[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:29

nou ik heb vanochtend weer klein buitenritje gemaakt met Haakon en onze nieuwe stalgenoot Linda met haar fjord Kelly, ze waren eigenlijk hardstikek braaf, totdat we 1x hadden gedraafd en mn Kelly wakker was, daarna stukje gegaloppeerd haha en toen was madam hyper, stukje gestapt en gedaan en toen laatste stuk met onwijze wind effe nog benen laten strekken, druk stel, was wel weer leuk.
was vanochtend zonnig maar heb ze toch terug op stal gezet, das maar goed ook, want nu betrekt t helemaal

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:50

Aria_zz schreef:
Marcella: hopelijk gaat het snel over zeg, kun je nu niets met je bolletje doen?

Gewoon even longeren en kijken hoe of wat hij vol kan houden en toch spieren blijven trainen en in conditie houden. We doen gewoon even aangepast bewegen. ;)

Gisteren uiteindelijk met dit weer helemaal niks gedaan en maf beest stond heerlijk in de stromende regen met zijn kont in de wind terwijl hij ook heerlijk binnen kan staan. :+

Verafjord lastig maar db zijn erg actief ineens de laatste tijd.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:06

Aria ik ken het probleem, paarden natte rug waar je dus geen zadel op kan leggen, bah van mij mag het lekker gaan vriezen en droog blijven

Caroline lekker ff uitgewaaid

Marcella ik hoorde van iemand hier van bokt dat ze mijn fjordjes gisteren in de schuilstal had gespot, dus ze maken er stiekem toch gebruik van.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:46

Die van mij heeft volgens mij vannacht of vanmorgen heerlijk buiten geslapen aan de afdruk in het zand te zien. Kreeg trouwens te horen dat ik een van de weinige uitloopjes had die niet blank stond. :+

Hier even bolletje aan het werk gezet aan de longeerlijn, maar linksom in de galop was hij het er niet mee eens en had dus een rodeofjord. :+

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:04

ja dat krijg je als je western rijdt he? dan gaan ze zich daar helemaal in inleven ;)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:05

Marcella: gelukkig dat je nog iets kan doen, anders is het ook zo jammer van conditie enzo. Dat rodeo doen ken ik van ergens :+
Verafjord: helemaal met je eens, dat is beter dan die natte, dan kun je tenminste nog buiten rijden of lekker kuisen en vertroetelen, maar met dit weer is er nergens een beginnen aan.

Wij zijn gister de wei verder gaan afzetten, in die regen was dat ook niet erg leuk, we waren klets nat, maar het moet gebeuren.
Hier staan de paarden toch binnen het meeste van de tijd nu, maarja er is hier dan ook een afgezwakte storm en ze zijn al druip nat, ben blij dat ze even lekker droog blijven en hooi eten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:29

Ach aan de longeerlijn mag het. O:) We hebben trouwens woensdag met de les pleasure geoefend. Bolletje werd er op een gegeven moment wel erg rustig van. :+

Sommige paarden geven niks om nattigheid. :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:43

Wat leuk Marcella, wat oefen je dan zoal? Wij zijn ook aardig allround aan het trainen..Beer kan nu versnellen op een 'kusje' in galop en stoppen op 'whooo'..hij kan van galop naar halt met een paar tussenstapje en hij vindt dat duidelijk het allerleukste met rijden...misschien wordt hij wel een reining-fjord! Haha! Zijn die er eigenlijk?

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:53

hoi allemaal,

ik kom weer even binnenvallen :D
Alles goed hier?
Maandag de 22e kan ik eindelijk een scheerapparaat lenen, dan kan ik eindelijk weer gaan rijden! Kan niet wachten tot het zover is :D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:01

ik ben vanmiddag nog even bij een ander plekje gaan kijken voor mijn lieffies, maar daar zouden ze dus amper buiten komen, dat gaat 'm dus niet worden :(

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:06

Ow dat is minder dan, is wel lekker als ze toch veel na buiten gaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:07

kristelhans schreef:
Wat leuk Marcella, wat oefen je dan zoal? Wij zijn ook aardig allround aan het trainen..Beer kan nu versnellen op een 'kusje' in galop en stoppen op 'whooo'..hij kan van galop naar halt met een paar tussenstapje en hij vindt dat duidelijk het allerleukste met rijden...misschien wordt hij wel een reining-fjord! Haha! Zijn die er eigenlijk?

Ach we doen een beetje van alles wat Trail, Horsemanship en Pleasure oefeningen. En er zullen vast wel wat basis oefeningen bij zitten van de Reining. We oefenen ook voor de wissels, maar tot op heden laat hij die alleen zien wanneer ze niet moeten. :+
Je moet alleen geen whoo laten horen bij die van mij tijdens het galoperen in een natte berm, want dan oefenen we de slidingstop. :+

Vandaag trouwens even heerlijk gereden in de bak en hij liep weer als vanouds helemaal goed.

Balen Verafjord goede plekjes vinden is erg moeilijk in deze omgeving, want die zijn er erg weinig. En de goede plekken die er zijn heb je hele lange wachtlijsten.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:14

ja ze staan nu 24/7 buiten, maar de wei is een drama, nou mogen ze wel bij een weidegenoot van mij boven staan in een stal, maarja deze zag ik op marktplaats staan en was ook nog eens betaalbaar, dus toch maar ff kijken. Helaas werd mij verteld dat ze 1 á 2 keer in de week even buiten op een pad mochten lopen. Nou dat ga ik ze dus niet aandoen van 24/7 buiten naar bijna 24/7 binnen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:19

Hier in omgeving is het allemaal laag liggende kleigrond en dan mag je al blij zijn als je een plekje vind van 24/7 buiten. Ja dan zal de wei een modderpoel zijn, want die word namelijk helemaal vertrapt.

Ben alweer aan het uitkijken naar volgend jaar maart/april en hopelijk hebben we een beetje goed voorjaar, want dan mogen ze hier heel snel weer naar buiten.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:22

Bij ons hebben ze nu 2 losgooiweitjes, die mogen vertrapt worden.
dan blijven de normale weien tenminste goed.
maar ik gaat weer, fijne avond nog! :wave:

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:13

moonlightje: gelukkig kan je eindelijk scheren, dat is toch ook al een tijd ondertussen.

hier is het ook kleigrond, een modderpoel in de wei achter het huis. MAar woensdag verhuizen ze naar de winter wei. Ik vind het wel erg belangrijk dat ze buiten kunnen, maar als het echt niet kan dan moeten ze maar binnen.

Maar Verafjord: 2x per week even buiten, dat is wel heel weinig! ik versta wel waarom je het niet doet! hopelijk vind je iets beters, ik zou zeggen wij hebben nog een plekje maar je woont te ver.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:14

Zo ben ik ook weer.

Ik ben me kapot geschrokken op stal.
De weilanden zijn gewoon compleet verdwenen. :oo
We moeten een bruggetje over naar de weides en ook dat is compleet weg.
Gewoon alleen maar water....
Zal morgen eens een foto maken, had m'n camera niet bij.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:22

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:23

Wees maar blij, hier is het echt heftig nu.
Je kunt nergens meer normaal lopen. Op alle zandpaden zak je tot je enkels in de blub.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:40

zo ik zag net het nieuws en het is echt verschrikkelijk in het zuiden, ben blij dat ik niet meer in Maastricht woon, dan hadden mijn paarden nu helemaal zwembandjes om kunnen doen :(

Aria lief van je, maar je woont idd tever van mij vandaan

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:44

Zo, ben weer terug van stal en heb dus foto's.

Gelukkig stonden de mannen wel even buiten.
Super van de staleigenaar dat ie toch alle paarden even buiten zet.
Afbeelding

Jimmy met z'n geschoren velletje.
Afbeelding

En dan de weides.
Afbeelding

Afbeelding

En de plek waar normaal het bruggetje ligt.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:17

Jeetje wat ziet dat er uit!
Wel fijn inderdaad dat ze toch nog buiten staan. Hier heeft het vannacht
wel geregend, maar allemaal lang niet zo erg als in het zuiden. En het is nu ook weer droog.

Ik had Vicktor vanochtend eerst even in de bak, gaat hij natuurlijk in de plassen liggen rollen.. zag er echt als een varken uit. En daarna nog even gereden. :)

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:34

wowie wat is er daar bij jullie een water gevallen zeg!!!!
en dan wij al klagen als we alleen een natte rijbak hebben

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:48

Ja ik ben heel blij dat de staleigenaar dit zo probeert op te lossen.
Het is niet optimaal en het zijn geen uren dat ze buiten komen, maar hun poging tot is sowieso super.

Op de eerste twee foto's zie je rechts de bak. Ook dat is één groot zwembad zoals je kunt.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:00

jeetje zeg dat is erg, wel fijn dat ze toch een oplossing gevonden hebben dat de paarden even hun benen kunnen strekken