Gezocht 35 plus fjorden eigenaren....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chippewa

Re: Gezocht 35 plus fjorden eigenaren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:59

heel herkenbaar, een fjord is absoluut al mijn oude liefde...
ik heb best prijzige paarden op stal staan waar ik stapel op ben, maar als alles eruit zou moeten omdat ik er nog maar 1 zou kunnen betalen, an blijft mijn fjord, hoef ik niet over na te denken.
Tjitske is absoluut mijn beste maatje, mis haar overigens behoorlijk nu ze nog steeds bij de hengst staat...en zo te zien kan dat nog wel even duren.
Gelukkig zie ik haar het weekend weer.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:47

Hier niet, ik had als kind een hekel aan fjorden gekregen nadat ik er tig keer af was gegooid op de manege. Maar na eerst een gelder te hebben gehad toen ik tiener was ben ik mij een aantal jaar later toch weer in dit ras gaan verdiepen en ben toen mijn hart verloren.

ladyinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:27

Ikzelf ben nu 36 en heb mijn veulen vorig jaar gekocht.
erg leuk om hier mijn vrije tijd in te steken , en de tijd vliegt voorbij, Carlo wordt 6-6-2006 alweer 1 jaar Knipoog

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:23

ja, mijn eerste fjord zag ik in openluchtmuseum orvelte.. daar was het lijdend voorwerp bij een demo hoefbeslaan.. ik heb toen zijn zachte fluweelneusje geaait en tja toen ben ik denk ik besmet

Chippewa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 22:18

fjordido schreef:
ja, mijn eerste fjord zag ik in openluchtmuseum orvelte.. daar was het lijdend voorwerp bij een demo hoefbeslaan.. ik heb toen zijn zachte fluweelneusje geaait en tja toen ben ik denk ik besmet

En toch Loonie, waren we ooit bijna voor een kameel gegaan
hahahaha...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:46

Ik heb altijd een fjord willen hebben.Geen idee waarom,ik had er nog nooit één van dichtbij gezien. Nagelbijten / Gniffelen
Mijn eerste eigen paard werd dan ook een fjord en ik vind ze geweldig Haha! Voor mij geen ander ras.

De laatste foto's van Aran: viewtopic.php?f=53&t=769183

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:56

Citaat:
Zijn de fjorden bij jullie ook "oude liefde",

haha nee eigenlijk niet Clown
ik heb wel als kind leren rijden op een fjord, zonder zadel Haha! daarna jaaaren geen fjord meer gezien Clown
tot een vorige buurvrouw van ons een colega had die een bijrijder zocht voor je raad het al haar fjord Haha!
na 3 maanden wilde ze hem verkopen en wij waren inmiddels zo gek op hem dat we hem gekocht hebben Haha!
later hebben we ook nog een fjordenmerrie van myrstein gehad, stoer beestje maar bij tijd en wijle erg dwars, ook die heeft het met mijn oudste dochter tot L1 gebracht, helaas dochter gestopt met rijden dus de merrie verkocht.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:24

Volgens mij ben ik vroeger maar weinig fjorden tegengekomen op de een of andere manier... wel liep er bij ons nog een aardappelenboer rond die met kar en twee fjorden ervoor langs de huizen ging. Vond ik altijd zo leuk om te zien.

Pas toen ik voor mn dochter een fjordje leasde ben ik de voordelen van een fjord in gaan zien, ze was sterk genoeg om zelfs mij te dragen en klein genoeg voor me om er makkelijk op te komen Knipoog. Het eigenwijze karakter daarbij nemen we maar op de koop toe, maar heb altijd de voorkeur gehad voor paarden die niet zomaar deden wat ik wilde daar vond ik niets aan. Haha!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:40

shemar schreef:
Hier nog een oudje met fjord Haha!

Erg he? 35 worden hihi... wordt deze maand alweer 39 en het idee al dat ik dan volgend jaar 40 wordt Knipoog

hou je hart maar vast, ik vond het vreselijk toen ik 40 werd Bloos Maar ben er inmiddels aan gewent hoor hihi

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:44

Haha, ja het went wel weer om ouder te zijn. M'n moeder zegt dat ik niet moet zeuren die werd 60 vorige maand dat was pas erg zegt ze Haha!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:54

ik kreeg van mijn vriend (die 9 dagen later 40 werd) een hemdje met daarop het volgende gedrukt:
voorkant:
"ach gossie"

achterkant:
"40 jaar"

Heb ik dus de hele dag mee gelopen op de zaak Bloos

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:23

@ verafjord, je brengt mij op ideen OK dan! , pim word begin augustus 40 en ik 3 weken later ...

alleen denk ik niet dat ze het op zijn werk zullen waarderen als ik hem een gek t-shirt geef (hij is ambtenaar bij ons in het gemeentehuis Bloos )

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 00:19

nee denk niet dat zijn baas het een strak plan vindt, maar het was wel gemeen, want toen mijn vriend 40 werd, vertikte hij het om dat shirtje aan te doen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:57

duikpaardje schreef:
Zijn de fjorden bij jullie ook "oude liefde", bij mij wel. .

nee eigenlijk niet. Ik was meer van de knotjesknollen. Mijn eerste fjord waar ik op reed was Einar (ofzo) tijdens een sinterklaasoptocht bij de stal van Tony (de rotterdammers wel bekend) waar Flurk stond met Jens. Maar nog steeds geen kriebels ofzo die kwamen pas toen ik Ilona en Ido leerde kennen en nog wat fjorden op stageadressen had gereden.
Tjo is een weloverwogen keuze geweest toen ik weer voor een paard ging kijken. Ook ervanuitgaande dat mocht zij ook tegen de 30 worden dat ik dan tegen de 60 ben en er dan natuurlijk ook nog op moet kunnen Haha!
Heb nog geen dag spijt gehad van mn keuze.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:46

Bij mij is de fjordenliefde al vroeg ontstaan. Op de manege waar ik reed stonden er 5 en ik was er helemaal weg van. Mijn eerste merrie was een fjord en nadat ik haar had laten inslapen, riep ik: "nooit meer een fjord! Want zoals zij is er geen een". Dat klopt wel, maar het bloed kroop waar het niet gaan kon en ik kocht toch weer een fjord waar ik geen spijt van heb!

anita0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:52

nog geen 35 maar bijna 32.
ik rij al mijn hele leven op fjordenpaarden

binnen onze vereniging zijn veel fjordenruiters die wat ouder zijn

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:54

Hai, ik lees nu pas dit topic. Ik ben 41 jaar en we hebben (nog maar) 2 fjorden. Vroeggûh fjorden gefokt, maar daar mee gestopt en alleen nog 2 merries voor de fun; Iris en dochter Odessa (dochter Iris). We rijden hiermee aangespannen en onder het zadel. Met Odessa overgestapt op het westernrijden.

We hebben al ruim 26 jaar fjorden. Begon in de tijd dat iedereen de fjord nog een knol vond, niet geschikt om op te rijden. Tss, daar nooit wat van aangetrokken en veel aan promotie voor het ras gedaan. Een hele hoop met ze mee gemaakt trouwens (Haagse paardendagen, Dag van het Paard, Wereldruiterspelen enz.) Het fjordenras zal altijd een heel speciaal plekje bij mij blijven innemen.
Wel ben ik nu ook in het bezit van een vlekkeloze Paintjaarling (merrie) waar ik ook verder mee wil met het westernrijden en mee wil gaan fokken.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:29

Vippie schreef:
duikpaardje schreef:
Zijn de fjorden bij jullie ook "oude liefde", bij mij wel. .

Nee absoluut niet, ik vond Fjordenmansen helemaal niets, " zet er 20 in het land en je vind de jouwe nooit meer terug, net als chocolabradors " riep ik altijd. Tot ik mijn been gebroken had na weer een val van mijn wpn-er en ik besloot op zoek te gaan naar iets braafs. Een IJslander ! Afijn na een wekenlange intensieve zoektocht waarin ik alleen maar hele dure en voornamelijke probleemIJslanders tegenkwam, liep ik bij toeval ( maar het heeft zo moeten zijn) tegen mijn Fjord aan. Een onbekende vrouw sprak mij aan, we raakten aan de praat over paarden, zij vertelde dat ze Maras te koop had staan en omdat ik het wel een gezellig mens vond en haar niet wilde teleurstellen ben ik een paar dagen later gaan kijken. Eerlijk gezegd vond ik er in de wei niets aan, tijdens het borstelen ( verrek kunnen paarden stil staan met opzadelen???) begon ik hem wel aardig te vinden en na een uur rijden was ik compleet verkocht. Ik viel achterover van de prijs
( wat zijn ze goedkoop !!!!) en ben inmiddels Fjordenfan van het ergste soort.
Heb overigens een paar maanden geleden nog een Ijslander erbij gekocht en mijn kudde is voorlopig compleet.
Oh ja ik ben 38 dus mag bij de 35 plus eigenaren.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:55

Ik ben Suzanne en wordt volgende week 33 jaar. Ik ben getrouwd met Leo (die wordt volgende week 37 alweer), en we hebben een dochtertje van 2, Jessie.
Wij zijn eigenaar van fjordenruin Ronan (wordt volgende week 11 jaar). Ik ken hem zijn hele leven. Heb hem net niet geboren zien worden, en heb hem van mijn schoonvader gekocht toen hij 1,5 jaar was.
Verder hebben we 3 jarige merrie Anca. We hebben haar zelf gefokt en ze zou eigenlijk zijn verkocht, totdat haar moeder 3 jaar geleden plotseling dood neer viel. Toen hebben we Anca toch kunnen houden (ze was mondeling al verkocht, maar in overleg mochten we haar houden).
Ik rijd recreatief met Ronan wel wat dresuurmatig. Leo spant Anca wekelijks in. Volgend jaar ga ik Anca inrijden.

ladyinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:36

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:10

Wij zijn 32 en 43 en wij hebben 2 fjorden, Zoë 2,5 jaar oud en Diesel 3,5 jaar oud.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:54

Hier nog een oude fjorden liefhebster.
Ik ben 40 en heb een 4,5 jarige fjordenruin Alex.
Hiervoor heb ik 18 jaar een andere fjord gehad maar die is vorig jaar oktober doodgegaan.
Hij heette Collin(stanboeknaam Colunder)
Daarvoor heb ik nog een fjordenmerrie van iemand anders gereden.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:28

Hier een 33-jarige fjordengek. Ik ben in het bezit van Nobbygaard een fjordenmerrie van 15 jaar oud en haar 2,5 jarige dochter Crystal. Thuis hebben mijn vriend en ik 2 cavia's, een konijn en een kat.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:25

hier een van 38, dis sinds dit voorjaar zelf een fjord heeft, en nu dus 2 fjorden sinds een paar weken. Binky van 3 en raika van 12

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:50

Meld me ook maar even aan, 46 jaar en in het bezit van 3 Fjorden en als het goed is de 4e op komst. Mijn Fjorden heten Meline (16 jr. v. Havstad), Celony (2 jr., v. Balony) en Djambo (1 jr., v. Balony). Celony en Djambo zijn zoons van Meline. Zij is nu drachtig van de hengst Karant.