Waarom kozen jullie voor een fjord?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyHorse33
Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: In de mooiste provincie van Nederland

Re: Waarom kozen jullie voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 22:33

ja, leuk zijn die twee samen he?
en beiden zooooo trotse blik. Super gewoon

xMariaB
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:59

Ik zag haar, ik wou haar ik heb haar en ik hou haar♥

liefsteefjordje<3

HappyHorse33
Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: In de mooiste provincie van Nederland

Re: Waarom kozen jullie voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 13:15

Ja, heeeel herkenbaar

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Re: Waarom kozen jullie voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:24

idd dat had ik met die van mij toen ik hem zag :D ook en heb hem nu bijna 3/4 jaar (in juni 1 jaar) en we hebben zo'n goeie sterke band en zou er niet aan moeten denken om hem nu te gaan moeten missen je zou bijna kunnen zeggen dat ik super verliefd op hem ben :P :=

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:23

Ik heb mijn fjordenbeest niet gekozen hij koos mij :D En dat is nu alweer 15jaar geleden.

HappyHorse33
Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: In de mooiste provincie van Nederland

Re: Waarom kozen jullie voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:05

@pojack: ben dan toch wel benieuwd hoe dat gegaan is?

anoukyrsa

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:40

hier mag ik mijn verhaal ook neerpleuren... het is eigenlijkallemaal een beetje ''toevallig'' gelopen.
ik heb eigenlijk altijd geweten dat: als ik een pony krijg/koop. dan word het een fjord. waar het vandaan kwam wist ik niet: nog nooit een fjord aangeraakt. en net twee keer gezien.. en verder reed ik destijds nooooit op koudbloedjes?!? maar op fellere pony's
toen was het zover! ik mocht een pony uitzoeken! natuurlijk meteen in het balkje van mp ''fjord'' intypen. al snel zag ik dat er twee soorten fjorden zijn: de dikke fjord(meet het trekpaard typje met korten beentjes) & de ''sport''fjord (mooier hoger en smaller gebouwd). omdat ik eigenlijk altijd op fellere pony's reed, spreken mij de ''nieuwe'' fjorden veeeel meer aan. hier ik de buurt stond alleen een klein dikzakje te koop, die eigenlijk niet geschikt was voor lange intensieve ritjes... niet wat ik zocht dus..., verderweg stonden wel een aantal fjordjes die me wel aanspraken... hier heb ik echt een tijdje over nagedacht..., ik heb besloten om op een aantal advertenties te reageren.., toen ik de mail opende om wat mails te verzenden zag ik dat ik een bericht in mn postvak had, met de vraag of ik een pony(new forest) wou leasen. dus nog een optie erbij... met veel overleg met mezelf, en mn ouders toch besloten het leasepaard aan te nemen (natuurlijk proefgereden e.d.) ik zou over twee maanden beginnen et het helemaal leasen van haar. nog steeds geen fjord dus... maar ik was wel blij dat er een ''eigen'' paardje was.
helaas is er in die twee maanden ''wachttijd'' iets vervelends gebeurt waardoor de lease niet door ging. dus de optie voor een fjord stond weer open :j meteen op marktplaats gekeken.. en er stond een super fjord te koop: in de buurt, pittig, priecies de leeftijd wat ik zocht, mooie hoogste, en zo kan ik nog wel even doorgaan. meteen helemaal blij mn moeder erbij gehaald die het ook echt een super paard vond!! (ze heeft het helemaal niet met paarden&pony's). een afspraak was snel gemaakt(toen we daar aan kwamen rijden kwam ze meteen heel vrolijk bij het hek staan, alsof ze wist wat er ging gebeuren.), leuke eigenaar, eigenaar vond ook dat ponylief goed bij mij paste. ik wist zeker dat ik dit wilde! echt het ''perfecte'' paard voor mij. we waren er al snel uit dat we haar zouden kopen (in de tussentijd al vaker langs geweest bij haar). dus datum gepland wanneer ze zou komen... alles mooi geregeld! en nu staat ze ondertussen al 2 jaar bij mij, en geen dag spijt gehad! wel is ze ondertussen heeeeeel erg veranderd... in het begin wat buitenritjes maken, en wat ''slecht'' springen(ze vond het wel leuk maar had de techniek van n spijkerbroek)... en nu, nu kan ze aardig dresseren, springen is veel beter, maken nogsteeds leuke uitritjes maar meer bakwerk, verder zit er war vrijheidsdressuur in (wat ze het leukste vind)
in het begin kreeg ik altijd te horen: waarom een fjord, ze kunnen niks, een ander paard is in onderhoud even duur e.d.
maar mensen hebben de verandering gezien en nu krijg ik vaak te horen: het is niet het makkelijkste paardje maar het gaat wel super, jullie passen echt bij elkaar, als jij n paard was was je precies hetzelfde als haar e.d.

redenen waarom een fjord handig is (achteraf gezien): nuchter maar als ze mag gaan, gaat ze ook (bokken e.d. alleen in bak op bospadjes, niet bij verkeer gevaarlijke situaties), worden bijna niet ziek, veelzijdig, hoog knuffelgehalte, willen echt werken voor je. en eigenlijk wel alles wat eerder genoemd is

verder heeft ze mee enorm zelfvertouwen gegeven: dingen doen die anderen zeggen dat je nooit zult kunnen, en eerlijkgezegt heb ik hier plezier in gekregen..

voor mij is het eigenlijk wel duidelijk: fjorden zijn superpaardjes! <3

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Re: Waarom kozen jullie voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:11

anoukyrsa; wat een mooi verhaal en ook heel leuk dat je meteen bij je eerste bezoek van een fjord ook echt meteen je maatje hebt gevonden! ik heb de mijne pas bij de 2de bezoek gevonden := maar het was wel de moeite waard. en ben het helemaal met je eens fjorden zijn super paardjes! <3

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:49

Ik heb niet voor een fjord gekozen maar mijn fjord voor mij. :j
Ik ging destijds bij een handelaar kijken voor een E-pony,paardjes liepen met de hele kudde in een grote wei.Allemaal kwamen ze aanstuiven toen we de wei inliepen :wow: en na 5minuten peerden ze em allemaal weer weg :D hahaha behalve 1!!!!!En dat was onze fjord. <3
Ze viel geneens op in de drukte van de kudde,pas toen alle paarden weer foetsie waren bleef zij bij ons staan en is tot nu toe niet meer weg te denken bij ons. :+:

Ze is lief,betrouwbaar,makkelijk,aanhankelijk,rustig,en uiteraard mooi. :P <3
Ik ging dus voor een bruine E pony en kwam thuis met een fjord :=

Mandymeisje
Berichten: 175
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:24

Mijn Fjordje was eerst mijn verzorgpaardje.
Me moeder en ik hadden al een Fries, maar ik wilde meer rijden. Dus op zoek naar een verzorgpaard. Stond in de advertentie dat ik het liefst een Fries wilde als verzorgpaard. Maar ik kreeg een reactie van iemand die voor haar Fjordje een verzorgster zocht. Een merrie van 14 jaar. Ik dacht, een Fjord??? Dat vraag ik toch niet? Maar toch gereageerd en wezen kijken en gereden. Was vanaf dag 1 helemaal gek op Mandy (Fjord). Na haar 4 maanden te hebben verzorgd moest Mandy worden verkocht, en ik wilde haar niet kwijt, dus besloot ik om haar te kopen. Veel mensen zeiden dat ik haar niet moest kopen omdat ze bijna 15 werd, en er een jaar later toch niet meer op kon rijden. Maar leeftijd maakt mij niet uit, als ze maar gezond is. Dus haar gekocht, en nu is ze inmiddels al weer 6 jaar van mij! En ja, ik rij nog steeds op haar. Ze is niet moe te krijgen en in die 6 jaar nog nooit iets gehad. Ze heeft 1 keer zich verstapt wat met 2 weekjes stappen over was. Verder nog nooit!

Ik moest nooit wat van Fjorden hebben en al helemaal geen merrie!! Maar ik zou nu niet anders meer willen. Hierna komt er weer een Fjordje, liefst een merrie maar ruin is ook goed :). Hopelijk duurt dat nog heel lang :). In april wordt Mandy alweer 21, veel mensen schatten haar zo rond de 10 jaar :), dus zo lang ze het zo blijft doen, kunnen er nog wel 21 jaar bij komen :).

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Re: Waarom kozen jullie voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:57

funnyhorses; ja dat is wel fijn als een fjord jou kiest in plaats van andersom := ik kon bij die van mij niet meteen in de buurt komen omdat er toen weinig mee gedaan was (bij de vorige eigenaar) maar sinds hij bij mij staat zijn we echt close geworden. <3
Mandymeisje; ook een leuk verhaal! maar ja dan zie maar weer dat fjordjes echte harte dieven zijn :P

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:40

Fjorden zijn zooooo aanhankelijk :j ,zeker als je ze helemaal voor jou alleen hebt. <3
En heuse pipo's zijn het ook :') hahaha die van mij is soms zo vreselijk komisch :D hahaha