[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:11

Ik heb vandaag ook weer heerlijk met mijn functioneel geschoren Beer gereden! Heerlijk gegaloppeerd en nu het eindelijk wat kouder is was hij eens niet zeiknat van het zweet..fijn! Ik vrees alleen wel dat hij voor de korste dag nog eens een keer een gabber-kapsel gaat krijgen..haha, het groeit snel!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:36

IniminiLover schreef:
Zo das lang geleden dat ik hier gepost heb, ik zal dit is even weer in de gaten houden ! :D
Leuke fjorden hebben jullie allemaal , waarom hebben jullie ze eigenlijk allemaal zo raar geschoren? (dat vroeg ik me even af) :o

Afbeelding

Groetjes Manon en Bjorn! :D

Ik ben al tijden stille mee lezer, maar hier wil ik even op reageren. Ik vind jou veel te groot voor dit kleine fjordje! En excuus voor als dit hard over komt.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:39

ik vind eht helemaal geen rare modellen wat er hier geschoren word,dat is gewoon functioneel en hoef je eventueel als je dat niet wil je fjord niet helemaal te scheren.

dribbeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:51

ik meld me hier ook even , ik had ook nog nooit gehoort van functioneel scheren, wel praktish opzich , als ze dan geen dekens op hoefen.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:54

Aria_zz schreef:
Hoi inimini en MaNdii!

vandaag gaan rijden maar wat een fjord had ik vandaag! hij draaide zich om, liep bijna tegen een auto, in de gracht, hij was vreslijk! er zaten goeie stukken in, maar het was gewoon een puber! Pfhoe ik hoop dat het snel over gaat, herkennen jullie dit gedrag?

haha ja ik herken het ook wel ja ! :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:38

Jimmy is dus ook functioneel geschoren.
Eerst had ik twijfels of ik er wel goed aan deed, maar het is de beste keuze die ik heb kunnen maken :j
Iedere avond stond ie bezweet op stal.
Sinds hij geschoren is, is dat geen enkele keer meer gebeurd dus ben er heel blij mee.

Gisteren had ik een Silence dagje, vandaag een Jimmy dagje :D
Eerst gaat de schaar er drastisch in, moet echt een heel stuk van de manen af en ben nu vrij zeker genoeg met knippen om het aan te durven.
Daarna een stuk van de lokken aan zijn benen eraf en als het dan mooi weer is (is nu weer super mistig hier) nog een rit maken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:26

VeraFjord: ja idd we moesten een huis passeren, we waren tussen allemaal landerijen en maar 1huis en hij wou dus niet vooruit, echt helemaal niet, dus dan maar dom beginnen doen. Terwijl we een kwartiertje ervoor langs een hele drukke weg reden en hij daar niet naar op keek :Y)
maar voor de rest een super paardje hoor, al kon ik hem gister idd gewoon wurgen, hij heeft dan ook een tik gehad waar hij alleen maar op kon braaf zijn.

inimini: nog een ervaringsdekundige, ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, fjorden hebben gwn moodswings (misschien had Hildar zijn maanstonden :\ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:24

Dan heeft de mijne ook last van moodswings haha, hij was gisteren echt verschrikkelijk.
Vandaag hebben we een buitenrit van stal, dus ik hoop maar dat hij zich vandaag wat beter gedraagt.

En ik moet hem binnenkort ook maar weer knippen, maar dat duurt zo lang bij mij, dus ik moet daar echt
tijd voor maken. ;)

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:52

Hmm , Bjorn is op moment niet zo fit... ik weet niet waar hij last van heeft maar fit is hij niet. hij is zo down en wat hij normaal helemaal leuk vind , word hij nou bijna niet heet of koud van. Normaal als ik hem 2 dagen niet gereden heb dan is hij best fris, koppie dr op van ik heb er zin aan!! en nu is het net een duf olifantje.
dus maar is even een paar dagen vrij geven , heb hem van de week al even een wormkuur gegeven.
ik hoop dat ie snel de oude word :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:34

En weeeer een lekkere bosrit met Beer gemaakt..lekker in een stil bos met veel zon.. I <3 Beer!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:22

en ik heb weer even in de bak gehobbeld met mijnn fjorden vriendje,had wel wat last van mijn knie maar dat mocht mijn pret niet drukken

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:14

hoi allemaal!

Morgen kan ik eindelijk moon afscheren, ben benieuwd :D
En heb kerstset besteld, hopelijk komt die morgen oook binnen.
Dan kan ik me kerstkaarten alvast gaan maken :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:17

Ik heb ook heerlijk gereden met Jimmy.
Meneer had wel pepertjes gegeten geloof ik, maar was weer super braaf :D
Was heerlijk in het bos. Had wel een warm bad nodig daarna maar dat was het waard.

Ik heb van de week mijn kerstkaarten met Jimmy en Silence binnen gekregen :D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:29

ook hier is een lekker ritje gemaakt, ze waren alleen enorm dwars allebei, continue richting gras om te willen eten pffffff het leek wel alsof ze allebei stomdronken waren zo waren ze aan het slingeren

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:32

ik kan maandag pas weer rijden, als ze afgeschoren is.
eindelijk, kan bijna niet wachten.

Ik ga nu na Moon toe, maar ff poetsen en knuffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:43

En ook ik ben lekker op buitenrit geweest.
We hadden van stal een 'snertrit', lekker 2 uur gereden. Ik had echt geen idee wat ik kon verwachten van Vicktor met zo'n grote groep, maar hij was echt super braaf! Ben echt helemaal blij. :D

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:44

super dat hij zo braaf is!!!
ik ben ook erg blij met mijn brave mannetje

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:27

ook wij zijn vandaag op pad gegaan naar de loonse en drunense duinen, beide fjorden mee en nog 2 andere paarden, fjorden nergens bang voor natuurlijk en zaaalig gecrossed, nu hangen we allemaal gaar te zijn, ik thuis, zij op stal, maar het was super!!!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:02

blijkbaar heeft iedereen een leuk ritje gehad! ik ben vandaag naar de bak geweest, het ging veel beter dan gisteren! hele leuke galopjes gedaan.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:11

Fijn dat veel mensen zo kunnen genieten van hun ritjes met hun Fjord. Ik hoor daar ook bij hoor ^^

Ik ben de afgelopen weken erg hard (dressuurmatig) aan het trainen. Heb 1x in de twee weken ook privé les hiervoor.

Ik vraag me ook iets af... Hoevaak geven jullie je Fjord een rustdag? En wat doe je dan? Helemaal niets of toch longeren? Ben benieuwd :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:33

Jimmy heeft door de week veel vrije dagen afhankelijk van mijn werk.
Hij heeft dan ook echt vrij. Maar gelukkig heb ik wel 2 paardjes die je beide weken stil kunt zetten en dan kunt opstappen en wegrijden. Dat is nu wel super fijn omdat ik 's avonds niks meer kan.

Ik ga trouwens de manen van Jimmy laten groeien denk ik :j
Heb ze gisteren dus echt kort geknipt, maar ze vallen alsnog voor de helft naar de buitenkant.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:47

aaron zijn mane kan is hele maal bijna kaal

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:48

Lady_Kelly schreef:
Fijn dat veel mensen zo kunnen genieten van hun ritjes met hun Fjord. Ik hoor daar ook bij hoor ^^

Ik ben de afgelopen weken erg hard (dressuurmatig) aan het trainen. Heb 1x in de twee weken ook privé les hiervoor.

Ik vraag me ook iets af... Hoevaak geven jullie je Fjord een rustdag? En wat doe je dan? Helemaal niets of toch longeren? Ben benieuwd :D

mijn fjordseltje rijd(of longeren ofzo) ik maar 2-3 keer in de week, de andere dagen kan hij lekker spelen in de wei, maar vanaf de zomer komt er normaal een bijrijdser bij en zal het wat meer worden, maar dan is hij nog maar 5 dus ik vind dat wel goed van belasting.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:58

mijn fjorden hebben gemiddeld zo'n 3 rustdagen p week

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:12

Op stappen na heeft die van mij dus iedere dag rust. ^)