oow leuk een bitloos hoofdstel lijkt me ook gaaf bitloos te kunnen rijden maar durf eht vanwege cairo zijn enthousiasme niet aan
Moonlightje
Geplaatst: 30-11-10 20:05
Bij jullie is er lekker sneeuw gevallen. hier is het al bijna weg.
Me moeder heeft vanmiddag foto'd genomen van me nieuwe kerstset Ze zijn aan t uploaden. Moon vond de kerstbelletjes niet eens eng, de rest van de paarden op stal vonden het maar niets hihi
Zie het al meningen over de sneeuw verdeeld. De een vind het leuk, de ander wil zijn pakketje.
Hier baal die baal... kan dus niet meer met paarden het erf af naar de vereniging. Dus topic voor Toobs getimmer.. [EJL-ITP] Tobago de knabstrupper leert de wereld kennen. Vanavond of morgen ook nog 1 voor Sjol timmeren. Niet rijden, niet mokken, gewoon meer bokken? En maar weer eens bij Fjorden huiskamer binnenvallen?
ja de sneeuw is leuk als t in de berm ligt en alles, maar niet op de weg. Had gister iemand voor me rijden die 20 reed waar je normaal 100 mag. en de weg was daar goed te doen... Vreselijk.
Gelukkig hebben ze op stal nu al gestrooit, maar de dijk op nog niet...
Marcella
Geplaatst: 30-11-10 21:25
Van mij mag de sneeuw en vorst weer vertrekken. Kunnen de deuren van de uitloopjes weer open en kan bolletje heerlijk buiten slapen. En baas blij met een schonere stal en schoner bolletje.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben. http://www.paardendrogist.nl/productgro ... ewrichten/ Bolletje loop niet echt lekker. Hij is nl. al 13 jaar en heeft in mei 2003 zijn griffelbeentje gebroken gehad (botje zit er nog) in zijn linkerachterbeen. Dit is nu ook het been dat hij een heel stukje korter loop dan met zijn rechterachterbeen. Heb voor het laatste vorige week dinsdag een stapritje gemaakt, maar helaas het laatste stuk kreeg bolletje de kolder in zijn kop. En van 100% verkeersmak een levensgevaarlijk stuiterbal in het drukke verkeer die ineens 0% verkeersmak was. En was al vanaf vrijdag aan het stappen met af en toe een uitspatting. Nu vandaag weer voor het eerst weer wat gevraagd en nu viel het me op dat hij bij beide achterbenen niet echt doorbuigt en behoorlijk stijf houdt (verschillen linker en rechter achterbeen is er ook nog steeds). Hij is trouwens wel vanaf het moment dat ik niet meer stapte wel iedere dag losgeweest en de boxdeuren (naar buiten toe) hebben nog t/m zaterdag open gestaan.
ik weet het .het is duur maar mijn merrie deed het er erg goed op
Marcella
Geplaatst: 30-11-10 21:46
Al dat soort produkten zijn duur en je moet ook naar het totale verbruik kijken. En dan kan het soms duur zijn in aanschaf, maar op lange termijn bv. weer voordeliger.
Baal dat het op het moment weinig zin heeft om da te laten komen voor standaard onderzoek. Moet het eerst eens gaan dooien.
Silence
Geplaatst: 30-11-10 22:49
Zijn bitloos hoofdstel past dus die gaat onder de kerstboom. Jimmy is super op stem te rijden omdat hij veel voor de kar gelopen heeft, vandaar mijn overstap.
Marcella
Geplaatst: 30-11-10 22:51
Bolletje is ook heel fijn te rijden op stem, maar zal hem gewoon niet echt meer helemaal vertrouwen met hackemore. Zeker nadat hij ooit een keer aan de haal is geweest met mee ermee.
Silence
cairo luisterd ook goed naar stem,maar tijdens buitenritten is zijn enthousiasme sosm wat te groot waardoor ik eht echt neit aandurf om bitloos te gaan rijden,ben bang dat ik niks te vertellen heb
marcella: idd op het moment is alle ondergrond zo hard dat het ook moeilijk te zien is hoe goed of slecht ze nu werkelijk lopen
Leuk, bitloos rijden! Heb dat ook gedaan met mijn lease-haflinger, haar vertrouwede ik helemaal. Zou het nu bij Vicktor niet doen.
We zouden zonet op buitenrit, toch maar niet gegaan. Ik vertrouwde het niet helemaal, ook omdat het zo hard waait. Dus ben maar even aan de hand bezig geweest in de bak.
@marcella, dochorse gluco zooi, bij Roberto 50 euro? fles of zo?? 3 maand doe je er mee meen ik.
Overigens heb je dus geen idee wat ie mankeert. Beide achterbenen niet willen buiten kan ook spat achtig zijn.
zie je pb.
paasei sneeuw.. verenigings terein is niet schoon, dus je kan er niet laden en lossen. En er over heen lopen gaat ook niet, dan heb ik zwarte bambi in spagaat.
Vanochten buitenrit begonnen en na 10 minuten afgehaakt, brrr. wat snee die wind in je snufferd. Dus hebben we thee zitten drinken uit thermoskannetje in afgeknipte water flesjes als bekertje. Terwijl de pony's in de paddock stonden.
Zit nu te ontdooien op bed met dekbed over mijn benen heen en ga nog even bakje senseo thee nemen.
Aria_zz
Geplaatst: 01-12-10 19:41
Ik ben ook net terug van de sneeuwstorm buiten. Wel nog lekker met de slee gegaan, Hildar was ietsje op zijn ongemak omdat hij alleen was, maar het was zo leuk! Heerlijk dier heb ik toch En dan nog de taakjes als uitmesten en kuisen op stal brrrr, vriendin die mee was was half bevroren Maar de paardjes hebben extra veel hooi nu, kunnen ze zich lekker warm eten ( en ik ook )
Bak was schijnbaar nog steeds begaanbaar, maar had weinig gehoefte om zelf in de kou te lopen. Morgen 3 uur extra werken wegens vele zieken. En als het meezit komend weekend paardenweegschaal langs op stal.
Hildar was vandaag ontsnapt! deze morgen vroeg belde de buurvrouw van de paarden. Hij was gewoon als een volleerde houdini onder de draad gekropen, de draad was nog goed. Hij stond gewoon op straat! de buurvrouw kon hem gelukkig binnen zetten. Nu staat hij veilig in een box met hooi en water en kan hij nog kroelen met de anderen aangezien hun schuilstal er naast is. Dit hoef ik echt niet meer mee te maken!
gelukkig dat er niets gebeurd is. sta je ook ff raar te kijken als ie ontsnapt. Moon kroopt vroeger toen ze nog klein was er ook altijd onderdoor, ook als er schrik op stond.
Dat is echt niets als ze dat een keer gedaan hebben, hoop voor je dat hij t niet meer doet!
Gelukkig is alles goed afgelopen, ik had het dit jaar toen we nog in Maastricht woonden. Vriend lag in het ziekenhuis met een gebroken been, was die nacht nog geopereerd, kwam net thuis van bezoek en toen ging mijn telefoon. Eigenaresse van het weiland aan de lijn, ze was gebeld dat de paarden waren ontsnapt. Gelijk paniek bij mij, want Exel krijg je wel te pakken, maar Vera laat zich niet zo makkelijk vangen Inmiddels was de politie er al bij, dus ik als een gek naar de wei gereden, bleek het gelukkig alleen Exel te zijn die een stukje verderop gras stond te eten (ja wei was toen nog kaal), politie had 'm heel makkelijk bij z'n manen kunnen pakken en weer terug gezet. Hij is toen op zo'n rare plek die wei uit gegaan, hij moet echt door de heg gesprongen zijn, dus ik denk dat er meer aan de hand is geweest toen.
zaterdag weer bij de kleine geweest. hij maakt het heel erg goed. hij staat tussen alle kwpners en andere grote paarden. hij is een echte freedzak (hij wil vast zo groot worden als de rest en hij is al zo groot voor zijn leeftijd) hij kan ook heel goed voetjes geven allen achter vind hij onwijs moeilijk.
Silence
Hhhmm heb een fjord die je achter strotouwtje kan houden als er maar wat te eten is.
Bolletje eerst met uitmesten losgehad en die heeft toen niet veel meer gedaan dan in de verte staren. Dus maar gelongeerd in de bak en eerst gewoon lange stukken stappen. Tijdens het stappen zag je hem steeds beter gaan lopen. Uiteindelijk stalgenoot erbij gekomen in de bak dus moet toen op de volte blijven. Maar gelukkig zag ik hem met stappen al steeds beter stappen. Uiteindelijk ook gedraafd en hij liep gewoon helemaal goed en ook maar een galopje gedaan. Niks meer te zien zowel linksom als rechtsom. Had alleen wel verwacht dat hij uit zijn stekker zou, maar dat bleef zelfs na wat uitlokken op een beetje hoofdschudden na gewoon rustig.