergien uit kwam maar dat wil niet zeggen dat hij ook overal op reageerd moeilijk achter te komen, hij schuurd alleen zomers en ik hou het in bedwang met een boet deken en wassen met tea tree shampoo.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 00:14

Ik ben Kim, 18 jaar en woon in België. Wij zijn lid van het stamboek en doen dus ook mee aan keuringen en evenementen.
Hier nog een G'tje Lachen Ze is niet van mij maar van mijn oom.

Gyara
Weet niet exact wanneer ze geboren is maar ze is in elk geval al 3.
Vader: Mogly
Moeder: Sara (zie profiel)
Ze is nog niet zo heel groot, ik hoop dat ze nog wat groeit.

Ik ben bezig met inrijden. Ongeveer drie keer per week. Ze neemt alles supergoed op en gaat met sprongen vooruit.
De gas en de rem werken al, ze springt aan in een rustige juiste galop wanneer ik mijn buitenbeen achteruit leg en zet geen stap verkeerd. We zijn nu aan het voorwaarts neerwaarts aan het werken. In stap zoekt ze de hand al mooi op, in draf nog niet...

Ook op het verkeer reageert ze goed maar het stuur durft het op straat nog eens laten afweten. In groep wil ze ook niet op kop lopen (ze lijkt qua gedrag wat op haar broer, die heeft ook kuren eens hij weg is van bekend terein). Dusja, dat wordt nog wat oefenen.

Keuring juli 2008:
http://img294.imageshack.us/img294/1594/img1509ch5.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E3OJG4GG.jpg
Afbeelding

2de keer ooit ohz, ondertussen al veel ontspannener Lachen
Afbeelding

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:17

pppffffff zo dikke vette opluchting hier...
Bonbonnetje (naamsverandering ondergaan Huilen van het lachen dankzij n vriendin hier op bokt :p ) had twee wat dikke hakken (niet extreem) met iets onder beide hakken een bultje, vandaag kwam vee arts voor een anders paard op stal langs, dus gelijk gevraagd of hij er naar wilde kijken, want het zat me toch dwars! Blijkt gelukkig een redelijk onschuldige piephak te zijn, bon heeft de neiging bij te veel drukte (eigenaren van paarden etc) rondjes door dr stal te rennen om zo aandacht te krijgen. Waardoor ze zich toch af en toe flink stoot en daar is het van.
Jammer genoeg gaan we nu wel proberen haar vast te zetten als ze zo doet, want ze bezeerd zichzelf ermee, al vind ik het niet leuk, advies was eerder al door pensioneigenaar gegeven en vandaag ook weer door vee arts.

Dacht moet t ff ergens kwijt hoor, t mutsje staat ook bij taxatie topic haha

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:44

Bodan schreef:

oeh gaaf dat het zo goed gaat met VD, hoe beloon jij haar?

Ik beloon haar met 'oude' appels van onze boom, snijd de vuile stukken weg en van de rest maak ik kleine blokjes. er gaat 1 appel per keer doorheen Vork
Benthe vind het hardstikke leuk!

Ik ben net terug van rijden en ze wás me toch sloom Dromen Niets aan Tong uitsteken. Dus dr maar mooi overgangen laten lopen en dergelijke. Op de terugweg had ze de vaart trouwens weer gevonden Koe

Welkom, Kim! Gyara ziet er super uit op de keuring! Mooi dat het rijden goed gaat Lachen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:57

Heb gisteren voor het eerst los in de bak op Bangi gedraaft Lachen Hij was heeel braaf en reageert super goed! Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:07

Beauty heeft weer een nieuw truukje met rijden: ineens heel hard remmen en een sliding stop maken Tong uitsteken Misschien toch maar western gaan rijden ofzo Knipoog Verder vind ze het erg grappig om om te draaien en naar andere paarden of de bakdeur te lopen. Doen jullie fjorden dit ook? Tong uitsteken Met het buitenrijden in het bos enzo is ze heel braaf.
Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:08

Beauty het halfzusje van Bangi Haha!

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:10

Jaaa! En lijken ze een beetje? Knipoog Haha!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:12

Haha kvind ze zeker wel wat van elkaar weghebben! De uitstraling is iig het zelfde Ja
Heeftie van jou ook n beetje n golvende staart Tong uitsteken ?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:14

Afbeelding
Op deze foto vind ik haar echt op Bangi lijken Ja

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:57

Helaas geen golvende staart, wel een aangevreten en dunne Tong uitsteken
Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:58

Die van Bangi is ook aangevreten & dun, haha dan hebben ze nog n overeenkomst! Tong uitsteken

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:07

Bangi heeft wel een mooiere voorpluk met dat zwart Haha! Is hij qua karakter ook erg ondeugend en een ontzettende knuffel? Tong uitsteken Op de manege staan er altijd veel kinderen om d'r heen en ze heeft al d'r eigen fanclub op hyves.. Pling whahaha Tong uitsteken

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:09

Haha hij is soms wel ondeugend ja Nagelbijten / Gniffelen en dan maakt hij zich erg sterk, als hij dan naar het einde van de gang wil dan gaatie gewoon, is er geen houden aan Scheve mond

Maar in de bak is hij heel braaf en niet koppig Haha! Hij is dus wel ondeugend maar super lief Lovers Hij maakt ook ritsen open enzo Nagelbijten / Gniffelen

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 01:26

kelum schreef:
Beauty heeft weer een nieuw truukje met rijden: ineens heel hard remmen en een sliding stop maken Tong uitsteken Misschien toch maar western gaan rijden ofzo Knipoog Verder vind ze het erg grappig om om te draaien en naar andere paarden of de bakdeur te lopen. Doen jullie fjorden dit ook? Tong uitsteken

Uhm ja, maar dan niet Gyara maar haar oudere zus. Wanneer ze in haar hoofdje gehaald heeft dat ze naar huis wil (het is even stappen naar de manege) krijg het er dan nog maar eens uit. Pfew, ik moet zeggen dat ik de eerste keer dat ik in galop de bak uitvloog door de stallen richting uitgang het toch wel even benauwd kreeg. Clown

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:47

Chantaltje23 schreef:
Ik heb een fjordje Bonnie van 3 jaar
super lief en super leergierig
ik heb haar zins febuari
en in mei is ze drie geworden.
Dit is der....:
Afbeelding
Afbeelding

Ik zag haar op marktplaats staan, je hebt haar net waarom heb je haar te koop staan?

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:50

Ik zag haar op marktplaats staan, je hebt haar net waarom heb je haar te koop staan?[/quote]

door tijd gebrek zijn wat dingen gebeurd dus jaa moet der verkopen vind het ook heel moeilijk maar ja.... als het niet anders gaat dan gaat het niet...

http://link.marktplaats.nl/191097991

misschien iemand intressens

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:22

Wat jammer zeg!!!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:26

Jammer dat je der moet verkopen. Ach gut

Jaime_ : Gaaaaf dekje! Staat em goed. Cool

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 22:44

Vanmiddag heb ik Gio weggebracht naar Horsemans retreat van Eddy Modde.
Hij heeft gelijk een kleine sessie met hem gedaan, was mooi om te zien en hij zegt dat het allemaal wel goedkomt haha
Morgenochtend ga ik kijken als hij met Gio aan het werk gaat, we moeten nog veel leren.
Ik hoop er veel bij te kunnen zijn zodat ik er zelf ook veel uit kan halen.
Er staan veel paarden en nog 3 andere jonge paarden die voor hun basis komen, Gio staat samen met een arabiertje oh wat een verschil een tank en een ranke bloem ik zal proberen foto's te maken maar meestal ben ik er zo in mee dat ik dat helemaal vergeet.