Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:52

Mee eens, maar om nou te zeggen dat hij geslacht is. Dat hadden ze ook wel anders kunnen verwoorden. Maar goed, jammer van de hengst.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:37

Miischein denken ze: laten we maar precies zeggen wat er is om gegis tegen te gaan?

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:58

Biepmiep schreef:
Miischein denken ze: laten we maar precies zeggen wat er is om gegis tegen te gaan?

Denk wel dat dat de gedachte is ja. Hun lezen hier ook wel mee (of in ieder geval op het andere forum).

Jessica1984

Berichten: 415
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 01:22

Biepmiep schreef:
Miischein denken ze: laten we maar precies zeggen wat er is om gegis tegen te gaan?

Nou nee, want zo word er nog steeds over gepraat omdat ze niet gewoon eerlijk vertellen wat hij dan had! Wel word er "bruut"gezegt dat hij is geslacht! Maar dat is mijn mening! Beetje jammer....
Wel sonde van zo'n tophengst!

Anoniem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:29

maar waarom moet je dan weten wat ie precies had? Verward ze zullen hem heus niet geslacht hebben als het niet anders had gekund lijkt me.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:17

dat gebeurd helaas vaker dan je denkt, ook met tophengsten,
denk dat daarom veel mensen het precies willen weten

Jessica1984

Berichten: 415
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:57

SuperRoos schreef:
dat gebeurd helaas vaker dan je denkt, ook met tophengsten,
denk dat daarom veel mensen het precies willen weten

Inderdaad, maar dat niet alleen!
Als je er een nakomeling van hebt of je merrie is d'r drachtig van, wil je toch wel graag weten wat zo'n hengst had dan!
En vooral omdat er zo geheimzinnig over gedaan word, denk je dat het wat ergs is dat ze willen verzwijgen!
*denkt aan hengst: Fleuron*
(die had kanker en heeft dat helaas door gegeven aan bijna al zijn nakomelingen, en die zijn dus ook bijna allemaal overleden)

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:11

idd jessica, dat is precies wat ik bedoel Ja

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:21

Goh Jessica, welke vorm van kanker was dat dan, ik ben wle benieuwd welke vorm van kanker (bij paarden) erfelijk is.

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:30

Gaan we daar nou ook weer over speculeren? Rolleyes
We weten nu dat ie dood is en dat het stamboek er verder niks over kwijt wil. Einde discussie als je het mij vraagt.

Anoniem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:45

lijkt me zowiezo een ander topic dan dan deze Clown

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:35

Jessica1984 schreef:
Inderdaad, maar dat niet alleen!
Als je er een nakomeling van hebt of je merrie is d'r drachtig van, wil je toch wel graag weten wat zo'n hengst had dan!
En vooral omdat er zo geheimzinnig over gedaan word, denk je dat het wat ergs is dat ze willen verzwijgen!
*denkt aan hengst: Fleuron*
(die had kanker en heeft dat helaas door gegeven aan bijna al zijn nakomelingen, en die zijn dus ook bijna allemaal overleden)

Ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf een jaarling nakomeling van hem en wou dus ook graag weten wat er aan de hand is maar ik kreeg alleen te horen dat hij uit de dekdienst was gehaald vanwege onvruchtbaarheid door een oude blessure... Dit terwijl de hengst dus allang GESLACHT was. Ook ik vind dat ze het wel iets netter hadden kunnen verwoorden, maar van dit stamboek verbaast mij het helaas niet...

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:39

Geslacht lijkt mij de perfecte woordkeus gezien alle speculaties, duidelijker kan niet.

Ik heb btw getemt aangezien de vraag van de ts wel beantwoord is dacht ik zo.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:44

Sabbel schreef:
Geslacht lijkt mij de perfecte woordkeus gezien alle speculaties, duidelijker kan niet.

Ik heb btw getemt aangezien de vraag van de ts wel beantwoord is dacht ik zo.

Die was al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang beantwoord Knipoog

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:59

Sabbel schreef:
Geslacht lijkt mij de perfecte woordkeus gezien alle speculaties, duidelijker kan niet.

Ik heb btw getemt aangezien de vraag van de ts wel beantwoord is dacht ik zo.


Nouja, de vraag is dan enerzijds wel beantwoord... hij is er niet meer en daarom dekt 'ie dus ook niet meer (tja). Maar anderzijds ben ik het met jessica1984 eens dat het voor mensen met nakomelingen van OJ heel prettig zou zijn om te weten wat hij dan had? Blijkbaar was het ernstig genoeg om hem af te maken, wie weet was het iets erfelijks?

Over de woordkeus... het laat weinig aan de verbeelding over, "perfect", of zelfs fijne manieren is dus imo anders, maar van dit stamboek verbaast het mij eerlijk gezegd niet echt. Persoonlijk vind ik het hele idee van een zó bekende dekhengst te laten slachten na jaren van goede verrichtingen voor het ras een vreemde keuze. (let op, dit is slechts mijn persoonlijke mening, eenieder is vrij om hier anders over te denken Knipoog)

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:03

jessy schreef:
Maar anderzijds ben ik het met jessica1984 eens dat het voor mensen met nakomelingen van OJ heel prettig zou zijn om te weten wat hij dan had? Blijkbaar was het ernstig genoeg om hem af te maken, wie weet was het iets erfelijks?

Over de woordkeus... het laat weinig aan de verbeelding over, "perfect", of zelfs fijne manieren is dus imo anders, maar van dit stamboek verbaast het mij eerlijk gezegd niet echt. Persoonlijk vind ik het hele idee van een zó bekende dekhengst te laten slachten na jaren van goede verrichtingen voor het ras een vreemde keuze. (let op, dit is slechts mijn persoonlijke mening, eenieder is vrij om hier anders over te denken Knipoog)

Ben het HELEMAAL met je eens!!!

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:30

Tsja, ook ik ben wel beineuwd waarom hij dan geslacht is, ik kan me ook goed voorstellen dat mensen met nakomelingen van hem dat erg graag willen weten.

Ik snap niet dat iedereen zo valt over de woord keuze. Er word om duidelijkheid gevraagt en dat wordt zo gegeven. Als er naar buiten word gebracht dat de hengst is "afgevoerd" vinden de meeste dit ook geen bevredigend antwoord. Wat wil je dan?!

Het is natuurlijk vervelend dat een paard zo aan zijn einde moet komen, maar goed hij zal de eerste niet zijn en ook de laatste niet.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:55

ben het met jessy EN sabbel eens Clown hihi

geslacht is idd heel duidelijk, nu weten we het allemaal, en dat is wat we zeker wilden weten

maar de waarom/waardoor snap ik ook heel goed, helemaal voor de mensen met nakomeling

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:59

Sabbel schreef:
Ik snap niet dat iedereen zo valt over de woord keuze. Er word om duidelijkheid gevraagt en dat wordt zo gegeven. Als er naar buiten word gebracht dat de hengst is "afgevoerd" vinden de meeste dit ook geen bevredigend antwoord. Wat wil je dan?!

Het is natuurlijk vervelend dat een paard zo aan zijn einde moet komen, maar goed hij zal de eerste niet zijn en ook de laatste niet.

Ik denk ook niet echt dat iedereen zo valt over de woordkeuze maar meer het idee dat ze hem maar naar de slager hebben gebracht in plaats van hebben laten inslapen, maarja dat is weer een andere discussie...

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:23

Tsja, die keuze is niet aan ons natuurlijk.

Ik heb zelf gelukkig helemaal geen ervaring op dit gebied, maar het schijnt dat slachten ook voor het paard zo naar niet is, omdat het heel snel gaat en over is voor ze er erg in hebben, in tegenstelling tot het inslapen in sommige gevallen. Het zal meer het idee zijn wat zo vervelend is. Maar goed, zoals je al zei dit is een hele andere discussie.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:34

ik heb ervaring met het inslapen van paarden
ik denk dat mijn volgende paard wat geholpen moet worden idd naar de slacht gaat, maar ook dat is weer een hele andere discussie
het omvallen kan namelijk heel naar gaan en een paard weet naar mijn idee dan al dat het dood gaat...
slachten merken ze niks van als het goed gaat (dit staat er ook weer zo stom hihi)
maargoed, figor kan ik over 30 jaar ofzo gewoon vragen of die wil gaan liggen, dan hoeft ie dat stuk niet mee te maken in ieder geval..

Anoniem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:33

Moderatoropmerking:
In principe worden topics niet zomaar gesloten omdat de vraag beantwoord zou zijn. Ik heb de discussie doorgenomen, en die heeft ook geen reden tot sluiten Lachen

Jessica1984

Berichten: 415
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 00:57

Biepmiep schreef:
Goh Jessica, welke vorm van kanker was dat dan, ik ben wle benieuwd welke vorm van kanker (bij paarden) erfelijk is.

Bij mijn weten had hij een gezwel in zijn keel!