Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
kverhage schreef:Wat een knapperd... geef mij inderdaad ook maar het ouderwetse type
@anita45; kan jij toevallig ook aan foto's komen van zijn moeder enia of vader vedor?? Ik heb die nooit ergens kunnen vinden..
kverhage schreef:Dankjewel! Zijn stamboeknaam is Montia. Zijn moeder is Enia en vader Vedor, mv zou ik even in zijn paspoort moeten kijken...
Macs; wat leuk!! Heb je een foto van Maks?
Edit: ik heb foto's gevonden in je profiel, ze lijken inderdaad erg op elkaar!! Vooral van voor
Fabster schreef:Toen was hij ook een stuk dikker! Je krijgt fjorden toch vaak dik binnen, hè?
Nies_ schreef:Nouja dik, zeg maar obese Hij ziet er goed uit, San!
Leonyvk schreef:Wat een leuke fjorden zie ik voorbij komen! Zelf heb ik een fjord X barokpinto (zie onderschrift) en een fjord!
Jens heb ik al vanaf dat hij 4 maanden is. Ik heb hem zelf beleerd. Hij is super lief maar heeft wel een eigen mening Maar dat zullen jullie vast wel herkennen! Jens is nu 3,5 jaar en gaat af en toe mee naar het bos en rijdt 1 keer per week in de bak. Hier een paar foto's!
[ [url=m/qPDKiw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier was hij 4 maanden
[ [url=m/WjrtQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier 2 (bit zat alleen in voor de foto)
[ [url=m/XDviIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 jaar
[ [url=m/FgPDSF.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze is gisteren gemaakt!
Hoe lang hebben jullie je fjordje al?
Fabster schreef:In die van mij (2) kon je de ribben echt niet vinden. Toch niet normaal! Waarom laten mensen die fjorden zo dik worden?
Fabster schreef:In die van mij (2) kon je de ribben echt niet vinden. Toch niet normaal! Waarom laten mensen die fjorden zo dik worden?
Nies_ schreef:Fabster schreef:In die van mij (2) kon je de ribben echt niet vinden. Toch niet normaal! Waarom laten mensen die fjorden zo dik worden?
Tja ik snap dat ook niet. Ribben niet voelen of zelfs een hart niet kunnen horen is echt heel vet en ongezond. Maargoed zolang dit op keuringen wordt toegejuicht in plaats van wordt gestraft zal het ook wel niet snel beter worden. Ik had die van mij expres wat vetter voor de keuring, kreeg ik te horen dat ze te mager was Ja, doei.
Fabster schreef:Nies_ schreef:Tja ik snap dat ook niet. Ribben niet voelen of zelfs een hart niet kunnen horen is echt heel vet en ongezond. Maargoed zolang dit op keuringen wordt toegejuicht in plaats van wordt gestraft zal het ook wel niet snel beter worden. Ik had die van mij expres wat vetter voor de keuring, kreeg ik te horen dat ze te mager was Ja, doei.
Serieus?!
Aria_zz schreef:Ik had het over vroeger, toen ik hem een jaar of misschien twee had. Nu valt het allemaal goed mee, zeker dankzij de koets die er nu is. Hij was alleen enorm verdikt deze zomer omdat ik 6 maand out was, juist in weide seizoen.
Nu heb ik iets meer middelen, omdat ik wat ouder ben. Dan lukt het net wat beter om op dat gewicht te letten.
Ik wou gewoon zeggen, het is inderdaad absoluut niet goed dat sommige zo dik zijn, maar een baasje kiest daar ook niet altijd voor. Omstandigheden kunnen soms erg naar zijn.
Fabster schreef:Leonyvk schreef:Wat een leuke fjorden zie ik voorbij komen! Zelf heb ik een fjord X barokpinto (zie onderschrift) en een fjord!
Jens heb ik al vanaf dat hij 4 maanden is. Ik heb hem zelf beleerd. Hij is super lief maar heeft wel een eigen mening Maar dat zullen jullie vast wel herkennen! Jens is nu 3,5 jaar en gaat af en toe mee naar het bos en rijdt 1 keer per week in de bak. Hier een paar foto's!
[ [url=m/qPDKiw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier was hij 4 maanden
[ [url=m/WjrtQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier 2 (bit zat alleen in voor de foto)
[ [url=m/XDviIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 jaar
[ [url=m/FgPDSF.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze is gisteren gemaakt!
Hoe lang hebben jullie je fjordje al?
Wat leuk, een kruising met een BP. Ik heb ook een BP lopen. (Zie mijn profielfoto). De beste vriend van mijn fjordenmerrie
Fabster schreef:Aria_zz schreef:Ik had het over vroeger, toen ik hem een jaar of misschien twee had. Nu valt het allemaal goed mee, zeker dankzij de koets die er nu is. Hij was alleen enorm verdikt deze zomer omdat ik 6 maand out was, juist in weide seizoen.
Nu heb ik iets meer middelen, omdat ik wat ouder ben. Dan lukt het net wat beter om op dat gewicht te letten.
Ik wou gewoon zeggen, het is inderdaad absoluut niet goed dat sommige zo dik zijn, maar een baasje kiest daar ook niet altijd voor. Omstandigheden kunnen soms erg naar zijn.
O ok, verkeerd begrepen.
Ik snap wel, dat t niet altijd mee zit. Die van mij stonden op een pensionstal (voor ik ze kreeg), waar voornamelijk warmbloeden stonden. Kregen onbeperkt kuil en een zooi krachtvoer. Zelf denk ik, dat als de pensionhouder dat voor de fjord niet aan wil passen, je ze daar weg moet halen en een andere plek moet zoeken. Op dat soort plaatsen kun je je fjord niet laten staan, zonder dat het ten koste gaat van de gezondheid. Ik zou daar zelf niet voor kiezen. Soms breekt nood wet, dat is zo. Maar dat zou toch wel voor korte termijn zijn, dan.
Maar goed dat je alles weer op de rit hebt, dan, Aria-zz. Soms zit t inderdaad niet mee, maar blijkbaar heb je het weer goed opgelost. En dat is voor mij geen voorbeeld hoe het niet moet. Maar je hebt ze in een half jaar zo heel dik ja. Dat is wel weer waar.