keuring 2 sep Beekbergen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monky
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-07-06

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:44

Juryleden hoeven niet heilig verklaard te worden! Ook zij zijn mensen en maken grote fouten. Onderling zit er een groot verschil tussen de juryleden, totaal geen lijn in te vinden. Wisten jullie dat er trouwens helemaal geen Foktechnische commissie is! De juryleden komen zelfs nooit gezamelijk bij elkaar om over zulke zaken te spreken. Al met al hecht ik ook niet zo veel waarde aan het oordeel van de jury. Als het goed is dan is het mooi en anders jammer. Je hebt toch geen paard voor de jury??????????

Anoniem

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:17

inderdaad monky

En ik ben niet arrogant en ik vind ook niet dat mijn paard te laag is beoordeeld. Maar kennelijk mag je niet meer zeggen dat andere mensen buiten jury leden om je paard mooii vinden want dan ben je arrogant.
Ach ik weet wel beter Knipoog ze heeft niet voor niets 2 keer in een tijdschrift gestaan en is voor een foto reportage van een bruiloft gebruikt Haha!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:22

Cinnepin schreef:
inderdaad monky

En ik ben niet arrogant en ik vind ook niet dat mijn paard te laag is beoordeeld. Maar kennelijk mag je niet meer zeggen dat andere mensen buiten jury leden om je paard mooii vinden want dan ben je arrogant.
Ach ik weet wel beter Knipoog ze heeft niet voor niets 2 keer in een tijdschrift gestaan en is voor een foto reportage van een bruiloft gebruikt :D


neeeeeeeee je bent niet arogant maar je vind het maar al te leuk om te melden dat jou paardje zoooooo geweldig is!!!!

Slapen

vis je nu naar complimentjes ofzo???

Anoniem

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:23

neehoor, die heb ik al vaak zat gehad Knipoog
denk dat iedereen wel blij is als ze complementjes krijgen, maar ik ga hier verder niet op in want ik heb geen zin in persoonlijke vete

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:36

Cinnepin schreef:
neehoor, die heb ik al vaak zat gehad Knipoog
denk dat iedereen wel blij is als ze complementjes krijgen, maar ik ga hier verder niet op in want ik heb geen zin in persoonlijke vete


zozo een persoonlijke vete...

IK KEN JE NIET EENS!!!!

maar aan je reacties te zien weet ik precies hoe je bent... Slapen

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:58

Afbeelding
Misschien weet een van jullie de eigenaar.

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:49

Ik weet wel wie de voorbrenger is, niet wie de eigenaar is. Hoezo vraag je je dat af?

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:52

Misschien willen ze de foto wel hebben Knipoog

Anoniem

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:59

dat veulentje heeft echt een lief koppie

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:11

Sammiej schreef:
Misschien willen ze de foto wel hebben Knipoog


ik zal dr wel een berichtje sturen!

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:28

Sythaa schreef:
Sammiej schreef:
Misschien willen ze de foto wel hebben Knipoog


ik zal dr wel een berichtje sturen!


Senna is van Pijnenburg Ja

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:32

Cinnepin schreef:
tsja, me paardje is nog niet uitgegroeit alles kan veranderen Lachen
Een premie is alleen het jaar geldig waar in het is uitgegeven, dus het staat echt niet voor haar hele leven Lachen
Lijkt wel dat jij er meer mee zit dan ikzelf Haha!
Ik ben meer dan tevreden, en ben blij dat mensen mijn pony mooi vinden ookal zijn het geen juryleden.

Misschien dat ik het mis heb, maar je komt een beetje jaloers over


jaloers haha.. uhm nee sorry. ik weet absoluut niet waaruit je dat op maakt.
ik heb zelf 2 hartstikke leuk fjorden staan gaf alleen zo mijn mening over dit geheel.

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:33

Citaat:


dat ben ik helemaal met je eens. De juryleden die opgeleid zijn om fjordenpaarden te beoordelen lijken mij een meer waardevol oordeel geven over je paard dan diverse omstanders, vrienden en kenissen !
Haha!


zag dat ozar helaas niet op de keuring is geweest, zien we jullie wel op de fjordcup? rocky wil nog graag met zijn familie lid ozar op de foto Knipoog Haha!

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:55

maccie schreef:
Citaat:


dat ben ik helemaal met je eens. De juryleden die opgeleid zijn om fjordenpaarden te beoordelen lijken mij een meer waardevol oordeel geven over je paard dan diverse omstanders, vrienden en kenissen !
Haha!


zag dat ozar helaas niet op de keuring is geweest, zien we jullie wel op de fjordcup? rocky wil nog graag met zijn familie lid ozar op de foto Knipoog Haha!


Ja je ziet ons op de Fjordcup! Cool, Rocky en Oos op de foto Haha! halfbroertjes!!! doen we!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:14

Overigens was het een leuk paardje, maar niet mijn type/soort, neem aan dat het Zariska is overigens ;. Helaas heb ik haar niet zien bewegen in de ring. Kan me de complimentjes wel voorstellen, want ze heeft een mooi kleurtje en een apart koppie.

monky schreef:
Juryleden hoeven niet heilig verklaard te worden! Ook zij zijn mensen en maken grote fouten. Onderling zit er een groot verschil tussen de juryleden, totaal geen lijn in te vinden. Wisten jullie dat er trouwens helemaal geen Foktechnische commissie is! De juryleden komen zelfs nooit gezamelijk bij elkaar om over zulke zaken te spreken. Al met al hecht ik ook niet zo veel waarde aan het oordeel van de jury. Als het goed is dan is het mooi en anders jammer. Je hebt toch geen paard voor de jury??????????
Er is een Internationale handleiding voor het jureren van Fjorden Schijnheilig En daarbij is het geen sportstamboek Tong uitsteken

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:47

Het is wel zo dat er inderdaad veel verschillen zijn in wat juryleden aanspreekt (dat is bij elke mens zo), maar de algemene lijn is wel hetzelfde. Misschien lijkt het in eerste instantie niet zo, maar als je over de jaren heen gaat kijken, zie je dit wel degelijk!!

Verder heb ik Zariska volgens mij ook wel voorbij zien komen. Liep je er zelf mee???
Apart koppie, dat zeker. (dat ze mij op viel zegt al genoeg, toch?) Maar niet heel groot, toch?
Verder ook niet in de ring zien lopen, tenminste niet bewust gezien, die hele groep 3jr niet.
Hadden ze nog commentaar geschreven op je blaadje?

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:56

Bella schreef:
Verder heb ik Zariska volgens mij ook wel voorbij zien komen. Liep je er zelf mee???
Apart koppie, dat zeker. (dat ze mij op viel zegt al genoeg, toch?) Maar niet heel groot, toch?
Verder ook niet in de ring zien lopen, tenminste niet bewust gezien, die hele groep 3jr niet.
Hadden ze nog commentaar geschreven op je blaadje?

Gerrie Henken liep met haar.

Anoniem

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:16

hay hay dank je wel Lachen

Nee ik liep er niet zelf mee ( ja buiten de ring wel ) maar in de ring zelf niet Lachen atw as Inderdaad Gerrie, de dochter van de fokker van me pony Lachen

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:41

Jaa zie dan weet ik zeker dat ik dr gezien heb Ja...

Anoniem

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:26

ohja op het blaadje stond dat ze iets te compact was Lachen is nog niet uitgegoeit dus kan misschien vernaderen en dat ze wat te kort liep aan de voorkant en dat klopt want daar mee ben ik in de lessen ook bezig om wat ruimer te laten lopen Lachen

Anoniem

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:29

@ Bella, wat is Anton uit jouw profiel gaaaaf! * kwijl*

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:11

Wel nuttige punten waar je wat mee kan dus Knipoog

En dankje! Op de site in het rood hieronder, staan nog vele mooiere Haha!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:20

monky schreef:
Juryleden hoeven niet heilig verklaard te worden! Ook zij zijn mensen en maken grote fouten. Onderling zit er een groot verschil tussen de juryleden, totaal geen lijn in te vinden. Wisten jullie dat er trouwens helemaal geen Foktechnische commissie is! De juryleden komen zelfs nooit gezamelijk bij elkaar om over zulke zaken te spreken. Al met al hecht ik ook niet zo veel waarde aan het oordeel van de jury. Als het goed is dan is het mooi en anders jammer. Je hebt toch geen paard voor de jury??????????


Sorry dat ik schop.. maar dit is dus niet waar..
Álle juryleden komen 4x per jaar bij elkaar om alles te bespreken, ze moeten zelfs een paar paarden keuren en ze bespreken alle dingen waarop ze letten, hoe ze moeten kijken enz. Dus tja...

Anoniem

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:05

dat is niet waar rooslovertje, de fokker van mijn fjord heeft in het bestuur gezeten en die weet echt wel hoe dat gaat, en die zei dat er in beekrbergen geen onder van klopte.
En dat er ook steeds minder deelnemenrs komen

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: keuring 2 sep Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:45

Cinnepin schreef:
dat is niet waar rooslovertje, de fokker van mijn fjord heeft in het bestuur gezeten en die weet echt wel hoe dat gaat, en die zei dat er in beekrbergen geen onder van klopte.
En dat er ook steeds minder deelnemenrs komen


Waarom komen álle juryleden dan 4x in het jaar naar Hoenderloo ? Om thee te gaan drinken? Ik moest de paarden voorbrengen, dus tja...