[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:07

Ach hier ook af en toe crea met scheeermachine. :+
Afbeelding

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:19

Do je hebt zelfkennis :P

Vippie

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:09

Sjol wordt al een echte Barbamamma ik hoor het al :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:51

Pff, ik zou vanochtend stallen uitmesten voor de zus van een vriendin. Die hebben ze achter huis staan. Nouja, moest ze dus eerst buiten zetten.
Kijk ik even later weer, zit een van die pony's gewoon half vast in het draad. Om bij het gras aan de overkant te komen. Ik het draad goed gedaan, kijk ik weer, doet hij het gewoon weer.
Heb hem toen maar binnen gezet, wil het niet op m'n geweten hebben dat hij er iets aan over houdt.

Vanmiddag lekker naar m'n eigen. :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:10

nou Haak zat gister teegn koliek aan, ik vond m smiddags al dopey in de wei, stonde de heel tijd bij t hek, later vertelde n stalgenootje die r to woont dat hij al 3x was gaan liggen om gelijk weer op te staan, ander stalgenootje egebld en die vertelde dat ze smiddags met zijn allen in de wei hebben lopen dollen en sjeesen, oooh dacht ik, die is gewoon bekaf, had m soggends nl ook nog geerden, smiddags op stal en mneer ging lekker eetn, voor de zkeerheid om half 8 toch nog eevn kijken en toen zag ik dat ie zijn hooi niet op had en ook gedeelte brok lag r nog. vlas was weggeschoven aan alle kanten en deken zat er vol mee, DA geebld en die zei dat ik 15 min moest stappen en draven met m, zo gezegd zo gedaan, hij liep vlot mee en heb m 25 mijn laten lopen, daarna op stal en toen ging ie verder aan zijn voerbad inhoud, even bij stalgenootje lang, bakkie thee en sigaretje op en weer terug, weer even 10 min lopen en toen weer terug op stal, hoorde die maag-buik-darmen prutteklen en hij ging verder aan zijn hooi.
ik naar huis, ben ik om 11 uur nog eevn gaan kijken, vlas lag nog netjes, hij had dus niet gerold en hij stond zijn hooi nog te eten

nou ik weer naar huis, rotnacht gehad, veel wakker geweest en vanochtend kids afgedropt op school,en doro naar stal, tadaaaa, daar lagen 2 hoopjes dunne poep, ikke blij, haak weer baldadig net als anders )nee die knopen aan mijn jas kan je r niet aftrekken' ik moest doro naar tandarts, 10 uur weer terug op stal en toen lag r een 3e hoopje, heb ze op de wei gezet en daar kwam een bokje van vreugde uit en is hij met ubie en black mee gaan gras eten, damn ik ben gebroken, maar ben blij dat mijn spook zich goed voelt

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:02

Sjolvir schreef:
Met dat dwaze model starte ik gewoon Z... hi, je bent beetje maf, of je bent het niet...

daar heb ik bij jou nou nog nooit een moment aan getwijfeld _O- :):)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:03

Haak gelukkig weer oke, je moet ook geen knoopjes eten... krijg je buikpijn van, niet doen als je er net vanaf bent.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:33

de knoopjes zitten nog aan mijn jas hoor, op het laatste draadje welliswaar

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:45

wat een mooie filmpjes en fotos weer <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:33

Carolinef gelukkig ga het al wat beter met spook.

Hier stalgenoot die erg hard van haar qh af gegooid is. Ben er maar even op gegaan dus heb er vandaag 2 gereden. Maar daar is mijn lichaam nu niet zo blij mee. Heb namelijk een beetje spierpijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:39

@Marcellan, piroxicammetje en paracetamolletje en je bent weer :D .
Vliegles is momenteel in, als dat troost is voor je stalgenoot, vorige week zondag
stak ik nog met mijn hoofd in de bakbodem en afgelopen zaterdag een stalgenoot van me
die mee was op bosrit, het bospad geplet.

Even mijn nieuwe terroristje spammen...
Wufke... oftewijl.. terror kat..
Afbeelding
Madammeke is om de dooie dood nergens bang voor!!!
Klein mormeltje.
De al residente kat, is eigenlijk not amused, vanwege deze "aanwinst".

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:42

Dan mag dat vliegles wel weer uit zijn, want heb namelijk zelf geen zin om te testen hoe de bodem is.

Wel een mooie rooie kat trouwens. En als het ook een terrorkat is als je ongewenst bezoek zou krijgen dan is het wel mooi.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:20

carolinef: gelukkig is het weer in orde en is er niets erg gebeurd zeg! kolieken kunnen erg zijn.
sjolvir: wat een leuke katten zeg, dat worden heel wat actie foto's en momenten met zo'n terror kat in huis ;)
Marcella: wat een leuk motiefje zeg, ms de volgende keer een doolhofje?

Morgen hopelijk eindelijk een ritje in de piste met nieuw hoofdstel en loslaten, dan maak ik eens wat nieuwe foto's. Mis mijn beest alweer. <3

strawberrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:22

Vandaag weer lekker mn fjordje gereden ging echt lekker! <3 (ze is 3 weken onder het zadel)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:57

Bolletje loop op het moment niet lekker, maar niet kreupel. Hij heeft moeite om zijn linkerachterbeen eronder te zetten (dat been ook gebroken griffelbeentje).

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:25

Caroline gelukkig gaat het weer goed met Haak

Dominique het is echt een leuk beest die rooie van je, dat houdt actie in de tent joh *D

Marcella ik hoop dat je bolletje zich snel wat beter gaat voelen en weer goed gaat lopen

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:53

Vervelend dat bolletje niet goed loopt..heeft hij het griffelbeentje onlangs gebroken?

Ik ga Beerke aan het einde van de middag rijden..kan hij mooi nu nog even buiten pierewaaien en dan na het rijden op stal..hoezo strategisch? ;)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:28

ik kreeg gisteravond een telefoontje van mijn weidegenoot, de DB was bij hem en nog meer mensen aan de deur geweest ivm het weiland. Weidegenoot had zijn paarden op dat moment op stal staan, maarja die 2 van mij en de bruine pony blijven gewoon buiten. Hij woont aan het weiland en heeft achter zijn huis stallen gemaakt voor zijn paarden.
Er was volgens de DB te weinig schuilgelegenheid, meneer had de 2 schuilstallen dus blijkbaar niet gezien. Tevens is er een groot deel betegeld waar ze dus met hun voeten uit de modder kunnen staan en er is een stuk hoger gelegen land waar het ook nog redelijk droog is. Ok de wei is op sommige plekken een zwembad, maar daar lopen ze heel wijs omheen, is er op dit moment nog een weiland waar het niet nat is? :?
Weidegenoot had al tegen die man van de DB gezegd dat mijn paarden gewend waren altijd buiten te staan en dat ik ze goed verzorg. Ik ga er 2 keer per dag heen om ze hooi en muesli te geven en ik rij ze een paar keer in de week.
Maar goed we moeten dus iets maken dat ze uit de regen kunnen staan, dus nou heeft de vriend van mijn bijrijdster een stuk bouwzeil van 3x6 geregeld op z'n werk en daarmee gaan we bij mijn weidegenoot op het plaatsje voor z'n stallen een afdak maken. Dan kunnen die van mij daar eten en de nacht doorbrengen. Als hij z'n paarden dan de wei op laat gaan die van mij mee.
In Limburg hebben ze altijd buiten gestaan en daar heb ik nooit wat gehoord en de eerste de beste winter hier heb ik al gezeur :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:28

Gebroken griffelbeentje is van heel lang geleden.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:39

ja clau maar ergens moet je toch respecteren dat ze aan het belangen van het dier denken, wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet goed doet, maar ze gaan toch uit van het welzijn van de dieren, maar super dat er een oplissing is gemaakt, kunnen ze jullie daar iig niet meer op aanspreken.

vaak wordt DB ook egebld uit ontwetendheid van buurtbewoners oid, wij hebebn ze op stal dit jaar ook gehad (niet voor mijn mannen) maar ze kunnen beter 1x te veel komen dan 1x te weinig.

brrrr wat si t koud zeg, mijn mannen staan vandaag dus droog binnen, vanochtend nog ritje met Ubie en stalgenootje met haar fjord gemaakt en op tijd terug voor de bui, maar echt warm krijg ik t nu niet meer, op naar de soep en geitewollensokken

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:44

nou ze zijn hier in de regio overal bij weilanden bezig hoor Caroline, het is niet alleen bij onze wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:52

De DB schijnt bij ons op stal ook geweest te zijn, het land ligt namelijk aan een pad waar veel mensen wandelen.. en dan wil dat wel.
Was verder niks aan de hand.

Heb zonet les gehad, het ging steeds niet zo lekker. In het begin zag hij ook wel wat spoken, maar later begon hij een stuk beter te lopen gelukkig. :)
En was net op tijd, want het begint nu net te regenen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:06

Verafjord schreef:
nou ze zijn hier in de regio overal bij weilanden bezig hoor Caroline, het is niet alleen bij onze wei.

dan moeten r vast veel meer mensen schuil plekjes gaan bedenken ;) bedoel t niet verkeerd hoor

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:45

Carolinef schreef:
Verafjord schreef:

dan moeten r vast veel meer mensen schuil plekjes gaan bedenken ;) bedoel t niet verkeerd hoor

ja je zou haast denken dat ze in opdracht van staleigenaren zijn gekomen die te weinig plekjes bezet hebben ofzo :+ Nou er is schuilgelegenheid voor ze en ze maken er dankbaar geen gebruik van

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:07

strawberry: leuk dat het zo goed gaat, zeker omdat het zo'n jong dier is!
Marcella: hopelijk gaat het snel over zeg, kun je nu niets met je bolletje doen?
Verafjord: tja ze proberen ook maar natuurlijk, maar als je schuilkot hebt zou het toch inorde moeten zijn? Want anders doen ze werk voor niets. Hier staan ze ook meer buiten dan binnen, en zie ze zo veel liever binnen staan, maarja hun beslissing natuurlijk :Y)

en ik wil verdorie gaan rijden! al was het maar met de koets. Ik kan hier niet weg, nergens binnen rijden (of we krijgen serieus op ons daj), ik ben het heel erg beu al die regen, ik wil iets kunnen doen met mijn beestje!