Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dreeke schreef:veraA schreef:
Maar zowiezo, voor de wat zwaardere mensen, waarom dan perse een fjord. Koop dan een grotere, weet je iig zeker dat je goed zit
Waarom perse een fjord? wat is dat nou weer voor opmerking. Wat denk je zelf? (spreek nu voor me zelf) omdat ik niks met
andere paarden heb, mijn hart ligt bij de fjordenpaarden. Ik heb niks met knotjespaarden, sterker nog vind er geen reet aan aan
die paarden.
Ik vind met zelf trouwens ook niet te zwaar voor mijn fjord van 1.53. Ik weeg 83 kilo en dat kan ze met gemak dragen, zo lang
ze nog met me aan de kletter durft te gaan zal het allemaal wel mee vallen!!
Bovendien rijd ik mijn fjord recreatief en dan nog niet eens elke dag!
Misschien kunnen we er nu eens over op houden! wat Synthaa haar mening over gewicht is moet ze zelf weten, ik ga daar niet
in mee. En wat anderen met hun paarden doen moeten ze ook lekker zelf weten!

veraA schreef:Als ik wat dikker zou zijn (nou heb ik niks te klagen geloof ik, maar stél) dan zou ik me wel degelijk schuldig voelen als ik op een wat ielere fjord zou gaan zitten, en ja, dan zou ik dus zo'n pony ook niet kopen.
Ik bedoel pablo is toch 1 cm kleiner als Vinga en ik ben een paar kilo zwaarder als jij (kruipt weer op stoel om deze discussie)
Dreeke schreef:veraA schreef:Als ik wat dikker zou zijn (nou heb ik niks te klagen geloof ik, maar stél) dan zou ik me wel degelijk schuldig voelen als ik op een wat ielere fjord zou gaan zitten, en ja, dan zou ik dus zo'n pony ook niet kopen.
JIJ hebt het over een iele fjord, nou een echte iele fjord moet IK nog tegen komen hoor, maar goed![]()
Kijk maar eens op mijn site en beoordeel zelf of het wel of niet kan www.vinga.nl

)annepaardoes schreef:en je moet niet kijken of de pony het nog leuk vind je moet kijken of het nog wel kan ja of nee
Moniek schreef:Er word hier uitgegaan dat een fjord omdat hij over het algemeen zwaarder is gebouwd dat hij het wel aan kaan.
Ik ben het hier niet mee eens.
De trakkracht van een paard ligt vele malen hoger dan de draag kracht.
Bij ons op stal rijd er een vrouw op een haflinger die zeker over de 110 kilo weegt.
Nou kan je vertellen dat het dier het er erg moeilijk mee heeft.
Alleen al het door zitten hoor je het dier kreunen en steunen.
Laats liep hij wat gevoelig op zijn hoefen ze vroeg toen aan haar vriendin of het zal helpen als ze af zal stappen op een lacherige manier.
Ik kon toen mijn mond niet dicht houden en zei,JA dat zal zeker helpen.
Het paardje rijd ook mee met een ander meisje en dan loopt hij stukke beter.
Dus op de stelling van de ts antwoord ik JA ermoet zeker een maximaal aantal kilo's komen voor de draagkracht van elk paard.
Moniek schreef:Er word hier uitgegaan dat een fjord omdat hij over het algemeen zwaarder is gebouwd dat hij het wel aan kaan.
Ik ben het hier niet mee eens.
De trakkracht van een paard ligt vele malen hoger dan de draag kracht.
Bij ons op stal rijd er een vrouw op een haflinger die zeker over de 110 kilo weegt.
Nou kan je vertellen dat het dier het er erg moeilijk mee heeft.
Alleen al het door zitten hoor je het dier kreunen en steunen.
Laats liep hij wat gevoelig op zijn hoefen ze vroeg toen aan haar vriendin of het zal helpen als ze af zal stappen op een lacherige manier.
Ik kon toen mijn mond niet dicht houden en zei,JA dat zal zeker helpen.
Het paardje rijd ook mee met een ander meisje en dan loopt hij stukke beter.
Dus op de stelling van de ts antwoord ik JA ermoet zeker een maximaal aantal kilo's komen voor de draagkracht van elk paard.