[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

anouk97x

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:47

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:26

kverhage schreef:
Wat een knapperd... geef mij inderdaad ook maar het ouderwetse type :j

@anita45; kan jij toevallig ook aan foto's komen van zijn moeder enia of vader vedor?? Ik heb die nooit ergens kunnen vinden..

Vedor V160, *14-06-1976, +01-2005, v. Waldo I-25, m. Rinske R-144
Afbeelding

Enia kan ik je helaas niet aan helpen, daar heb ik geen foto van. Misschien heeft Annabel (bella), Janna (Jannechien (dacht ik)) of Esther (Jeskim) die wel.

Voor wie ook lid is op Fjordenwereld: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =4&t=37284
In dit topic staan veel foto's van hengsten uit het verleden.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:09

@anita45 super bedankt!! ook een knapperd die Vedor!

@macs ooh sterkte, moet er nog niet aan denken dat die tijd er ook ooit voor mij komt

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:18

kverhage schreef:
Dankjewel! Zijn stamboeknaam is Montia. Zijn moeder is Enia en vader Vedor, mv zou ik even in zijn paspoort moeten kijken...

Macs; wat leuk!! Heb je een foto van Maks?

Edit: ik heb foto's gevonden in je profiel, ze lijken inderdaad erg op elkaar!! Vooral van voor

Leuk volgens mij is hij familie van een van mijn fjorden zal het eens nakijken.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:21

Vedor de vader van mijn knapperds die er helaas niet meer zijn maar wat een geweldige paarden waren het.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:29

@Foss, wat leuk!! Hier ook een geweldig paard. Heb je foto's van Mike zijn familie leden :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:00

wauw.. Das nog is een prachtige vent! Vedor :j
Vandaag voor het eerst langs een drukke weg gewandeld, Mosi was super braaf alleen heel dribbelig en zat vol energie *\%/*

Afbeelding

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:02

Vandaag Wieke (of mijzelf?) nog een mooi dekje cadeau gedaan.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:26

Mooi dekje hierboven!

Jaimy10, wat knap dat hij zo braaf was! :)

Gisteren heb ik Vie alweer voor de derde (en hopelijk laatste) keer dit jaar geschoren. Wat groeit dat haar snel joh. :')
Afbeelding

Vind het nog steeds wel leuk om te zien, Vietje toen ik hem net had gekocht. Alweer 6 jaar geleden. :Y)

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:44

Toen was hij ook een stuk dikker! Je krijgt fjorden toch vaak dik binnen, hè?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:46

Nouja dik, zeg maar obese := Hij ziet er goed uit, San!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:47

Fabster schreef:
Toen was hij ook een stuk dikker! Je krijgt fjorden toch vaak dik binnen, hè?

Ja hij was moddervet. :Y) Lijkt zo wel iets mee te vallen op de foto, maar de dierenarts kon zijn hart niet horen tijdens de keuring door al het vet. Moest later binnen in een stille ruimte zodat hij nog iets kon horen. :')

Nies_ schreef:
Nouja dik, zeg maar obese := Hij ziet er goed uit, San!

Haha ja dat dus. Thanks haha. :)

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:03

Wat een leuke fjorden zie ik voorbij komen! Zelf heb ik een fjord X barokpinto (zie onderschrift) en een fjord!
Jens heb ik al vanaf dat hij 4 maanden is. Ik heb hem zelf beleerd. Hij is super lief maar heeft wel een eigen mening :D Maar dat zullen jullie vast wel herkennen! Jens is nu 3,5 jaar en gaat af en toe mee naar het bos en rijdt 1 keer per week in de bak. Hier een paar foto's!
Afbeelding
Hier was hij 4 maanden

Afbeelding
Hier 2 (bit zat alleen in voor de foto)

Afbeelding
3 jaar

Afbeelding
En deze is gisteren gemaakt!

Hoe lang hebben jullie je fjordje al?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:04

In die van mij (2) kon je de ribben echt niet vinden. Toch niet normaal! Waarom laten mensen die fjorden zo dik worden?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:06

Leonyvk schreef:
Wat een leuke fjorden zie ik voorbij komen! Zelf heb ik een fjord X barokpinto (zie onderschrift) en een fjord!
Jens heb ik al vanaf dat hij 4 maanden is. Ik heb hem zelf beleerd. Hij is super lief maar heeft wel een eigen mening :D Maar dat zullen jullie vast wel herkennen! Jens is nu 3,5 jaar en gaat af en toe mee naar het bos en rijdt 1 keer per week in de bak. Hier een paar foto's!
[ [url=m/qPDKiw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier was hij 4 maanden

[ [url=m/WjrtQm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XDviIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 jaar

[ [url=m/FgPDSF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk, een kruising met een BP. Ik heb ook een BP lopen. (Zie mijn profielfoto). De beste vriend van mijn fjordenmerrie :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:15

Fabster schreef:
In die van mij (2) kon je de ribben echt niet vinden. Toch niet normaal! Waarom laten mensen die fjorden zo dik worden?

Wel, ik bijvoorbeeld door ziekte.
Maar bv ook geld gebrek. Heel stom, maar in de zomer, om geld uit te sparen, konden we naar de zee. Maar de weides waren iets te groot zeg maar.
Is niet altijd simpel, dat gewicht. Die van mij is nog steeds te dik, staat op paddock paradise, met hooi en vriendje.
Nuja, met de tijd komt dat wel weer in orde.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:17

Wat een super leuke fjorden komen hier voorbij! En tof om te zien dat er meerdere met lange manen zijn :j Lijk me leuk om hier mee te kletsen! Ik was wel benieuwd of er meer mensen zijn met een fjord van Larsto? Altijd leuk om te kijken of ze op elkaar lijken :D

Ik zal ons even voorstellen :) Dit is Winnie, 15-jarige merrie van Larsto :)
Afbeelding
Ons laatste topic:
[ITP] Fjord Winnie tussen de herfstkleurtjes door Sabine van Toor
We rijden recreatief en bijna alleen maar buiten, zowel onder het zadel als voor de wagen :j verder vinden we het leuk om wat grondwerk te doen en vrijheidsdressuur. Vrijspringen vindt ze ook geweldig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt mij erg leuk om eens een western lesje te doen! Zijn er hier mensen die western rijden met hun fjord? :)

Leony wat een leuke! Tof dat je hem al zolang hebt. Ik zou ook zo graag een baby foto van winnie zien haha! Ik verzorg haar nu 2,5 jaar, de ze is sinds haar derde van haar huidige eigenaar.

San_ner wat een leuke! Knip jij de manen altijd op sportlengte? Ik hou helemaal niet van knotjes, maar bij fjorden vind ik het altijd wel wat hebben met die leuke twee kleurtjes door elkaar! En wauw hij ziet er een stuk beter uit! Winnie is wel lastig op gewicht te houden, die is ook altijd dik geweest!

Simone, leuk dekje! En wat een mooie volle bos manen! Hoe lang duurde het om dat te laten groeien tot deze lengte?

Jaimy, wat leuk dat je dat zo oefent!

Pien, leuke fjord heb je daar!

Marcella, wat een gaaf dier!
Laatst bijgewerkt door Jets op 30-12-16 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:20

Fabster schreef:

Tja ik snap dat ook niet. Ribben niet voelen of zelfs een hart niet kunnen horen is echt heel vet en ongezond. Maargoed zolang dit op keuringen wordt toegejuicht in plaats van wordt gestraft zal het ook wel niet snel beter worden. Ik had die van mij expres wat vetter voor de keuring, kreeg ik te horen dat ze te mager was -O- Ja, doei.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:22

Nies_ schreef:
Fabster schreef:

Tja ik snap dat ook niet. Ribben niet voelen of zelfs een hart niet kunnen horen is echt heel vet en ongezond. Maargoed zolang dit op keuringen wordt toegejuicht in plaats van wordt gestraft zal het ook wel niet snel beter worden. Ik had die van mij expres wat vetter voor de keuring, kreeg ik te horen dat ze te mager was -O- Ja, doei.

Serieus?! :wow:

Aria-zz; ik weet niet hoe dik die van jou is, maar als dat net zo dik is als hier boven beschreven (geen ribben kunnen voelen, geen hartslag kunnen horen) is dat echt heel ongezond. Dan wordt je paard vanzelf ook ziek en kost t nog meer geld. In het kader van geldgebrek dan mss niet zo n hele goede strategie.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:30

Ik had het over vroeger, toen ik hem een jaar of misschien twee had. Nu valt het allemaal goed mee, zeker dankzij de koets die er nu is. Hij was alleen enorm verdikt deze zomer omdat ik 6 maand out was, juist in weide seizoen.
Nu heb ik iets meer middelen, omdat ik wat ouder ben. Dan lukt het net wat beter om op dat gewicht te letten.
Ik wou gewoon zeggen, het is inderdaad absoluut niet goed dat sommige zo dik zijn, maar een baasje kiest daar ook niet altijd voor. Omstandigheden kunnen soms erg naar zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:42

Fabster schreef:
Nies_ schreef:

Serieus?! :wow:

Ja, dat was toen ze het beest net zagen dus ik had er gelijk de pest in, dat snap je wel :') Ook gelijk het lidmaatschap opgezegd toen.

Het kan trouwens ook wel heel erg vertekenen hoor, heb haar nu minder in de spieren en dan heeft ze een behoorlijke buik. Ze heeft vetter gestaan met spieren en dan had ze dus een veel strakkere buik. Volgend jaar gaan we de buikspieren weer wat strakker trainen :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:45

Aria_zz schreef:
Ik had het over vroeger, toen ik hem een jaar of misschien twee had. Nu valt het allemaal goed mee, zeker dankzij de koets die er nu is. Hij was alleen enorm verdikt deze zomer omdat ik 6 maand out was, juist in weide seizoen.
Nu heb ik iets meer middelen, omdat ik wat ouder ben. Dan lukt het net wat beter om op dat gewicht te letten.
Ik wou gewoon zeggen, het is inderdaad absoluut niet goed dat sommige zo dik zijn, maar een baasje kiest daar ook niet altijd voor. Omstandigheden kunnen soms erg naar zijn.

O ok, verkeerd begrepen.

Ik snap wel, dat t niet altijd mee zit. Die van mij stonden op een pensionstal (voor ik ze kreeg), waar voornamelijk warmbloeden stonden. Kregen onbeperkt kuil en een zooi krachtvoer. Zelf denk ik, dat als de pensionhouder dat voor de fjord niet aan wil passen, je ze daar weg moet halen en een andere plek moet zoeken. Op dat soort plaatsen kun je je fjord niet laten staan, zonder dat het ten koste gaat van de gezondheid. Ik zou daar zelf niet voor kiezen. Soms breekt nood wet, dat is zo. Maar dat zou toch wel voor korte termijn zijn, dan.

Maar goed dat je alles weer op de rit hebt, dan, Aria-zz. Soms zit t inderdaad niet mee, maar blijkbaar heb je het weer goed opgelost. En dat is voor mij geen voorbeeld hoe het niet moet. Maar je hebt ze in een half jaar zo heel dik ja. Dat is wel weer waar.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:20

Dat is inderdaad helemaal anders! Als je er voer blijft in kappen, nee dat gaat niet. Ze zijn nu eenmaal anders dan het gemiddelde paard. Vond ik ook wel moeilijk in het begin, ik kwam van een ander ras. Die fjorden zijn toch echt wel erg speciaal :P

Vroeger wist ik daar zelf ook niets van. Maar het blijft een moeilijke relatie, tussen voer en fjord. En hij is nog steeds te dik hoor, maar niet meer dat het gevaarlijk is. Maar ik denk dat bijna elke fjorden eigenaar dat wel kent :P

Zo was die van mij deze zomer:

Afbeelding
Met dubbele vlecht in de manen 8-)

En ondertussen loopt hij lekker vlot voor de koets

Afbeelding

Nu opnieuw even pauze, aangezien hij een kleine ontsteking had en ik moet leren.

Leonyvk, erg mooi je overzichtje! Wat is ie knap geworden! Nu nog van puber naar echt volwassen :D

Welkom Jets, mooie foto die in het bos!

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:22

Fabster schreef:
Leonyvk schreef:
[ [url=m/qPDKiw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier was hij 4 maanden

[ [url=m/WjrtQm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XDviIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 jaar

[ [url=m/FgPDSF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk, een kruising met een BP. Ik heb ook een BP lopen. (Zie mijn profielfoto). De beste vriend van mijn fjordenmerrie :D

Dankjewel :)
Afbeelding
Ze zijn ook goede maatjes <3

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:24

Fabster schreef:
Aria_zz schreef:

O ok, verkeerd begrepen.

Ik snap wel, dat t niet altijd mee zit. Die van mij stonden op een pensionstal (voor ik ze kreeg), waar voornamelijk warmbloeden stonden. Kregen onbeperkt kuil en een zooi krachtvoer. Zelf denk ik, dat als de pensionhouder dat voor de fjord niet aan wil passen, je ze daar weg moet halen en een andere plek moet zoeken. Op dat soort plaatsen kun je je fjord niet laten staan, zonder dat het ten koste gaat van de gezondheid. Ik zou daar zelf niet voor kiezen. Soms breekt nood wet, dat is zo. Maar dat zou toch wel voor korte termijn zijn, dan.

Maar goed dat je alles weer op de rit hebt, dan, Aria-zz. Soms zit t inderdaad niet mee, maar blijkbaar heb je het weer goed opgelost. En dat is voor mij geen voorbeeld hoe het niet moet. Maar je hebt ze in een half jaar zo heel dik ja. Dat is wel weer waar.

Haha geloof het of niet, mijn fjord krijgt onbeperkt hooi :j