[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:48

heb de ijzers van mijn kanjer eraf laten halen,dus hij loopt nu lekker even op blote voeten,met deze weersomstandigheden meot dat geen kwaad kunnen.
gelukkig is die van mij absoluut geen uitbreker,zelfs toen hij hengst was kon je hem achter een touwtje houden

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:57

idd gelukkig dat er niets gebeurd is. maar vanmiddag terug op stal en hij was er alweer vandoor (uit zijn box dan) nu een stok voor gezet, niet erg leuk maar het kan niet anders voor het moment, die stal is nog niet genoeg af ;(
woensdag komt er nieuwe draad hopelijk blijft de stroom daar op zitten. Maar tot dan staat hij binnen, vind ik heel erg.

Marcella, heb je wel geluk mee zeg! handig zo'n paard. mijn vorige paard was ook zo, zalig, maarja dan zijn er weer andere dingen die niet gaan.
Verafjord: ken het probleem, hildar is heel goed terug te vangen, maar een ander paard, moest hij ontsnappen, die vang je niet, dat gaat al bijna niet in de wei, laat staan in open land.
bangelijk gewoon, en niet positief.
Silence: ze zijn zo sterk! zowel in het kopie als in huid en haar. Hildar duwd zo met zijn borst de hele zware deur van zijn stal open. Alles waar zijn hoofd over kan. Als dat niet het geval is doet hij het niet, kan hij er geen gewicht in zetten. Wel interessant dat je zo'n topic hebt gemaakt.

Ik ga hier vanavond niet gerust slapen denk ik. Maar morgen ochtend gaat er iemand kijken, dus dat is al een kleine geruststelling.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:15

:j Jimmy is ook echt heel sterk inderdaad.
Krijg hem nu redelijk bevestigd in zijn (her)opvoeding, maar eerst sleurde hij ons ook gewoon mee.
En dat leek hem geen enkele moeite te kosten, heel irritant af en toe.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:37

ja idd, hildar kroop tegen me aan toen ik hem net had, maar niet zo van : mammie mammie, maar echt van : mammie nu ga je me helpen! (beetje mij toen ik klein was := )
maar nu gaat dat echt stukken beter, oefening baard kunst en dan zijn het schatjes, kan ook zo leuk bij hildar gaan liggen enz, heerlijk.
Maar ja dat neemt door draden gaan niet weg natuurlijk, zeker niet met dat dike vachtje nu

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:38

:j Jimmy heeft het ook allemaal super opgepakt.
Heb hem vandaag voor het eerst helemaal losstaand kunnen poetsen :D
Terwijl hij twee maanden geleden nog geen tiende van een seconden stil kon staan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:46

haha heerlijk is dat he, ze zijn ook zo ontzettend slim! VD doet Hildar ook zo goed, ik vind dat bewonderenswaardig aan die beesjes, het zijn altijd de underdogs ma eigenlijk zijn het super paarden

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:47

:j echt wel, vond dit ook super :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:57

kan alleen maar beter gaan he, en je topic door het jaar heen ziet er leuk uit! fijn dat je de ritjes kunt doen die je wilt, ken het gevoel, als eindelijk lukt waar je van droomde (bij mij was dat opstappen zonder een weglopend paard ;-))

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:57

:j heerlijk, ik geniet echt volop van beide kanjers.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:00

buiten het uitbreken dan, maar daar is ook een mouw aan te passen, dat ben ik zeker.
succes nog
ik ga eens mijn bedje opzoeken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:29

Dank je. Ik merk er zelf weinig van omdat het natuurlijk overdag gebeurd als ik werken ben, maar vind het wel heel vervelend voor de stal eigenaren.
Ik ga ook slapen :j

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:38

is idd ook vervelend dat ie uitbrekerig is,kan me goed voorstellen dat je eht vervelend vind ook omdat de staleigenaren er waarschijnlijk veel werk van hebben.
hopelijk leert jimmy het nog af
ben eigenlijk best blij dat mijn kanjer zo makkelijk is

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 00:36

Mijne breekt ook uit! In oktober werd ik nog gebeld door politie dat mn fjord op de weg liep!
Nu heb ik haar op een manege gezet, helaas waar ze niet in de wei kan, alleen maar binnen manege.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 08:57

Ja gelukkig kunnen de staleigenaren er wel mee lachen, maar dat doen ze over 6 weken ook niet meer vrees ik.
Maar ik zou hem hiervoor nooit verhuizen naar een plek waar hij nooit meer op de wei komt.
Dan onteem je je paard teveel vind ik.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:16

hoplijk leert jimmy het nog af
ik zou mijn paard ook niet naar een stal verhuizen waar ze niet buiten kunnen komen,ik vind dat een paard iedere dag buiten hoort te komen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:17

Ja idd dat vind ik ook. En zeker niet voor zo'n reden.
Maar als hij het blijft doen ga ik eens met de pensioneigenaar rond de tafel zitten of onze groep een vaste wei mag hebben ( nu wisselt het om het gras tussendoor rust te geven) en dat ik daar dan wel op mijn kosten de omheining aan zou willen passen. Maar misschien is het iets tijdelijks, heeft Silence ook gehad.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:21

vaak zijn het idd van die tijdelijke grapjes
en gras moeten idd af en toe rust hebben,anders heb je misschien kans dat er in de zomer te kort is.hoplijk komen jullie er samen uit

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:23

Vast wel, het zijn geen moeilijke mensen.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:00

Silence schreef:
Ja gelukkig kunnen de staleigenaren er wel mee lachen, maar dat doen ze over 6 weken ook niet meer vrees ik.
Maar ik zou hem hiervoor nooit verhuizen naar een plek waar hij nooit meer op de wei komt.
Dan onteem je je paard teveel vind ik.

Ik heb liever dat mn paard binnenstaat, dan op de weg loopt te springen en te dansen voor auto's.
Ik geloof dan dat mn paardje iets teveel risico loopt.Helaas in zeeland veel draadjes en geen goeie hekken:) of sloten:) (wat ik in zuid holland wel ideaal vond)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:58

Sloten, hi... daar kan je gewoon doorheen lopen hoor, volgens mijn uitbreker...
Het gras aan de andere kant is per slot van rekening altijd groener..

Fjorden, ze zijn zo leuk :D :+

Sjol ook haar eigen topic getimmerd in navolging van de stroopwafel
[EJL-ITP] Van einde sport paard naar hippiade en drachtig.
Dit jaar is ze braaf geweest, dus geen sloot foto's, maar ik had de sloot ook afgezet
met schrikdraad :+ .
Ze is wel op diverse andere plaatsen wezen floepen onder draadjes en tussen draadjes door.
Maar niet in de sloot!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:06

ik heb met Vera geluk, die kan je ook gewoon achter een strotouwtje houden, maarja voor meneer Exel moet er echt goed stroom op staan, anders gaat meneer gelijk aan de haal :(

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:00

Had ik met Hildar dus ook dat hij lekker op de weg stond, idd niet veilig. Maar buiten staan vind ik wel erg belangrijk! Hij staat nu een half weekje binnen, maar als ik er woensdag op kruip zal het waarschijnlijk een bommetje zijn, wordt leuk dan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:08

Ach boer hier vind ontsnappen wel best, aangezien alle extra stroomdraad en prikstokken en klokken
van mij zelf zijn.

En ze staan hier gelukkig op een eiland, paard zal niet snel bij zijn stal en vriendjes vandaan het eiland aflopen
over de enigste brug die hier is.

Sjol is tot nu toe na haar ontsnappings pogingen door de sloot, altijd nog terug gevonden bij de stallen.
En als ze onder draad door floept, zit ze altijd nog bij haar vrienden in de buurt.
Wel grappig kom je 's morgens, ligt de fjord in het ene weiland, en haar vriendjes aan de andere kant
van het draad in het andere weiland.
En eruit kan ze altijd, maar het weiland weer in??? huh??? dat snapt ze weer niet.....

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:11

ja dat terug gaan schijnt erg moeilijk te zijn, Exel heeft het een keer gepresteerd (toen ik weer te laat was met een andere accu in het stroomapparaat) om tussen de heg met de buurman en het schrikdraad in te komen. Dufde hij ook niet meer terug, stond ie achterin de wei te gillen toen ik eraan kwam, ik heb geen idee hoelang hij al op die 1 meter stond te staan :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:12

Er terug in snapt Jimmy wel, want hij kiest een andere wei uit waar hij dan weer in schiet.